Oktober, de maand van herstel vd koers van PostNL?

2.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 105 106 107 108 109 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Sunshine Band
0
quote:

Hansbeleg schreef op 10 oktober 2019 19:37:


Kan iemand bij dit bericht? DHL die op zijn eigen thuismarkt natuurlijk ook dezelfde voordelen heeft.

drimble.nl/economie/63335678/dhl-sche...


ook een stuk in FD:

fd.nl/ondernemen/1319903/pakketbezorg...

De essentie:

DHL, dat zegt met zijn kritiek op het kabinetsbesluit op te treden namens de andere pakketbezorgers, vreest concurrentievervalsing. ‘Wij zeggen: zet een knip in de kosten. Toezichthouder ACM wilde dat ook toen het de postfusie verbood, maar die bepaling is niet door het kabinet overgenomen.’
Van Benten zegt geen juridisch gevecht aan te zullen gaan. Hij heeft zijn hoop gevestigd op de politiek. Er zullen binnenkort in de Tweede Kamer vragen worden gesteld over de voorwaarden die gesteld zijn aan de postfusie.

DHL is bang voor koppelverkoop.
Jeliazkov
0
quote:

Sunshine Band schreef op 10 oktober 2019 20:18:


[...]

ook een stuk in FD:

fd.nl/ondernemen/1319903/pakketbezorg...

De essentie:

DHL, dat zegt met zijn kritiek op het kabinetsbesluit op te treden namens de andere pakketbezorgers, vreest concurrentievervalsing. ‘Wij zeggen: zet een knip in de kosten. Toezichthouder ACM wilde dat ook toen het de postfusie verbood, maar die bepaling is niet door het kabinet overgenomen.’
Van Benten zegt geen juridisch gevecht aan te zullen gaan. Hij heeft zijn hoop gevestigd op de politiek. Er zullen binnenkort in de Tweede Kamer vragen worden gesteld over de voorwaarden die gesteld zijn aan de postfusie.

DHL is bang voor koppelverkoop.


..... en zal de VVD aan haar zijde vinden....
Hansbeleg
0
quote:

Sunshine Band schreef op 10 oktober 2019 20:18:


[...]

ook een stuk in FD:

fd.nl/ondernemen/1319903/pakketbezorg...

De essentie:

DHL, dat zegt met zijn kritiek op het kabinetsbesluit op te treden namens de andere pakketbezorgers, vreest concurrentievervalsing. ‘Wij zeggen: zet een knip in de kosten. Toezichthouder ACM wilde dat ook toen het de postfusie verbood, maar die bepaling is niet door het kabinet overgenomen.’
Van Benten zegt geen juridisch gevecht aan te zullen gaan. Hij heeft zijn hoop gevestigd op de politiek. Er zullen binnenkort in de Tweede Kamer vragen worden gesteld over de voorwaarden die gesteld zijn aan de postfusie.

DHL is bang voor koppelverkoop.

Ze repeteren dus weer hun bezwaren. DHL heeft Arne Weverling al voor zijn karretje gespannen. Niemand houdt DHL tegen om ook briefjes te gaan bezorgen. Krokodillentranen.
POSTNLTT
0
quote:

Sunshine Band schreef op 10 oktober 2019 20:18:


[...]

ook een stuk in FD:

fd.nl/ondernemen/1319903/pakketbezorg...

De essentie:

DHL, dat zegt met zijn kritiek op het kabinetsbesluit op te treden namens de andere pakketbezorgers, vreest concurrentievervalsing. ‘Wij zeggen: zet een knip in de kosten. Toezichthouder ACM wilde dat ook toen het de postfusie verbood, maar die bepaling is niet door het kabinet overgenomen.’
Van Benten zegt geen juridisch gevecht aan te zullen gaan. Hij heeft zijn hoop gevestigd op de politiek. Er zullen binnenkort in de Tweede Kamer vragen worden gesteld over de voorwaarden die gesteld zijn aan de postfusie.

DHL is bang voor koppelverkoop.


Kan nu niet meer veranderd worden. Het besluit is genomen, en op basis daarvan, heeft PostNL nu Sandd overgenomen. Dus voorwaarden kunnen nu niet meer aangepast worden.
Zou iig vreemd zijn, als dit alsnog wel zou gebeuren, want dan kan PostNL alsnog een claim indienen....:))
aex2009
0
Herna dient geen claims in.Is allemaal teveel werk.Na een dag op kantoor en bij het zien van de koers denkt ze...Gaat allemaal prima zo
Toekomstbeeld
0
DHL opent een groot logistiek pakketten centrum voor 84 mln euro en kan daar 500 duizend pakketten per dag verwerken.

PostNL heeft heel centra gebouwd voor gemiddeld 20 mln euro per centrum, en kan dan 50 duizend pakketten per dag verwerken.

Tel de kostprijs maar uit!
prinszicht
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 10 oktober 2019 21:37:


DHL opent een groot logistiek pakketten centrum voor 84 mln euro en kan daar 500 duizend pakketten per dag verwerken.

PostNL heeft heel centra gebouwd voor gemiddeld 20 mln euro per centrum, en kan dan 50 duizend pakketten per dag verwerken.

Tel de kostprijs maar uit!



Is dat voor grote, kleine of beide? Pakketten.

En ergens heb je ook bezorgers nodig. DHL schijnt niet zo goed te betalen. In Duitsland zelf leggen ze het werk neer. Zit je met je 50.000 pakketten per dag.
prinszicht
0
quote:

Hansbeleg schreef op 10 oktober 2019 19:37:


Kan iemand bij dit bericht? DHL die op zijn eigen thuismarkt natuurlijk ook dezelfde voordelen heeft.

drimble.nl/economie/63335678/dhl-sche...


Klinkt als ouwerwets landjepik. We mogen geen brief in Duitsland bezorgen met marge. We hebben het geprobeerd. Zij bouwen hier marktaandeel van 25 procent Parcels en mogen ondernemen. Maar willen ook graag de spelregels bepalen. Maar de weg naar eerherstel voor de ACM zal wel moeten plaatsvinden. Dit omdat we zelf niet claimen. Een zogenaamd noodzakelijke concessie waarmee de 80 ACM medewerkers van werk worden voorzien. De volgende race to the bottom. Over de rug van.
Saibee
1
quote:

Toekomstbeeld schreef op 10 oktober 2019 21:37:


DHL opent een groot logistiek pakketten centrum voor 84 mln euro en kan daar 500 duizend pakketten per dag verwerken.

PostNL heeft heel centra gebouwd voor gemiddeld 20 mln euro per centrum, en kan dan 50 duizend pakketten per dag verwerken.

Tel de kostprijs maar uit!

DHL heeft 17 sorteercentra in Nederland; de totale kosten van deze centra zijn veel hoger dan de 84 miljoen die je hier nu vermeldt.

Nu lijkt het net of Postnl buitengewoon inefficiënt bezig geweest is.
Postnl hoopt zelf in 2021 een nieuw sorteercentrum voor kleine pakketten te openen.

Bij Postnl vormen kleine pakketten ongeveer 40% van het totaalvolume; geen idee of dit ook voor DHL geldt.

Geen idee of het klantenbestand van DHL significant van Postnl verschilt (bv. meer internationaal) waar misschien een groot gecentraliseerd distributiecentrum beter uitkomt.
analyse_A3CD
0
Laat DHL met dat kattegejank, gauw oprukken naar Duitsland, waar het thuis hóórt!
Hier even zeiken, over hoe de overheid met Postnl moet omgaan ten faveure van henzelf!
Het zou verboden moeten worden, dat buitenlandse partijen hier kunnen opereren, weg met DHL en nooit meer pakketten via hen versturen!;-(
[verwijderd]
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 10 oktober 2019 21:37:


DHL opent een groot logistiek pakketten centrum voor 84 mln euro en kan daar 500 duizend pakketten per dag verwerken.

PostNL heeft heel centra gebouwd voor gemiddeld 20 mln euro per centrum, en kan dan 50 duizend pakketten per dag verwerken.

Tel de kostprijs maar uit!




maar hebben vast geen zonnepanelen en een warmtepomp:-)
Saibee
0
quote:

painter75 schreef op 10 oktober 2019 22:52:


[...]
maar hebben vast geen zonnepanelen en een warmtepomp:-)

Jawel; gasloos, 11.000 zonnepanelen (o.a. om de elektrische bestelbusjes op te laden, verder gebruik maken van aardwarmte dus 100% groen.
Hansbeleg
0
Maar hopen dat we net zoals het NL elftal ooit nog goedwegkomen bij PostNL. De LT-er staat nu nog met 1-0 achter, hopelijk wordt het winnen met 3-1 in 2021.
prinszicht
0
quote:

Saibee schreef op 10 oktober 2019 22:25:


[...]
DHL heeft 17 sorteercentra in Nederland; de totale kosten van deze centra zijn veel hoger dan de 84 miljoen die je hier nu vermeldt.

Nu lijkt het net of Postnl buitengewoon inefficiënt bezig geweest is.
Postnl hoopt zelf in 2021 een nieuw sorteercentrum voor kleine pakketten te openen.

Bij Postnl vormen kleine pakketten ongeveer 40% van het totaalvolume; geen idee of dit ook voor DHL geldt.

Geen idee of het klantenbestand van DHL significant van Postnl verschilt (bv. meer internationaal) waar misschien een groot gecentraliseerd distributiecentrum beter uitkomt.


Doet ie vaker. Vandaar mijn vragen. Hij heeft nog wel goede sommen overname Sandd....
williedevil
0
PostNL wordt natuurlijk nog steeds aangevallen door shorters, de oude die bijv. onder de radar opereren en die klootviool die aan het opbouwen is.
Koers blijft dus onder druk. Net zoals wel vaker het geval is geweest.
Laatste tijd merk ik echter wel op de diverse niveaus boven de 1.5 € dat PostNL zich terug weet te vechten. Het is net of er toch partijen zijn die bezig zijn met het opbouwen van een belang.
Zou ik niet vreemd vinden na de ontwikkelingen van de laatste paar maanden.
Saibee
1
quote:

pietje-2005 schreef op 11 oktober 2019 12:10:


Mooie stijging, vandaag, tot nu toe !
Goed het weekend in ? ;-)
Succes

De beursdag begon al prettig met goed nieuws voor Volker Wessel (positie opgebouwd bij de publicatie van de Q2-cijfers toen de CEO even een Hernaatje deed).
Aperam fors omhoog en nu begint Postnl ook al serieus te stijgen.

Ik zit hier zo langzamerhand met een smile van oor tot oor... :-)
2.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 105 106 107 108 109 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 apr 2020 17:35
Koers 1,103
Verschil -0,074 (-6,25%)
Hoog 1,190
Laag 1,097
Volume 5.612.668
Volume gemiddeld 6.066.079
Volume gisteren 5.837.053