Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

ComputerSaysNo
0
quote:

Stroop schreef op 7 augustus 2020 07:14:

oilprice.com/Latest-Energy-News/World...

Komt helemaal goed met de gas prijs!
Verklaar u nader?
Aan een kreet hebben we niet zoveel.
[verwijderd]
0
quote:

Yes we can schreef op 6 augustus 2020 21:25:

[...]
Is er een probleem dan ? Ik snap je probleem niet ?
Onthoud gewoon dat verlies nemen winst betekent ! Wijze les van een wijs man :) was niet Confucius, maar bijna even slim :)
De man die dat zei, was niet bijna even slim als Confucius, maar hij overtreft Confucius zelfs met zijn grote wijsheid! Daar kan Confucius nog een puntje aan zuigen aan die wijsheid wel te verstaan. Als ik die man was zou ik die wijsheid bundelen en uitgeven! Ik vind dat die man zijn wijsheid niet alleen op dit forum moet delen, maar moet delen met de gehele wereld, zodat iedereen kan handelen naar die wijsheid.
tjongejonge
0
quote:

Yes we can schreef op 6 augustus 2020 21:25:

[...]
Is er een probleem dan ? Ik snap je probleem niet ?
Onthoud gewoon dat verlies nemen winst betekent ! Wijze les van een wijs man :) was niet Confucius, maar bijna even slim :)
Klopt! Wie verlies neemt vergaart hoe dan ook winst (uiteindelijk voordeel) in het overwinnen van de angst om (tijdelijk) te verliezen (faalangst).
Vooral voor daytraders van groot belang om dergelijke (menselijke) angsten te leren overwinnen.

Bedenk hierbij dat een 50% daling vervolgens 100% stijging behoeft om er zonder kleerscheuren uit te kunnen gaan komen.

tjongejonge
0
Verlies gemaakt Winst nodig;

-5% +5,26%
-10% +11,11%
-15% +17,65%
-20% +25,00%
-30% +42,86%
-40% +66,67%
-50% +100%
-60% +150%
-70% +233%
-80% +400%
-90% +900%
-100% Game over
Stroop
0
quote:

ComputerSaysNo schreef op 7 augustus 2020 07:58:

[...]
Verklaar u nader?
Aan een kreet hebben we niet zoveel.
Artikel stelt dat lage gas prijs + het groene beleid zorgt voor hogere vraag naar gas op de langere termijn. Vooral in china en india door zogehete ''clean air policies'' zal de vraag naar gas daar toenemen.
Lijkt mij dat shell op de goede weg is met uitbreiding van de lng!
[verwijderd]
1
quote:

The best trader of the world schreef op 6 augustus 2020 23:08:

[...]

Hahaha
Verlies nemen = winst ?

Morgen gaat de koers richting €12
Nu al 3/4 keer dat ik lees dat we gaan dalen stijgen we. Ik heb de neiging alles wat ik heb in Shell te stoppen. Tot nu toe is het bijna garantiewerk dat Shell stijgt als the best trader of the world zegt dat we gaan dalen.??
€URO-Trader
0
quote:

Student_belegger schreef op 7 augustus 2020 08:46:

[...]

Nu al 3/4 keer dat ik lees dat we gaan dalen stijgen we. Ik heb de neiging alles wat ik heb in Shell te stoppen. Tot nu toe is het bijna garantiewerk dat Shell stijgt als the best trader of the world zegt dat we gaan dalen.??
mijn idee
Yes we can
0
quote:

tjongejonge schreef op 7 augustus 2020 08:39:

Verlies gemaakt Winst nodig;

-5% +5,26%
-10% +11,11%
-15% +17,65%
-20% +25,00%
-30% +42,86%
-40% +66,67%
-50% +100%
-60% +150%
-70% +233%
-80% +400%
-90% +900%
-100% Game over
Goh, hier heb je lang aan gerekend denk ik. Gefeliciteerd hoor !
Kan je dat ook met +10%, +20%, ... ?
Stroop
0
Maar ik snap niet zo goed waarom we niet gewoon alle niet shell gerelateerde dingen kunnen verwijderen, dan is het toch zo afgelopen?

Edit: Aangepast ter verduidelijking
adjzkebidjr
0
Snapt iemand nog waarom de koers zakt? Zelfs met dividend op niveau Q1 is het pure dividend rendement 5%. Met een kans dat het dividend zich herstelt. Waarom wordt er verkocht?
Wilbar
0
quote:

Stroop schreef op 7 augustus 2020 09:07:

Maar ik snap niet zo goed waarom we niet gewoon alle niet shell gerelateerde dingen kunnen verwijderen, dan is het toch zo afgelopen?

"we"?
Stroop
0
quote:

mjorter schreef op 7 augustus 2020 09:09:

Snapt iemand nog waarom de koers zakt? Zelfs met dividend op niveau Q1 is het pure dividend rendement 5%. Met een kans dat het dividend zich herstelt. Waarom wordt er verkocht?
Ik denk dat dit komt omdat 5% niet genoeg is voor de grotere partijen en dat er de inschatting is gemaakt dat het niet snel veel hoger word ivm de benodigde centjes voor de transitie naar big energy.
Persoonlijk ga ik vandaag weer wat bij kopen en ben ik zeer tevreden met de door u genoemde 5%!
HvR88
0
Deze week niet vooruit te branden. Nu snap ik waar de term long vandaan komt. Lang wachten.
[verwijderd]
0
quote:

mjorter schreef op 7 augustus 2020 09:09:

Snapt iemand nog waarom de koers zakt? Zelfs met dividend op niveau Q1 is het pure dividend rendement 5%. Met een kans dat het dividend zich herstelt. Waarom wordt er verkocht?
En als de koers zakt naar 12 euro? Of 11 euro? Wat is dan je rendement?
tjongejonge
0
quote:

mjorter schreef op 7 augustus 2020 09:09:

Snapt iemand nog waarom de koers zakt? Zelfs met dividend op niveau Q1 is het pure dividend rendement 5%. Met een kans dat het dividend zich herstelt. Waarom wordt er verkocht?
Wat denken jullie van op de loer liggende kredietverlagingen voor Shell?
adjzkebidjr
0
quote:

AltijdPech schreef op 7 augustus 2020 09:23:

[...]

En als de koers zakt naar 12 euro? Of 11 euro? Wat is dan je rendement?
Ja, daar heb je een goed punt maar dat is een secundair effect. Ik ga er nog steeds vanuit dat wij, retailbeleggertjes, nauwelijks invloed hebben. De prijs wordt bepaald door de flitshandelaren en institutionele grote beleggers. Waarom zouden die aan het off-loaden zijn? of zijn het wel de angstige particulieren?
[verwijderd]
0
De derde wereldlanden gaan zo langzamerhand op gas overstappen om zo het leef milieu te verbeteren.
Dat is waar Shell ook op inspeelt en uitbreid, de vraag naar gas is in bijvoorbeeld Australië al behoorlijk gegroeid, op dit moment heeft men daar een tekort aan gas.
Dat is ook de reden waarom afgelopen week de prijs van gas met sprongen steeg.
[verwijderd]
0
Waarom veel mensen in paniek raken snap ik niet.
De koers op de beurs gaat meestal toch heen en weer, vooral in deze tijd erg onvoorspelbaar.
Een daling vandaag van nog niet eens een halve procent lijkt me nog geen paniek waardig.

Het zou ook in een dag naar de 11 euro kunnen dalen, dan snap ik het. Maar ook dan nog is de kans groot dat Shell er wel weer bovenop komt. Beleg met geld wat je kan missen dan kun je vasthouden tot het weer op het oude niveau zit. Geen paniek nodig.
[verwijderd]
0
quote:

AltijdPech schreef op 7 augustus 2020 09:23:

[...]

En als de koers zakt naar 12 euro? Of 11 euro? Wat is dan je rendement?
En als de koers stijgt naar € 18,00 wat is dan je rendement? Wat een vreselijk onzinnige reactie. Domheid ten top! Dat weet iedere belegger! Dat hoeft u echt niet te vertellen! Behalve als je belang erbij hebt uiteraard!
keffertje
0
quote:

tjongejonge schreef op 7 augustus 2020 09:26:

[...]

Wat denken jullie van op de loer liggende kredietverlagingen voor Shell?

Kredietverlagingen (ik neem aan dat je ratings bedoelt) liggen niet in de rede , als uit een onafhankelijk rapport blijkt dat ze de sterkste ksstroom van alle oliemajors hebben
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2531 2532 2533 2534 2535 2536 2537 2538 2539 2540 2541 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:38
Koers 33,480
Verschil -0,580 (-1,70%)
Hoog 33,885
Laag 33,300
Volume 9.503.336
Volume gemiddeld 7.443.880
Volume gisteren 7.870.903

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront