BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, Mei 2014

131 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
[verwijderd]
0
Een nieuw draadje voor de maand Mei.Hopelijk net zo'n goede maand als April.In April zagen we een koerswinst van precies € 1,00.
We beginnen in ieder geval met een notering ex-dividend op 5 Mei.Wie er nog van wil profiteren, morgen kan er nog gekocht worden. € 0,33 is toch een mooi dividend.
SNS zal ook wel met een adviesverhoging komen.Want dit kwartaal lijkt ijzersterk te worden.
Pokerface
0
En wat te denken van ING. Hun adviesverhoging de vorige keer gaf de koers ook een leuke boost. Flinke omzetten ook gisteren.
[verwijderd]
0
Ik begrijp niet goed waarom men zijn aandeeltjes verkoopt op de dag voor de notering ex-dividend.Wie laat er nu 33 cent liggen?Want dat maandag de koers met 33 cent zakt zal maar even waar zijn.Dezelfde dag wordt dat nog ingelopen.Vorig jaar met veel mindere vooruitzichten stegen we zelfs nog.Laat staan met de huidige vooruitzichten.
[verwijderd]
0
Het is verbazingwekkend.In twee dagen bijna een volume van 600.000 en de koers is praktisch niet van z'n plaats gekomen.Maandag voorbeurs notering ex-dividend.Kijken wat de koers dan doet.
Prettig weekend.
vdMandele
0
quote:

Kampie schreef op 2 mei 2014 13:05:

Ik begrijp niet goed waarom men zijn aandeeltjes verkoopt op de dag voor de notering ex-dividend.Wie laat er nu 33 cent liggen?Want dat maandag de koers met 33 cent zakt zal maar even waar zijn.Dezelfde dag wordt dat nog ingelopen.
Veel partijen moeten er belasting over betalen en gaan ervan uit dat, in tegenstelling tot jouw idee, de koers niet herstelt alsof er geen dividend is geweest. Als je er van overtuigd bent dat het zo werkt als je zegt: er zijn elke dag talloze fondsen die ex-div gaan: veel succes..!
guusje
0
De vooruitzichten van Besi zijn uitstekend , de kans van stijgen lijkt eerder realistisch dan dalen, om nu net voor het dividend te verkopen is mij ook nooit duidelijk dividend belasting is aan het eind van het boekjaar aftrekbaar dat kan nooit geen punt zijn,
Niemand kan in een ander zijn portemonnee kijken, dus andere factoren kan ook mee spelen.
effegenoeg
0
quote:

Kampie schreef op 2 mei 2014 13:05:

Ik begrijp niet goed waarom men zijn aandeeltjes verkoopt op de dag voor de notering ex-dividend.Wie laat er nu 33 cent liggen?Want dat maandag de koers met 33 cent zakt zal maar even waar zijn.Dezelfde dag wordt dat nog ingelopen.Vorig jaar met veel mindere vooruitzichten stegen we zelfs nog.Laat staan met de huidige vooruitzichten.
Er moet wel gehandeld worden om een prijs te zetten.
Als niemand besluit om te verkopen ligt alles stil.
Voor het divdend verkopen heb ik met 50% positie kasbank gedaan op 10,96.
Hij koerst nu rond 10,70 en blijft keurig in de pas stand houden.
[verwijderd]
0
Morgen notering ex-dividend.Er moet 33 cent vanaf gaan . Opening op het mooie getal van € 12,00.Ik ben benieuwd of het uitkomt.
[verwijderd]
0
Behoorlijk veel geweld het eerste kwartier.Een volume van ruim 60.000 is niet niks.Er hebben dus nogal wat mensen uitgekeken naar dit moment.We cirkelen rond de ex-dividend notering.
PatrickM
0
Mail van Binck:

Graag informeren wij u over het volgende. U heeft aandelen BE Semiconductor in portefeuille. Per maandag 5 mei 2014 is dit fonds ex-dividend gegaan. In verband met de dividenduitkering zijn alle lopende orders in BE Semiconductor op maandag 5 mei 2014 voorbeurs komen te vervallen.

BE Semiconductor heeft het volgende dividend toegekend:

Cashdividend van EUR 0.33 bruto/EUR 0.2805 netto

BE Semiconductor biedt haar aandeelhouders de mogelijkheid om het netto dividendbedrag te herbeleggen tegen nader te bepalen prijs per aandeel.

Op vrijdag 16 mei 2014 keert BE Semiconductor het dividend uit. Het bedrag wordt onder aftrek van 15% dividendbelasting op uw geldrekening geboekt.
[verwijderd]
0
Zo weer op weg om het dividend in te lopen.
Voor de eerst volgende cijfers koers op €14,-
[verwijderd]
0
quote:

VOORTS schreef op 6 mei 2014 11:53:

Zo weer op weg om het dividend in te lopen.
Voor de eerst volgende cijfers koers op €14,-
Het ziet er naar uit dat er nogal wat mensen alleen zijn ingestapt voor het dividend.Die willen er nu weer uit want die hebben verder niets met Besi.Zodra die er uit zijn zal de koers weer omhoog gaan.Er wordt intussen ook behoorlijk onder de toonbank door gekocht.Een volume van meer dan 200.000 is hoog voor Besi.Volgens mij zijn er weer die hun belang aan het uitbreiden zijn.
Dat de koers voor de volgende cijfers op € 14,- zal staan lijkt mij een veilige gok.
guusje
0
Besi neem even pas op de plaats, moet nog even wennen aan het dividend,
maar neem de tijd en we gaan weer stijgen.
effegenoeg
0
quote:

guusje schreef op 6 mei 2014 13:56:

Besi neem even pas op de plaats, moet nog even wennen aan het dividend,
maar neem de tijd en we gaan weer stijgen.
Weer veel omzet.
voda
0
Besi koersdoel omhoog bij Kepler - Market Talk

AMSTERDAM (Dow Jones)--Kepler Cheuvreux verhoogt het koersdoel voor Besi (BESI.AE) naar EUR14 van EUR12 na de sterke cijfers over het eerste kwartaal. Het herstel van de vraag was sterker dan verwacht en ook de omzetverwachting voor het tweede kwartaal overtreft de verwachtingen, zegt de analist. Hij heeft zijn ramingen voor de omzetgroei en winst per aandeel voor 2014 opwaarts bijgesteld. Het advies blijft buy. Dinsdag omstreeks 9.30 uur noteert het aandeel 0,6% hoger op EUR11,97, terwijl de ASX met 0,3% stijgt. (BTZ)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com


Pokerface
0
quote:

Kampie schreef op 6 mei 2014 12:32:

[...]

Het ziet er naar uit dat er nogal wat mensen alleen zijn ingestapt voor het dividend.Die willen er nu weer uit want die hebben verder niets met Besi.Zodra die er uit zijn zal de koers weer omhoog gaan.Er wordt intussen ook behoorlijk onder de toonbank door gekocht.Een volume van meer dan 200.000 is hoog voor Besi.Volgens mij zijn er weer die hun belang aan het uitbreiden zijn.
Dat de koers voor de volgende cijfers op € 14,- zal staan lijkt mij een veilige gok.
Ik geloof er niet in dat mensen voor het dividend in een aandeel stappen en er daarna meteen weer uit gaan. Daar schiet je niks mee op omdat de koers doorgaans net zoveel daalt als dat er dividend uitgekeerd wordt. Daar schiet je dus per saldo niks mee op.
Ik ben ook benieuwd hoe je weet dat er onder de toonbank gehandeld wordt. Kan dat nog in het digitale tijdperk?
Als er mensen hun belang aan het uitbreiden zijn, dan zijn er ook mensen hun belang aan het terugdringen gezien de koers die niet erg van z'n plaats komt.
Ik denk dat de koers ook hoger staat bij de volgende kwartaalcijfers, maar €14 lijkt me wat veel. Ik zou met €13 al heel tevreden zijn. Als we aan het eind van het jaar op €16 staan (1 euro per kwartaal erbij), dan ben ik tevreden en sta ik op 100% in de plus.Maar meer mag natuurlijk altijd...
[verwijderd]
0
quote:

Pokerface schreef op 6 mei 2014 16:54:

[...]

Ik geloof er niet in dat mensen voor het dividend in een aandeel stappen en er daarna meteen weer uit gaan. Daar schiet je niks mee op omdat de koers doorgaans net zoveel daalt als dat er dividend uitgekeerd wordt. Daar schiet je dus per saldo niks mee op.
Ik ben ook benieuwd hoe je weet dat er onder de toonbank gehandeld wordt. Kan dat nog in het digitale tijdperk?
Als er mensen hun belang aan het uitbreiden zijn, dan zijn er ook mensen hun belang aan het terugdringen gezien de koers die niet erg van z'n plaats komt.
Ik denk dat de koers ook hoger staat bij de volgende kwartaalcijfers, maar €14 lijkt me wat veel. Ik zou met €13 al heel tevreden zijn. Als we aan het eind van het jaar op €16 staan (1 euro per kwartaal erbij), dan ben ik tevreden en sta ik op 100% in de plus.Maar meer mag natuurlijk altijd...
Kijk naar het verleden.Vorige keer hadden we binnen een dag alles weer ingelopen.Daar kan men best wederom op gerekend hebben en bij teleurstelling gooit men dan de hele zaak er weer uit.Kijk verder naar het orderboek en je zult zien dat niet alles op je scherm verschijnt.Het komt nogal eens voor bij Besi dat men buiten de normale kanalen tegen een vaste prijs partijen bij elkaar brengt.
Pokerface
0
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst...
Dat orderboek kan ik nog steeds niet volgen. Misschien moet ik me daar eens in verdiepen. Uiteindelijk toch weer een leuke beursdag gehad.
guusje
0
Uitstekende vooruitzichten voor Besi, de markt is de baas, we gaan gewoon weer mee naar beneden.
131 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 133,500
Verschil -5,050 (-3,64%)
Hoog 137,150
Laag 133,150
Volume 536.600
Volume gemiddeld 482.979
Volume gisteren 501.719

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront