Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.313 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 ... 962 963 964 965 966 » | Laatste
Risky bets
0
EURN heeft de laatste tijd peers enorm geoutperformed. Vind het niet zo gek dat het een beetje terug komt. Zat 2 weken geleden niet voor niks short (voor cijfers helaas gecovered).

Wellicht realiseren sommige mensen zich dat Q2 een dik verlies op gaat leveren als EURN niet weer van die boekwinsten heeft op verkochte schepen.
Risky bets
0
zowiezo zou ik EURN dumpen en gnrt kopen als ik EURN had. Zit gewoon een 6%+ spread tussen.
[verwijderd]
0
Dag Risky,
Heb je een idee waarom de spread zo groot is?
Momenteel 7,5% voor een deal die normaal zal doorgaan lijkt me wel veel.
Ik weet er is nog een dividend in mei dat normaal 0,06 USD zal zijn maar dan nog is er een spread van meer dan 6,5%.
Ik vind het vreemd en bekijk het momenteel nog van de zijlijn.
Risky bets
0
Ja, valt wel op. Wellicht willen veel GNRT shareholders simpelweg winst nemen na het overname bod en drukt dat de prijs? Veel oud GNRT share holders waren natuurlijk deep value mensen omdat het 0.6x NAV handelde (ofzo) en nu krijgen ze straks ineens een EURN positie, wat geen grote discount ten opzichte van NAV heeft. De overgang van GNRT naar EURN kan natuurlijk ook belasting consequenties hebben voor sommige oud GNRT beleggers, waardoor sommige misschien liever verkopen?!?

Ik heb geen idee. De spread is voor mij bijna groot genoeg om interessant te zijn om GNRT te kopen en EURN te shorten in de US listing. Aardig rendement voor een maand of 4-5. Al zou ik EURN aandelen gehad had ik die verkocht en GRNT terug gekocht, lijkt me een aardig extraatje.
[verwijderd]
0
Risky, heb jij enig idee waarom de koers van STNG de laatste tijd veel harder daalt vergeleken met de peers? Ik kan geen verklarend nieuws vinden en er zijn ook geen nieuwe SEC fillings. Shortersspelletjes of is er meer aan de hand?
[verwijderd]
0
quote:

Risky bets schreef op 29 januari 2018 16:28:

Geen idee. Rates zijn slecht, maar dat is al 2 jaar zo.
Ik moest even knipperen met mijn ogen maar ik las zojuist dat het short sell volume percent bij STNG op 26 januari 49% was! Ik houd het er maar op dat die nog steeds lekker aan het spelen zijn.
Risky bets
0
[verwijderd]
0
quote:

Risky bets schreef op 29 januari 2018 17:12:

5.5% short van de float zover ik weet. Is niet bijzonder hoog voor een scheepvaart bedrijf.
quotes.wsj.com/STNG
Ok, maar hoe zit het dan met deze info?:

shortvolumesJan 27th, 1:39 pm
The short sell volume percent for $STNG on 2018-01-26 is 49%. shortvolumes.com/?t=STNG $GASS 20% $CPLP 21% $TK 54% $TNP 75% via @shortvolumes

stocktwits.com/symbol/STNG
Risky bets
0
EURN 8.35 in de US, -5.1%. In lijn met bijvoorbeeld DHT. Tankers in de uitverkoop geloof ik.
Zanz123
0
Ben aan het twijfelen om NAT of DHT te kopen, staat wel zeer laag nu. Risky welke van de twee zou jij dan kopen ?
[verwijderd]
0
Ik heb wat GNRT gekocht op 6,01 USD blijkbaar iets te vroeg.
Ik hoop dat EURN het natuurlijk wat beter gaat doen nu de waardering bijna volledig van EURN afhangt.
Spread is aan het dalen had wel gedacht dat deze stijgend zou gedicht worden: momenteel een kleine 4% en daar moet nog een procent dividend af.
Stel dat EURN nog dieper zakt zouden ze dan bij GNRT nog cash bovenop de 0,7272EURN vragen?
[verwijderd]
0
Hoe kunnen we nu nog dieper dalen?
- Olieprijzen stijgen
- Schrootprijzen jan/2018 stijgen
- Grondstoofen stijgen
- ...
Dat ze gewoon eigen aandelen inkopen voor ons.
Als we niet opletten halen ze het nog van de beurs met hun (onze) cach.
Cach bijna groter dan de beurswaarde, toch nog een beetje realistisch blijven zeker.
Ze zouden beter aan delen inkopen ipv een dividend uit te keren.
We zien wel op de AV in mei.
Risky bets
0
quote:

Zanz123 schreef op 31 januari 2018 21:37:

Ben aan het twijfelen om NAT of DHT te kopen, staat wel zeer laag nu. Risky welke van de twee zou jij dan kopen ?
Beide goedkoop. Denk DHT. Maar je moet je wel realiseren dat tanker rates op het moment om te huilen zijn. Suezmax benchmarks staan op 0$ TCE's nu.
Risky bets
0
quote:

helic schreef op 31 januari 2018 22:20:

Ik heb wat GNRT gekocht op 6,01 USD blijkbaar iets te vroeg.
Ik hoop dat EURN het natuurlijk wat beter gaat doen nu de waardering bijna volledig van EURN afhangt.
Spread is aan het dalen had wel gedacht dat deze stijgend zou gedicht worden: momenteel een kleine 4% en daar moet nog een procent dividend af.
Stel dat EURN nog dieper zakt zouden ze dan bij GNRT nog cash bovenop de 0,7272EURN vragen?
Peers als DHT, NAT, TNP, FRO, TNK zijn ook in de uitverkoop laatste week. Als GNRT de deal laat afketsen crashen hun ook, dus verwacht niet dat ze zich gaan roeren.
Risky bets
0
quote:

Pommeke schreef op 1 februari 2018 09:50:

Hoe kunnen we nu nog dieper dalen?
- Olieprijzen stijgen
- Schrootprijzen jan/2018 stijgen
- Grondstoofen stijgen
- ...
Dat ze gewoon eigen aandelen inkopen voor ons.
Als we niet opletten halen ze het nog van de beurs met hun (onze) cach.
Cach bijna groter dan de beurswaarde, toch nog een beetje realistisch blijven zeker.
Ze zouden beter aan delen inkopen ipv een dividend uit te keren.
We zien wel op de AV in mei.

Olieprijzen zijn niet belangrijk voor EURN. Grondstoofen ook niet.

Cach is bij lange na niet groter dan beurswaarde. Waarschijnlijk kijk je naar liquiditeit ipv cach.

Voor de lange termijn kunnen ze inderdaad beter aan delen inkopen ipv dividend uitkeren. Dividend uitkeren is een erg slechte kapitaal uitgifte als de markt in crisis is. Beter om zo veel mogelijk cash te behouden en als GNRT merger loopt nog een stap te maken. DHT wellicht.
sip
0
quote:

Risky bets schreef op 1 februari 2018 10:12:

[...]

Olieprijzen zijn niet belangrijk voor EURN. Grondstoofen ook niet.

Cach is bij lange na niet groter dan beurswaarde. Waarschijnlijk kijk je naar liquiditeit ipv cach.

Voor de lange termijn kunnen ze inderdaad beter aan delen inkopen ipv dividend uitkeren. Dividend uitkeren is een erg slechte kapitaal uitgifte als de markt in crisis is. Beter om zo veel mogelijk cash te behouden en als GNRT merger loopt nog een stap te maken. DHT wellicht.
Een olieprijs boven de 70 euro is slecht voor Euronav.
Dit is gezegd door de CEO zonder een verdere verklaring.
Ook is olie van invloed op de kosten en dus daar is hij ook slecht voor.
Ook de erg slechtte tanker tarieven zullen hun tol eisen.
Het 1e kwartaal 2018 ziet er erg slecht uit als er niet gauw verbetering komt.
Risky bets
0
quote:

sip schreef op 1 februari 2018 13:34:

[...]

Een olieprijs boven de 70 euro is slecht voor Euronav.
Dit is gezegd door de CEO zonder een verdere verklaring.
Ook is olie van invloed op de kosten en dus daar is hij ook slecht voor.
Ook de erg slechtte tanker tarieven zullen hun tol eisen.
Het 1e kwartaal 2018 ziet er erg slecht uit als er niet gauw verbetering komt.

Reden van die aanname van EURN is dat een hoge olie prijs de vraag naar olie beperkt en groei van alternatieve energie zal versterken.

19.313 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 ... 962 963 964 965 966 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 09:42
Koers 18,900
Verschil +0,210 (+1,12%)
Hoog 18,980
Laag 18,810
Volume 5.849
Volume gemiddeld 210.993
Volume gisteren 58.524

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront