Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Hypotheek afsluiten? Let ook als huizenkoper op het klantdossier

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Jos Koets

In 1994 werd Jos Koets meteen in het diepe gegooid bij een assurantiekantoor. In z’n eerste werkweek vond zijn baas het nodig met vakantie te gaan. Daarna heeft hij in de praktijk het assurantievak geleerd. Koets kocht het bedrijf van z’n werkgever. Nu is hij eigenaar van het eenmansbedrijf Assurantiekantoor Groenoord in ...

Meer over Jos Koets

Recente artikelen van Jos Koets

  1. 26 apr Pas op met de startersvrijstelling
  2. 12 apr De gekte op de woningmarkt is terug 4
  3. 29 mrt Aflossingsvrije hypotheken op de helling 8

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jason Voorhees 5 maart 2024 08:11
    Als financieel (hypotheek) adviseur vind ik het rapport, het minst belangrijke onderdeel van heel het hypotheektraject. De klant interesseert het nauwelijks, zeker de starters niet die willen gewoon zsm de sleutel en er staan alleen maar dooddoeners en open deuren in. Kortom redelijk overbodig in mijn ogen, vandaar ook zo weinig reacties op je column denk ik, Jos haha.
    Gewoon goed en integer je werk doen, dat is veel belangrijker dan wat loze grafieken en tabellen.
    Heb je er in ieder geval toch 1 reactie van een vakbroeder;-)
  2. gerard66 6 maart 2024 18:46
    Helaas moet ik het met Jason eens zijn. Praktijk en theorie van het adviesrapport lopen ook dermate uiteen dat een Adviesrappprt weinig toevoegt en eigenlijk alleen kostenverhogend werkt. Veel adviesrapporten zij eigenlijk meer bemiddelingsrapporten en Ik- pleit- me- vrij- van- aansprakelijkheid verslagen.

    Ik heb laatst een klant begeleid bij het Kifid die 4 maanden na passeren uiteindelijk een adviesrapport kreeg. De klant herkende zich er helemaal niet in dat rappport. Wel stond bij veel onderwerpen (overlijden, AO, WW) dat de klant geen advies wilde (hetgeen niet zo was). Klant was bij 3 geldverstrekkers afgewezen en kon gelukkig nog net op tijd ergens terecht. …hiervan geen woord in het adviesrapport…. Eeeehh bemiddelingsrapport Bij het Kifid was ook de teneur: “ Wat zeurt u nu, u moet blij zijn dat het ergens is rondgekomen en dat u een hypotheek heeft” . Dat geeft dan ook wel aan hoe belangrijk dat adviesrapport is en de praktijk en wat de waarde er van is. Overigens heeft de commissie nog geen uitspraak gedaan, dus loop ik misschien op zaken vooruit, maar als het adviesrapport wel een rol speelt in de de uitspraak van het Kifid dan zal ik dat melden.
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links