TomTom juli 2019. Mooi weer of weer mooi.

1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Grovert
1
(ABM FN-Dow Jones) UBS heeft donderdag het koersdoel voor TomTom verhoogd van 8,20 naar 10,00 euro met een onveranderd Neutraal advies.

De verhoging kwam nadat TomTom woensdag halfjaarcijfers publiceerde. Het versneld afschrijven van Tele Atlas en sterke groei van de operationele kosten zorgden volgens UBS voor de nodige verwarring. Als we dit buiten beschouwing laten volgens de bank, dan laat TomTom echter een aanhoudende sterke prestatie in zijn divisie van locatie technologie zien. Daar steeg de omzet in het eerste halfjaar met 27 procent op jaarbasis.

Vanwege de ontwikkelingen bij Automotiove en de meevallende cijfers bij de consumententak, besloot UBS het koersdoel te verhogen.

Echter zetten de aanhoudende investeringen van TomTom een rem op de operationele hefboom, wat voor UBS reden is om zijn Neutraal advies te handhaven.

Het aandeel TomTom daalde donderdag 0,7 procent naar 9,62 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
[verwijderd]
4
quote:

ketchup of catch-up schreef op 18 juli 2019 10:03:



dit aandeel had gewoon aan 11 euro vandaag kunnen noteren indien TT niet zoveel capex naar opex schuift, zo simpel is het en dat was voor de reguliere aandeelhouder een zegen geweest om eindelijk eens een leuke meevaller te krijgen en een goed gevoel dat je in een bedrijf investeert die echt aandeelhouderswaarde wenst te scheppen VIA de KOERS en niet voor hen die de TOKO runnen en beheren

dat is echt bijzonder kwalijk en onderstreept eens te meer dat dit gewoon een bedrijf is, eigenlijk een beursnotering niet waardig , het is en blijft een private company waar the happy few het voor het zeggen hebben.

desalniettemin, zie ik enkel maar onderbouwende outlook van de banken voor TT, de vraag is enkel gaat de reguliere aandeelhouder hier uiteindelijk ook van meeprofiteren of gaan deze er toch over tijd naar een exit gewerkt worden en dat hoeft niet altijd door een privatisering te zijn, je kan ze ook wegpesten over tijd door ze keer op keer te ontgoochelen, zodat ze het investeren in je toko moe worden.


De FFF zijn al heel lang de schaamte voorbij om met Anja Meulenbelt te spreken. Hun hebzucht is logisch noch humaan niet meer te bevatten.

60 jaar, vermogen van €1.000.000.000,00 en nog steeds alleen maar aan jezelf denken.
JP Samosa
0
quote:

DickVD schreef op 18 juli 2019 10:41:


[...]

De FFF zijn al heel lang de schaamte voorbij om met Anja Meulenbelt te spreken. Hun hebzucht is logisch noch humaan niet meer te bevatten.

60 jaar, vermogen van €1.000.000.000,00 en nog steeds alleen maar aan jezelf denken.


Ja Dicky, het os gewoon klote,
Denk trouwens niet dat Goddijn enkel aan zichzelf denkt. Die schaapjes zijn al lang op het droge.
Aan aandeelhouders denkt hij ook al lang niet meer.

Waaraan wel?
Waar denk je dan aan , als je de 60 bent gepasseerd.......? Ik weet het niet
Wie het wel weet mag het zeggen
Makita
0
quote:

Grovert schreef op 18 juli 2019 10:35:


(ABM FN-Dow Jones) UBS heeft donderdag het koersdoel voor TomTom verhoogd van 8,20 naar 10,00 euro met een onveranderd Neutraal advies.

De verhoging kwam nadat TomTom woensdag halfjaarcijfers publiceerde. Het versneld afschrijven van Tele Atlas en sterke groei van de operationele kosten zorgden volgens UBS voor de nodige verwarring. Als we dit buiten beschouwing laten volgens de bank, dan laat TomTom echter een aanhoudende sterke prestatie in zijn divisie van locatie technologie zien. Daar steeg de omzet in het eerste halfjaar met 27 procent op jaarbasis.

Vanwege de ontwikkelingen bij Automotiove en de meevallende cijfers bij de consumententak, besloot UBS het koersdoel te verhogen.

Echter zetten de aanhoudende investeringen van TomTom een rem op de operationele hefboom, wat voor UBS reden is om zijn Neutraal advies te handhaven.

Het aandeel TomTom daalde donderdag 0,7 procent naar 9,62 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

Stevig vasthouden
[verwijderd]
1
quote:

Señor Acero schreef op 18 juli 2019 10:56:


[...]

Ja Dicky, het os gewoon klote,
Denk trouwens niet dat Goddijn enkel aan zichzelf denkt. Die schaapjes zijn al lang op het droge.
Aan aandeelhouders denkt hij ook al lang niet meer.

Waaraan wel?
Waar denk je dan aan , als je de 60 bent gepasseerd.......? Ik weet het niet
Wie het wel weet mag het zeggen


Aan de reguliere aandeelhouders heeft dit heerschap slechts twee keer gedacht: bij de beursgang (om binnen te lopen) en bij de emissie (om uit de stront te worden gehaald). Verder heeft hij ze getrakteerd op leugens (VW, Nissan/Subaru etc.) zonder ooit de koers te ondersteunen.

Neen, toen hij moest uitbetalen bij Telematics ging het opeens richting 7, na de verkoop naar 10. Hoe toevallig allemaal.........
MD2018
0
Toch weer groen, ik denk dat we rond de 10 blijven hangen en dat er op een dag een bod van 15 komt. Dit dan van de FF en dat ze daarna het geheel weer door zetten naar Microsoft voor een stuk hoger..... zo maar een gedachte..
Makita
1
quote:

MD2018 schreef op 18 juli 2019 11:27:


Toch weer groen, ik denk dat we rond de 10 blijven hangen en dat er op een dag een bod van 15 komt. Dit dan van de FF en dat ze daarna het geheel weer door zetten naar Microsoft voor een stuk hoger..... zo maar een gedachte..

15 euro is TomTom nu al zelf waard obv FCF van ~67,5mln.

Met een koers van 9,80 nu 7,5% free cash flow indien je vergelijkt met de huidige ondernemingswaarde van 900mln (de net cash kan een koper direct aan zichzelf uitkeren als dividend).
MD2018
0
quote:

Makita schreef op 18 juli 2019 11:40:


[...]
15 euro is TomTom nu al zelf waard obv FCF van ~67,5mln.

Met een koers van 9,80 nu 7,5% free cash flow indien je vergelijkt met de huidige ondernemingswaarde van 900mln (de net cash kan een koper direct aan zichzelf uitkeren als dividend).


Klopt, maar wat een bedrijf waard is tov koers etc is een ander verhaal. Daarom juist rond de 10. Kunnen ze een bod doen van 15 wat een 50% premie is. Daarna gaat men verder en verkoopt de boel voor 25 of meer aan Microsoft. Best sluw of slim?
Koos99
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 18 juli 2019 00:03:


[...]
Ik zit nog wel in TT (iets minder dan voorheen, ik heb na de aandelenreductie slechts gedeeltelijk bijgekocht) omdat ik ondanks -of juist door- alle under-reporting nog wel geloof in een verdere koersstijging in 2020 en daarna, maar de lol om me echt in de cijfers te verdiepen is er wel af. Zoals een van de door Wies geciteerde analisten zegt, het is een en al 'messy reporting'. Ik kan me voorstellen dat ze bij de cc's een voor een afhaken.

Het begon vorig jaar al met al die herhaalde aanpassingen aan IFRS 15, 16 en wat dies meer zij. En dan niet in 1x goed, maar correctie op correctie, het ging maar door. Dan Taco's uitleg van het verschil tussen 'unbilled' en 'deferred', ik heb het opgegeven om dat proberen te snappen. Nu weer plotse veranderingen in de amortisatie en raar gedoe met het aantal uitstaande aandelen (169 miljoen??).




Helemaal mee eens. Het straalt ook niet positief af op TomTom dat ze in control zijn.
Neem de aanpassing van WPA naar adj WPA. In 2017 halen ze de afschrijvingen op Tele Atlas uit de definitie. Dit deden ze tegelijkertijd met de IFRS 15, 16 aanpassingen. In de conference call op dat moment worden wel de IFRS 15, 16 aanpassingen behandeld maar niet de andere aanpassingen. Bij navraag op de jaarvergadering waarom de CFO wel de ene aanpassing behandeld en niet de andere weet Taco te stellen dat het anders te ingewikkeld werd voor de mensen (mijn neus), verder komt hij met een volkomen onnozele verklaring waarom deze aanpassing doorgevoerd moest worden. En wat doet hij in 2018, dan past hij het opnieuw aan nu weer de andere kant op. Het is onmogelijk door alle aanpassingen om een goede vergelijking te maken.
Nu ook weer ad hoc de afschrijvingsperiode aanpassen, als je in control bent dan hoef je niet elk half jaar aanpassingen te verrichten.
Makita
0
quote:

MD2018 schreef op 18 juli 2019 11:48:


[...]

Klopt, maar wat een bedrijf waard is tov koers etc is een ander verhaal. Daarom juist rond de 10. Kunnen ze een bod doen van 15 wat een 50% premie is. Daarna gaat men verder en verkoopt de boel voor 25 of meer aan Microsoft. Best sluw of slim?

TomTom staat echt panklaar voor een bieding nu.

PE biedt 15 euro en betaald dit met 400mln eigen kapitaal en 1.5mrd schuld. Daarna direct de net cash als dividend uitkeren en obv FCF20 van ca. 70mln en direct 4,7% rendement.

Exit naar Microsoft of OEM naar 2-3 jaar.
Henk-DJ
0
Wordt helemaal niks geboden.
HG blijft klooien en gaat het gewoon van de beurs halen.
Makita
0
quote:

Henk-DJ schreef op 18 juli 2019 12:38:


Wordt helemaal niks geboden.
HG blijft klooien en gaat het gewoon van de beurs halen.


Kan maar dan zal hij toch moeten bieden. En RvC zal niet mogen accorderen bij een te laag bod.
VeniVidiMerui
0
quote:

Henk-DJ schreef op 18 juli 2019 12:38:


Wordt helemaal niks geboden.
HG [..] gaat het gewoon van de beurs halen.

Hoe spreek je jezelf tegen in 2 zinnen :DDD
[verwijderd]
0
quote:

Makita schreef op 18 juli 2019 12:39:


[...]
Kan maar dan zal hij toch moeten bieden. En RvC zal niet mogen accorderen bij een te laag bod.


HG weet heus wel wie hij in de RvC heeft gezet. Die hele RvC bij TomTom stelt niets voor. Een stelletje ja-knikkers die de FF helpen met hun zelfverrijking.

Kan iemand mij één voorbeeld geven dat de RvC Harold Goddijn in de weg heeft gestaan?? Zelfs toen de CEO glashard loog over de deals met VW en Nissan lieten deze duurbetaalde marionetten Goddijn gewoon zijn gang gaan.

De zus van commissaris Jacqueline Tammenoms Bakker werkt in het VK voor een hedgefonds dat belangen heeft (gehad) in TomTom. Ook al zo’n onfris verhaal waarmee je in een fatsoenlijk bestuurd beursgenoteerd bedrijf niet wegkomt.
tatje
0
gross result Q2

210,8 maal 67% is 142.

Normaal zou zijn ongeveer 71%.

210,8 maal 71% is 149

7 miljoen meer kosten sale, wel 1malig lijkt het.

Voor: The gross margin for the quarter was 67%, compared with 70% in Q2 '18. The year on year
decrease was caused by the start of production of various software platforms in Automotive which
triggered the release of capitalized contract costs associated with platform customization (NRE).

Krijgen we volgende maand de overzetting door Ctac van SAP naar Microsoft Azure.

Zo stond het 5 feb 2019 bij Tweakers.



TomTom wordt voorkeursleverancier van navigatiedata voor Bing Maps en Azure



Microsoft en TomTom breiden hun bestaande samenwerking verder uit. De Nederlandse navigatiedienstverlener wordt hierdoor de voorkeursleverancier van navigatiedata voor Bing Maps en het Azure-cloudplatform van Microsoft.

Microsoft integreert de kaarten en verkeersinformatie van TomTom sinds 2016 in verschillende van zijn clouddiensten, waaronder Bing Maps, Cortana en Azure. Door de samenwerking te intensiveren wordt het Nederlandse bedrijf de voornaamste leverancier van navigatiedata aan deze diensten. TomTom heeft op zijn beurt Microsoft Azure aangeduid als voorkeurscloudplatform. Hoeveel geld er met de deal is gemoeid hebben de bedrijven niet bekendgemaakt.

Harold weet al, wat al die zaken aan Microsoft gaan opbrengen.

Ik schat dat Enterprise in 2020 naar minimaal 200 gaat.

Harold wil gewoon niet, dat we iets kunnen zien in de omzet van de toekomst.

Harold, wanneer gaat Bing maps op TT lopen, na aarzelen zegt de goede man zonder blikken of blozen in the future, in de toekomst.

Normaal zou je zeggen, we hopen bv binnen 3 maanden.

Trouwens moet Harold die ongeveer 7 miljoen onder costs of sale boeken.

Staat wel beter qua taktiek, 67% ipv 71% misschien wel 72%

En dat willen ze NIET laten zien.



Makita
1
quote:

DickVD schreef op 18 juli 2019 12:57:


[...]

HG weet heus wel wie hij in de RvC heeft gezet. Die hele RvC bij TomTom stelt niets voor. Een stelletje ja-knikkers die de FF helpen met hun zelfverrijking.

Kan iemand mij één voorbeeld geven dat de RvC Harold Goddijn in de weg heeft gestaan?? Zelfs toen de CEO glashard loog over de deals met VW en Nissan lieten deze duurbetaalde marionetten Goddijn gewoon zijn gang gaan.

De zus van commissaris Jacqueline Tammenoms Bakker werkt in het VK voor een hedgefonds dat belangen heeft (gehad) in TomTom. Ook al zo’n onfris verhaal waarmee je in een fatsoenlijk bestuurd beursgenoteerd bedrijf niet wegkomt.

RvC en RvB (beiden apart) zullen een fairness opinion van een externe (twee dus) bank moeten krijgen als ze dit willen doorzetten.

Er zijn grenzen aan wat ze kunnen doordrukken...
Was here
3
Ik begrijp niet waarom de meesten zo negatief zijn. Wellicht omdat de koers niet hard genoeg op is gelopen. De omzet was ver boven verwachting. HG geeft aan indien prijs en voorwaarden goed zijn dat een bod welkom is.

Cijfers zijn goed, omzet op bijna gelijk niveau als q2 2018 met telematics.

Neerwaarts risico is gering en je hoeft alleen maar te wachten op het bod
Blacky 2
1
quote:

Blacky 2 schreef op 18 juli 2019 14:12:


link doet het weer
corporate.tomtom.com/investors/shareh...

link doet het weer niet wat ik in een oogwenk heb kunnen zien is dat er +/- 1.5 miljoen treasury shares bij gekomen zijn .
Of die gekocht op de beurs of bijgedrukt heb ik niet opgelet dacht eerst posten dan samen kijken:-)
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 feb 2020 17:35
Koers 9,302
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 9,449
Laag 9,166
Volume 998.696
Volume gemiddeld 532.270
Volume gisteren 998.696