PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL September 2018 wordt postmaand

4.444 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... 219 220 221 222 223 » | Laatste
gpjf
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 12 september 2018 21:03:

[...]

Ik zou het plaatje van PostNL maar eens gaan inschatten. Wie heeft wie het meest nodig.

Ik ka er niet zo goed een onderbouwde becijfering van maken wat indicatief de overname prijs zou moeten/kunnen zijn. Verschillende bedragen zijn hier wel eerder de revue gepasseerd van 75 tot 150 miljoen waarbij mijn gedachten meer aan de onderkant dan aan de bovenkant liggen. Wanneer d ACM nu zich strikt focussed op juiste toepassing arbeidsvoorwaarden bij Sand, Post.nl haar werkelijke tarieven doorberekent aan Sand etc nou dan heeft Sand niet lang meer te overleven. Daar komt bij dat Post.nl ook nog mensen van Sand gaat overnemen waaronder de zogenaamd kwetsbaren op de arbeidsmarkt hetgeen deels baanzekerheid en betere arbeidsvoorwaarden o.a. inhoudt en er afspraken moeten worden gemaakt over afvloeiingsregelingen , dan denk ik day het bedrag nog onder de 75 miljoen zou moeten liggen want dan heb ik het helemaal nog niet gehad over die 100/200 miljoen die Post.nl gemist heeft door ACM.
gpjf
0
We kunnen hier nou wel een koersdoel roepen op termijn van 6 euro maar ik zou wel eens willen horen hoe de koers er op basis van dit debat er eind van de maand uitziet,

3,50 euro ?
Tordan
1
Ook bij het FD zijn ze wakker geworden:

Brede steun in Tweede Kamer voor fusie tussen PostNL en Sandd
Een mogelijke fusie tussen PostNL en Sandd kreeg woensdag alom steun in de Tweede Kamer.
Alleen een samensmelting van beide postbedrijven kan de kwaliteit van de postbezorging overeind houden, oordeelde de Kamer.
Die staat onder druk door de krimpende postmarkt in Nederland.
PostNL kreeg woensdag brede politieke steun voor een lang gekoesterde wens. Een vrij eensgezinde Tweede Kamer moedigde Nederlands grootste postbedrijf aan te fuseren met belager Sandd. Alleen een samensmelting van beide bedrijven kan de betaalbaarheid en kwaliteit van de postbezorging overeind houden, oordeelde een Kamermeerderheid in een debat over de toekomst van de postmarkt.

Staatssecretaris Mona Keijzer van het CDAFoto: Hollandse Hoogte
De fracties van PVV, SP en PvdA gingen nog een stapje verder. Zij riepen staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken, CDA) op gebruik te maken van haar wettelijke bevoegdheid een fusie toch door te zetten in het geval mededingingswaakhond ACM negatief oordeelt. 'De marges op de postmarkt en de positie van postbezorgers staan geweldig onder druk. Er is maar één oplossing, en dat is een fusie', zei PvdA-Kamerlid William Moorlag.
Hilariteit op publieke tribune
Door de grote voortvarendheid waarmee politici spraken over de terugdringing van de marktwerking, leek de Kamer te vergeten dat de twee postbedrijven opereren op een vrije markt en zelf bepalen of zij willen fuseren. Het leidde op de publieke tribune, waar tientallen postbezorgers van PostNL en Sandd het debat volgden, tot hilariteit. 'Nou, dat is duidelijk, binnenkort zijn wij collega's', zei een medewerker van PostNL tegen een postbezorger van Sandd.
Neemt niet weg dat beide postbedrijven al langer geïnteresseerd zijn in een fusie. PostNL stond in 2015 al op het punt om Sandd voor €100 mln tot €150 mln over te nemen, maar zette niet door uit angst voor afwijzende reacties uit de politiek.
Lees ook
Kabinet wil meer samenwerking toestaan op de postmarkt

PostNL en Sandd reageerden dan ook positief op de in juni gepresenteerde postvisie van Keijzer, waarover de Kamer woensdag brede steun uitsprak. Daarin schrijft de staatssecretaris dat het kabinet meer samenwerking wil toestaan tussen grote postbedrijven en de ACM het toezicht op de postmarkt moet versoepelen.
Dalende postvolumes
Samenwerking is volgens Keijzer noodzakelijk om de kwaliteit van de postbezorging op peil te houden. Die staat onder druk. Consumenten versturen minder brieven, wat leidt tot dalende postvolumes. Desondanks moeten PostNL en Sandd wel met elkaar concurreren, waardoor postbezorgers van verschillende bedrijven achter elkaar door de straten lopen met een steeds legere brieventas.
Lees ook
Hervorming postmarkt nog lang niet zeker

De vraag is alleen: keurt de ACM een mogelijke fusie tussen de twee bedrijven goed? Deskundigen uitten daar woensdag in het FD al hun twijfels over, en ook bij Kamerleden bestaan zorgen. Veel fracties vroegen Keijzer dan ook of zij artikel 47 van de Mededingingswet gaat gebruiken, mocht de ACM een samensmelting blokkeren. Met dit artikel in de hand kan Keijzer de beslissing van de ACM omzeilen en een fusie alsnog mogelijk maken.
PVV, SP en PvdA zien het liefst dat Keijzer dit wapen in stelling brengt, coalitiepartijen ChristenUnie en CDA waren iets voorzichtiger. Zij riepen de staatssecretaris in een motie op om bij de behandeling van een eventuele artikel 47-aanvraag ook de publieke belangen mee te wegen, zoals de positie van postbezorgers.
ACM buitenspel
De andere twee coalitiepartijen, D66 en VVD, reageerden kritisch op wat zij betitelde als het bij voorbaat 'buitenspel zetten van de ACM' door de rest van de Kamer. Voor beide fracties is duidelijk dat consolidatie de beste oplossing is, maar de politiek moet een fusie niet forceren. 'Laten we de ACM eerbiedigen en hier niet collectief voor het blok zetten', zei VVD-Kamerlid Arne Weverling.
Keijzer wilde niet vooruitlopen op het gebruik van artikel 47. 'Het is toch wel bijzonder dat wij hier al spreken over een fusie. PostNL en Sandd moeten daartoe eerst zelf het initiatief nemen. En dan is het aan de ACM om een oordeel te vellen. Artikel 47 is een laatste optie.'
Toekomstbeeld
0
quote:

lucky14 schreef op 12 september 2018 21:01:

[...]

Je zit hiermee op de lijn die Jellema ook heeft, met name de enorme kostenvoordelen voor PNL. Hij noemt het niet voor niets 2 maal een homerun. Wat is een partij waard die ook de komende jaren zo,n 12% of meer per jaar in volumes gaat krimpen en nu ook maar een bescheiden omzet heeft? Ik vind dit wel iets wat er toe doet.
Natuurlijk doet dat ertoe. Allerlei aspecten doen er toe zoals bestendigheid vh Sandd klantenbestand (geen kat in de zak kopen).
Er zullen allerlei argumenten voor en tegen gebruikt worden in de onderhandeling (door de externe adviseurs).

Maar high level gekeken hebben ze elkaar nodig. PostNL kan niet zonder de volumes van Sandd. En ik vermoed dat men die ook heel snel nodig heeft.

En geloof me, bij geen overname (omdat Sandd het oneens is met de prijs) zal PostNL de toegang tot haar netwerk blijven verlenen. En ze zullen dat ongetwijfeld tegen hogere tarieven doen dan nu. Maar niet dusdanig dat ze daarmee de politiek tegen krijgen. PostNL zal nooit maar dan ook nooit de politieke goodwill willen verspelen door de onderlinge tarieven exorbitant te verhogen. Diezelfde politici van vandaag zullen als een blad draaien en zeggen "zie je wel, PostNL gedraagt zich als een monopolist en het is maar goed dat er geen fusie is gekomen. Laten we de UPD weghalen en bij Sandd onderbrengen". Ook Mona zal dan dreigen met het weghalen vd UPD en het nog doen ook.

En geloof me, die 12% krimp hakt er bij PostNL veel harder in dan bij Sandd. PostNL moet blijven bezorgen conform de UPD regels. Hun vaste kosten zijn daarmee veel en veel hoger dan bij Sandd. Obv Q1 en Q2 cijfers kun je vaststellen dat ze nu al heel heel dicht tegen de break-even levels aan zitten.
PostNL kan het niet nog een jaar uitzingen met minus 12% in volumes zonder dat MAIL NL drie vd vier kwartalen in 2019 het rood in duikt.

En ja, ik ben me bewust vd 80% norm, ik ben me bewust vd stukloon discussie, en ja ik weet dat er 30-06-2019 een flinke som aan leningen afgelost moet gaan worden bij Sandd. Allemaal onderhandelingsitems.

Mona zet er vaart achter. Misschien weet die al wat het financieel plaatje voor 2019 zal zijn bij MAIL NL indien er geen overname plaatsvind.

Het leven is een aanéénschakeling van toevalligheden......maar

Tordan
0
quote:

gpjf schreef op 12 september 2018 21:18:

We kunnen hier nou wel een koersdoel roepen op termijn van 6 euro maar ik zou wel eens willen horen hoe de koers er op basis van dit debat er eind van de maand uitziet,

3,50 euro ?
Wat gaat het morgen worden? Je zou zeggen de koers moet nu echt exploderen, maar ook dat zie ik nog niet gebeuren. Wel veel meer media aandacht nu, wat nog weleens iets in gang kan zetten. Zal, indien probeleggen met een update komt, daar morgenavond een verslag van doen.
Toekomstbeeld
0
@Lucky, je hebt toegang tot het FD begrijp ik.....mijn gratis gebruik is (al)weer verbruikt.....

Zou je dat Deliveroo artikel ook willen plaatsen? Was altijd ingeschat als een groot risico voor PostNL dat die zelf gingen bezorgen maar lees nu uit de header iets anders.

Het gehele artikel geeft misschien meer duidelijkheid

Ps
Abtjes voor het snelle plaatsen vd diverse artikelen.
HJ deTuinman
1
quote:

Jeliazkov schreef op 12 september 2018 21:15:

Koersdoel 6 euro.
Bal ligt bij PNL en Sandd.
Politiek voor consolidatie.

Al met al weinig nieuws onder de zon.
Het is gewoon een groot toneelstuk waar we met zijn allen naar zitten te koekeloeren.
Uitkomst is al meer dan een jaar bekend. Iedereen wil er nog even zijn plasje over doen en de schijn willen ophouden iets in de melk te brokkelen te hebben.

Onze bazin houdt zich keurig op de vlakte, maar heeft alle partijen die er toe doen aan haar zijde gekregen.

Er ligt natuurlijk al geruime tijd een schets hoe PNL en Sandd samengaan. Kwestie van wat cijfertjes invullen nog.
En o ja, onze bazin gaat straks de vakbonden de eer gunnen dat ze er het maximale hebben uitgesleept voor hun leden. Iedereen weer blij en tevree.
Mooie reactie en ook helemaal mijn idee. Nu nog even vragen aan Martijn van M. om terug te keren op dit forum en dan komt alles weer goed haha... ;-))
Spes
1
Deliveroo-topman Will Shu: 'We doen in eten, niet in vervoer'
PostNL en Sandd hoeven op de Nederlandse bezorgmarkt geen concurrentie te duchten van maaltijdbezorger Deliveroo. 'We zijn een foodbusiness', zegt oprichter en ceo Will Shu tijdens een vraaggesprek in Amsterdam. 'Daar ligt onze liefde. Ik voel er helemaal niets voor om ook jurken te gaan bezorgen. We zijn geen schoenenverkoper.'

Binnen TLN, de branche voor transport en logistiek, is de status van het bezorgbedrijf de voorbije maanden in discussie geweest. Als beroepsgoederenvervoerder zou Deliveroo zich aan de cao moeten houden en zijn bezorgers net als vrachtwagenchauffeurs als werknemers moeten behandelen. Sinds begin dit jaar werkt het bedrijf uitsluitend met zelfstandige 'riders', tot grote consternatie van de vakbonden en de Haagse politiek.

Schijnwerkgever
Afgelopen zomer won Deliveroo een zaak bij de kantonrechter in Amsterdam tegen een jonge rider, Sytze Ferwerda, die zich niet wilde neerleggen bij zijn nieuwe status als (schijn)zelfstandige. Maar bij een andere rechter speelt nog een zaak van vakbond FNV. Die draait niet alleen om het 'schijnwerkgeverschap' van Deliveroo, maar ook om de vraag of het platform niet als een ordinaire goederenvervoerder moet worden beschouwd.

Shu zegt zich als ceo niet bezig te houden met regelgeving. 'Ik ben geen politicus of jurist. Ik kan alleen maar vertellen wat onze filosofie is. Ik wil gewoon het beste voor onze riders. Die hechten enorme waarde aan flexibiliteit. Ze kunnen in- en uitloggen wanneer ze willen, hun werk rond hun leven inrichten in plaats van andersom.' Deliveroo verzekert zijn bezorgers sinds kort tegen ongevallen en tegen uitval door ziekte.

Canary Wharf
Voor een grote meerderheid van de bezorgers, 'ons belangrijkste kapitaal', staat de behoefte aan flexibiliteit volgens Shu voorop. 'Ik begrijp dat er een afweging is tussen flexibiliteit en sociale bescherming. Ik wil best meer bescherming bieden, maar niet alle flexibiliteit opofferen. Als je veertig uur per week bezorgt, zou je recht moeten hebben op vergelijkbare sociale rechten als werknemers. Maar bij een paar uur per week - zoals de meeste van onze mensen - niet. Maar dat is heel complex. Dat laat ik liever over aan onze juristen.'

Schijnwerkgever
Afgelopen zomer won Deliveroo een zaak bij de kantonrechter in Amsterdam tegen een jonge rider, Sytze Ferwerda, die zich niet wilde neerleggen bij zijn nieuwe status als (schijn)zelfstandige. Maar bij een andere rechter speelt nog een zaak van vakbond FNV. Die draait niet alleen om het 'schijnwerkgeverschap' van Deliveroo, maar ook om de vraag of het platform niet als een ordinaire goederenvervoerder moet worden beschouwd.

Shu zegt zich als ceo niet bezig te houden met regelgeving. 'Ik ben geen politicus of jurist. Ik kan alleen maar vertellen wat onze filosofie is. Ik wil gewoon het beste voor onze riders. Die hechten enorme waarde aan flexibiliteit. Ze kunnen in- en uitloggen wanneer ze willen, hun werk rond hun leven inrichten in plaats van andersom.' Deliveroo verzekert zijn bezorgers sinds kort tegen ongevallen en tegen uitval door ziekte.

Canary Wharf
Voor een grote meerderheid van de bezorgers, 'ons belangrijkste kapitaal', staat de behoefte aan flexibiliteit volgens Shu voorop. 'Ik begrijp dat er een afweging is tussen flexibiliteit en sociale bescherming. Ik wil best meer bescherming bieden, maar niet alle flexibiliteit opofferen. Als je veertig uur per week bezorgt, zou je recht moeten hebben op vergelijkbare sociale rechten als werknemers. Maar bij een paar uur per week - zoals de meeste van onze mensen - niet. Maar dat is heel complex. Dat laat ik liever over aan onze juristen.'

Baantjeseconomie
'Ik doe het nog steeds een keer per maand in mijn eigen buurtje, maar nu op de fiets. Ik praat een beetje met andere riders, terwijl we wachten tot de bestelling klaar is. Klanten hebben natuurlijk nooit tijd voor een praatje, die willen eten.' Shu vraagt om niet te vermelden in welke welgestelde Londense buurt hij woont. Hij heeft weinig behoefte om zich op te werpen als boegbeeld van de 'gig economy', de economie van de kleine baantjes. 'De concurrentie op deze markt is moordend. Er zijn grote spelers actief met grote investeerders achter zich. Als we het niet beter doen dan zij, dan lopen de klanten weg.'

Sinds zijn rondjes op de motor door Londen is Deliveroo uitgegroeid tot een multinational die weliswaar nog steeds geen winst maakt, maar volgens de markt al meer dan $2 mrd waard is en op het punt staat zijn dertiende markt te betreden. Toevallig is dat Taiwan, het land waar zijn ouders vandaan komen. In Nederland, waar Deliveroo moet opboksen tegen marktleider Thuisbezorgd, bedient hij nu veertien steden. Hij hoopt het aantal restaurants waarvoor hij bezorgt eind dit jaar van 1000 naar 2500 te hebben gebracht.

Jeu de boules
Bij een jeu-de-boulescomplex in Amsterdam-Oost heeft Deliveroo afgelopen zomer drie restaurantkeukens geplaatst, waar onder regie van gerenommeerde horeca-ondernemers maaltijden worden bereid voor bezoekers en bezorgklanten. Het hippe café dient ook als uithangbord voor Deliveroo en dus als decor voor interviews.

Shu bestrijdt dat deze vertakking richting horeca - rond Canary Wharf heeft Deliveroo ook een serie keukens in containers geïnstalleerd - bewijst dat met het bezorgen van maaltijden op den duur geen geld valt te verdienen.

'We zien restaurants als partners en proberen ze te helpen hun kosten te verlagen. Door dat te doen in buurten waarvan we op grond van onze data weten dat er wel vraag, maar onvoldoende aanbod is, brengen we zo ook de frequentie van onze dienstverlening omhoog.' Volgens Shu zien zijn investeerders dat er goed geld valt te verdienen met het bezorgen van maaltijden en zetten die in op groei. 'En zij hebben er meer verstand van dan ik.'
HJ deTuinman
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 12 september 2018 21:20:

[...]

Laten we de UPD weghalen en bij Sandd onderbrengen". Ook Mona zal dan dreigen met het weghalen vd UPD en het nog doen ook.
Die UPD weghalen bij PostNL en onderbrengen bij Sandd??? Hoe had jij jezelf dat voorgesteld dan? De politiek mag dan af en toe domme maatregelen nemen, maar de politiek weet ook dat er maar één echte partij in Nederland is die kan voldoen aan de eisen die Brussel stelt. Sandd zal never en nooit in staat zijn om op een rendabele manier die vijfdaagse postbezorging van PostNL over te nemen.. Die bezorgen niet voor niks graag alleen voor de zakelijke markt en niet vaker dan twee dagen per week.
De politiek zal toch echt, wil het aan de eisen die Brussel stelt willen voldoen, de marktpositie van PostNL moeten verdedigen en dat gaan ze doen ook. Bij elke andere beslissing in het nadeel van PostNL, komt diezelfde beslissing als een boemerang in negatieve zin op het bordje van de overheid zelf weer terug.. Tel uit je winst!
eduardo3105
0
Dit was door meerderen hier ook al opgemerkt; Hij is van OR PostNL
bernard de vries @vriesbgde 6 uur geleden
Als je laat blijken niet echt verstand te hebben van de #postmarkt is het soms verstandiger om bescheiden te blijven #D66
money hates me
1
Ik moet eerlijk zijn, het was toch knijpen tot het laatst.

Nu is de vraag: bij welke koers moet ik mijn turbo`s verkopen...

Zelf zit ik te denken bij rond de 3.80 Zal zeker morgen en/of vrijdag niet behaald worden.

Ligt echt aan 2 dingen:1- Hoe snel en met welke volumes aandelen worden opgekocht.

2- Hoe gaan de shorters reageren(ik denk dat ze deze aandeel op gaan geven en het shortpercentage aardig gaan terugschroeven.)
Voor hun natuurlijk ideaal als de koers geleidelijk stijgt dat ze het rustig kunnen afbouwen.

Nu komt het: Heb je stalen ballen om rustig af te wachten tot de stijging afloopt en meer horizontaal beweegt... (Elke cent stijging/daling van het aandeel betekend voor mij 500Euro)

Wordt dus beetje aankijken/afwachten hoe de koersontwikkeling zal plaats vinden.

Hoop niet dat het als een gek op en neer beweegt, word ik nog zenuwachtiger en
gestresster dan een finale EK/WK wedstrijd te kijken.

Hoop dat onze wensen worden beloont en wens ieder veel succes en geluk.

P.S Mijn dank is erg groot aan bepaalde forumleden hier die enorme bijdragen hebben geleverd met enorm veel waardevolle informatie(ga geen namen noemen maar is wel duidelijk en wil anderen niet tekort laten komen)
Scheelt mij enorm veel huiswerk en had het zelf absoluut niet beter gekund.(dat is het mooie van dit forum)
prinszicht
2
Nou nou. Iedereen wil Sandd zo te zien. Ik niet. Maar HV de geesten wel rijp gekregen. Knap hoor. Volgend jaar allemaal naar de ava voor de nodige complimenten.
gpjf
0
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat Herna morgen voorbeurs een bericht stuurt dat ze met Sand in gesprek is over een overname. Daarmee zou ze iets van slagvaardigheid laten zien want laten we eerlijk zijn, beide partijen hadden natuurlijk al een redelijk goed beeld hoe de balken zouden lopen.Het zou in ieder geval de koers goed doen en shorters extra in de problemen brengen.
Toekomstbeeld
0
quote:

HJ deTuinman schreef op 12 september 2018 22:06:

[...]
Die UPD weghalen bij PostNL en onderbrengen bij Sandd??? Hoe had jij jezelf dat voorgesteld dan? De politiek mag dan af en toe domme maatregelen nemen, maar de politiek weet ook dat er maar één echte partij in Nederland is die kan voldoen aan de eisen die Brussel stelt. Sandd zal never en nooit in staat zijn om op een rendabele manier die vijfdaagse postbezorging van PostNL over te nemen.. Die bezorgen niet voor niks graag alleen voor de zakelijke markt en niet vaker dan twee dagen per week.
De politiek zal toch echt, wil het aan de eisen die Brussel stelt willen voldoen, de marktpositie van PostNL moeten verdedigen en dat gaan ze doen ook. Bij elke andere beslissing in het nadeel van PostNL, komt diezelfde beslissing als een boemerang in negatieve zin op het bordje van de overheid zelf weer terug.. Tel uit je winst!
Ten eerste, mensen denken teveel in hokjes en in de huidige patronen. Het bestaande kent men, het nieuwe wordt gevreesd;
Ten tweede, het punt is dat de UPD binnenkort sowieso niet meer rendabel is indien PostNL niet heel snel het volume van Sandd erbij pakt. Ook niet meer voor PostNL. Zie mijn posting in het geheel en niet aub op 1 aspect;
Ten derde, ik schets het alleen als een noodscenario mocht PostNL zich (agv een mislukte overname!) alsnog een monopolist gaan gedragen en de uitspraak vh CBB misbruiken. Dan zal de politiek zich voor schut gezet voelen, en opnieuw aanbesteden;
Ten vierde, aanbesteding is niet voor niets bekeken als optie bij het voorbereidende werk van Mevrouw Oudeman;.
Ten vijfde, ook nu nog zijn er partijen die erom vragen om het alsnog te doen.

Punten vier en vijf worden nu door mij alleen genoemd om aan te geven dat het punt van aanbesteding recent breder bekeken is en derhalve niet onhaalbaar geacht. Complex? Ja natuurlijk. Maar dat is het altijd indien bepaalde dienstverlening na verloop van tijd overgaat naar een andere provider.

Is het een relevante discussie voor nu?
Nee, de gehele posting was puur en alleen in reactie op al degenen die denken dat het een appeltje eitje is om Sandd effe op te peuzelen omdat PostNL alle kaarten in handen zou hebben.

Mijn punt daarop is dat PostNL ook onder druk staat en Sandd ook heel snel en heel hard nodig heeft. Zie nogmaals "ten tweede" en/of de originele posting.

Samengaan onder goede verstandhouding zonder elkaar uit te zuigen op overnameprijs is het beste voor iedereen. En daarom is het goed dat dit soort onderhandelingen begeleid worden door externe M&A experts.

Jeliazkov
0
quote:

prinszicht schreef op 12 september 2018 22:24:

Nou nou. Iedereen wil Sandd zo te zien. Ik niet. Maar HV de geesten wel rijp gekregen. Knap hoor. Volgend jaar allemaal naar de ava voor de nodige complimenten.
Niet een kwestie van willen, wat mezelf betreft. Anderhalf jaar terug zijn de tortelduifjes elkaar gaan besnuffelen onder toeziend en goedkeurend oog van Pappa Politiek en Mamma FNV. Een liefdesbaby kan niet uitblijven.
[verwijderd]
0
Knallen morgen 1 van de laatste koopkansen
Breid de porto nog even verder uit bam gaat ook knallen wat zeggen we dan lekker hoor!! Haha
Toekomstbeeld
0
quote:

gpjf schreef op 12 september 2018 22:30:

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat Herna morgen voorbeurs een bericht stuurt dat ze met Sand in gesprek is over een overname. Daarmee zou ze iets van slagvaardigheid laten zien want laten we eerlijk zijn, beide partijen hadden natuurlijk al een redelijk goed beeld hoe de balken zouden lopen.Het zou in ieder geval de koers goed doen en shorters extra in de problemen brengen.
Dat zou inderdaad het allermooiste scenario zijn. In gesprek maar nog geen bod. Dan werkt de fantasie factor maximaal en zullen de shorters extra onder druk komen. Krijgen we het gewenste vliegwiel.
prinszicht
0
quote:

Jeliazkov schreef op 12 september 2018 22:32:

[...]

Niet een kwestie van willen, wat mezelf betreft. Anderhalf jaar terug zijn de tortelduifjes elkaar gaan besnuffelen onder toeziend en goedkeurend oog van Pappa Politiek en Mamma FNV. Een liefdesbaby kan niet uitblijven.
Een liefdesbaby... dan heb je dec 2017 gemist. Modder gooien vanuit Sandd naar PostNL. Cash ophalen met Kerstzegels, niet bezorgen. Interview hier en daar op alleen gebakken lucht. En de aanstaande bruid??? Die heeft niet echt een voorspoedige dracht. En dit lijkt eerder op een keizersnede omdat de business op eigen kracht het niet echt lekker doet. Zie ook 10 procent short.
Toekomstbeeld
0
De mening van Herna al hierboven geplaatst. Hierbij nog eens die van Sandd d.d.

09 apr. 2018

AMSTERDAM - Postbezorger Sandd staat volgens topman Ronald van de Laar open voor consolidatie, en een overname door PostNL zou dan logisch zijn. Dat schrijft KBC Securities naar aanleiding van een interview van Van de Laar met De Telegraaf.
4.444 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... 219 220 221 222 223 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 1,242
Verschil +0,023 (+1,89%)
Hoog 1,246
Laag 1,222
Volume 2.044.944
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 3.164.913

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront