Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Kabinet Rutte III, vertrouwen in de toekomst ???

rationeel
0
quote:

Opus135 schreef op 14 oktober 2020 21:21:

Ik heb het al 4 weken een paar graden te koud. Die opwarming van de Aarde toch weer....!
Bij mij doet de gasgestookte verwarmingsketel ook al weer zijn best:)
rationeel
0
quote:

Beursgoeroe schreef op 14 oktober 2020 22:16:

[...]

de maatschappij heeft daar al jaren enorm veel (over)last van ............... en dat mag best benoemd worden, van het linkse kamp natuurlijk niet, en kijk maar wat het linkse kamp (Den Haag/NPO) veroorzaakt heeft met Pinokkio Rutte voorop ......... en maar wegkijken en ontkennen .......... de teringzooi wordt alsmaar groter ....... en onbetaalbaarder, voor lui die het moeten ophoesten ...
Dat... hoesten... vinden ze wel best;)
Rowi62
0
Zeg die van Haga is goed bezig. Zijn idee van de (tijdelijke) tweestromingen in de maatschappij waarbij ouderen en kwetsbaren meedoen op aparte tijden en dus zonder lockdown is natuurlijk perfect . Eerder zat bij Jinek al een wetenschapster/gedragspsycholoog die dit bepleitte. Nu blijven veel kwetsbaren verstoken van enige aktiviteit door zelf isolatie.

Schelden op Baudet begrijp ik soms wel maar was elk kamerlid maar zo als HAga.
[verwijderd]
1
quote:

rationeel schreef op 14 oktober 2020 22:16:

[...]

Het niveau van debatteren is echt ongelooflijk voor een academicus.

De ongenuanceerdheid van argumenten alleen al. De voortdurende verdachtmakingen, de beledigingen.

Ik sta versteld.
U valt in herhaling.

Ja, ik weet, het is moeilijk te verdragen dat uw VERLOSSER onder druk komt te staan binnen zijn eigen partij.
Zelf blijkt u langzaam meer richting Wilders te driften. Een splintergroepje als het FVD zal het inderdaad niet redden.

Hopelijk ontstaan er een soort "discussie" met onze beursgoeroe. Zeer interessant!
rationeel
0
quote:

gokker schreef op 14 oktober 2020 22:26:

[...]
U valt in herhaling.

Ja, ik weet, het is moeilijk te verdragen dat uw VERLOSSER onder druk komt te staan binnen zijn eigen partij.
Zelf blijkt u langzaam meer richting Wilders te driften. Een splintergroepje als het FVD zal het inderdaad niet redden.

Hopelijk ontstaan er een soort "discussie" met onze beursgoeroe. Zeer interessant!
Ik dacht dat jij als katholiek wel geleerd zou hebben, wat de betekenis van verlosser is. Vraag het anders eens aan BDB, die is zeer goed ingevoerd, in de ins en outs van dit soort betekenissen.

Wij wereldlijken kennen helemaal dit soort personen niet die de waarheid in pacht menen te hebben en anderen vertellen wat ze moeten doen en laten.

Wij kennen wel een hierarchie. Bijvoorbeeld van kennis, inzicht.

Naar personen boven in de hierarchie, luisteren wij graag, om onze eigen bekwaamheden en inzichten te vergroten.

Zo worden wij steeds wijzer:)
[verwijderd]
0
quote:

rationeel schreef op 14 oktober 2020 22:41:

[...]

Ik dacht dat jij als katholiek wel geleerd zou hebben, wat de betekenis van verlosser is. Vraag het anders eens aan BDB, die is zeer goed ingevoerd, in de ins en outs van dit soort betekenissen.

Wij wereldlijken kennen helemaal dit soort personen niet die de waarheid in pacht menen te hebben en anderen vertellen wat ze moeten doen en laten.

Wij kennen wel een hierarchie. Bijvoorbeeld van kennis, inzicht.

Naar personen boven in de hierarchie, luisteren wij graag, om onze eigen bekwaamheden en inzichten te vergroten.

Zo worden wij steeds wijzer:)
Katholiek? Waar haalt u dat idee vandaan?

Op mijn lagere school riepen we: Katholieken elastieken hangen aan de molenwieken
De reactie was iets van "Openbaren stinksigaren"

"Wij wereldlijken". Laat me niet lachen nationalist.

Dat u steeds wijzer wordt, lijkt me sterk. Iemand die zijn autoriteit put uit het feit dat hij WO II aan eigen lijve heeft ondervonden, nog aan 19e eeuws Sinterklaas ritueel meedoet, bevrediging vindt in het eindeloos verspreiden van reactionair gedachtengoed...
[verwijderd]
0
"Michael Matthews moest dinsdag de Giro verlaten nadat hij positief had getest op het coronavirus. Na de positieve test besloot zijn ploeg Team Sunweb om een hertest uit te voeren bij de Australiër. Die bleek echter negatief, meldt de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport."

Foutje......bedankt. Komt in NL echter niet voor.
rationeel
0
quote:

gokker schreef op 14 oktober 2020 23:34:

[...]

Katholiek? Waar haalt u dat idee vandaan?

Op mijn lagere school riepen we: Katholieken elastieken hangen aan de molenwieken
De reactie was iets van "Openbaren stinksigaren"

"Wij wereldlijken". Laat me niet lachen nationalist.

Dat u steeds wijzer wordt, lijkt me sterk. Iemand die zijn autoriteit put uit het feit dat hij WO II aan eigen lijve heeft ondervonden, nog aan 19e eeuws Sinterklaas ritueel meedoet, bevrediging vindt in het eindeloos verspreiden van reactionair gedachtengoed...
Je fantasie slaat weer hol.

Wij zongen vroeger:

Holdedebolder ik heb een koe op zolder.

Een grote koe een kleine koe.

O boe oboe oboe.

Je snapt toch zeker wel dat als je zulke liederen zingt als kind, dat je dan tot wijze opgroeit:)

Een wijze natonalist dus:)

Niets mis mee:)
rationeel
0
Sander Boon: Het begint te gisten in de Nederlandse politiek ten aanzien van EU. Dit komt duidelijk naar voren bij het getouwtrek rondom het Europese noodfonds. In Den Haag is de meerderheid tegen een transferunie en ook tegen eurobonds. Toch lijkt de Europese dynamiek precies deze richting ingeslagen. Het noodfonds is ook omgedoopt tot ‘Next Generation EU’, om aan te geven dat er sprake is van een doorbraak in de Europese politieke verhoudingen.

Het zorgt voor ongemak en heroverweging van politieke standpunten. De SP neemt in haar nieuwe partijprogramma afscheid van de euro. De SGP pleit voor een grondige herbezinning op Europa. Ook andere partijen beginnen te schuiven op hun stoel. De tot nu toe zo vanzelfsprekende houding ten opzichte van Europese integratie en de euro begint barstjes te vertonen.

www.geotrendlines.nl/nederlandse-opt-...
jowi
1
He, he, als ik de Telegraaf mag geloven dan zijn er een paar in Nederland wakker geschoten.
De rekenkamer verzoekt het kabinet om te onderzoeken welke voordelen de EURO/EU heeft omdat we al jaren de grootste netto betaler zijn. Nou dat zijn we al vanaf de invoering 2001.

Rutte en Hoekstra kunnen dan beter even mijn eerdere pleidooi op dit draadje lezen. Ze kunnen me ook benaderen zodat ik e.e.a. eens haar fijn uitleg met praktijkvoorbeelden. Dan zal ik ze overtuigen dat er voor de NL bevolking meer nadelen dan voordelen kleven aan onze
luxe EU lidmaatschap.

Nu komt Sinterklaas Timmers weer met een ingenieus plan van ca 300 miljard om huizen binnen de EU te isoleren en te verbouwen voor minder energie verbruik en uitstoot. Mooi van onze bijdrage voor het lidmaatschap. En onze huizen voldoen al aan deze eisen. De NL bevolking betaalt dus twee keer of krijgen wij met terugwerkende kracht compensatie voor deze reeds gemaakte energiebesparende kosten.

Hetzelfde geld voor de werktijdverkorting i.v.m. Corona. De NL staat leent geld op de kapitaalmarkt voor o/a. de subsidieregelingen (waaronder de werktijdverkorting). Italië en Spanje
declareren hun werktijd verkorting bij de EU.

Weer extra redenen om snel met die onzin te stoppen. De EU verkwanselt onze belastingcenten.
JP Samosa
0
quote:

Opus135 schreef op 14 oktober 2020 23:42:

"Michael Matthews moest dinsdag de Giro verlaten nadat hij positief had getest op het coronavirus. Na de positieve test besloot zijn ploeg Team Sunweb om een hertest uit te voeren bij de Australiër. Die bleek echter negatief, meldt de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport."

Foutje......bedankt. Komt in NL echter niet voor.
Het ligt Misschien wel anders,Opus
Kruiswijk voelde zich ook prima.......nog een paar Renners te gaan en Er staat weer een Italiaan in het rose ...in Italië

Overigens, de blaastest methode schijnt al aardig te werken!
(Ipv de pin in de neus, die gaat er bij mij niet in)

rene l
0
quote:

het zwaard schreef op 14 oktober 2020 11:23:

Indien we de Euro niet hadden gekend bestonden landen al Nederland, Belgie, enz. niet meer. Er waren te weinig Guldens en Franken om de massale schulden te kunnen betalen die de bankencrisis had aangericht. Gelukkig konden we toen nog beroep doen op de ECB. De Staat leent nu aan O% om het land draaiende te houden. Aan welke rente had de Nederlandse Staat kunnen lenen als ze geen deel uitmaakte van de ECB. OF denk dat de Nederlander zelf zijn spaargeld zou uitgeleend hebben aan Nederlands Staatspapier aan '0 rente .Neen Nederland kon dan enkel nog hun Gulden laten devalueren tot dat je 1000 Guldens nodig had om 1 brood te kunnen kopen. Net zoals in Duitsland in de jaren 20, van vorige eeuw. Het land (en ook de rest van Europa)was gewoon bankroet .

Het zwaard, ik begrijp weinig van je verhaal, en om het maar kort door de bocht te zeggen, ik snap er helemaal niks van.
Maar ik ben dan ook geen financieel expert.

Eerst heb je het over de bankencrisis, dit speelde volgens mij in 2008.
ING had zich vergrepen aan Amerikaanse Rommelhypotheken in de honger naar steeds meer geld.
De Cowboys van SNS waanden zich vastgoed-magnaten en kwamen op de koffie.

En nu schrijf je, wij konden een beroep doen op de ECB, maar daar geloof ik helemaal niks van.
De ING is volgens mij gered met steun van onze eigen staat d.m.v. een obligatie.
En volgens mij hebben wij als Nederlandse belastingbetalers garant gestaan voor wanneer het verkeerd af zou lopen, of zie ik iets over het hoofd.
Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat de ECB dit geld op de plank had liggen en dat andere landen er aan meegedaan hebben en zich garant gesteld hebben voor ons.
Bovendien was de Euribor rente op dat moment volgens mij een procent of 6.

En weet je, de nodige jaren later moesten de Grieken de EU ingeloodst worden.
Ze werden daarbij geholpen door Goldman Sachs, deze sjoemelde met cijfers en zadelde de Grieken op met een enorme schuld.
De EU stond garant en we weten hoe dit afgelopen is, wij mochten lappen, vele miljarden van ons geld gingen zogenaamd naar de Grieken.
In werkelijkheid is Goldman Sachs met dit geld afbetaald, inclusief een flinke woekerrente, ze deden namelijk uitstekend werk.

En nu, weer de nodige jaren later, opnieuw mogen we lappen voor de zwakke Eurobroeders, de teller loopt steeds verder op en de miljarden verdampen voor onze ogen.

Het zwaard, Zwitserland is een onafhankelijk land in de EU, de Noren hebben nog steeds hun eigen munt, de Britten hebben ook hun eigen munt behouden en stappen uit de EU.
En gisteren zag je de berichten in de media, Nederland is al sinds de invoering van de EU de grootste Netto-Betaler en de bedragen lopen steeds verder op.
Ik heb het wel vaker genoemd, met samenwerking is helemaal niks mis, de EEG werkte goed, wel was toen elk land verantwoordelijk voor haar eigen huishoudboekje.

En nu het zwaard, inmiddels hebben we min of meer te maken met een negatieve rente, leen je rijk is wat ze de jeugd leren.
Fantastisch toch, koop gewoon op de pof een keet van een ton of 4 zonder er een cent van jezelf in te stoppen.
Leg dit nu eens in heldere taal uit.

Ik ben er van overtuigd dat de Euro ons alleen maar ellende gebracht heeft en dat de normale burgers er geen cent beter van geworden zijn, in tegendeel zelfs, we zijn aan het verarmen.

En ik durf nog wel wat te beweren, op een bepaald moment gaat dit goed fout aflopen.
objectief
0
quote:

rene l schreef op 15 oktober 2020 08:25:

[...]

Ik ben er van overtuigd dat de Euro ons alleen maar ellende gebracht heeft en dat de normale burgers er geen cent beter van geworden zijn, in tegendeel zelfs, we zijn aan het verarmen.

Gelukkig hebben we in Nederland heel deskundige mensen aan het roer; die weten wel beter wat goed is voor de burgers. De Euro en de Europese Unie brengt/bracht ons meer welvaart.
rationeel
0
quote:

rene l schreef op 15 oktober 2020 08:25:

[...]

Het zwaard, ik begrijp weinig van je verhaal, en om het maar kort door de bocht te zeggen, ik snap er helemaal niks van.
Maar ik ben dan ook geen financieel expert.

Eerst heb je het over de bankencrisis, dit speelde volgens mij in 2008.
ING had zich vergrepen aan Amerikaanse Rommelhypotheken in de honger naar steeds meer geld.
De Cowboys van SNS waanden zich vastgoed-magnaten en kwamen op de koffie.

En nu schrijf je, wij konden een beroep doen op de ECB, maar daar geloof ik helemaal niks van.
De ING is volgens mij gered met steun van onze eigen staat d.m.v. een obligatie.
En volgens mij hebben wij als Nederlandse belastingbetalers garant gestaan voor wanneer het verkeerd af zou lopen, of zie ik iets over het hoofd.
Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat de ECB dit geld op de plank had liggen en dat andere landen er aan meegedaan hebben en zich garant gesteld hebben voor ons.
Bovendien was de Euribor rente op dat moment volgens mij een procent of 6.

En weet je, de nodige jaren later moesten de Grieken de EU ingeloodst worden.
Ze werden daarbij geholpen door Goldman Sachs, deze sjoemelde met cijfers en zadelde de Grieken op met een enorme schuld.
De EU stond garant en we weten hoe dit afgelopen is, wij mochten lappen, vele miljarden van ons geld gingen zogenaamd naar de Grieken.
In werkelijkheid is Goldman Sachs met dit geld afbetaald, inclusief een flinke woekerrente, ze deden namelijk uitstekend werk.

En nu, weer de nodige jaren later, opnieuw mogen we lappen voor de zwakke Eurobroeders, de teller loopt steeds verder op en de miljarden verdampen voor onze ogen.

Het zwaard, Zwitserland is een onafhankelijk land in de EU, de Noren hebben nog steeds hun eigen munt, de Britten hebben ook hun eigen munt behouden en stappen uit de EU.
En gisteren zag je de berichten in de media, Nederland is al sinds de invoering van de EU de grootste Netto-Betaler en de bedragen lopen steeds verder op.
Ik heb het wel vaker genoemd, met samenwerking is helemaal niks mis, de EEG werkte goed, wel was toen elk land verantwoordelijk voor haar eigen huishoudboekje.

En nu het zwaard, inmiddels hebben we min of meer te maken met een negatieve rente, leen je rijk is wat ze de jeugd leren.
Fantastisch toch, koop gewoon op de pof een keet van een ton of 4 zonder er een cent van jezelf in te stoppen.
Leg dit nu eens in heldere taal uit.

Ik ben er van overtuigd dat de Euro ons alleen maar ellende gebracht heeft en dat de normale burgers er geen cent beter van geworden zijn, in tegendeel zelfs, we zijn aan het verarmen.

En ik durf nog wel wat te beweren, op een bepaald moment gaat dit goed fout aflopen.
Zo is het, en dan nu de klimaatgekte er nog bij.

Daar mag je echt wel heel erg van schrikken.
het zwaard
0
Renel schreef op 15 oktober 2020 08:25:

Ik ben er van overtuigd dat de Euro ons alleen maar ellende gebracht heeft en dat de normale burgers er geen cent beter van geworden zijn, in tegendeel zelfs, we zijn aan het verarmen.

Ik denk idd. dat je er nog steeds niet veel van hebt begrepen. Namelijk dat de Euro en de EU ons meer opbracht en nog steeds meer opbrengt aan onze welvaart
Na de bankencrisis van 2008/09 volgde de schuldencrisis bij de overheden (dus ook bij jou en ik)Dit vooral in Europa dat dan ook in het oog van de storm kwam te kwam te liggen. Even werd er aan getwijfeld of de Euro het wel zou overleven, wat met zich meebracht dat in sommige landen dan maar weer hun oude munt moest worden ingevoerd. De schuldencrisis is gelukkig naar de achtergrond verdwenen ( kijk naar de $ en de € waardering van toen en heden) Wel zijn de schulden door de cumulatieve tekorten op de begrotingen alleen maar groter geworden. Zij zijn echter beheersbaar dankzij de interventie van de FED en ECB die de rentevergoedingen voor die schulden naar nul reduceerden. Door dit beleid van de centrale bankiers konden overheden ongestraft meer uitgeven en dus de economie ondersteunen en hun schulden laten toenemen
Vandaar dat ik zeg ,indien we de EU en de ECB niet hadden gehad hadden we dit nooit kunnen ondernemen en war we dus verplicht geweest om bij de pakken te blijven zitten, aan gebrek van te weinig eigen kapitaal. Restte dus nog een grote devaluatie die ons met z'n allen naar de dieperik had gestuurd.
ffff
2
Mijn dagelijkse portie " Rutte-haat" hier weer in geuren en kleuren kunnen ophalen. Zoals al vaker gezegd: Sommige zaken zouden anders kunnen, maar regeren is het sluiten van compromissen, want anders is het een dictatuur. Dat ik hier in Luxemburg 4400 Euro per dag op zak houd, ligt niet aan Rutte, maar aan links-Nederland.

Maar ik kom hier even terug omdat ik gisteren op een kritische Nederlandse zender dan toch te horen kreeg dat Premier Rutte met een grandioze, fantastische , bewonderenswaardige
meerderheid van ruim 53 procent de meest gewaardeerde politicus in Nederland is.

Even in perspectief: Dat is dus BETER dan Trump in de USA, dat is dus beter dan toentertijd Hollande in Frankrijk of de huidige Macron in Frankrijk.

Met kop, neen met twee koppen en schouders steekt hij uit boven die mensen die zo bewonderd worden in dit draadje. Ach jullie kennen ze ook wel. Maar die halen nog niet de helft van wat Premier Mark Rutte aan vertrouwen heeft opgebouwd.

Hoe die presentatrice dat met, tja noem het beetje afschuw, in haar stem zei: Tja, hij heeft wel de meerderheid. Wel een heel groot percentage tevredenen in Nederland achter zich....

Gelukkig, heel gelukkig snapt meer dan de helft van de Nederlandse bevolking dat je het bij die weerbarstige, dwarse, beter-wetende Nederlanders niet gauw goed doet, maar dat je dan uiteindelijk met dit beleid nog het beste af bent......

Proficiat, Mark Rutte; 53 procent in je eentje en ik gok misschien 12 procent voor Wilders en
ik gok alweer 12 procent voor Baudet en de rest mogen jullie zelf invullen.. Je hebt tenslotte de Bible Belt en ontevreden gepensioneerden in Nederland....

Ik zie daar in Brussel met Merkel en Macron al een........ rondlopen. Dat wordt helemaal huilen. ( voor Nederland)

Eventjes een tegengeluid laten horen. De meer dan 50 procent van de ondervraagden hebben tenslotte ook een stem. En gezond verstand...

Peter

ONN
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
53.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 ... 2682 2683 2684 2685 2686 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  18:05
 Germany40^ 17.714,20 -0,69%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,66%
 US30^ 37.851,00 -0,43%
 Nasd100^ 17.004,48 -3,10%
 US500^ 4.960,72 -1,75%
 Japan225^ 37.028,48 -2,56%
 Gold spot 2.392,50 +0,55%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 +0,02%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront