TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei 2017

2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
[verwijderd]
0
[verwijderd]
2

jullie zien het verkeerd, dit is een advies met een missie

well done M en ben het er 100% mee eens, bloody Management, enhancing shareholder value daar gaat het om.

zal later even een samenvatting plaatsen

voor de liefhebbers: Aegon, buy dips die hebben het 'eindelijk' begrepen, na jaren van achterblijven versus branche/sector-genoten, die gaan aandeelhouderswaarde scheppen en anders opzouten.
[verwijderd]
0
dus roadshow van 2 dagen in Denemarken en Finland...met Danske bank
Voor het eerst met Danske bank..?
Heeft Danske bank iets met TT te maken of Danske bank meer iets met Volvo ?
Speelt er iets daar bovenin?
[verwijderd]
0
quote:

W schreef op 22 mei 2017 13:38:

jullie zien het verkeerd, dit is een advies met een missie

well done M en ben het er 100% mee eens, bloody Management, enhancing shareholder value daar gaat het om.

zal later even een samenvatting plaatsen

voor de liefhebbers: Aegon, buy dips die hebben het 'eindelijk' begrepen, na jaren van achterblijven versus branche/sector-genoten, die gaan aandeelhouderswaarde scheppen en anders opzouten.
???
Vreemde veronderstelling. Ik zie de motivatie voor MD niet
[verwijderd]
1

TT : target price 9.70 (almost) achieved - Neutral
we are changing our rating from Buy to Neutral as the share price is close to our target price

in the last 2 years the shareprice has gone from 6.30 ( JLY16 ) to 9.50 plus, albeit with some major hiccups( oct16 and feb17)

during that time investors had to cope with disappointments in Consumer and slow growth ( inFY16) in Automotive

en nu komt het " with the Management Board ignoring calls for value enhancing corporate structure "
BRAVO !!! MdD helemaal mee eens en er zijn meerderen die er zo over denken.

given that there is little upside relative to our target price and we see some risk to the downside
- accelerating decline in Consumer ( dit is dus blijkbaar nog steeds ongoing for PND en niet gestelpt of gematched door increased sales van camera en watches)
- headwind in Automotive due to new entrants and HERE gaining strength

wordt vervolgd

okay, jullie weten mijn interesse is enkel in de share price en gelukkig zie ik dat er nu meerdere zo over denken, de druk moet aanhouden en dit helpt

nu kijken hoe Morgan hierop reageert , die hun koersdoel is ook binnen bereik.
succes

harrysnel
2
Wat ik het meest kwalijk vind is dat de mening van een non-valeur als Den Drijver überhaupt invloed op de koers kan hebben.

Bij een "normaal" bedrijf is de communicatie met beleggers vanuit management/IR zo verzorgd dat de mening van 1 analist slechts een interpretatie is van algemeen bekende feiten met een daaraan gekoppeld koersdoel.Daardoor is het mogelijk om die interpretatie af te zetten tegen het beeld dat je zelf als belegger hebt gevormd van het bedrijf.

Bij TomTom komt er geen informatie op een normale manier naar buiten. Na al die jaren volgen moet ik het nog meemaken dat een deal op juiste wijze bekend wordt gemaakt. VW lekt uit op een Duitse website van TT, wordt ontkracht en later toch weer via officieel persbericht gebracht. Volvo wordt gemeld door werknemer op dit forum, aangekaart op AVA en werknemer wordt vervolgens ontslagen. Subaru heeft Den Drijver in reclamefolder gezien en dat mag hij dan voortijdig bekend maken.

Een mailtje met exact dezelfde strekking als Xynix vandaag heeft verstuurd, over de informatieachterstand van de "gewone belegger", heb ik vorig jaar juni verstuurd naar IR van TomTom. Ik vroeg destijds of er informatie gedeeld was met den Drijver die net op Roadshow was geweest in Parijs met IR en die zijn EBIT verwachting 2016-2018 daarna met 70% naar beneden bijstelde.

Zie mij geconfronteerd met het feit dat ik de mening van een m.i. waardeloze analist serieus moet nemen gezien zijn invloed op de koers en zijn positie als huisanalist /spreekbuis van het management. Ik baal van het feit dat IR en management een nietsnut als Den Drijver belangrijk kunnen maken.

mjmj
1
quote:

harrysnel schreef op 22 mei 2017 14:07:

Wat ik het meest kwalijk vind is dat de mening van een non-valeur als Den Drijver überhaupt invloed op de koers kan hebben.

Bij een "normaal" bedrijf is de communicatie met beleggers vanuit management/IR zo verzorgd dat de mening van 1 analist slechts een interpretatie is van algemeen bekende feiten met een daaraan gekoppeld koersdoel.Daardoor is het mogelijk om die interpretatie af te zetten tegen het beeld dat je zelf als belegger hebt gevormd van het bedrijf.

Bij TomTom komt er geen informatie op een normale manier naar buiten. Na al die jaren volgen moet ik het nog meemaken dat een deal op juiste wijze bekend wordt gemaakt. VW lekt uit op een Duitse website van TT, wordt ontkracht en later toch weer via officieel persbericht gebracht. Volvo wordt gemeld door werknemer op dit forum, aangekaart op AVA en werknemer wordt vervolgens ontslagen. Subaru heeft Den Drijver in reclamefolder gezien en dat mag hij dan voortijdig bekend maken.

Een mailtje met exact dezelfde strekking als Xynix vandaag heeft verstuurd, over de informatieachterstand van de "gewone belegger", heb ik vorig jaar juni verstuurd naar IR van TomTom. Ik vroeg destijds of er informatie gedeeld was met den Drijver die net op Roadshow was geweest in Parijs met IR en die zijn EBIT verwachting 2016-2018 daarna met 70% naar beneden bijstelde.

Zie mij geconfronteerd met het feit dat ik de mening van een m.i. waardeloze analist serieus moet nemen gezien zijn invloed op de koers en zijn positie als huisanalist /spreekbuis van het management. Ik baal van het feit dat IR en management een nietsnut als Den Drijver belangrijk kunnen maken.

Ik ben voor nieuwe wet- en regelgeving waarbij gesprekken met analisten moeten worden opgenomen op audio tapes die na een bepaalde periode op internet toegankelijk zijn voor iedereen die dat wil.

[verwijderd]
0

Harry je leest mi MdD helemaal verkeerd, sorry
MdD doet ons juist een gunst en alle analisten/account managers/asset managers die het over enhancing value hebben.
[verwijderd]
0
with the Management Board ignoring calls for value enhancing corporate structure

dus TT wordt de nieuwe Uni/Akzo? maar activistische aandeelhouders moeten wel heel veel bij elkaar sprokkelen om een vuist te kunnen maken..

TT founders don't give a shit, dus we zitten gevangen in de keuzes van TT
[verwijderd]
0
quote:

Stille vennoot schreef op 22 mei 2017 14:13:

with the Management Board ignoring calls for value enhancing corporate structure

dus TT wordt de nieuwe Uni/Akzo? maar activistische aandeelhouders moeten wel heel veel bij elkaar sprokkelen om een vuist te kunnen maken..

TT founders don't give a shit, dus we zitten gevangen in de keuzes van TT
hangt er vanaf wie opbouwt een HAL ( bij wijze van spreken ) straks met 10% die negeer je niet, dat kan je wel vergeten, ook al hebben jij en je maten 40%

Levy
0
Niets vreemds aan dat wanneer een eerder gegeven koersdoel gehaald is, de rating naar Hold / Neutral gaat. Het koersdoel van MdD wijzigt niet.

Dus van een plotselinge verlaging van het koersdoel dan wel van een verkoopadvies is GEEN sprake.

Maar de inhoud van zijn opinie is toch in korte tijd flink gedraaid, zeer opmerkelijk. Nieuwe toetreders, de Qualcomm optie ineens van tafel, Here doet het beter dan verwacht, management heeft ingefluisterd niet voor structuurchange open te staan? Wie het weet mag het zeggen, feit is wel dat MdD goed ingevoerd is, zo heeft het verleden aangetoond. Ik heb een strakke stoploss order erin staan.
Dokus
0
quote:

Levy schreef op 22 mei 2017 14:22:

Niets vreemds aan dat wanneer een eerder gegeven koersdoel gehaald is, de rating naar Hold / Neutral gaat. Het koersdoel van MdD wijzigt niet.

Dus van een plotselinge verlaging van het koersdoel dan wel van een verkoopadvies is GEEN sprake.

Maar de inhoud van zijn opinie is toch in korte tijd flink gedraaid, zeer opmerkelijk. Nieuwe toetreders, de Qualcomm optie ineens van tafel, Here doet het beter dan verwacht, management heeft ingefluisterd niet voor structuurchange open te staan? Wie het weet mag het zeggen, feit is wel dat MdD goed ingevoerd is, zo heeft het verleden aangetoond. Ik heb een strakke stoploss order erin staan.
Ik heb het over een half jaar / jaar geleden (weet niet meer wanneer en welke koersdoelen. Ben te lui om het op te zoeken)
Hij gaf toen op datum x een koersdoel van x en 1 of 2 dagen later en nieuw koersdoel en werd het ineens een euro minder.
[verwijderd]
0
Houden advies is een verkapt verkoop advies ?
Je wil geen Verkoop advies geven dan praten ze niet meer met je...dus dan maar op houden.. ;-( Nu moet een ABN of INg komen met herhaald koopadvies en doel 15...gaan we weer op pfff, rare wereld hoor en alles kan voorkomen worden bij duidelijkere communicatie vanuit TT
[verwijderd]
0
Hij schreef ook maar 3 % potentie naar koersdoel..bij 10 % weer koopadvies? dan is dat over 1 a 2 dagen weer....wat een vak
harrysnel
0
quote:

W schreef op 22 mei 2017 14:11:

Harry je leest mi MdD helemaal verkeerd, sorry
MdD doet ons juist een gunst en alle analisten/account managers/asset managers die het over enhancing value hebben.
Wies, als ik je lees dan denk ik dat je bedoelt dat Den Drijver nu aandringt om een strategische stap te zetten? Dat hij dus niet langer mee wil gaan in het zelfstandige verhaal en nu aangeeft dat het mooi geweest is met het bereiken van zijn koersdoel? Dus geen buy rating houden en koersdoel opschroeven maar naar "hold" gaan als signaal dat volgende stap een strategische zet moet zijn?

Ik vind het verhaal sowieso vaag in de zin dat hij het over koersverloop van afgelopen 2 jaar heeft en dan de piek naar >E12 december 2015 niet noemt. Ik vraag me af of hij het koersverloop dan wel goed gevolgd heeft.

Maar stel dat Den Drijver nu aandringt op opsplitsing......dan kan dat toch in opdracht zijn van management? Eerst twee maanden terug al voorzet gegeven en dan nu de weg vrijmaken voor bv een HAL. Dat zal vriendschappelijk zijn tov founders. Er lopen zoveel lijntjes tussen TT bestuurders en HAL. Neem de Kreij die CFO van Vopak was (HAL).
[verwijderd]
0
Zelfstandig de eindstreep halen van "the endgame" is een dergelijk fantastenverhaal dat het eigenlijk ondenkbaar is dat er niet op korte termijn een vorm van samenwerking tot stand gaat komen. Mijn "droomscenario" daarbij zou zijn 20% of 25% naar Bosch/NVidia voor €12/aandeel. Dan heb je èn een leuke korte termijn winst èn leuk perspectief op wat langere termijn.
jadijako
0
effe wandelen, met mijn zelfrijdende wandelstok,daar kan een analist nog een puntje aan zuigen
harrysnel
1
Toen Kumar begin 2016 met zijn "TT moet splitsen" verhaal kwam en minimale assetwaarde schatte op E18 reageerde Den Drijver met "uiterst onwaarschijnlijk want de Founders willen dit niet".

Nu komt den Drijver een jaar na Kumar met een gelijksoortige analyse als Kumar waarbij hij kijkt naar opsplitsing. Belangrijk verschil: hij denkt mee met de Founders. Hij stelt immers dat zij Telematics/Consumer weer kunnen terugkopen van bv een Qualcomm.

Den Drijver gaat dus in een jaar tijd van "dat willen de founders niet" naar een scenario dat rekening houdt met de wensen van de Founders.

Dus: m.i. heeft Den Drijver altijd aan de zijde gestaan van de founders en staat hij dat nog steeds Dat hij nu zijn advies aanpast van buy naar hold zie ik niet zozeer als het "zetten van druk" maar als het "klaarmaken van bereidheid onder beleggers om exit/deelname te accepteren. Als koers nu zakt naar E8 dan zal E14 wellicht genoeg zijn voor Founders + HAL, Bosch etc.
2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 17:35
Koers 5,585
Verschil +0,040 (+0,72%)
Hoog 5,585
Laag 5,500
Volume 141.944
Volume gemiddeld 281.378
Volume gisteren 302.782

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront