Ordina Beheer « Terug naar discussie overzicht

Zeg het maar wat komt er??

10 Posts
Nel
0
Vandaag opmerkelijke acties in het aandeel
vanochtend was er al een spike te zien en nu word er in hoog volume alles opgekocht
voor de gein toch een nieuw draadje op de vraag wat komt eraan!!

overname!
fusie!
nieuwe opdracht!
nieuwe investeerder !

succes
Nel
0
Ordina wil Jan Niessen als commissaris

Europese en Amerikaanse partijen hebben interesse in een overname van ict-bedrijf Ordina. 12%-eigenaar Jan Niessen vormt echter een sta-in-de-weg.

zal met bovenstaande zet het onderstaande probleem opgelost zijn??

fijn weekend
Kompas
0
quote:

Nel schreef op 10 oktober 2015 10:24:

Ordina wil Jan Niessen als commissaris

Europese en Amerikaanse partijen hebben interesse in een overname van ict-bedrijf Ordina. 12%-eigenaar Jan Niessen vormt echter een sta-in-de-weg.

zal met bovenstaande zet het onderstaande probleem opgelost zijn??

fijn weekend
Integendeel. Met Jan Niessen als commissaris verwacht ik dat het voor een overnemende partij uiteindelijk nog lastiger (lees duurder) zal worden om Ordina over te kunnen nemen. Gezien zijn enorme aandelenpakket van ondertussen ruim 15%, welke dik in de min staat, heeft Jan Niessen slechts belang bij een sterk herstellende ofwel oplopende koers. Pas als er een sterk herstel heeft plaatsgevonden wordt een eventuele overname premie ook voor hem interessant. Als commissaris kan hij straks extra invloed uitoefenen bij het afhouden van overnamepogingen wanneer het voor hem nog niet interessant is.

www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-101015-044/...
Nel
0
zijn eerste pluk was op 1,80!daarna heeft hij nog flink ingeslagen toen de koers flink gedaald was dus zou je zeggen da zijn gem langzamerhand is gedaald naar 1,50!
dus mocht er vrijdag wel voorkennis zijn geweest en er volgende week wel een bod komen pakt hij wellicht toch een kleine premie en heeft hij een zetel bij ordina die ook het nodige oplevert.
en een overnemende partij heeft gelijk zijn 15% belang in bezit.

afwachten maar dat er wat gaande is dat is duidelijk.
Kompas
0
quote:

Nel schreef op 10 oktober 2015 11:24:

zijn eerste pluk was op 1,80!daarna heeft hij nog flink ingeslagen toen de koers flink gedaald was dus zou je zeggen da zijn gem langzamerhand is gedaald naar 1,50!
dus mocht er vrijdag wel voorkennis zijn geweest en er volgende week wel een bod komen pakt hij wellicht toch een kleine premie en heeft hij een zetel bij ordina die ook het nodige oplevert.
en een overnemende partij heeft gelijk zijn 15% belang in bezit.

afwachten maar dat er wat gaande is dat is duidelijk.
Zijn eerste pluk van ruim 12% was rond de 1,94 !! De resterende 3% heeft hij erna bijgeharkt, maar hij zal zeker niet hebben kunnen middelen tot 1,50! Een overname premie van zeg 30% op de huidige koers betekent voor hem dus nog steeds dik verlies! Daarbij is de vergoeding van een commissaris zetel voor hem slechts een fooi. Op dit moment een overname waar Jan Niessen zijn akkoord aangeeft lijkt dus zeer onwaarschijnlijk. Of iemand moet bereid zijn een extreem hoge premie te betalen.

www.rtlnieuws.nl/economie/home/groota...

Spes
0
Oplossing: Niessen zorgt ervoor dat hij nu een 5% middelt rond gemiddeld 1,25. Zo is zijn aankoopkoers rond de 1,5 en kan hij akkoord gaan met een overname rond de 1,75 - 2 euro.
erjee-ff
0
Ik denk eigenlijk aan een ander scenario. Niessen heeft al 15%. Hij heeft tegen de huidige koers iets van 90 mio nodig om Ordina helemaal te kopen. Indien hij een premie wil betalen van 50% wordt dat 135 mio. Tegen de huidige kasstromen van Ordina afgezet, zou dat wel te lenen moeten zijn. Dan heeft hij Ordina voor iets van 30 tot 40 mio in handen.

Als ik vanavond tijd heb plaats ik misschien een LBO modelletje...

surveyor
0
quote:

erjee-ff schreef op 13 oktober 2015 11:50:

Ik denk eigenlijk aan een ander scenario. Niessen heeft al 15%. Hij heeft tegen de huidige koers iets van 90 mio nodig om Ordina helemaal te kopen. Indien hij een premie wil betalen van 50% wordt dat 135 mio. Tegen de huidige kasstromen van Ordina afgezet, zou dat wel te lenen moeten zijn. Dan heeft hij Ordina voor iets van 30 tot 40 mio in handen.

Als ik vanavond tijd heb plaats ik misschien een LBO modelletje...

Zou fijn zijn. Welke koers vermoed jij?
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront