WetNap schreef op 27 december 2022 19:50:
Knappe post van ene Richard op Ihub. Hij analyseert zijn (onze) positie netjes.
Hierbij de vertaling:
Er is veel discipline voor nodig om nu geïnvesteerd te blijven. Ik verroer geen spier totdat die licentieovereenkomst en commercialisering plaatsvindt. Ik zei jaren geleden tegen mezelf dat ik mijn aandelen pas zou verkopen als er twee dingen gebeurden.
1) Uplist naar een grote beurs (vorig jaar voltooid)
2) Eerste commerciële deal getekend (zal in de komende zes maanden worden afgerond)
Iedereen zou een investeringsthese moeten hebben en zich daaraan moeten houden totdat nieuwe informatie die stelling ongeldig maakt. Mijn proefschrift is nog helemaal intact. Dus om uw vraag te beantwoorden: ik zie de aandelenkoers niet graag op dit niveau, maar ik verwacht een volledig herstel in de komende zes maanden, dus ik maak me geen zorgen.
Zoals ik al eerder zei, is het beoordelen van een R&D-startup vlak voor commercialisering hetzelfde als het beoordelen van je kapper halverwege je knipbeurt. Het ziet er misschien slecht uit in die ene momentopname, maar hij is nog niet klaar. Om een pokerreferentie te gebruiken: al mijn fiches liggen op tafel totdat ik de kaarten zie. Het zou dwaas zijn om nu te folden. We zijn op de rivier.
Kijk naar bijna elke beursgenoteerde ontwrichtende startup vlak voor commercialisering. De meesten van hen hebben aandelenkoersdalingen en geven nieuwe investeerders een laatste kans om in te springen vlak voor de productlancering. Deze anomalie is te wijten aan vele factoren. Een grote is het feit dat het management de informatiestroom in evenwicht moet houden om hun concurrentievoordeel niet weg te geven en toch een bevredigend antwoord te bieden aan de huidige aandeelhouders. De noodzaak om het concurrentievoordeel te beschermen neemt toe naarmate commercialisering op handen is. U wilt uw hand niet uitsteken naar concurrentie die de verstoring die u op het punt staat te veroorzaken in hun marktaandeel zou kunnen verstikken.
Het is duidelijk dat Lebby verwacht dat concurrentie, klanten en (toekomstige en huidige) partners de aandeelhoudersbrief lezen. Als u enkele passages doorleest, wordt het duidelijk dat bepaalde informatie bedoeld is om specifieke vooruitgang aan deze verschillende partijen te signaleren, terwijl andere paragrafen gericht blijven op het voldoen aan de vraag van aandeelhouders naar informatie.
Iedereen die nu instapt, denkt volgend jaar dat hij de beste aandelenkiezer ter wereld is. Iedereen die nu uitstapt, zal er volgend jaar rond deze tijd de rest van zijn leven spijt van hebben. Het exacte moment van baanbrekend nieuws zal onmogelijk te timen zijn, dus het is het beste om het komende jaar volledig geïnvesteerd te blijven. Dat is mijn samenvatting van de situatie.