Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
einstein53
0
quote:

daanh schreef op 11 september 2023 11:43:

Ik zal ze inkopen voor het overname bod
Je weet iets over de overname?, of zuig je dat uit je duim.
Banter2346
1
quote:
Wacko Winger schreef op 11 september 2023 10:07:

[...]
"Ik weet niet hoe het in de bussen wereld zit, maar het is bij zakelijke transacties heel gebruikelijk dat er vooruitbetaling plaats vindt. In de branche waar ik werk bij grotere projecten Bijv. 30% bij opdracht, 30% bij aanvang productie en 40% bij oplevering. Dus dit bericht staat ook weer vol van negatieve aannames."

Klanten van Ebusco zijn bijna allemaal overheden en die betalen pas nadien (30 dagen), nadat alles goed en wel is ontvangen (niet alleen de bus, ook alles eromheen).

Dus, behalve waarschijnlijk door een Multiobus, er wordt niks voortuitbetaald.
De marges zouden normaal gesproken best aardig zijn, maar wat ik voorbij zag komen, kostprijs 250.000 euro, en dan 10% marge , neem aan dat de netto winstmarge wordt bedooeld, is niet eens zo heel slecht ingeschat. De pijn gaat hem vooral zitten in de late leveringen en al het uitbesteedwerk.
daanh
0
weet niks concreet, maar je hebt een product welke aan de top van de markt zit in een nieuwe groeiende markt. Problemen zijn er met het af assembleren door problemen met leveren materiaal. Als je het nu overneemt koop je een design van een product met een ontwikkelteam wat meer ervaring heeft als de concurenten omdat ze als eerste een design van een elektrische bus hebben gebouwd van de grond af aan en niet een omgebouwde dieselbus.
Tevens ben je gevestigd in een hoofdregio voor technologie, waarbij samenwerken met andere bedrijven een kans bied.
Ik zelf zie het overgenomen worden door of een investeringsmaatschappij met veel connecties, welke de leveringen problemen kunnen aanpakken, of een groot bedrijf wat de kennis en design wil en eventueel dan een luxe lijn opzet voor hun merk, of zich gaat richten op touringcars. Dit zou kunnen door het bereik welke de ebusco bus kan halen.

Maar weet ben erg optimistisch, mogelijkheden zijn in mijn visie doormodderen tot failissement, samenwerking welke de leveringsproblemen oplost of overname.
lucas D
2
quote:

Banter2346 schreef op 11 september 2023 12:02:

quote:
Wacko Winger schreef op 11 september 2023 10:07:

[...]
"Ik weet niet hoe het in de bussen wereld zit, maar het is bij zakelijke transacties heel gebruikelijk dat er vooruitbetaling plaats vindt. In de branche waar ik werk bij grotere projecten Bijv. 30% bij opdracht, 30% bij aanvang productie en 40% bij oplevering. Dus dit bericht staat ook weer vol van negatieve aannames."

Klanten van Ebusco zijn bijna allemaal overheden en die betalen pas nadien (30 dagen), nadat alles goed en wel is ontvangen (niet alleen de bus, ook alles eromheen).

Dus, behalve waarschijnlijk door een Multiobus, er wordt niks voortuitbetaald.
De marges zouden normaal gesproken best aardig zijn, maar wat ik voorbij zag komen, kostprijs 250.000 euro, en dan 10% marge , neem aan dat de netto winstmarge wordt bedooeld, is niet eens zo heel slecht ingeschat. De pijn gaat hem vooral zitten in de late leveringen en al het uitbesteedwerk.
Buiten het feit dat overheden ook gewoon in termijnen betalen.

Noem eens een paar overheden, je maakt me wel erg nieuwsgierig.:~)
Fred107
1
Begin wat moeite te krijgen met de titel van dit forum. Van meet af aan eigenlijk.
Laten we naar de toekomst kijken en een neutrale titel bezigen ,overzichtelijk per maand.
Ik stel voor EBUSCO September 2023
Janteam
0
Nog 26 dagen dan kunnen ze mooi nieuwe contacten maken tijdens de vakbeurs Busworld ( van 7-12 okt. Expo Brussel )
En eventueel, informeel natuurlijk , een praatje maken met de concurrentie.
Banter2346
0
quote:

lucas D schreef op 11 september 2023 12:18:

[...]
Buiten het feit dat overheden ook gewoon in termijnen betalen.

Noem eens een paar overheden, je maakt me wel erg nieuwsgierig.:~)
Ebsuco zit toch voornamelijk in de openbare aanbestedingen, dan krijg je niks vooruitbetaald en niks in termijnen, gewoon alles ineens, na de levering.
Hoef er maar 1tje te noemen, Duitsland, daar zit volgens mij het gros van hun orders.
phu
1
Stomme vraag misschien maar stel hem toch: kunnen gedane kooporders door klanten worden teruggetrokken om onzekere toekomst ebusco?
Wacko Winger
1
quote:

Banter2346 schreef op 11 september 2023 13:19:

[...]

Ebsuco zit toch voornamelijk in de openbare aanbestedingen, dan krijg je niks vooruitbetaald en niks in termijnen, gewoon alles ineens, na de levering.
Hoef er maar 1tje te noemen, Duitsland, daar zit volgens mij het gros van hun orders.

Mochten er inderdaad geen aanbetalingen worden gedaan, is dit alleen maar gunstiger voor de cashflow in de 2e helft van 2023, mits ze gaan leveren, en daar lijkt het vooralsnog wel op.

Blijft het nog altijd een onheilspellende koersdaling afgelopen week.
[verwijderd]
2
quote:

Groeneguru schreef op 11 september 2023 09:00:

Beste mensen, denk even goed en logisch na voordat je in blinde paniek je Ebusco aandelen verkoopt aan iemand die er straks enorm mee zal gaan verdienen!!
Behalve de nogal ongebruikelijke uitspraken in FD is er in de planning van Ebusco productie opschaling nog weinig veranderdt.
De nieuwe productiefaciliteit in Rouen Frankrijk is kortgeleden uitgebreid (tot 20 miljoen) en zal openen voor productie begin 2024 (binnen 4 maanden!!!) Dan zullen er jaarlijks meer dan 500 bussen van de lopende band rollen!
Daarnaast Deurne met 500 plus bussen en EXTRA montage van bussen in China enkele Europese landen.
Duitse Ebusco kopers komen nu al terug bij Ebusco voor tweede bestellingen!!! Waarom???
Omdat Ebusco een technisch hoogwaardige product levert t.o.v. slecht gebouwde BYD bussen (ja goedkoop is duurkoop in bussenland!!)
KORTOM....
heb even een half jaar geduld en je zult zien dat je aandeel weer qua koers zal stijgen.
Let niet op de negatieve haaien op deze forum....die hebben alleen maar baat bij jouw verlies en verkoop van spotgoedkope Ebusco aandelen
Als Ebusco de komende halfjaar goed doorkomt dan heeft Ebusco een gouden toekomst en aandeelhouders die aanhouden ook!!!
Doe geen domme paniek dingen vandaag
Jouw bericht doorlezend blijft bij mij het beeld hangen van heel veel uitroeptekens. Heeft jouw post dat nodig omdat je bang bent dat de inhoud niet krachtig genoeg is?
[verwijderd]
1
quote:

Wacko Winger schreef op 11 september 2023 10:07:

[...]
Ik weet niet hoe het in de bussen wereld zit, maar het is bij zakelijke transacties heel gebruikelijk dat er vooruitbetaling plaats vindt. In de branche waar ik werk bij grotere projecten Bijv. 30% bij opdracht, 30% bij aanvang productie en 40% bij oplevering. Dus dit bericht staat ook weer vol van negatieve aannames.
Als jouw aanname klopt wel inderdaad.
phu
1
Op website ebusco staan 3 algemene voorwaarden welke gedownload kunnen worden. Interessant wel.
lucas D
1
quote:

Banter2346 schreef op 11 september 2023 13:19:

[...]

Ebsuco zit toch voornamelijk in de openbare aanbestedingen, dan krijg je niks vooruitbetaald en niks in termijnen, gewoon alles ineens, na de levering.
Hoef er maar 1tje te noemen, Duitsland, daar zit volgens mij het gros van hun orders.

Er is niet een overheid die een bus besteld heeft, niet in Nederland, niet in Duitsland, niet in Zweden, niet in Frankrijk.

Dit is zijn de aantallen orders van 2023:

Deurne, 2 maart 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een nieuw contract getekend met Svealandstrafiken, Zweden, voor in totaal maximaal 64 bussen. Het contract omvat 23 Ebusco 3.0 13,5-meter klasse II-bussen

Deurne, 22 maart 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een nieuw contract getekend met Qbuzz voor de levering van maximaal 63 bussen. Het gaat om 45 Ebusco 3.0 12-meter bussen en 18 Ebusco 3.0 18-meter bussen, waarvan er 4 nog in optie zijn.

Deurne, 20 juni 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een nieuw contract getekend met NIAG (net als Transdev, onderdeel van de RETHMANN Group) voor 19 Ebusco 3.0 12-meter en 12 Ebusco 3.0 18-meter bussen.

Deurne, 22 juni 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een contract getekend met Keolis Sverige voor de levering van maximaal 125 Ebusco 3.0 12-meter bussen.

Deurne, 10 juli 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een nieuw contract getekend met Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH (SWEG). Het gaat om een order voor de levering van maximaal 25 Ebusco 2.2-bussen in versies van 12 meter.

Deurne, 2 augustus 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een nieuw contract getekend met Stadtwerke München voor de levering van 28 Ebusco 3.0 18-meter

Deurne, 15 augustus 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een raamovereenkomst getekend met Fraport (Frankfurt Airport) voor de komende twee jaar. Deze raamovereenkomst omvat een levering van 4 Ebusco 3.0 12-meter bussen en 4 bussen in optie

Totaal aantal 344 tot 15 augustus 2023
Marcel H.
0
Hoeveel bussen van de bestellingen tot 15.08.2023 zijn inmiddels
aan klanten geleverd?
€URO-Trader
1
Wie zit er nu op een electrische bus te wachten wanneer een tram of metro voorhanden is, een electrische auto voor de deur staat, een electrische fiets beschikbaar is, het vliegen nog immer spotgoedkoop is dat het gepeupel het verdienmodel staaft, en bovenal fossiel de norm is en bovenmate veilig. Daarnaast vliegen de e-bussen in de fik en probeer die dan maar eens te blussen. Geschoold personeel is nauwelijks te vinden en de Cao is slecht, men geeft dan de voorkeur aan beter betaalde branches. Kortom, een kansloos bedrijf met een kansloos produkt. Helaas.
StoplossBurner
0
quote:

Marcel H. schreef op 11 september 2023 14:36:

Hoeveel bussen van de bestellingen tot 15.08.2023 zijn inmiddels
aan klanten geleverd?
Van de 3.0 nog geen 20 top op heden. Zie productie topic.
Banter2346
0
quote:

lucas D schreef op 11 september 2023 14:30:

[...]

Er is niet een overheid die een bus besteld heeft, niet in Nederland, niet in Duitsland, niet in Zweden, niet in Frankrijk.

Dit is zijn de aantallen orders van 2023:

Deurne, 2 maart 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een nieuw contract getekend met Svealandstrafiken, Zweden, voor in totaal maximaal 64 bussen. Het contract omvat 23 Ebusco 3.0 13,5-meter klasse II-bussen

Deurne, 22 maart 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een nieuw contract getekend met Qbuzz voor de levering van maximaal 63 bussen. Het gaat om 45 Ebusco 3.0 12-meter bussen en 18 Ebusco 3.0 18-meter bussen, waarvan er 4 nog in optie zijn.

Deurne, 20 juni 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een nieuw contract getekend met NIAG (net als Transdev, onderdeel van de RETHMANN Group) voor 19 Ebusco 3.0 12-meter en 12 Ebusco 3.0 18-meter bussen.

Deurne, 22 juni 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een contract getekend met Keolis Sverige voor de levering van maximaal 125 Ebusco 3.0 12-meter bussen.

Deurne, 10 juli 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een nieuw contract getekend met Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH (SWEG). Het gaat om een order voor de levering van maximaal 25 Ebusco 2.2-bussen in versies van 12 meter.

Deurne, 2 augustus 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een nieuw contract getekend met Stadtwerke München voor de levering van 28 Ebusco 3.0 18-meter

Deurne, 15 augustus 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en laadsystemen, heeft een raamovereenkomst getekend met Fraport (Frankfurt Airport) voor de komende twee jaar. Deze raamovereenkomst omvat een levering van 4 Ebusco 3.0 12-meter bussen en 4 bussen in optie

Totaal aantal 344 tot 15 augustus 2023
niet zo mierenneuken, orders van publiek geld, openbare aanbestedingen. al die bedrijven (lokale overheden/publieke instellingen) die jij noemt mogen niet zomaar even inkopen waar ze zelf willen, moet allemaal worden aanbesteed.
BowmoreBoerke
0
Au. Dat het verder daalt zonder nieuws, had ik niet verwacht. Rekende toch op een bounce. Zit d'r gelukkig nog maar recent in op 6,20.
lucas D
0
quote:

Banter2346 schreef op 11 september 2023 15:16:

[...]

niet zo mierenneuken, orders van publiek geld, openbare aanbestedingen. al die bedrijven (lokale overheden/publieke instellingen) die jij noemt mogen niet zomaar even inkopen waar ze zelf willen, moet allemaal worden aanbesteed.
Doe niet zo vervelend, je weet dat je of uit je nek kletst of niet weet waar je het over hebt.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 2,942
Verschil +0,066 (+2,29%)
Hoog 2,982
Laag 2,860
Volume 83.098
Volume gemiddeld 344.727
Volume gisteren 414.332

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront