Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Kabinet Rutte III, vertrouwen in de toekomst ???

objectief
0
quote:

Caveat schreef op 5 december 2020 10:37:

[...]

Nederland is zat van al dat beloven.
Die truc werkt eigenlijk altijd wel om stemmen te lokken.

Anders is het weer volksverlakkerij.

Veel beloven hoort bij politiek, maar burgers die denken dat de beloften ook werkelijkheid worden zijn
niet van deze tijd.
Ijsbeer
0
quote:

objectief schreef op 5 december 2020 10:59:

[...]

Veel beloven hoort bij politiek, maar burgers die denken dat de beloften ook werkelijkheid worden zijn
niet van deze tijd.
Dat is dan jammer dat het er zoveel zijn.
[verwijderd]
0
De gewone NL-versie is nog altijd bijzonder sterk, en misschien wel het mooiste uit het hele oeuvre: www.youtube.com/watch?v=P_lhoe93DvQ.

Je kunt ook een parallel trekken met vele politieke gebeurtenissen van de laatste tijd. Slimme mensen hebben de clue al door vanaf het begin. Anderen krijgen pas gaandeweg door waar het heen gaat. En bruikbare idioten zien pas helemaal aan het eind het licht, of snappen het zelfs dan nog niet.
JP Samosa
0
quote:

Opus135 schreef op 5 december 2020 12:07:

De gewone NL-versie is nog altijd bijzonder sterk, en misschien wel het mooiste uit het hele oeuvre: www.youtube.com/watch?v=P_lhoe93DvQ.

Je kunt ook een parallel trekken met vele politieke gebeurtenissen van de laatste tijd. Slimme mensen hebben de clue al door vanaf het begin. Anderen krijgen pas gaandeweg door waar het heen gaat. En bruikbare idioten zien pas helemaal aan het eind het licht, of snappen het zelfs dan nog niet.
Geef mij De todd Rungren versie ma ar.
Youp heeft nou eenmaal een lelijke kraakstem , en hij kan niet zingen
( ik hoor dan liever in min of meer hetzelfde genre, Hans Dorrestijn, bijv.. het nummer“Ome jan” )

Maar,als je de parallel wilt trekken is het wel interessant
[verwijderd]
0
quote:

JP Samosa schreef op 5 december 2020 10:27:

@Opus,
Wat fijn dat Klaver met dit geweldige plan komt.
Gratis geld is geweldig ,goed voor de economie en het welbevinden van de mens
Ik hoop dat er nog meer in het vat zit,
zoals de hypotheekgift; de overheid neemt alle hypotheekverplichtingen over.
- invoering basisloon voor iedereen van 50.000 netto
Geld maakt gelukkig

Oh ja, en natuurlijk een gratis nieuwe elektrische auto voor iedereen vanaf 18 jaar

Je bent in vorm! Ik zelf had Freudiaans van de 10k al 18k gemaakt hierboven, 1k per levensjaar, dat zou ook al een verbetering zijn.
[verwijderd]
0
rene l
2
quote:

Opus135 schreef op 4 december 2020 22:17:

Groen Links past plan 18k schenking aan.

Naast alle nieuwe achttienjarigen (zo’n 200.000 per jaar, aldus GroenLinks), zou ook iedereen die studeerde na het afschaffen van de basisbeurs het geldbedrag van 10.000 euro moeten ontvangen om „de leenstelselgeneratie te compenseren”. Het gaat volgens de partij om een eenmalige gift voor zo’n 560.000 mensen die al 18 zijn geweest en het geldbedrag dan ook zouden ontvangen."

Klaver is dom, een linke landverrader die de rol van Sinterklaas over wil nemen, en bovendien kan hij niet rekenen.

Wanneer ik een simpele rekensom maak gaat het over een direct bedrag van een slordige 5,6 Miljard.
Waar wil hij dit vandaan halen, misschien kan hij aankloppen in Brussel, daar schijnen ze nog een flinke pot met Eurobonds beschikbaar hebben waar de andere landen zich niet aan willen branden.

Je moet toch wat om nieuw stemvolk binnen te halen, je belooft de jeugd van alles, maar ondertussen breng je ze aan de bedelstaf.
Jongeren zijn nog naief, je kunt ze alles wijsmaken, maar ze hebben totaal geen levenservaring laat staan verstand van politiek of de interesse er in.
Persoonlijk ben ik juist voor een verhoging van de stemleeftijd vanaf 21 jaar.

Baudet is gisteren met een grote meerderheid herkozen tot leider, tja, ze vinden hem dus blijkbaar heel erg slecht, of toch niet, hij zal alles min of meer weer van de grond af op moeten bouwen.
Maar ik wist het wel, zet al die jongeren eerst maar eens op het zijspoor, ze hebben alleen maar ellende gebracht.

Hugo zal wel denken, oei, ik ben met een zeer nipte meerderheid gekozen en nu hebben we een probleem, ik ben niet zo geliefd.
Wat heeft deze man zichzelf een ellende op de hals gehaald, hij had beter schoolmeester kunnen blijven.
En met het massaal inenten begin volgend jaar, ja, ja, wie gelooft hem nog.
Nu de vraag, wie laten zich life als eerste enten, je moet wel aan bepaalde criteria voldoen.
Johan Derksen misschien, samen met Harry Mens en gokker, het zou wat zijn.

Vanavond is het wederom een vervroegde oudejaarsavond.
Uit protest gaan wekelijks al vele pijlen de lucht in en op het bij ons achterliggende woonwagenkamp wordt een ware vuurwerkshow gegeven met het wat zwaardere nieuwste en uiterst illegale spul.
Vuurwerk op oudejaarsavond is verboden, maar nergens heb ik gelezen of dit ook voor het illegale van toepassing is dat al massaal in de zomer de grens overgesmokkeld is.
Hoe gaat de politie controleren, in een auto met 2 dienders die een beneveld groep van 20 mensen aan gaat spreken, ze zullen hun leven niet veilig zijn.
Wil je het goed aanpakken dan zul je massaal de ME in moeten zetten met geblindeerde busjes en waterkanonnen.

Het loopt totaal uit de klauwen in Nederland, de overheid is de regie volledig kwijt, ze stapelen blunder op blunder en de sfeer zal steeds grimmiger worden omdat de mensen geen geld meer hebben.
Alles wordt maar duurder en duurder.

En straks de verkiezingen, naast vele zwevende stemmers, zullen ook de nodige zwervende stemmers richting het stembureau trekken.
Het gaat een compleet slagveld worden.

Maar toch, je moet de mensen perspectief bieden en in kansen denken.
Als Corona straks uit de wereld is dan wist ik het wel, ik zou gewoon op bevrijdingsdag alles gelijktijdig vieren en 's avonds een grote vuurwerkshow geven waarbij alles mag.
Koning Pils zal er wel niet bij zijn, uit onbetrouwbare bron heb ik namelijk vernomen dat hij Koningsdag volgend jaar in Griekenland gaat vieren.

www.youtube.com/watch?v=tYxQpxD3oQk
rationeel
0
quote:

Opus135 schreef op 4 december 2020 21:15:

Toe maar. Ook bij zorg- en huurtoeslag grote uitvoeringsfouten. Geeft niks, gaan we compenseren. En allereerst gaan we uitzoeken wie we moeten compenseren en voor hoeveel.

De term "failed State" komt weer bij me op. Of is dat gek?
Nee, zover is het gekomen.

Dat is waarom we FVD:) nodig hebben, en ihb Baudet:) in al zijn WIJSHEID:)
NewKidInTown
0
quote:

rene l schreef op 5 december 2020 12:42:

......Vanavond is het wederom een vervroegde oudejaarsavond.
Uit protest gaan wekelijks al vele pijlen de lucht in en op het bij ons achterliggende woonwagenkamp wordt een ware vuurwerkshow gegeven met het wat zwaardere nieuwste en uiterst illegale spul.
Vuurwerk op oudejaarsavond is verboden, maar nergens heb ik gelezen of dit ook voor het illegale van toepassing is dat al massaal in de zomer de grens overgesmokkeld is.
Hoe gaat de politie controleren, in een auto met 2 dienders die een beneveld groep van 20 mensen aan gaat spreken, ze zullen hun leven niet veilig zijn.
Wil je het goed aanpakken dan zul je massaal de ME in moeten zetten met geblindeerde busjes en waterkanonnen.
"Waterkanonnen" Rene ???

Die kampers hebben de beschikking over raketwerpers en explosieven hebben ze ook genoeg opgeslagen.
Dan zou je toch met groffer geschut moeten komen.
Verder in grote lijnen wel eens met jouw verhaal en vooruit, ik ben in een gulle bui en gooi er een AB-tje duimpje tegenaan :-)
NewKidInTown
0
quote:

rationeel schreef op 5 december 2020 13:26:

Nee, zover is het gekomen.

Dat is waarom we FVD:) nodig hebben, en ihb Baudet:) in al zijn WIJSHEID:)
Beste leden,

Met een dubbel gevoel werd ik vanochtend wakker. Allereerst natuurlijk grote dankbaarheid en blijdschap voor de enorme, overweldigende steun vanuit u allen voor mij en mijn leiderschap. Zes jaar van mijn leven heb ik gewijd aan de opbouw van Forum voor Democratie. We hebben pieken en dalen meegemaakt. Ik was bereid een stap terug te doen om de partij bijeen te houden, maar toen de dolken in mijn rug ook daarna bleven komen, moest ik terugvechten.

Dat is gelukt. We gaan samen verder. En dat voelt goed.

Tegelijkertijd voel ik me natuurlijk verdrietig over de situatie die is ontstaan: en ik betreur het vertrek van mensen die zich wél in de missie van FVD konden vinden, maar nu tóch menen geen thuis meer te hebben in onze partij.

De aanleiding voor deze clash blijft voor mij moeilijk te begrijpen: het willen instellen van een onderzoek naar eventuele ‘foute’ app-berichten is de correcte lijn. Pas daarna zouden al-dan-niet sancties moeten volgen. Maar op basis van louter een krantenartikel mensen lukraak royeren is onacceptabel in een fatsoenlijke partij.

Vermoedelijk gaan er dan ook andere oorzaken schuil achter de botsing van afgelopen tijd. Dalende peilingen hebben zonder twijfel tot irritatie en spanningen geleid. Het feit dat we - vanwege de coronaregels - al maanden niet bij elkaar kunnen komen om zaken uit te spreken. En elkaar in de ogen te kijken. Spaaklopende ambities, carrièrepaden, humeuren en temperamenten - van alles speelde denk ik mee. Maar mensen kunnen daar ook weer van terug komen, en daarom blijf ik een hand uitsteken naar hen die afstand meenden te moeten nemen van mij en onze partij: ik sta altijd open voor gesprek en blijf gericht op verzoening.

Dan nu: aan de slag! Samen met Olaf Ephraim zal ik zo spoedig mogelijk een ALV organiseren, waarop een nieuw bestuur wordt voorgedragen, een nieuwe kieslijst en een prachtig verkiezingsprogramma.

Daarna: volop campagne. Want voor je ‘t weet, is het 17 maart!

Nogmaals dank voor alle steun, die sterkt mij echt enorm.

Thierry Baudet



Statement van gisteren

De afgelopen zes jaar heb ik me met hart en ziel ingezet voor de opbouw en groei van onze partij. Ik voelde het als een missie, een plicht. Om het land te redden. Onze beschaving te beschermen. Gesteund door de overweldigende uitslag van deze ledenraadpleging en het enorme mandaat dat FVD-ers mij vandaag hebben gegeven, zal ik daar de komende tijd met volle overtuiging mee doorgaan. We nemen afscheid van hen die zich niet in mijn lijn kunnen vinden; maar we blijven openstaan voor verzoenende gesprekken met twijfelaars - zoals we altijd hebben gedaan. En we laten deze periode nu zo snel mogelijk achter ons. Forum voor Democratie richt zich weer volledig op de toekomst en op de verkiezingen van 17 maart. Nogmaals dank aan alle leden en alle mensen die me de afgelopen tijd hebben gesteund. Wat een eer om in deze tijd te leven en te strijden.



Uitslag referendum

Vraag: Wilt u dat Thierry Baudet de partijleider blijft van FVD?

JA - 28.269 stemmen - 76,29%

NEE - 8.786 stemmen - 23,71%

Totaal aantal kiesgerechtigden: 45.720
Totaal aantal uitgebrachte stemmen: 37.055
Opkomst: 81,05%
ffff
0
Als je er nu echt goed over nadenkt: Eigenlijk toch bezopen, te gek voor woorden dat een tiental miljoen Nederlanders, de hele Nederlandse media zich zo druk maken om wat 45000 mensen over iets vinden......45000 op tien/12 miljoen.....Dat is pakweg ééntje op de ruim 200 Nederlanders...... Is toch al die aandacht niet waard.....

Peter
rationeel
0
quote:

ffff schreef op 5 december 2020 21:45:

Als je er nu echt goed over nadenkt: Eigenlijk toch bezopen, te gek voor woorden dat een tiental miljoen Nederlanders, de hele Nederlandse media zich zo druk maken om wat 45000 mensen over iets vinden......45000 op tien/12 miljoen.....Dat is pakweg ééntje op de ruim 200 Nederlanders...... Is toch al die aandacht niet waard.....

Peter
Je hebt het over leden?

Hoeveel leden heeft de schijnheilige VVD?

Ze maken zich druk omdat de ze bang zijn voor een partij die het met de bewoners meent, daarom produceren ze dag in, dag uit foute informatie over ze.

Achter de punten waar FVD:) voor staat, staat de meerderheid van de Nederlandse Bevolking.
rationeel
0
DE RAVAGE van 10 jaar RUTTE.

Meer MENSEN minder WELVAART

We weten al meer dan veertig jaar wat er misgaat in Nederland. In januari 1977 bracht de in 1972 door de regering ingestelde staatscommissie onder leiding van professor Muntendam zijn rapport uit.
De bevolkingsgroei barde de commissie grote zorge en zij stelde onder meer voor om de immigratie af e remmen en de emigratie te stimuleren.

Meer MENSEN minder WELVAART? luidde de titel van het boek, waarin de aanbevelingen van de commissie werden vastgelegd. Dat rapport werd in een diepe lade opgeborgen, maar het vraagteken kan inmidels wel van de titel af.
rationeel
1
De partijen die sindsdien veertig jaar lang in de regering hebben gezeten (VVD CDA PvdA D66 CHRISTEN UNIE) hebben echter geen beleid gevoerd ten aanzien van migratie. Volgens hen is dat een onderwerp waar regeringen niets aaan kunnen doen. Waar de Nederlandse regering volgens hen WEL wat aan kan doen is het klimaat op de hele aarde.
rationeel
0
Wij denken andersom. Aan klimaat kunnen we hier in Nederland weinig veranderen. Maar het aantal mensen en de kwaliteit van leven in Nederland, daar kunnen-en moeten-we WEL wat aan doen. In dit boek staan onze plannen. Voor Nederland, niet voor Europa. Want landen moeten voor zichzelf opkomen. Wij dus ook.

Thierry Baudet:).....Paul Fentrop.
Ijsbeer
0
quote:

rationeel schreef op 5 december 2020 22:18:

De partijen die sindsdien veertig jaar lang in de regering hebben gezeten (VVD CDA PvdA D66 CHRISTEN UNIE) hebben echter geen beleid gevoerd ten aanzien van migratie. Volgens hen is dat een onderwerp waar regeringen niets aaan kunnen doen. Waar de Nederlandse regering volgens hen WEL wat aan kan doen is het klimaat op de hele aarde.
een don quichot

Hans Janmaat wat toch altijd extreem met zijn gedachtes.
Nu zou je zeggen het was een heilige.
wat toen al zeer ernstig was is nu een lachertje.

Het is politiek wie kent ze niet.
[verwijderd]
0
quote:

ffff schreef op 5 december 2020 21:45:

Als je er nu echt goed over nadenkt: Eigenlijk toch bezopen, te gek voor woorden dat een tiental miljoen Nederlanders, de hele Nederlandse media zich zo druk maken om wat 45000 mensen over iets vinden......45000 op tien/12 miljoen.....Dat is pakweg ééntje op de ruim 200 Nederlanders...... Is toch al die aandacht niet waard.....

Peter
Het is belangeloos hoe deze interne FVD uiteenzetting is afgelopen. The show goes on. Lachen gieren brullen.

Maar goed, de wereldleider bakt ze nog bruiner.
Rowi62
0
rationeel
1
quote:

gokker schreef op 5 december 2020 22:29:

[...]

Het is belangeloos hoe deze interne FVD uiteenzetting is afgelopen. The show goes on. Lachen gieren brullen.

Maar goed, de wereldleider bakt ze nog bruiner.
Louter loze kreten, verder kom je niet. Beetje mager voor een wetenschapper.
objectief
0
quote:

rationeel schreef op 6 december 2020 00:11:

[...]

Louter loze kreten, verder kom je niet. Beetje mager voor een wetenschapper.
Paul Cliteur was een wetenschapper in de politiek of zocht hij net als Baudet een gratis baantje op kosten van de belastingbetaler.
53.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1717 1718 1719 1720 1721 1722 1723 1724 1725 1726 1727 ... 2682 2683 2684 2685 2686 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,97  -4,39  -0,51%  13:38
 Germany40^ 17.723,30 -0,64%
 BEL 20 3.811,88 -0,38%
 Europe50^ 4.916,90 -0,40%
 US30^ 37.713,08 -0,79%
 Nasd100^ 17.335,91 -1,21%
 US500^ 5.002,20 -0,93%
 Japan225^ 37.443,48 -1,47%
 Gold spot 2.378,27 -0,05%
 EUR/USD 1,0649 +0,05%
 WTI 81,39 -0,84%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,44%
EBUSCO HOLDING +2,36%
Heineken +1,70%
Pharming +1,56%
Vopak +1,03%

Dalers

AMG Critical ... -3,76%
TomTom -3,01%
VIVORYON THER... -2,98%
ADYEN NV -2,45%
FASTNED -2,29%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront