TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom juli 2022

1.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Benjamin G. schreef op 15 juli 2022 08:57:

Cijfers liggen in lijn met verwachting. Operational expenses moeten ze beter gaan uitleggen. Met name welke besparing daar in het verschiet ligt. Eigen vermogen is interessant qua opbouw. Iemand een idee wat decrease in fixed deposit betekent? Blad 5 van de excel tables.

Investmentcase blijft onveranderd. Vanaf 2024 structureel winst en mede door kans op overname upside potentieel. Aan dat laatste hou ik niet vast. Dat wordt al 10 jaar geroepen. Dat morgen de big bang valt lijkt mij stug.
De cashflow gaat van minus vijf procent naar minimaal plus vijf procent komend jaar en volgens het rapport is meer dan de helft daarvan toe te schrijven aan de efficiency gains — dus de ontslagen — bij het kaarten onderhoud.
Benjamin G.
0
Ja prima ik zou graag willen weten waar de operational expenses voor volgend jaar en jaar daarop op uitkomen
[verwijderd]
4
Cash winst per aandeel volgend jaar ‘at least’ 30 cent (kan ook zomaar 50 zijn) daarnaast nog een paar euro cash op de balans dus ruimte voor groei investeringen of voor aandelen inkoop. En daarnaast is de afhankelijkheid van Consumer voorbij — dus geen krimp bedrijf meer — met in de boeken nog een hele sloot aan automotive deals die meerjarig voor omzetgroei gaan zorgen, tegen de achtergrond van een efficienter kaarten onderhoud en meer lichtgewicht en wendbare organisatie. Met nog als troef het verdiepen van de relatie met Volkswagen via CARIAD en die met Stellantis en Toyota. De drie grootste autobouwers ter wereld. Bedrijf is schuldenvrij. Dus in elk opzicht een solide investering.
tatje
0
Outlook FCF
2022 around - 5%
2023 at least + 5%

Maar Taco dekt zich in met de volgende zin !!!!

Free cash flow guidance excludes restructuring charges. Throughout 2022 and 2023, we will report
FCF excluding restructuring charges. Cash outflows related to the restructuring are expected to be
weighted towards the second half of 2022, with roughly one third of the total expected to arise in
2023.

Dus de FCF guidance in 2022 en 2023 is zonder de restructuring costs,

Anders was het ... met peren :-)

Gaat dus een cash opleveren die eind Q2 2022 329 miljoen is, maar eind 2022 zeker onder de 300 miljoen komt.

Ik schat 280 miljoen :-)

Je kunt reorganisaties wel doen, maar links of rechts om, gaat het geld kosten.

Here kreeg geen bijdrage meer in 2021 van de aandeelhouders.

Oplossing

- kregen toch van de aandeelhouders 43
- ipv van een daling automotive van ( mijn mening 40 ) was er een stijging van 108, verschil 148
- leningen van de aandeelhouders

Die 252 van de aandeelhouders in 2020 moet er op 1 of andere manier toch komen.

Vooral als je een SPAC voorbereidt.
pwijsneus
1
quote:

*JustMe* schreef op 15 juli 2022 09:05:

Cash winst per aandeel volgend jaar 30-35 cent, daarnaast nog een paar euro cash op de balans dus ruimte voor groei investeringen of voor aandelen inkoop. En daarnaast is de afhankelijkheid van Consumer voorbij — dus geen krimp bedrijf meer — met in de boeken nog een hele sloot aan automotive deals die meerjarig voor omzetgroei gaan zorgen, tegen de achtergrond van een efficienter kaarten onderhoud en meer lichtgewicht en wendbare organisatie. Met nog als troef het verdiepen van de relatie met Volkswagen via CARIAD en die met Stellantis en Toyota. De drie grootste autobouwers ter wereld. Bedrijf is schuldenvrij. Dus in elk opzicht een solide investering.
Winst per aandeel bij TomTom? Winst?!

Heb ik iets gemist?

corporate.tomtom.com/static-files/fea...
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 15 juli 2022 09:12:

[...]

Winst per aandeel bij TomTom? Winst?!

Heb ik iets gemist?

corporate.tomtom.com/static-files/fea...
Ik zei “cash winst per aandeel”

nl.kamiltaylan.blog/casheps/
Gvv2024
1
Vive tu vida positivamente
1
quote:

Odessadream schreef op 15 juli 2022 09:17:

TT maakt zich lean & mean en bereidt zich voor op een overname a max. 8,50 euro.
Kun je ook normale reacties geven of blijft het bij dagelijks negatief getinte onzin?
[verwijderd]
0
quote:

Odessadream schreef op 15 juli 2022 09:17:

TT maakt zich lean & mean en bereidt zich voor op een overname a max. 8,50 euro.
Je vergat een cijfer. 18,50. Of 28,50?

Er staan maar de helft van aantal aandelen uit dan voor de verkoop van Telematics.
[verwijderd]
0
*RENAULT SEES SIGNIFICANTLY HIGHER PRODUCTION IN 2H ON CHIPS

Consumenten electronica fabrikanten hebben hun chip inkoop gereduceerd en Rusland krijgt geen GPS chips meer voor precisie bommen die ze nu allemaal hebben op geschoten (de lijers). Dus autofabrikanten kunnen eindelijk weer voldoende produceren.

Hierdoor voelt tomtom zich ondanks oorlog in de wereld optimistisch over het realiseren van de outlook 2022 en over de groei daarna.
Dutchy Ron
0
Goedemorgen …. 50ct met 100k belooft nog wat voor vandaag.
Benieuwd naar de slotkoers …… de juli calls nog in bezit

Besteed weinig tijd meer aan het actief volgen vd beurs en TT zelfs tijdens mijn vakantie ;-)
GLMF
1
quote:

Riet v. Milt schreef op 15 juli 2022 09:31:

Er wordt nauwelijks gehandeld in het verliesgevende krimpbedrijfje.
prima zolang ze 50ct/100k aandelen stijgen
boem!
1
quote:

*JustMe* schreef op 15 juli 2022 09:00:

[...]

De cashflow gaat van minus vijf procent naar minimaal plus vijf procent komend jaar en volgens het rapport is meer dan de helft daarvan toe te schrijven aan de efficiency gains — dus de ontslagen — bij het kaarten onderhoud.
indien je voor 2023 leest FCF tussen de 5% en 10% kom je uit op een verschil ad 12,5% van 525 mio.

de helft van 525*12,5= 66 mio /2

dus een besparing van 33 mio bovenop de inflatiestijging.
win some...
0
quote:

Benjamin G. schreef op 15 juli 2022 08:57:

Cijfers liggen in lijn met verwachting. Operational expenses moeten ze beter gaan uitleggen. Met name welke besparing daar in het verschiet ligt. Eigen vermogen is interessant qua opbouw. Veel deferred en fixed. Dat verklaart fluctuaties. Iemand een idee wat decrease in fixed deposit betekent? Blad 5 van de excel tables.

Verwacht rond de 510 aan omzet. Daarmee raken ze de bodem voor de komende jaren. Outlook moet haalbaar zijn.

Enterprise groeit meer dan ik had verwacht. Komt van 160 naar 165 naar 171 en nu vermoedelijk naar 180. Als die lijn wordt doorgezet en consumer draagt in 2024 nog een beetje bij dan schrijven ze zwarte cijfers vanaf 2024.

Investmentcase blijft onveranderd. Vanaf 2024 structureel winst en mede door kans op overname upside potentieel. Aan dat laatste hou ik niet vast. Dat wordt al 10 jaar geroepen. Dat morgen de big bang valt lijkt mij stug.
Enterprise resultaat is vooral door de dollarkoers. Op 30 juni 2022 was een dollar 0,9572 euro. een jaar eerder was dat 0,8402 euro. Dat is een stijging van 13,9%. Uitgaande van 70% dollarinkomsten bij Enterprise zu dit een verbetering van 9,7% in de resultaten hebben moeten opleveren, alleen al op basis van de dollarkoers. YoY is de omzet van Enterprise echter maar 8% gestegen.

Voorts werd in februari al het volgende gemeld over Enterprise: In the Enterprise business, we renewed various customer contracts. Some of these renewals reflect lower usage, translating into a reduced contract value. This will affect our Enterprise revenue as of the fourth quarter of 2022 and beyond.

Ik denk dat je al blij mag zijn als je in 2023 een Enterprise omzet van 150 mio haalt.
beursbeurs
0
quote:

*JustMe* schreef op 15 juli 2022 09:05:

.......... Met nog als troef het verdiepen van de relatie met Volkswagen via CARIAD en die met Stellantis en Toyota. De drie grootste autobouwers ter wereld.
"Over five million Stellantis vehicles on the road today are powered by TomTom’s full stack navigation".

Dat is mogelijk al ca. 50% van de IFRS automotive omzet in 2022. Deze 5 mio auto's zijn opgebouwd in de laatste paar zeer magere jaren. Als ze de relatie met Stellantis gaan uitdiepen volgen er binnen 2 jaar minstens 5 mio auto's bij en zitten we boven de 10 mio auto's van Stellantis op de weg.

Dat betekent minimaal 60% van de automotive outlook in 2023 is van Stellantis!!!
hvasd2
0
quote:

Frank_f schreef op 15 juli 2022 09:56:

Freeze up.
Meestal gaat het daarna omlaag met de koers…
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Odessadream schreef op 15 juli 2022 09:17:

TT maakt zich lean & mean en bereidt zich voor op een overname a max. 8,50 euro.
Huidige koers gezien?!;-))
boem!
0
quote:

*JustMe* schreef op 15 juli 2022 09:05:

Cash winst per aandeel volgend jaar ‘at least’ 30 cent (kan ook zomaar 50 zijn) daarnaast nog een paar euro cash op de balans dus ruimte voor groei investeringen of voor aandelen inkoop. En daarnaast is de afhankelijkheid van Consumer voorbij — dus geen krimp bedrijf meer — met in de boeken nog een hele sloot aan automotive deals die meerjarig voor omzetgroei gaan zorgen, tegen de achtergrond van een efficienter kaarten onderhoud en meer lichtgewicht en wendbare organisatie. Met nog als troef het verdiepen van de relatie met Volkswagen via CARIAD en die met Stellantis en Toyota. De drie grootste autobouwers ter wereld. Bedrijf is schuldenvrij. Dus in elk opzicht een solide investering.
Bij een cashwinst per aandeel van 30 cent hoort een waarde van 6 a 7,50 euro.

met de in het verleden behaalde winst na reorganisatie ad 300mio zou je nu een koers mogen verwachten van 8,25 a 9,75 euro.
1.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 jun 2024 13:40
Koers 5,780
Verschil +0,085 (+1,49%)
Hoog 5,780
Laag 5,695
Volume 66.979
Volume gemiddeld 282.700
Volume gisteren 246.504

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront