Alfen « Terug naar discussie overzicht

Alfen 2023

6.355 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 ... 314 315 316 317 318 » | Laatste
Dick
0
quote:

Instapmoment schreef op 7 juli 2023 15:15:

En wat is dan zijn conclusie nadat hij de fabriek heeft bezocht? Was het amateuristisch? Klein? Ik ben niet van plan naar die podcast te luisteren, maar wel benieuwd wat hij dan bedoelt.
Hij vond dat er veel met de hand werd gedaan dus niet geautomatiseerd de concurrenten Siemens en General Electric deden dat wel dat kon hij op afstand zien *of zomaar een aanname.
Weinig gehoord over energie opslag en smartgrid dat kon hij daar waarschijnlijk niet zien, daar moet je voor het land in.
Het mooiste was dat hij zijn verslag eerder als Jefferies had kunnen indienen maar hij was te laat, voor de rest was het een postcast met weinig inhoudelijke toelichting vaak viel wel het woordje JET hebben ze beide in bezit stond helaas voor hun -7%.op dat moment.
Zal die volgende week wel een koopadvies voor afgeven
Instapmoment
0
Oke, dank voor al uw reacties. Ik moet zeggen dat mij dat niet heel erg verbaast, maar meneer Koerts dus wel? Alfen is een jong bedrijf in ontwikkeling. Als hij had verwacht dat daar in zo'n korte tijd allerlei machineparken waren opgetuigd waarbij alles geautomatiseerd wordt opgeleverd zonder dat er handjes aan te pas komen... Dat verbaast mij eerder. Nou ja goed. Fijn weekend allen!
Henkie 1960
0
Dick je lult in de ruimte,jij bent geen Premium lid,en post over Niels van lang geleden. Normaal breng ik Niels zijn uitspraken ,maar heb een laatste waarschuwing gekregen dus,oke.Ik vind het gewoon wel een beetje goed om over Niels te ouwehoeren ,wat denk je hij leest dit forum ook.
Henkie 1960
0
Nieuwe shorter erbij nu netto short positie boven de meldingsgrens 10,88%Tja geduld,het blijft een LT aandeel,maandag weer richting de €60
Hope76
0
Zojuist de podcast geluisterd.....

Roeleveld komt volgende keer niet meer naar de volgende iex beleggersdag waarschijnlijk.....

Ik vond dat ze niet heel positief over zijn bedrijf spraken.....
Mailbox
0
quote:

Hope76 schreef op 8 juli 2023 10:18:

Zojuist de podcast geluisterd.....

Roeleveld komt volgende keer niet meer naar de volgende iex beleggersdag waarschijnlijk.....

Ik vond dat ze niet heel positief over zijn bedrijf spraken.....
Nee, dat is wel duidelijk. Maar ik denk wel dat het imago van Alfen hierdoor een flinke knauw krijgt. De bedrijfsvoering is niet meer van deze tijd, als je het zo hoort. Amper interesse in innovatie, veel handwerk en dus weinig automatisering, geen ploegendiensten, het klinkt gewoon niet lekker allemaal. Ik krijg de indruk dat het bedrijf een beetje stil is blijven staan. Daardoor hebben ze relatief ook veel personeel nodig en iedereen heeft er net weer 10% bijgekregen. Ook dat gaat weer op de marges drukken. Mogelijk heeft Alfen zich de afgelopen jaren als eenoog in het land der blinden gevoeld. En de machine begint nu wat te haperen. Beleggers hebben zich mee laten slepen door het schijnbare succes en de gouden bergen die eraan zouden komen. En toen de koers meer dan vertienvoudigd was begonnen de eerste barstjes zichtbaar te worden. Jefferies was de eerste die deze aan de kaak stelde en met een negatieve analyse kwam. Daarop haakten de hedgefunds graag in en de rollende sneeuwbal was gestart. Op dit moment staat de koers nog op 6 x de emissiekoers. De vraag is of dat laag is of nog hoog. Dat weet niemand. Als Alfen niet gaat renoveren en op dezelfde voet verder gaat dan wordt het bedrijf op termijn links en rechts ingehaald door grotere concurrenten die veel goedkoper kunnen leveren. Persoonlijk denk ik dat het bedrijf toe is aan een nieuw management. Marco Roeleveld is 61 en voor het geld hoeft hij het niet meer te doen. Een paar jongere kerels die hun sporen in de moderne bedrijfstechnologieën hebben verdiend zouden Alfen uit het slop kunnen halen en de mogelijkheden optimaal kunnen benutten,. Maar ik vrees dat dit niet gaat gebeuren, want deze ceo vindt zichzelf nogal goed en hij verschijnt graag op beleggersdagen en bedrijfspresentaties. Helaas is de toon voor het aandeel voorlopig gezet. Veel opwaarts potentieel zie ik niet, mogelijk een paar euro. Maar over een maand kan er evengoed 40 euro op de borden staan.Het is momenteel een aandeel met een hoog risicoprofiel. Als ik er nu in zou zitten dan zou ik alles verkopen en mijn verlies middels beleggingen in degelijker bedrijven proberen in te lopen. Ik weet dat dat pijn doet, maar soms is je verlies pakken beter dan alleen maar te zitten wachten en trekken aan een dood paard.
boll
0
Een bedrijf afrekenen op handmatig werk is wel heel erg kort door de bocht. Een Bugatti wordt ook helemaal handmatig in elkaar gezet en naast veel automatisering ligt de finesse veelal in het handmatig afwerken, daar ontkom je niet aan.

Het lijkt me ook onmogelijk om laadpalen naast de constructie geautomatiseerd af te leveren. Hier heb je dus gewoonweg mensenhanden nodig om allerlei interne verbindingen, onderdelen noem maar op te installeren.

Het probleem voor Alfen is momenteel stagnatie in de verkoop van EV(electrisch e voertuigen) zowel nieuw als 2e hands. Wie tovert er 40 a 50 k uit de hoed voor een EV als de helft van Nederland nog geen 20 k op zijn bankrekening heeft staan?
Hope76
0
quote:

Mailbox schreef op 8 juli 2023 11:02:

[...]

Nee, dat is wel duidelijk. Maar ik denk wel dat het imago van Alfen hierdoor een flinke knauw krijgt. De bedrijfsvoering is niet meer van deze tijd, als je het zo hoort. Amper interesse in innovatie, veel handwerk en dus weinig automatisering, geen ploegendiensten, het klinkt gewoon niet lekker allemaal. Ik krijg de indruk dat het bedrijf een beetje stil is blijven staan. Daardoor hebben ze relatief ook veel personeel nodig en iedereen heeft er net weer 10% bijgekregen. Ook dat gaat weer op de marges drukken. Mogelijk heeft Alfen zich de afgelopen jaren als eenoog in het land der blinden gevoeld. En de machine begint nu wat te haperen. Beleggers hebben zich mee laten slepen door het schijnbare succes en de gouden bergen die eraan zouden komen. En toen de koers meer dan vertienvoudigd was begonnen de eerste barstjes zichtbaar te worden. Jefferies was de eerste die deze aan de kaak stelde en met een negatieve analyse kwam. Daarop haakten de hedgefunds graag in en de rollende sneeuwbal was gestart. Op dit moment staat de koers nog op 6 x de emissiekoers. De vraag is of dat laag is of nog hoog. Dat weet niemand. Als Alfen niet gaat renoveren en op dezelfde voet verder gaat dan wordt het bedrijf op termijn links en rechts ingehaald door grotere concurrenten die veel goedkoper kunnen leveren. Persoonlijk denk ik dat het bedrijf toe is aan een nieuw management. Marco Roeleveld is 61 en voor het geld hoeft hij het niet meer te doen. Een paar jongere kerels die hun sporen in de moderne bedrijfstechnologieën hebben verdiend zouden Alfen uit het slop kunnen halen en de mogelijkheden optimaal kunnen benutten,. Maar ik vrees dat dit niet gaat gebeuren, want deze ceo vindt zichzelf nogal goed en hij verschijnt graag op beleggersdagen en bedrijfspresentaties. Helaas is de toon voor het aandeel voorlopig gezet. Veel opwaarts potentieel zie ik niet, mogelijk een paar euro. Maar over een maand kan er evengoed 40 euro op de borden staan.Het is momenteel een aandeel met een hoog risicoprofiel. Als ik er nu in zou zitten dan zou ik alles verkopen en mijn verlies middels beleggingen in degelijker bedrijven proberen in te lopen. Ik weet dat dat pijn doet, maar soms is je verlies pakken beter dan alleen maar te zitten wachten en trekken aan een dood paard.
Geheel mee eens, prima geschreven alalyse

Het lastige alleen voor de belegger is wel dat je vaak op het verkeerde been gezet wordt.
Afgelopen week nog koopadvies Deutsche bank en is alfen opgenomen in een elftal van wat "beleggings specialisten" alhoewel die daar wel wat spijt van hadden naar ik begreep.

Ook het almaar toenemen van het percentage short is voor mij geen teken dat het spoedig weer omhoog kan helaas
Mailbox
1
Een laadpaal vergelijken met een Bugatti. Geloof je het zelf, boll ? Een Bugatti is geen massaprodukt en een laadpaal wel. Dan had je net zo goed een Rolls Royce kunnen opnoemen. Een ambachtelijke kleermaker verkoopt ook geen fabriekspakken, je vergelijkt appels met peren. Maar over een tijdje komen we er wel achter of de grote bedrijven met miljarden achter zich ook laadpalen maken met de hand van 09.00 tot 17.00 uur.
Dick
0
quote:

Henkie 1960 schreef op 7 juli 2023 18:57:

Dick je lult in de ruimte,jij bent geen Premium lid,en post over Niels van lang geleden. Normaal breng ik Niels zijn uitspraken ,maar heb een laatste waarschuwing gekregen dus,oke.Ik vind het gewoon wel een beetje goed om over Niels te ouwehoeren ,wat denk je hij leest dit forum ook.
Hoezo lult uit mijn nek ik heb toch de podcast geluisterd jij niet zoals ik het lees. En of hij dit forum leest moet hij weten wat ik wel weet dat je het gros van de bedrading niet kunt automatiseren dus dat blijft handwerk.
En waarom moet je in ploegendienst gaan werken als je de vraag aan kan.
Mailbox
0
quote:

Dick schreef op 8 juli 2023 14:36:

[...]

Hoezo lult uit mijn nek ik heb toch de podcast geluisterd jij niet zoals ik het lees. En of hij dit forum leest moet hij weten wat ik wel weet dat je het gros van de bedrading niet kunt automatiseren dus dat blijft handwerk.
En waarom moet je in ploegendienst gaan werken als je de vraag aan kan.
Slaap maar lekker verder.
Wervel Wind
0
@ mailbox, ik stap nu juist in en bij elke fikse daling koop ik bij. De markt voor laadpalen stagneert gewoon even en Alfen verwacht dat dit in de tweede jaarhelft weer wat aantrekt. Ben benieuwd naar de groei in de andere divisies bij de half jaar cijfers. Voor mij is dit juist het moment om in te stappen in een sector die gewoon heel hard gaat groeien. Alle groei gaat nooit nu eenmaal nooit in een rechte lijn en ik heb vertrouwen in het bedrijf (in tegenstelling tot jij) om zogenaamde 'problemen' aan te pakken. Deze periode van 'rust' (minder werkdruk) is daar juist heel geschikt voor.
Mailbox
0
@WervelWind, een ieder moet zijn eigen gevoel volgen. Ik vrees dat het niet een kwestie is van alleen “problemen aanpakken”, m.i moet het hele bedrijf op de schop. Ik denk dat er sprake is van een tunnelvisie waarbij ze denken dat ze het goed doen en een behoorlijke omzet halen. In deze business met grote concurrentie zul je keihard moeten renoveren. En die concurrentie gaat alleen maar toenemen. Het fabriceren van laadpalen en batterijen schijnt vrij simpel te zijn. Ook China zal zich in die strijd gaan mengen. Dat betekent dat de prijzen enorm zullen gaan kelderen en dan redt Alfen het niet meer. Het zou me zelfs niet verbazen als we over een of twee jaar een koers tussen €15 en €20 gaan zien.
Misschien dat, als je nu de aandelen koopt, je op de zeer korte termijn nog wel iets kunt verdienen omdat iedereen nu denkt dat de koers zo laag is na de afstraffing van de afgelopen week. Maar structureel zie ik weinig redenen voor een groot herstel.
Wervel Wind
0
dude, denk je nu echt dat China wat te vertellen gaat krijgen in de energie infrastructuur van Europa (en de VS)??!!
Mailbox
0
Ze hoeven niks te vertellen te krijgen, als ze goede en goedkope laadpalen en batterijen kunnen leveren dan worden die hier gewoon gekocht. Er worden hier toch ook steeds meer Chinese elektrische auto’s verkocht? Ik noem de BYD, Lynk, Polestar, MG en Xpeng.
Kijk ook maar eens op de site van Louwman.
Wervel Wind
0
MIsschien de consumenten markt (vooralsnog), maar wat overheden betreft zie ik dat niet gebeuren.
Mailbox
0
quote:

Wervel Wind schreef op 8 juli 2023 17:14:

MIsschien de consumenten markt (vooralsnog), maar wat overheden betreft zie ik dat niet gebeuren.
Niets belet je om bij te kopen. Ik stap er niet meer in en ben veel te blij dat ik er op tijd ben uitgegaan, al was dat meer geluk dan wijsheid. Niemand kan voorspellen hoe het gaat lopen. Ik wens je veel geluk.
6.355 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 ... 314 315 316 317 318 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 17:35
Koers 36,160
Verschil +0,160 (+0,44%)
Hoog 36,550
Laag 35,500
Volume 222.151
Volume gemiddeld 278.426
Volume gisteren 206.108

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront