Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Redeemer
0
quote:

lucas D schreef op 1 december 2023 10:21:

Koers kan met computerhandel zo naar onder de € 6,00 gezet worden.
Grootaandeelhouders doen niks, niet bij een stijging en niets bij een daling van de koers. Die zitten er voor de langer termijn.

Bij nieuws word dat dan verzilvert.
Dat is inderdaad zo.
Toch valt niet uit te sluiten dat er een nieuwe geldophaalronde komt. Op zich niet erg als er maar wel perspectief en resultaatverbetering zichtbaar wordt.
Maar als je op koersen van zeg boven de 15 euro er in zit dan is er nog een hele lange weg te gaan wil je rendement zien.
kweetnie
1
Waarom een geldophaalronde, ze kunnen dit waarschijnlijk zelf wel opbrengen.
Als de levering van de bussen maar gerealiseerd wordt zoals ze zelf verkondigd hebben.
Laat ze nu de stappen die ze voor ogen hebben gaan maken en dan volgt de koers en vooral de inkomsten vanzelf.
lucas D
0
Persoonlijk hou ik me vast aan de grootaandeelhouders, ik heb daarmee vergeleken de aandelen voor een fractie gekocht.
StoplossBurner
1
quote:

lucas D schreef op 1 december 2023 11:52:

Persoonlijk hou ik me vast aan de grootaandeelhouders, ik heb daarmee vergeleken de aandelen voor een fractie gekocht.
Ik denk dat je even terug moet naar de schoolbanken. En dat je je roze bril moet afzetten voor je hier iets post.
StoplossBurner
0
quote:

The truth schreef op 30 november 2023 12:40:

[...]

Hoezo, vermoed je nu dat Ebusco zelfs niet meer deelneemt aan tenders in hun eigen achtertuin? Dan is het wel heel erg gesteld met hen. Ze hebben reeds tig aantallen bij Qbuzz lopen. Tja misschien spelen de niet nagekomen leveringstijden een rol bij de keuze. Of kunnen ze de 3.0 gewoonweg niet leveren. Toch eigenaardig dat ze in Italie inschrijven met de chinese 2.2.
Op zich niet; uit alles blijkt dat de 3.0 productie erg ver achterloopt op het schema dat ze zelf voorgespiegeld hebben.
lucas D
2
quote:

StoplossBurner schreef op 1 december 2023 12:31:

[...]

Ik denk dat je even terug moet naar de schoolbanken. En dat je je roze bril moet afzetten voor je hier iets post.
Ik denk dat je eens een bericht moet schrijven waar wat in staat, al zie ik dat niet gebeuren gezien alle voorgaande rommel.
Recessie kom maar op
0
Denk dat ik weet waarom mensen geen vertrouwen hebben in dit bedrijf. Het heeft geen Engelse (lees internationale naam). Tegenwoordig zonder Engelse naam wordt je verkettert. Als je zegt dat niet nodig te hebben moet je ze horen! Waarom kan je geen goede producten verkopen zonder Engelse woorden?
Redeemer
1
Ja als een partij een koers wil slopen dan kan dat gewoon met computerhandel. Om de waarde weer terug in het aandeel te krijgen daar zal EBUSCO zelf wat aan moeten doen.
En als ze het niet gaan redden met leningen dan moet er wat anders gebeuren. Ik denk niet dat de grootaandeelhouders nog eens flink willen investeren, de posities zijn te groot en de verliezen te hoog. En dan krijg je bloedhonden die graag op de geur afkomen en de (beurs)koers bepalen.
StoplossBurner
0
quote:

lucas D schreef op 1 december 2023 12:38:

[...]
Ik denk dat je eens een bericht moet schrijven waar wat in staat, al zie ik dat niet gebeuren gezien alle voorgaande rommel.
Ik ben benieuwd waar je op doelt, want ik post hier doorgaans met een plausibele onderbouwing dan wel een bronverwijzing. In tegenstelling tot vele koers-roepers, short partij complot denkers en roze bril dragers.
Recessie kom maar op
0
quote:

Redeemer schreef op 1 december 2023 12:59:

Ja als een partij een koers wil slopen dan kan dat gewoon met computerhandel. Om de waarde weer terug in het aandeel te krijgen daar zal EBUSCO zelf wat aan moeten doen.
En als ze het niet gaan redden met leningen dan moet er wat anders gebeuren. Ik denk niet dat de grootaandeelhouders nog eens flink willen investeren, de posities zijn te groot en de verliezen te hoog. En dan krijg je bloedhonden die graag op de geur afkomen en de (beurs)koers bepalen.
Mee eens. De koers slopen, zou ze een worst zjn. Met een schijntje (in hun ogen) kunnen ze de koers boven de 10 tillen. Er is nul haast ten aanzien van de korte broeken brigade. Waarom zou het?
Recessie kom maar op
2
Ga fijn mijn grote bek houden hier voorlopig. Het is helemaal goed zo :-). Spreek de rest boven de 10 euro. Succes allen.
lucas D
0
quote:

StoplossBurner schreef op 1 december 2023 13:12:

[...]

Ik ben benieuwd waar je op doelt, want ik post hier doorgaans met een plausibele onderbouwing dan wel een bronverwijzing. In tegenstelling tot vele koers-roepers, short partij complot denkers en roze bril dragers.
Alles is altijd negatief, terwijl er alle reden is om na de update de zon in het water te zien schijnen.
Daar is niets mis mee, tot je anders denkenden gaat betichten van iets wat ze niet zijn.
Redeemer
1
Ja ik neem hier ook afscheid. Natuurlijk balen van de koersontwikkeling maar dat hoort er bij. Op de plank leggen en misschien ooit beter tijden en anders pech. Ik ga niet meedoen aan dat vieze koersspel wat gespeeld wordt met uitgeleende aandelen en algoritmes.
Succes en tot beter tijden.
lucas D
0
Ebusco:

2022:
31 dec € 13,170 = ijkpunt einde maand winst/verlies

2023:
31 januari slotkoers € 13,510 = + 2,6 %
28 februari slotkoers € 13,040 = – 1 %
31 maart slotkoers € 9,520 = - 27,7 %
30 april slotkoers € 8,930 = - 32,3 %
31 mei slotkoers € 7,670 = - 41,7 %
30 juni slotkoers € 7,730 = - 43,1 %
31 juli slotkoers € 8,035 = - 39 %
31 augustus slotkoers € 7,715 = - 41,2 %
30 september slotkoers € 4,606 = - 65 %
31 oktober slotkoers € 5,780 = - 56 %
30 november slotkoers € 6,260 = - 52,4 %

Slotkoers vrijdag 03 november € 6,660
Slotkoers vrijdag 10 november € 7,120
Slotkoers vrijdag 17 november € 7,160
Slotkoers vrijdag 24 november € 6,755

De maand november een slotkoers van € 6,260 dat is € 0,480 hoger dan de voorgaande beursmaand.
Nieuws:
Blijft staan:
De slotkoers van november is € 6,910 lager gesloten dan de slotkoers van 31 december 2022.

Hoogste dagkoers 18 januari € 15,050
Laagste dagkoers 05 oktober € 4,212
Volgende maand een nieuw overzicht onder voorbehoud portefeuille.
StoplossBurner
3
quote:

lucas D schreef op 1 december 2023 14:29:

[...]
Alles is altijd negatief, terwijl er alle reden is om na de update de zon in het water te zien schijnen.
Daar is niets mis mee, tot je anders denkenden gaat betichten van iets wat ze niet zijn.
Volgens mij beschuldig je mij van iets, om dat vervolgens niet te duiden. Iets met een pot en een zwarte ketel.
Ik vind het aantal uitleveringen (bus op kenteken) de afgelopen 6 weken aan de eerste 'productieklant' Connexxion nog steeds flink tegenvallen in ieder geval. Afijn, ik kom mijn gelijk over H2 / Q4 wel halen als de cijfers over die periode worden gepresenteerd. Alhoewel, ik zie nu dat ze over die periode geen update geven? 2023 cijfers op 26 maart 2024, maar daarvoor geen info. investors.ebusco.com/financial-calendar/

Overigens heb ik de positieve punten van Ebusco ook al vaak aangehaald. En dat is vooral het goede energie verbruik / lichte ontwerp. Alleen dat is niet per se doorslaggevend om het in deze bussiness te halen. Comfort, ergonomie, repareerbaarheid, onderhoudbaarheid, levensduur/aanschafprijs en vooral ook leveringszekerheid (die ze nu dus zeker niet hebben) zijn ook nogal belangrijk en daar hebben ze nog een wereld te winnen.
lucas D
0
The truth
0
quote:

StoplossBurner schreef op 1 december 2023 14:56:

[...]

Volgens mij beschuldig je mij van iets, om dat vervolgens niet te duiden. Iets met een pot en een zwarte ketel.
Ik vind het aantal uitleveringen (bus op kenteken) de afgelopen 6 weken aan de eerste 'productieklant' Connexxion nog steeds flink tegenvallen in ieder geval. Afijn, ik kom mijn gelijk over H2 / Q4 wel halen als de cijfers over die periode worden gepresenteerd. Alhoewel, ik zie nu dat ze over die periode geen update geven? 2023 cijfers op 26 maart 2024, maar daarvoor geen info. investors.ebusco.com/financial-calendar/

Overigens heb ik de positieve punten van Ebusco ook al vaak aangehaald. En dat is vooral het goede energie verbruik / lichte ontwerp. Alleen dat is niet per se doorslaggevend om het in deze bussiness te halen. Comfort, ergonomie, repareerbaarheid, onderhoudbaarheid, levensduur/aanschafprijs en vooral ook leveringszekerheid (die ze nu dus zeker niet hebben) zijn ook nogal belangrijk en daar hebben ze nog een wereld te winnen.
Heel goed opgesomd maar dan vergeet je nog een belangrijk aspect: recycleerbaarheid. Alle busmaatschappijen willen verzekerd zien dat een bus na pakweg 15, 20 of 25 jaar dienst correct gerecycleerd kan worden. Dit is duidelijk niet het geval met een composiet bus. En dat zal hen wel parten spelen. Of is het daarom dat ze in Italie de 2.2 (stalen bus) aanbieden voor Consip?
lucas D
2
quote:

The truth schreef op 1 december 2023 15:29:

[...]

Heel goed opgesomd maar dan vergeet je nog een belangrijk aspect: recycleerbaarheid. Alle busmaatschappijen willen verzekerd zien dat een bus na pakweg 15, 20 of 25 jaar dienst correct gerecycleerd kan worden. Dit is duidelijk niet het geval met een composiet bus. En dat zal hen wel parten spelen. Of is het daarom dat ze in Italie de 2.2 (stalen bus) aanbieden voor Consip?
www.smartcirculair.com/composiet-mate...
Jochie1962
0
quote:

Recessie kom maar op schreef op 1 december 2023 12:56:

Denk dat ik weet waarom mensen geen vertrouwen hebben in dit bedrijf. Het heeft geen Engelse (lees internationale naam). Tegenwoordig zonder Engelse naam wordt je verkettert. Als je zegt dat niet nodig te hebben moet je ze horen! Waarom kan je geen goede producten verkopen zonder Engelse woorden?
Als je de naam dan ook nog modern maakt, kom je AI-busco ...AIbusco .... hééééle slimme bussen met AI er in. En alles met AI gaat door het dak tegenwoordig.
Wacko Winger
0
quote:

Recessie kom maar op schreef op 1 december 2023 12:56:

Denk dat ik weet waarom mensen geen vertrouwen hebben in dit bedrijf. Het heeft geen Engelse (lees internationale naam). Tegenwoordig zonder Engelse naam wordt je verkettert. Als je zegt dat niet nodig te hebben moet je ze horen! Waarom kan je geen goede producten verkopen zonder Engelse woorden?

ik weet het niet hoor, maar Electric BUS COmpany, lijkt mij toch vrij Engels. Is maar net hoe je lezen wilt.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 17:35
Koers 2,736
Verschil +0,012 (+0,44%)
Hoog 2,770
Laag 2,712
Volume 105.525
Volume gemiddeld 358.137
Volume gisteren 168.367

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront