Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.870 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 390 391 392 393 394 » | Laatste
Falcone
1
Tesla is onzin. Dat model 3 is een lullig wagentje.Kan nooit op tegen goeie automaten. Is het Dafje van de 21 ste eeuw. Voor kneuterige burgerweeshuis.
@iPlof
0
quote:

Skater schreef op 1 augustus 2017 00:06:

Tesla gaat knetterhoge marges maken op de eerste paar honderdduizend wagens. Ze zoeken duidelijk naar de hoogste prijze die je kunnen vragen zonder meteen door hun 1,5 jaar aan reserveringen heen te sjezen. Zo worden er miljarden extra opgehaald, de fanboys kopen toch wel, want Model S&X zijn nog flink duurder, en Model 3 is gewoon geen lullige auto. Afgezien van de trunk en frunk (hard sell in Europa).

Mijn indruk als fan: zeer goede auto, zet de Duitsers aan het denken. Maar geen geschenk van het orakel, je betaalt voor wat je krijgt, geen korting voor wie ook.
Tesla maakt knetterhard verlies op auto's van 100k en meer dus die 30k tesla gaat echt geen winstpakker worden Skater.

Afgezien daarvan, ik was erg benieuwd maar het valt toch tegen. Met name de afwezigheid van een dashboard en knoppen is een tegenvaller. Ik ben fan van idrive bijvoorbeeld maar dit is gewoon een cheap acer scherm waarop je alles incl. verwarming moet regelen en bedienen is gewoon niet fijn.
gbakl
0
en...geen sjoemeldiesels.

maar wel gesjoemel met verwachting in de productiecijfers...onhaalbaar.

en dan kan het hard gaan met te hoog opgeklopte koers.
gbakl
0
gbakl
0
gaat hard, voorbeurs.

vertrouwen bij de believers kan niet op tegen de shorters en de realisten.
gbakl
0
..en toch weer gedraaid naar plus in aanloop naar de cijfers.

die positiviteitsguru's zijn onnavolgbaar en de TESLA-sekte is er moeilijk onder te krijgen.
@iPlof
0
quote:

gbakl schreef op 2 augustus 2017 19:35:

..en toch weer gedraaid naar plus in aanloop naar de cijfers.

die positiviteitsguru's zijn onnavolgbaar en de TESLA-sekte is er moeilijk onder te krijgen.
Ja estimate earnings Q2 is 295 miljoen verlies (1,8 per aandeel).

Dus ja als dat de verwachting is voor een bedrijf van 54 miljard beurswaarde dan kunnen we natuurlijk lekker up als het 'maar' 250 miljoen ofzo verlies is.
gbakl
0
en ja hoor, ruim 2 usd verlies per share wordt weggelachen
en een ruim 4% hogere nabeurs.

kijken wat dat morgen weer oplevert.
Rai444,44
0
quote:

gbakl schreef op 2 augustus 2017 22:52:

en ja hoor, ruim 2 usd verlies per share wordt weggelachen
en een ruim 4% hogere nabeurs.

kijken wat dat morgen weer oplevert.
Shortsqueeze +8% !!
[verwijderd]
0
Tesla doet veel investeringen. In het supercharger netwerk, vooruitlopend op nog te produceren auto's. Even een Gigafactory bouwen voor de batterijen die erin komen (en huis/grid oplossingen). Service centers upscalen, ook weer voor die auto's die binnenkort sneller van de band gaan komen.
R&D, eigen self driving ontwikkelen, veiligere oplossingen dan zelfs Volvo, etc, etc.
Maar als er 1 extra Model S gemaakt moet worden, kost dat gewoon $30K. Misschien $32K nu je alleen nog dual motor kunt krijgen. Ze groeien nog, dus overhead loopt vooruit op omzetten, en daarmee op winsten. Ze groeien zo hard ze kunnen zonder kopjeonder te gaan. Je moet een cryptocurrency zijn om zo te groeien zonder verlies. Nu bouwen ze 100.000 auto's per jaar, een jaar van nu gaan dat er 400-500,000 zijn. Een klanten om mee te dealen. Veel logistiek om op orde te hebben. Veel parts te bestellen.

Op die kale Model 3 met 220 mijl range, elke kleur zolang het maar zwart is, voor $35K, gaan ze prima marge op maken. Maar wel het minste van alle uitvoeringen natuurlijk, misschien wel van al hun producten. De long range upgrade (die bijna iedereen wil) verkopen ze met 300-400% winst. Dat gooit de marge op de hele auto flink omhoog, nog voor de andere opties die goed geld opleveren.
Autopilot zoals het nu is ongeveer (op doorgaande wegen zonder lichten de auto koers laten houden, baanwissel op simpel commando), kost ook in Model 3 gewoon $5.000 als optie. Zelfs gewone cruise control heb je niet standaard waarschijnlijk. Iedereen wil die autopilot, veel zullen eerst slikken en toch betalen. De kosten voor ontwikkeling maken ze toch wel, de hardware zit in elke auto (voor de veiligheidsfuncties) dus lekker om ineens 5x zoveel auto's te verkopen die de software geactiveerd krijgen. Over 3 jaar wellicht 10x zoveel als er een extra fabriek open is.
De markt voor grid oplossingen groeit nog. Tesla heeft een goed product dat in de smaak valt, zelfs bij aanbestedingen. In 100 dagen leveren ze 's werelds grootste batterijpark op in Australië. En elke solar farm kan zo'n mega accu gebruiken voor meer constante output naar de grid, of nadruk op nachten.

Er zit veel winst aan te komen nog, maar zolang de groei er is, zal Tesla vast keihard blijven investeren. Waarom veel winst maken van 500.000 auto's per jaar als je dat binnen een paar jaar kunt verdubbelen, en in 10 jaar misschien wel vertienvoudigen? De producten op de verschillende markten slaan aan. Auto's, huisacccu's, daken, gridaccu's. En allen bouwen ze dusdanig goedkoop dat het gezonde bizz is.

Het hoge aandeel loopt zoals bij startups de te maken winsten een jaar of 5 vooruit, en dat helpt natuurlijk die groei bekostigen. Minder aandelen hoeven uitgegeven te worden voor een miljard extra, en dat houdt vroege aandeelhouders blij. Een bedrijf hoeft toekomstige aandeelhouders niet blij te maken, alleen net genoeg te kietelen om die paar aandelen gesleten te krijgen voor groei. En nu ze zo goed draaien, hoeft niet alles meer uit aandeelhouders te komen, leningen zijn bespreekbaar, subsidies al terugbetaald. Wat dat betreft steeds minder een startup. Maar wie is bereid gekochte aandelen nu te gaan dumpen, als over een jaar oa 4-5x zoveel auto's gemaakt zullen worden? Shorten vanaf de zijlijn is een leuk spel, maar met steeds meer blije klanten, lastig tegen te vechten. Stel dat elke koper van een Model 3 probeert een heel baasje te zijn door er een enel aandeel TSLA bij te nemen. Dat geeft al forse impuls aan de koers. En de realiteit werkt niet heel veel anders. Klanten zijn meteen fans, en ze willen meer doen voor de groene missie, en kopen een aandeel. Alsof dat echt iets doet, je maakt het immers vooral een goede investering voor de vorige houder. Maar een volgende emissie is er wel weer iets sterker door.
@iPlof
0
quote:

Skater schreef op 4 augustus 2017 14:49:

De long range upgrade (die bijna iedereen wil) verkopen ze met 300-400% winst. Dat gooit de marge op de hele auto flink omhoog, nog voor de andere opties die goed geld opleveren.

Er zit veel winst aan te komen nog, maar zolang de groei er is, zal Tesla vast keihard blijven investeren. Waarom veel winst maken van 500.000 auto's per jaar als je dat binnen een paar jaar kunt verdubbelen, en in 10 jaar misschien wel vertienvoudigen? De producten op de verschillende markten slaan aan. Auto's, huisacccu's, daken, gridaccu's. En allen bouwen ze dusdanig goedkoop dat het gezonde bizz is.

Stel dat elke koper van een Model 3 probeert een heel baasje te zijn door er een enel aandeel TSLA bij te nemen. Dat geeft al forse impuls aan de koers.
Skater, wat draag je weer een onzin aan.
Als die opties die iedereen koopt zo ontzettend winstgevend zijn waarom maakt Tesla dan zoveel verlies?
Dat komt ook niet door de investeringen, investeringen zet je op de balans, alleen de afschrijvingen tellen mee in het resultaat, maar die zou je moeten kunnen terugverdienen, dat doet Tesla dus niet voorlopig.

Dan, tesla maakt nu tegen de 100.000 auto's per jaar, ook al zouden dat er 500.000 worden en iedereen 'neemt een aandeel', dan heeft dat totaal geen koersinvloed, er staan 164 miljoen aandelen uit en per dag worden er al zo'n 10 miljoen! verhandeld.
[verwijderd]
0
Ik ben de verkeerde om je te vertellen over opties put of call in een verliesgevend bedrijf met steeds maar klimmende koers, daar heb ik het niet over.

Fair punt, er staan al een hoop aandelen uit. Maar veel houders hebben het als enige aandeel in hun portefeuille. Een combi van hun orakel steunen, en sparen voor hun volgende Tesla. Weinig haast te verkopen op een bepaald technisch prijsniveau.
Ondanks dat er flink aandelen uitgegeven worden, stijgt de koers. Blijkbaar zijn er nog te weinig om iedereen tevreden te stellen. De koers is te hoog voor een normaal bedrijf met deze omzet, laat staan nog geen winst.
Boekhouding heb ik geen kaas van gegeten, maar het is geen moeilijke puzzel om te dien dat Tesla een operatie heeft die voortuitloopt op hun omzet. Technologie die gepionierd wordt, voor gebruik alleen in eigen producten. Geen enkele spraken van een Mercedes of Volkswagen die die hun autopilot tech en data komt overnemen. Iedereen maakt zijn eigen, en Tesla is nog klein, ookal zijn ze het verst. Dat kost geld. Net een nieuwe auto ontwikkeld, en er pas ongeveer honderd van gemaakt. Het personeel en machinepark zijn al klaar voor 100,000en stuks, maar verkoop moet nog echt beginnen. Ookal wachten er al 500,000+ mensen op, die ieder $/€1000 aanbetaald hebben. Half miljard in kas, alleen reserveringen. Kom daar eens om bij de nog te presenteren volgende Golf. Dergelijke hype stuwt een aandeel natuurlijk, want het is de beste vorm van hype, de vorm waarbij mensen hun geld naar en bedrijf gooien in de hoop dat er een offerte terug komt.

7.870 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 390 391 392 393 394 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 okt 2024 21:00
Koers 249,850
Verschil -7,700 (-2,99%)
Hoog 259,750
Laag 249,250
Volume 66.489.227
Volume gemiddeld 78.585.220
Volume gisteren 161.611.931

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront