AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
4finance
4
quote:

Instapmoment schreef op 16 augustus 2023 11:53:

[...]

"In 2021 was 11 procent van alle verkochte personenauto’s volledig elektrisch. In 2022 steeg dit naar 26 procent."

Dit moet in 2035 zijn gestegen naar 100% in Europa. China zet ook vol in op elektrificatie. De vraag zal dus zeker niet opdrogen.
De koers van AMG zal verder opdrogen omdat overal ter wereld nu grondstoffen worden gedolven en de prijzen fors gaan zakken.
Ook andere alternatieven voor batterijen zullen worden ontwikkeld.
AMG is pas weer echt koopwaardig tussen de €20-€25
InQ3 enQ4 gaan we bij AMG verdere verslechtering zien met veel lagere koersen.
Take a sisi
0
quote:

HaBe schreef op 16 augustus 2023 11:51:

[...] Hoe komen jullie erbij dat deze markt verzadigd is? Met de EU richtlijnen in je achterhoofd moet de groei nog beginnen.
Komt ook wel weer op gang , maar nu even niet .
[verwijderd]
0
Instapmoment
0
quote:

Mika schreef op 16 augustus 2023 12:18:

[...]
Bron?
Lijkt me een troll dit. Amgen is biotech.
[verwijderd]
0
quote:

Instapmoment schreef op 16 augustus 2023 12:19:

[...]

Lijkt me een troll dit. Amgen is biotech.
Ik ken het bedrijf 'Amgen' wel, er werkt een kennis van mij daar. Ik begreep de link ook al niet goed en daarom was ik ook verrast.
Take a sisi
1
quote:

Instapmoment schreef op 16 augustus 2023 11:53:

[...]

"In 2021 was 11 procent van alle verkochte personenauto’s volledig elektrisch. In 2022 steeg dit naar 26 procent."

Dit moet in 2035 zijn gestegen naar 100% in Europa. China zet ook vol in op elektrificatie. De vraag zal dus zeker niet opdrogen.
Per jaar meer verkochte EV's als jou voorbeeld 11 naar 26 % geeft inderdaad aan dat per jaar de markt gestegen is , ik sluit ook niet uit , ben zelfs overtuigd dat dat er in 2023 weer meer zijn .
Echter maand op maan , neem dus als voorbeeld de laatste maanden naar de komende maanden , zal de grafiek een ander beeld geven .
Dus ja het kan , per jaar meer verkochte EV's maar het kan ook dat actueel de verkoop terug loopt .
Dat is dus de dip waar we mijnsinziens door heen moeten de transitie houd je niet tegen dat klopt .
Dus die verkoop gaat zeker op enig moment weer aan trekken , maar dat moment ligt wat verder dan morgen .
Tippie
1
quote:

4finance schreef op 16 augustus 2023 12:05:

[...]

De koers van AMG zal verder opdrogen omdat overal ter wereld nu grondstoffen worden gedolven en de prijzen fors gaan zakken.
Ook andere alternatieven voor batterijen zullen worden ontwikkeld.
AMG is pas weer echt koopwaardig tussen de €20-€25
InQ3 enQ4 gaan we bij AMG verdere verslechtering zien met veel lagere koersen.
Koopwaardig ? Complete onzin.
Thorgall
2
quote:

Take a sisi schreef op 16 augustus 2023 12:29:

[...]

Per jaar meer verkochte EV's als jou voorbeeld 11 naar 26 % geeft inderdaad aan dat per jaar de markt gestegen is , ik sluit ook niet uit , ben zelfs overtuigd dat dat er in 2023 weer meer zijn .
Echter maand op maan , neem dus als voorbeeld de laatste maanden naar de komende maanden , zal de grafiek een ander beeld geven .
Dus ja het kan , per jaar meer verkochte EV's maar het kan ook dat actueel de verkoop terug loopt .
Dat is dus de dip waar we mijnsinziens door heen moeten de transitie houd je niet tegen dat klopt .
Dus die verkoop gaat zeker op enig moment weer aan trekken , maar dat moment ligt wat verder dan morgen .
Een groeiende markt alleen zegt mij onvoldoende. Telecom-operators hadden bij aanvang van deze eeuw ook te maken met een enorme nieuwe markt. De koersen van toen, daar zijn we 23 jaar later nog steeds heel ver van verwijderd. KPN toen: 43 euro. KPN nu: 3,25.
Hoge marges trekken nieuwe aanbieders aan of zorgt voor innovaties. Ja ik weet dat het opstarten van een mijn jaren duurt, echter de koers van een bedrijf wordt ook berekend door de winsten van de toekomst contant te maken. Dat gaat verder dan 7 jaar.
christo1
0
quote:

christo1 schreef op 16 augustus 2023 08:20:

Als ik het eens goed bereken is lithium carbonaat omgerekend van Yuan naar dollar zo'n 34800 dollar per ton.

Lithium hydroxide staat nu 36000 dollar per ton.

Dan is die marge toch ook klein geworden sprak AMG niet van zo'n 3000 dollar per ton verschil.

Lithium prijzen dalen stilletjes voort naar beneden.

Mvg.
@Alpen en Calendar,

Hoe zien jullie die evolutie en AMG hun statement voor de module die in gebruik genomen wordt?
Lepre Chaun
0
Chinese lithiumprijzen dalen naarmate de vraag afneemt.

De Chinese lithiumprijzen zijn blijven dalen te midden van een inactieve spotmarkt die wordt gekenmerkt door een aanhoudende zwakte van de vraag.

In de afgelopen week constateerden marktdeelnemers een rustige binnenlandse spot met consumenten die vooral vertrouwen op levering op lange termijn en beperkte interesse toonden in spotmateriaal.

Een Chinese lithiumproducent vertelde FastMarkets dat “er de afgelopen week nauwelijks spottransacties waren en dat de spotprijzen nog steeds dalen. De neerwaartse trend zou in de nabije toekomst kunnen aanhouden.”

Verdere prijszwakte weegt op de kooplust.

“De consumenten zijn voorzichtig en blijven aan de zijlijn staan.
Ze geloven dat de spotprijs voor lithium in China nog geen bodem heeft bereikt”, vertelde een tweede Chinese lithiumproducent aan FastMarkets.

Volgens bronnen was de zwakke kooplust van de consument het gevolg van een stroomafwaartse kathodesector die nooit significant hersteld was van zijn zwakke eerste vijf maanden van het jaar.

Lithiumproducenten bieden geen hydroxide aan omdat er geen vraag is naar spot-eenheden.

Maar sommige handelaren bieden wel hydroxide aan, in een poging ze te lossen voordat de prijzen verder dalen.

leadership.ng/chinese-lithium-prices-...
DeZwarteRidder
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 16 augustus 2023 13:08:

Chinese lithiumprijzen dalen naarmate de vraag afneemt.

De Chinese lithiumprijzen zijn blijven dalen te midden van een inactieve spotmarkt die wordt gekenmerkt door een aanhoudende zwakte van de vraag.

In de afgelopen week constateerden marktdeelnemers een rustige binnenlandse spot met consumenten die vooral vertrouwen op levering op lange termijn en beperkte interesse toonden in spotmateriaal.

Een Chinese lithiumproducent vertelde FastMarkets dat “er de afgelopen week nauwelijks spottransacties waren en dat de spotprijzen nog steeds dalen. De neerwaartse trend zou in de nabije toekomst kunnen aanhouden.”

Verdere prijszwakte weegt op de kooplust.

“De consumenten zijn voorzichtig en blijven aan de zijlijn staan.
Ze geloven dat de spotprijs voor lithium in China nog geen bodem heeft bereikt”, vertelde een tweede Chinese lithiumproducent aan FastMarkets.

Volgens bronnen was de zwakke kooplust van de consument het gevolg van een stroomafwaartse kathodesector die nooit significant hersteld was van zijn zwakke eerste vijf maanden van het jaar.

Lithiumproducenten bieden geen hydroxide aan omdat er geen vraag is naar spot-eenheden.

Maar sommige handelaren bieden wel hydroxide aan, in een poging ze te lossen voordat de prijzen verder dalen.

leadership.ng/chinese-lithium-prices-...
De spotmarkt voor lithium is totaal onbelangrijk omdat iedere accufabriek met vaste contracten werkt.
Just lucky
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 16 augustus 2023 13:12:

[...]

De spotmarkt voor lithium is totaal onbelangrijk omdat iedere accufabriek met vaste contracten werkt.
Idd, meer dan 90% gaat via contracten, restantje (tekort/overschot) via spotmarkt.
Fox WIld
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 16 augustus 2023 13:08:

Chinese lithiumprijzen dalen naarmate de vraag afneemt.

De Chinese lithiumprijzen zijn blijven dalen te midden van een inactieve spotmarkt die wordt gekenmerkt door een aanhoudende zwakte van de vraag.
.........

Maar sommige handelaren bieden wel hydroxide aan, in een poging ze te lossen voordat de prijzen verder dalen.

leadership.ng/chinese-lithium-prices-...
Alle prijzen dalen als de vraag afneemt...
Cloverleaf
3
quote:

4finance schreef op 16 augustus 2023 12:05:

[...]

De koers van AMG zal verder opdrogen omdat overal ter wereld nu grondstoffen worden gedolven en de prijzen fors gaan zakken.
Ook andere alternatieven voor batterijen zullen worden ontwikkeld.
AMG is pas weer echt koopwaardig tussen de €20-€25
InQ3 enQ4 gaan we bij AMG verdere verslechtering zien met veel lagere koersen.
“Andere alternatieven voor batterijen zullen worden ontwikkeld”; die is echt heel ruim gesteld. Soort schot met hagel. Ik roep iets en over tig jaar komt het wel uit. Denk je dat de directie bij AMG ligt te maffen?, voor Jan met de korte achternaam investeert?
De koers zal, AMG is pas koopwaardig? Zeg dan ik vind……., verwacht.
Dat onbewezen stellen van feiten is onbegrijpelijk voor een belegger/investeerder. Met de mensen met hun drie duimpjes daarbij.
Kom eens met concrete feiten man in plaats als volwassen persoon een uit je duim gezogen stelling te deponeren.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 mei 2024 10:23
Koers 23,000
Verschil +0,440 (+1,95%)
Hoog 23,140
Laag 22,780
Volume 46.504
Volume gemiddeld 238.604
Volume gisteren 332.077

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront