BowmoreBoerke schreef op 7 augustus 2020 12:53:
Dag allen,
Als newbie (gestart met beleggen per eind maart dit jaar) verwonder ik mij steeds meer over de handel en wandel in aandelenland. Gestart met de insteek van een lange termijn belegger met 560 aandelen Shell (gemiddeld aangekocht op 11,25) ben ik langzamerhand aan het verschuiven naar deels daytrader. Logica dicteert mij dat 1% rendement per week meer oplevert dan 4-5% op jaarbasis (uitgaande van de huidige koers van Shell). Ritjes in Shell, ASMI, Unibail (behalve vorige week donderdag….au…) hebben een aardig rendement opgeleverd en hebben mijn verwondering over het aanwezige “gratis geld” alleen maar doen vergroten.
Ik lees de berichten op dit forum en alle links naar nieuwsberichten. Het verbaast mij steeds meer dat Shell, ondanks de relatief goede Q2-berichten, zó laag staat en ook zó kort voor de ex-dividend datum. Ik zie de koers niet langdurig onder mijn huidige aankoop (750 stuks op 13,10) blijven en het dividend is – in mijn optiek – dan ook gratis geld. Veel risico in Shell zie ik niet (disclaimer: ik ben een simpele loonslaaf in de juridische sector; rekenen is aan mij niet besteed).
Zou al het geld “wat nog aan de zijlijn staat te wachten” ooit inzien dat Shell, rond de 13 euro, een solide investering is? Ik zie Shell het dividend niet schrappen of nog verder verlagen (dan is iedere bodem in de prijs zoek) en gelet op de nieuwsberichten en de (Q2) cijfers verwacht ik, dat Shell nog wel even blijft bestaan.