Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

ToTheTop
0
quote:

Wilbar schreef op 6 augustus 2020 20:30:

[...]
Nee, niet klimatologisch gezien. Maar ik denk eerder aan een ijstijd in de relatie VS <> China of in de relatie Baudet <> Klaver
Dat heb ik dus niet gezegd... Ik heb aangegeven dat als uiteindelijk al het ijs weg is in het noordpool gebied en de zee warm genoeg is om voldoende vocht te verdampen een ijstijd kan ontstaan boven de continenten, door extreem veel sneeuwval. Dat maken wij niet meer mee... Wat we echter wel mee gaan maken zijn deze extreem koude vortexen, boven Rusland en Canada/VS.
ToTheTop
0
Nog even dit... Shell heeft met name veel afgeschreven op een gasveld (QGC) in Australië als wel op een drijvend gasverkoeling installatie. Dus al met al valt het reuze mee, zeker gezien de opleving in de productie in Japan en China en de hogere gasprijs daar momenteel.
[verwijderd]
0
quote:

ToTheTop schreef op 6 augustus 2020 20:51:

Nog even dit... Shell heeft met name veel afgeschreven op een gasveld (QGC) in Australië als wel op een drijvend gasverkoeling installatie. Dus al met al valt het reuze mee, zeker gezien de opleving in de productie in Japan en China en de hogere gasprijs daar momenteel.
Wat vind u meevallen? Valt de koersdaling ook mee?
ToTheTop
0
quote:

The best trader of the world schreef op 6 augustus 2020 21:05:

[...]

Wat vind u meevallen? Valt de koersdaling ook mee?
De koersdaling is een sentiment en ik neem winst in een hoogconjunctuur, niet in een laag met verlies. Pech voor allen die bleven zitten. Buy low sell high...
ToTheTop
0
Je hebt nog geen huis... Maar als je je huis had verkocht 5 maanden geleden en was vol in bepaalde grondstoffen en aandelen gegaan, dan had je niet alleen je overwaarde op je huis kunnen cashen, maar nu ook de stijging van deze laagconjunctuur mee gehad. En huren kan je goedkoper in het buitenland. Suc6 later ;o) www.holprop.nl/r/maandelijkse_tehuur/...
Yes we can
0
quote:

The best trader of the world schreef op 6 augustus 2020 21:05:

[...]

Wat vind u meevallen? Valt de koersdaling ook mee?
Is er een probleem dan ? Ik snap je probleem niet ?
Onthoud gewoon dat verlies nemen winst betekent ! Wijze les van een wijs man :) was niet Confucius, maar bijna even slim :)
gpjf
1
Shell breidt chartervloot LNG weer uit
Facebook Twitter Email
DEN HAAG06 AUGUSTUS 2020, 12:00
Nadat oliemaatschappij Shell in december 2019 lange termijn charters afsloot voor acht LNG tankers met een capaciteit van 174.000 m3 heeft er daar nu nog eens zes aan toegevoegd. De schepen voor deze contracten moeten nog worden gebouwd. Dat gebeurt bij Hyundai Heavy Industries and Hyundai Samho Heavy Industries. Het eerste schip zal in 2023 in de vaart komen.
ToTheTop
0
quote:

gpjf schreef op 6 augustus 2020 21:44:

Shell breidt chartervloot LNG weer uit
Facebook Twitter Email
DEN HAAG06 AUGUSTUS 2020, 12:00
Nadat oliemaatschappij Shell in december 2019 lange termijn charters afsloot voor acht LNG tankers met een capaciteit van 174.000 m3 heeft er daar nu nog eens zes aan toegevoegd. De schepen voor deze contracten moeten nog worden gebouwd. Dat gebeurt bij Hyundai Heavy Industries and Hyundai Samho Heavy Industries. Het eerste schip zal in 2023 in de vaart komen.
Ze rekenen dus op een hogere vraag.
[verwijderd]
1
quote:

Yes we can schreef op 6 augustus 2020 21:25:

[...]
Is er een probleem dan ? Ik snap je probleem niet ?
Onthoud gewoon dat verlies nemen winst betekent ! Wijze les van een wijs man :) was niet Confucius, maar bijna even slim :)
Misschien ben ik de enige, maar verlies nemen is winst?

Ik snap dat als je verlies neemt en aandelen verkoopt en nog lager terugkoopt je voor hetzelfde bedrag meer aandelen hebt. Maar zolang het niet stijgt heb je nog steeds geen winst. Als het daalt kan het ook nog eens harder gaan.

Hebt pas winst als je uiteindelijk meer geld hebt dan dat je erin hebt gestoken toch, niet als je minder verlies hebt dan dat je had kunnen

Gelukkig zal shell uiteindelijk weer stijgen. Niet teveel paniek en wel geduld hebben.
HvR88
0
quote:

havik of duif schreef op 6 augustus 2020 16:23:

Gisteren 1 stapje vooruit, vandaag anderhalve stap terug en de olieprijs blijft maar stijgen ?
Vrijdag weer een stapje achteruit. Zoals bijna elke vrijdag.
€URO-Trader
0
Vandaag nog even een partij gekocht, kon het niet laten. Kijk je naar de laatste jaren, dan is nu sprake van een exces, in negatieve zin. Oil-Calculater geeft een stijging binnen 4 wkn naar €15.
ComputerSaysNo
0
quote:

€URO-Trader schreef op 6 augustus 2020 22:29:

Vandaag nog even een partij gekocht, kon het niet laten. Kijk je naar de laatste jaren, dan is nu sprake van een exces, in negatieve zin. Oil-Calculater geeft een stijging binnen 4 wkn naar €15.
Oil-Calculater, waar kan ik dat vinden?
ComputerSaysNo
0
quote:

Student_belegger schreef op 6 augustus 2020 22:08:

[...]

Misschien ben ik de enige, maar verlies nemen is winst?

Ik snap dat als je verlies neemt en aandelen verkoopt en nog lager terugkoopt je voor hetzelfde bedrag meer aandelen hebt. Maar zolang het niet stijgt heb je nog steeds geen winst. Als het daalt kan het ook nog eens harder gaan.

Hebt pas winst als je uiteindelijk meer geld hebt dan dat je erin hebt gestoken toch, niet als je minder verlies hebt dan dat je had kunnen

Gelukkig zal shell uiteindelijk weer stijgen. Niet teveel paniek en wel geduld hebben.
Zeker geen paniek, bodem in NY is gelegd.
Mijns inziens morgen weer omhoog.
Niet hard, maar gestaag.
Underdog
0
Ik begin stilaan helemaal vrolijk te worden van de vooruitzichten voor shell. Daalden minder da andere majors in usa vandaag. Dat is voor het eerst. Zou de analyse van bank of america dan toch doordringen?

De koers zal me ondertussen worst wezen. Ik wacht rustig tot shell weer ergens een grote slag slaat in de transitie of aandelen begint in te kopen vanuit hun sterke cashflow. En misschien koop ik nog wat bij met mijn maandloon dat ik momenteel toch nergens kan of wil gaan spenderen. Die kutmondmaskers halen overal de pret toch uit. Al 5 maanden geld binnehalen zonder kosten. Zo slecht is covid niet voor de portemonnee.
bp5ah
0
quote:

ComputerSaysNo schreef op 6 augustus 2020 22:41:

[...]

Zeker geen paniek, bodem in NY is gelegd.
Mijns inziens morgen weer omhoog.
Niet hard, maar gestaag.
Dat valt voor RDS nog te bezien, energie-aandelen gaven gem. onderstaand beeld aan de overkant.

Energy went from hero to zero, paring its gains from a day earlier as oil prices settled lower.
[verwijderd]
0
quote:

Yes we can schreef op 6 augustus 2020 21:25:

[...]
Is er een probleem dan ? Ik snap je probleem niet ?
Onthoud gewoon dat verlies nemen winst betekent ! Wijze les van een wijs man :) was niet Confucius, maar bijna even slim :)
Hahaha
Verlies nemen = winst ?

Morgen gaat de koers richting €12
ischav2
0
Global Natural Gas Demand Set For Long-Term Growth After COVID

The world’s consumption of natural gas is set to decline by 4 percent this year, but global demand will return to growth after the pandemic, thanks to low natural gas prices and stricter environmental policies, a new report showed on Thursday.

The Global Gas Report 2020 – published by the International Gas Union (IGU), research company BloombergNEF (BNEF), and Italian gas infrastructure firm Snam – says that the trend of increased natural gas demand due to environmental concerns, which was already underway before the pandemic, will continue after COVID-19 is under control.

The International Energy Agency (IEA) also sees global natural gas demand dropping by 4 percent in 2020, which would be the largest demand shock for gas markets in recorded history, with consumption of natural gas expected to drop by twice the amount it did after the 2008 financial crisis.

The cost-competitiveness of natural gas and the increased access to gas in developing countries are set to be the key drivers of higher gas demand in the medium term, especially for liquefied natural gas (LNG), the Global Gas Report 2020 found.

Global LNG imports could return to their 2019 level quickly, as soon as in 2021, depending on the persistence and longevity of the pandemic.

“The pandemic has created disruption in the global energy sector, but low gas prices will ultimately stimulate demand growth as the economy recovers. We have already seen unprecedented coal-to-gas switching in Europe, and clean air policies in major growth markets such as India and China will drive more gas adoption in the next few years,” said Ashish Sethia, global head of commodities at BNEF.

For the longer term, however, low-carbon gas technologies would be needed, but they will depend on significant investments and policy actions, the report said.

“It is increasingly clear that the goals of the Paris Agreement cannot be met without a substantial scale-up of clean gas technologies – such as hydrogen,” Jon Moore, CEO of BNEF, said.

“While the economics are challenging today, a joined-up policy approach could unleash the investment needed to bring costs down, develop scalable business models and drive adoption across the hard-to-abate sectors.”
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2530 2531 2532 2533 2534 2535 2536 2537 2538 2539 2540 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 33,465
Verschil -0,005 (-0,01%)
Hoog 33,550
Laag 32,920
Volume 9.995.595
Volume gemiddeld 7.488.665
Volume gisteren 6.212.668

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront