Specialist online verkoop van designmeubelen met 2500 referenties, Miliboo (genoteerd aan Euronext Growth sinds 2015) is het rijden het succes van haar ingelogd sofa, winnaar op het laatste CES in Las Vegas, en zal actief inzetten haar phygitale strategie die sinds 2014.
Een krachtige e-commerce site aanwezig in Frankrijk en 7 Europese landen die verbonden zijn met twee fysieke en verbonden winkels (Milibootik open in Parijs en Lyon, en projecten in Marseille, Bordeaux en Lille), dat is de basis van de positionering van Miliboo (18 , € 5 miljoen omzet in 20117-2018 en een eerste halfjaar 2018-2019 naar € 10,6 miljoen).
Afkomstig uit de digitale sector, zorgt CEO Guillaume Lachenal, na het structureren en optimaliseren van het online verkoopproces, voor het fysieke aspect van zijn bedrijf om te streven naar een optimale combinatie van de twee benaderingen. "We slaagden erin om tussen de 3 en 5 intermediairs te schakelen om een ??goede prijs-kwaliteitverhouding te bieden, en zelfs als we in het buitenland produceren (China, India, Vietnam, Oost-Europa voornamelijk), zorgen we voor een verzending in de dag voor elke bestelling geplaatst voor 15 uur op onze site »zorgt voor de leider. Om nog maar te zwijgen over de aanwezigheid van een voorraad reserveonderdelen in Frankrijk (let op: in Annecy, het hoofdkantoor van het bedrijf).
"Deze prestatie-ingrediënten met betrekking tot online verkoop, we wilden ze vinden in onze online winkel" zorgt voor de leider.
Midden in de meubelsector gepositioneerd - "De Ikea premium sofa is ons instapmodel", vat Guillaume Lachenal samen - Miliboo speelde de winnende innovatiekaart met betrekking tot nieuwe toepassingen: eerst door zijn verbonden spiegel op de markt te brengen (om naar muziek te luisteren, het nieuws van de dag te weten en het weer tijdens zijn toilet), ook verkocht via de Boulanger-borden, vervolgens een bank (deze zomer in de handel gebracht) die furieus maakte bij de laatste CES Las Vegas sinds hij een van de winnaars was. Verbonden met de tv, deze slimme bank heeft een levendige interactieve stoel (4D-technologie), ingebouwde luidsprekers, een geluidsversterker of dimbare led-verlichting,
Ondanks deze twee bewezen technologieën en bemoedigende financiële resultaten, met name met een brutomarge toename van € 6,4 miljoen en een opwaartse verkoopprognose voor de volgende omzet, wordt Miliboo geconfronteerd met een notoir tekort.
Een situatie die voor het eerst werd ingehaald door de opening van twee strategisch gelegen buurtwinkels van Grôlee in Lyon en Madeleine in Parijs en twee partnerschappen van keuze. De eerste met de Saint-Gobain-groep waarin Miliboo in de 130 agentschappen van het Point P-netwerk een showroom implementeert waarin de coatings van het merk van materialen en constructie en het eigen meubilair worden gecombineerd. En dan heeft het merk Haute-Savoie een strategisch partnerschap getekend met de M6-groep (wat neerkomt op 21,4% van het aandelenkapitaal van Miliboo) en opent zo de deuren van een grote communicatiecampagne (tv, radio, digitaal). ) met ook een van zijn muzen, Stéphane Plaza. Na innovatie is er ruimte voor diversificatie.