Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

7.884 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
shaai
0
quote:

Zeus schreef op 28 oktober 2021 18:22:

@shaai. Ze HEBBEN het al overgenomen. Van de beurs gehaald, aandeelhouders betaald etc. Twee jaar terug.
Saxo zelf, Saxo was niet beursgenoteerd. In 2017 namen Geely en Sampo de meerderheid van Saxo over.
Uitbreiden in China, en misschien nu verkopen. Met meer AuM kun je de tent voor meer verkopen. etc etc
hirshi
1
Saxo zal maatregelen moeten treffen.

Er zijn te veel klachten.

Chinezen zijn net even te slim om een kat in de zak te kopen.
Dus ze zullen maatregelen treffen.
Doen ze dat niet dan wacht hun een lot zoals Vendex beschoren was met de Prince van Lignac als lachende derde.
shaai
0
quote:

objectief schreef op 28 oktober 2021 18:29:

[...]

Saxo verkopen; het is geen buurtwinkeltje.
Saxo heeft een eigen systeem waaraan haar klanten gewend zijn en nu blijkt dat de Binck klanten met allerlei toeters en bellen verwend waren, die er bij Saxo niet zijn. Het is een immense klus om die Binckers tevreden te stellen.
client assets 600mrd DKK, ca kleine 100mrd EUR
ruim 660.000 klanten

Binck verkocht voor ca 400mln Eur
binck 20mrd client assets
uit de overname: "Saxo Bank hopes to add BinckBank’s 630,000 customers to the nearly 200,000 customers already using its platform"
Dat had dus echt beter een reverse migratie kunnen zijn...

Maar ook: Saxo zal wel voor paar /<10mrd te koop zijn, dat is een overname die wel te doen moet zijn.

jammerrrrrrr
1
Ik ben een simpele belegger. Ik heb enkel Binck fundcoach (periodiek kostenloos beleggen in ETF's en fondsen).

Voorheen als ik belde naar de Binck klantenservice was ik altijd onder de indruk van de kennis. Nu als ik bel: ze hebben geen idee wat er gebeurd, of staat te gebeuren. (en tegenwoordig een half uur wachten voordat je uberhaubt iemand aan de lijn krijgt)

Ik word straks overgezet van binck naar Saxo, en ik heb geen idee wat de gevolgen zijn. Fundcoach valt tussen wal en schip. Paar geschreven emails ontvangen, maar deze zijn warrig..

Ik heb het gevoel dat saxo niet zit te wachten op mij als fundcoach gebruiker. Het wordt niet eens aangeboden op de nieuwe saxo website, maar ik word wel overgezet? Raar! Ik zou zonder transactiekosten periodiek moeten kunnen beleggen in etfs straks. Maar ik vraag me af hoe dit straks werkt...

Heb niet 1-2-3 het gevoel dat mijn geld veilig zit bij saxo. Fundcoach genomen omdat ik simpel beleggen wil in ETF's zonder gedoe, nu dit...

En een heel weekend niet kunnen inloggen? EXTREEM klant onvriendelijk.

andere mensen met fundcoach die al wel zijn overgezet?
graham20
0
quote:

jammerrrrrrr schreef op 28 oktober 2021 19:18:

Ik ben een simpele belegger. Ik heb enkel Binck fundcoach (periodiek kostenloos beleggen in ETF's en fondsen).

Voorheen als ik belde naar de Binck klantenservice was ik altijd onder de indruk van de kennis. Nu als ik bel: ze hebben geen idee wat er gebeurd, of staat te gebeuren. (en tegenwoordig een half uur wachten voordat je uberhaubt iemand aan de lijn krijgt)

Ik word straks overgezet van binck naar Saxo, en ik heb geen idee wat de gevolgen zijn. Fundcoach valt tussen wal en schip. Paar geschreven emails ontvangen, maar deze zijn warrig..

Ik heb het gevoel dat saxo niet zit te wachten op mij als fundcoach gebruiker. Het wordt niet eens aangeboden op de nieuwe saxo website, maar ik word wel overgezet? Raar! Ik zou zonder transactiekosten periodiek moeten kunnen beleggen in etfs straks. Maar ik vraag me af hoe dit straks werkt...

Als je clickt op "laten beleggen" dan kom je bij een pagina over Saxo Wealth Care. Korte samenvatting van Saxo Wealth Care: Saxo Wealth Care bestaat nog niet. Super professioneel. Geeft je wel tijd om te kijken of je niet beter en goedkoper af bent bij een andere broker.
WM77
0
quote:

Zeus schreef op 28 oktober 2021 17:33:

'Gelukkig' krijg ik dan wel weer een mailtje 'aankondiging corporate action' mbt een warrant die bij Saxo overigens als niet verhandelbaar bestempeld wordt .
Deadline is maart 2026! Dus ze kunnen best lekker op tijd zijn als ze willen.
Paysafe? Die heb ik ook. Kan deze niet de gehele looptijd worden geexercised? Dan is het wel logisch dat ze het opzetten. Echter nu krijgen we dus bij elke inlog weer zo'n melding van dit event.
marique
1
quote:

jammerrrrrrr schreef op 28 oktober 2021 19:18:

(...)

andere mensen met fundcoach die al wel zijn overgezet?
Heb sinds driekwart jaar bij wijze van proef een account voor periodiek beleggen bij Fundcoach.
Bevalt mij tot dusver goed voor vrijwel kosteloze opbouw van een B&H porto in enkele etf's.

Ik denk dat nog niemand is overgezet naar Saxo.
Als ik het e-mail bericht betreffende aanstaande overgang naar Saxo juist interpreteer, gaat er niet veel veranderen.
Er wordt zelfs gesuggereerd dat er meer keuze zal zijn. Maar met de ervaring die ik nu heb met mijn gewone Binck account onder Saxo vrees ik dat er van de schone beloftes weinig tot niets terecht komt.

Toch maar even afwachten. Opstappen kan altijd nog.

Zeus
0
quote:

WM77 schreef op 29 oktober 2021 10:50:

[...]

Paysafe? Die heb ik ook. Kan deze niet de gehele looptijd worden geexercised? Dan is het wel logisch dat ze het opzetten. Echter nu krijgen we dus bij elke inlog weer zo'n melding van dit event.
Ja dat is hem. Kan inderdaad de gehele looptijd uitgeoefend worden, maar om daar dan tot 2026 dagelijks aan herinnerd te worden is ook weer zo wat.
Maar is die bij jou verhandelbaar? Bij mij dus niet...
WM77
0
quote:

Zeus schreef op 29 oktober 2021 11:56:

[...]

Ja dat is hem. Kan inderdaad de gehele looptijd uitgeoefend worden, maar om daar dan tot 2026 dagelijks aan herinnerd te worden is ook weer zo wat.
Maar is die bij jou verhandelbaar? Bij mij dus niet...
Nee, die is bij mij ook niet verhandelbaar. Die dagelijkse reminder ga ik me ook mateloos aan ergeren. Sterker nog het is bij elke inlog dus wel paar keer per dag..
jammerrrrrrr
0
quote:

marique schreef op 29 oktober 2021 11:01:

[...]

Heb sinds driekwart jaar bij wijze van proef een account voor periodiek beleggen bij Fundcoach.
Bevalt mij tot dusver goed voor vrijwel kosteloze opbouw van een B&H porto in enkele etf's.

Ik denk dat nog niemand is overgezet naar Saxo.
Als ik het e-mail bericht betreffende aanstaande overgang naar Saxo juist interpreteer, gaat er niet veel veranderen.
Er wordt zelfs gesuggereerd dat er meer keuze zal zijn. Maar met de ervaring die ik nu heb met mijn gewone Binck account onder Saxo vrees ik dat er van de schone beloftes weinig tot niets terecht komt.

Toch maar even afwachten. Opstappen kan altijd nog.
Volgens de binck helpdesk worden alle fundcoach klanten op 6 en 7 november overgezet. Raar dat deze datum nog niet naar ons is gestuurd per email...

Ook de positie van Fundcoach tenopzichte van groen/blauw/zwart is onduidelijk. We komen wel op het zelfde platform (SaxoInfestor).
optietrader
0
Zijn er inmiddels al niet Nederlands ingezetenen die bij Saxo na de overgang van Binck met turbo`s kunnen werken? Het blijkt dus dat het EID document voor iedereen bij Binck altijd goed heeft gewerkt, maar nu ineens niet toereikend is voor niet Nederlanders of klanten met een woonadres buiten Nederland.
Je betaalt nu ineens wel fee, maar je kunt niet handelen.
ffff
0
quote:

marique schreef op 29 oktober 2021 11:01:

[...]

Heb sinds driekwart jaar bij wijze van proef een account voor periodiek beleggen bij Fundcoach.
Bevalt mij tot dusver goed voor vrijwel kosteloze opbouw van een B&H porto in enkele etf's.

ALWEER vandaag iets opgestoken! Bedankt voor de tip, Marique.
Zeus
0
quote:

WM77 schreef op 29 oktober 2021 11:58:

[...]

Nee, die is bij mij ook niet verhandelbaar. Die dagelijkse reminder ga ik me ook mateloos aan ergeren. Sterker nog het is bij elke inlog dus wel paar keer per dag..
Dat ze niet verhandelbaar zijn heb ik inmiddels enkele keren aan dat Saxo gemeld via een supportticket, maar komende maandag bereiken we het moment dat er daar na 4 weken nog geen enkele van beantwoord is.
rene l
7
quote:

ffff schreef op 28 oktober 2021 13:33:

[...]

PRACHTIG , al die verhalen hier te lezen......

Wat ik van jullie NIET begrijp dat is: Waarom verander je niet? Ik kan niet de nationaliteit van een bedrijf veranderen en zit daar dus muurvast. Hooguit kun je besluiten van bepaalde landen geen enkel aandeel nog ooit te kopen, maar jullie kunnen toch kiezen uit zovele brokers en bankiers.....

Zo is het wel Peter, als je niet ongewild overgezet bent naar Saxo lach je je toch rot over hoe de overzetters gemangeld zijn en tot pure wanhoop gedreven worden door een stelletje amateurs die niks met beleggen hebben.

Ik ben nu bijna een maand geleden overgezet naar Saxo, het werkt nu allemaal min of meer wel, maar het platform, ik zeg het ronduit, zeer gebruiksonvriendelijk, dikke bagger.

Overstappen is natuurlijk een optie, op zich kan ik mij vinden in de tarieven van Saxo, goedkoper kan natuurlijk altijd, maar hoe zit het dan met de betrouwbaarheid en wordt het wel beter.

Welke brokers zijn er nog meer in Nederland.

Lang heb ik ook een kleine porto bij Lynx gehad, hun platform werkt goed, het is gebruiksvriendelijk, en de kosten zijn laag.
Maar eind vorig jaar kreeg ik plotseling een partij met Engelstalige papieren die ik allemaal moest bevestigen, het hoofdkantoor ging blijkbaar over naar Ierland, ik liep vast en hebt contact met hun gezocht en wilde weten hoe ik mijn account op moest zeggen.
De medewerker die ik aan de lijn kreeg snapte het wel, velen hadden precies hetzelfde gedaan als ik.

Dan heb je Mexem, hun werken met hetzelfde platform als Lynx, Interactive Brokers, ze zitten op Cyprus, een mooi vakantieland, maar zakendoen met mensen daar, dat lijkt mij niet zo verstandig.

Daarnaast hebben Lynx en Mexem een maximale garantie op je cash als het bijvoorbeeld goed fout gaat, ze zullen wel niet failliet gaan, maar je weet het maar nooit.
Je tegoeden zijn gegarandeerd tot 90% met een maximum van 20.000 Euro.

Wel zeggen ze dat je aandelen gescheiden staan en dat je daarvan altijd eigenaar blijft, maar gaat er wat verkeerd, hoe lang duurt het dan voordat je er weer de beschikking over krijgt, maanden, jaren, ik zou het niet weten.

Zelf had ik altijd al een 1 Euro account bij De Giro, en ik heb het geld van Lynx overgeheveld naar hun.
De Giro is volgens mij best wel o.k., ze hebben een gebruiksvriendelijk platform en ze vallen onder het Duitse bankgarantiestelsel, dezelfde voorwaarden als in Nederland.
Verder is de Giro prijstechnisch zeker interessant.

Ook heb ik nog een account bij mijn huisbankier Isnietgoed, hun hadden altijd een goed werkend systeem, een tijdje terug hebben ze dit echter ook op de schop gegooid, het is daar nu zoeken, zoeken en nog eens zoeken.
Veel slechter dan Saxo, het is wel duidelijk, ze zetten ook in op het laten beleggen door hunzelf.
Prijstechnisch liggen ze op zich wel goed, maar ik ben voornamelijk een optieschrijver, en opties zijn er schreeuwend duur.

Als alternatief is er ook nog de ABN Amro bank, prijstechnisch vergelijk met de ING, ze schijnen wel een gelikt en goed werkend systeem te hebben, maar overstappen naar hun, dan moet ik er wel eerst een betaalrekening openen, en daar zit ik niet op te wachten.

Ook zijn er Flatex, eToro en wat anderen waar je volgens zeggen ook in aandelen kunt handelen maar niet in opties.
Maar ik vraag mij af, volgens mij koop je daar geen echte aandelen, want bijvoorbeeld Nederlandse aandelen staan toch officieel genoteerd op alleen Euronext.
Wat koop je dan precies bij hun, ik heb geen idee, maar zou er zelf ook nooit aan beginnen omdat wanneer het bij hun mis gaat je waarschijnlijk fluiten kunt naar je centen.

Ik heb nog een aantal Service Tickets openstaan bij Saxo, twee en een halve week geleden kreeg ik het bericht dat deze over ongeveer 2 weken beantwoord zouden worden, tot op heden heb ik echter niets meer gehoord, ze zwijgen in alle toonaarden.

Ongekend, en als je inlogt wat verwacht je eigenlijk als belegger van je broker.
Volgens mij is het niet teveel gevraagd, je verwacht toch gewoon een hoofdscherm met daarop een overzicht van je financiele situatie, een overzicht van de belangrijkste futures, de olie en goudprijs, wat wisselkoersen, nieuws, de agenda, gewoon om wat gevoel met de markt te krijgen.
En daarnaast mag je toch verwachten dat je met een simpele muisklik door kunt klikken naar de Nederlandse Indexen en die van andere belangrijke beurzen in Europa.
Maar helaas dit gaat niet bij Saxo, het gaat heel moeizaam, niet natuurlijk en totaal niet inventief zoals ze mij beloofd hebben.

En als je bijvoorbeeld de AEX fondsen in beeld hebt dan is het een dooie bende.
Geen bied- en laatkoersen meer te zien, geen oplichtende rode of groene koersen, slechts wat zwarte pijltjes die af en toe op en neer gaan.
Onbegrijpelijk dat ze zo'n platform ontwikkeld hebben, en er zijn meerdere functionaliteiten om zeep geholpen, geen gebruiksvriendelijke TA-grafieken meer, een onduidelijk porto overzicht, en nog veel meer.

Zelf vraag ik mij af wat Saxo wil, vele Binck klanten hebben ze gewoon in de kou gezet, en daarnaast vind ik ook dat ze Binck voor de poedelprijs opgekocht hebben, kijk alleen maar naar de waarde van het onderliggende vastgoed.

Maar helaas, te spreken krijg je ze niet, wel bestoken ze je met vele alarmerende e-mails als er met een geschreven optie positie wat aan de hand is.
Het is om gek van te worden, knettergek, wie zit er bovendien te wachten op een anonieme chatrobot die alleen maar wartaal uitkraamt.
Er is bij Saxo niks menselijks meer aan, ik hoop dat het besef bij hun inmiddels binnengekomen is dat ze een enorme blunder gemaakt hebben.
Maar ik zeg altijd, blijf positief, overal is een oplossing voor.
A3aan
2
Ik ben ook nog steeds op ontdekkingsreis bij Saxo. Zolang je niks vraagt sukkel je het platform wel door. Tariefmatig hebben ze me gewoon vals voorgelicht met valse beloftes dat tarieven overeengekomen met Binck gehandhaafd zouden worden (zwart op wit). Op klachten daarover geen enkel antwoord meer. Het enige was in een laatste e-mail dat ik vrijj was om op te zouten. Als ik alles van te voren geweten had, had ik bij Binck alles rustig afgebouwd. Dat heb ik gedeeltelijk gedaan voor ongeveer 20% van mijn portefeuille naar DeGiro, voor vooral de daghandel. Om toch op de actualiteit van de beurs in te springen doe je dan toch ongemerkt transacties, gewoon omdat omzetten ook tijd en geld kost. Hele portefeuille bestaat uit zo'n 60 posities en per positie moet je betalen. En toch ben ik erin getrapt wat uiteindelijk is Saxo de winnaar in onze tarievenstrijd en zie ik dat ze toch in 4 weken bijna 1000 euro transactiekosten hebben binnen gehaald. Wel zo'n 600 euro meer dan ik bij Binck kwijt zou zijn geweest. Werkt die DPR Chinese tactiek van gewoon niet op reageren Lena toch. Gewoon als klant je mond houden. Wij (de partij) bepalen en jij (de burger) moet gewoon doen wat wij zeggen. Tegenstand tolereren we niet en afspraken en toezeggingen vegen we onze achterwerk mee af..
Ron Kerstens
2
"Tariefmatig hebben ze me gewoon vals voorgelicht met valse beloftes dat tarieven overeengekomen met Binck gehandhaafd zouden worden (zwart op wit)."

Hoeveel keer ga je dat nog posten Adriaan ? Nu weten we het wel.
Ron Kerstens
1
"En als je bijvoorbeeld de AEX fondsen in beeld hebt dan is het een dooie bende.
Geen bied- en laatkoersen meer te zien, geen oplichtende rode of groene koersen, slechts wat zwarte pijltjes die af en toe op en neer gaan."

@rene Installeer eens SaxoTrader Pro op je Pc. Fraaie en zeer snelle handelsapplicatie, kost je wellicht wat tijd om het je eigen te maken maar eenmaal geïnstalleerd en geheel geconfigureerd naar je eigen smaak flikkeren de oplichtende koersen je om je oren. Je kan het zelfs indelen op 6 schermen. Ook aan SaxoTraderPro zitten wat tekortkomingen maar de zaken die jij noemt zijn hier allemaal zeer makkelijk op te realiseren.
Nappie
0
quote:

leesmee schreef op 28 oktober 2021 16:23:

[...]
Waardering voor het initiatief, maar ik zie niet zoveel heil in een juridische procedure. De VEB heeft kennelijk ingestemd met de nieuwe voorwaarden van Saxo voor Bottomline klanten. Saxo zal zich daarop kunnen beroepen. Het is aan de VEB om goed te evalueren of dit niet toch te slecht is uitgepakt. Laat de VEB er nog maar een keer naar kijken en aan de bel trekken bij Saxo.
Het is een tripartiete overeenkomst tussen VEB, Bottomline en de klant.
Onze voorwaarden zijn destijds vastgelegd in 1996.
Hier staat duidelijk in vermeld dat een aantal zaken voor het leven zijn afgekocht en daarnaast de handel c.q. transacties tegen kostprijs zouden worden verhandeld.
Vroeger was de maximale transactie kosten € 9,25 uit mijn hoofd.
Dat is circa 10 jaar gelden verhoogd naar € 11,50 per transactie vanwege verhogende kostprijs van de transacties en daarnaast moest het platvorm worden ge-updated naar een nieuw systeem.
Ondertussen zijn de tarieven alleen maar gedaald bij Euronext en andere platvormen in de wereld.

Blijkbaar heeft VEB de handdoek in de ring gegooid omdat Saxo haar hakken in het zand heeft geplaatst.
Daarnaast is het ledental gedaald naar een 7.000 leden i.v.m. de leeftijd van de beleggers na 25 jaar.
Waarschijnlijk heeft Saxo de garantie afgegeven naar VEB om voor de komende jaren garant te staan voor de compensatie van haar leden verlies.

Niettemin heeft Saxo de voorwaarden niet gerespecteerd zoals andere voorgangers zoals La Bouchere, Dexia, Rabo, Alex, Binck het wel hebben gedaan.
D.m.v. een procedure gaan wij Saxo eraan houden om de oude tarieven te hanteren of anderszijds moet Saxo uitleggen bij de Rechter waarom de kostprijs van € 11,50 niet meer dekkend is voor haar leden.
Andere banken zoals Flatex, Lynx, IB, ABNAMRO zijn de max. transactie kosten € 32 - € 45.
Saxo rekent bij een nomale transactie voor mij minimaal € 100 i.p.v. € 11,50
Zij rekenen bijna het hoogste tarief 0.07% van alle banken bij elkaar met maximum van € 150.
Te zot voor woorden en ik word hierdoor ernstig gedupeerd. Waarschijnlijk nog velen met mij...
Samen met mijn advocaat gaan wij een procedure starten om de oude voorwaarden te behouden.
Zoniet dan zullen zij de leden moeten gaan compenseren..!
marique
1
quote:

ffff schreef op 29 oktober 2021 12:27:

ALWEER vandaag iets opgestoken! Bedankt voor de tip, Marique.
Peter, ik weet niet wat je hebt geleerd maar misschien is nog een toevoeging op zijn plaats.

Fundcoach rekent geen transactiekosten voor periodiek beleggen in beleggingsfondsen en etf's. Er is wel een servicefee, 0,0125% per maand, berekend over de portefeuillewaarde van die maand. Dat vind ik voor een bescheiden spaar- en opbouwportefeuille niet veel.

Ik ervaar wel een hinderlijke beperking bij dat periodiek beleggen: je kunt alleen in- of uitstappen op de 4e of de 28 van een maand. Je hebt weliswaar de vrijheid om op andere dagen in- of uit te stappen, maar dan betaal je het normale transactietarief. En dat is, zoals je in deze draad kan lezen, verre van goedkoop.

De keuzelijst vind ik ruim voldoende, maar ik mis toch enkele etf's die ook een belegging waard zijn. Ik ben dus benieuwd of Saxo die keuzelijst zal verruimen zoals gesuggereerd.

Als ik het totale plaatje van dit periodiek beleggen bij Fundcoach vergelijk met Rabo, ING, ABN en DeGiro dan is Fundcoach zeker het overwegen waard.

jammerrrrrrr
0
quote:

marique schreef op 29 oktober 2021 15:58:

[...]
De keuzelijst vind ik ruim voldoende, maar ik mis toch enkele etf's die ook een belegging waard zijn. Ik ben dus benieuwd of Saxo die keuzelijst zal verruimen zoals gesuggereerd.

Ik heb deze vraag over fundcoach ook gesteld aan de helpdesk. (3x gebeld, elke keer andere antwoorden)

ik begreep dat enkel het huidige aanbod, zoals we dat kennen van binck fundcoach, beschikbaar is voor periodiek beleggen zonder transactiekosten. ..

Komende week zou fundcoach functionaliteit ingebouwd moeten worden in Saxoinvestor. Maar enkel voor de huidige binck fundcoach klanten. En deze worden op op 6/7 november gaan overgezet. Waarom begrijp ik niet, ik lees enkel problemen.

en het lijkt erop dat je bij saxo als nieuwe klant niet meer fundcoach kan nemen...
7.884 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,69%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront