TomTom « Terug naar discussie overzicht

Zijn aandeelhouders TomTom gek geworden vandaag?!!

73 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
[verwijderd]
5
Vandaag bereikte ons het prachtige nieuws dat Telematics aan bandenmaker Bridgestone verkocht is

Telematics was in 2017 goed voor 18 procent van de jaaromzet van het Nederlandse bedrijf. Het was daarmee de kleinste divisie van TomTom. Die wil het merendeel van de opbrengst van de verkoop, 750 miljoen euro, aan zijn aandeelhouders teruggeven. Die betaling moet in het derde kwartaal plaatsvinden. De aandeelhouders en toezichthouders moeten zich nog wel achter de deal scharen.

www.businessinsider.nl/tomtom-telemat...

Je kunt er dan van uitgaan dat je een superdividend tegemoet kunt zien van € 3,40 per aandeel TomTom, want € 750 miljoen : 220 miljoen uitstaand aandelenkapitaal = € 3,40 per aandeel.

Koers klapt vervolgens met een dikke 5% onderuit op huidig: € 7,60. Onvoorstelbaar!
Welke domme mafketels vergooien nu hun aandelen? Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo..!

De koers was autonoom pre-telematics nieuws al opgelopen naar een dikke € 9,00, na aantreden nieuw lid RvC Haank werd al snel bekend dat Tele Matics er uit zou gaan voor verwacht ergens tussen de 900 mil. en 1 mld. Koers loopt terecht weer iets op. Een andere koers is ingezet..

Nu komt er een superdividend aan van € 3,50 naar boven afgerond.. Heb je als aandeelhouder TT gekocht, wacht je niet eens dat superdividend af en kets je nu al je stukken eruit, waarom? Met alle respect, maar dan ben je toch niet helemaal goed wijs hoor!

Wat is TT dan waard zonder Telematics?
Koers zegt nu: € 7,60 - € 3,50 = € 4,10 X 220 mil.= 902 miljoen.

Deze prijs slaat nergens op en is zwaar en zwaar ondergewaardeerd. Iedereen met gezond verstand weet dat T2 veel en veel meer waard is.. Waarom?

Omdat ze allereerst Tele Atlas voor 2.9 miljard in 2008/2009 hebben overgenomen. Dit was na een hevige biedingsstrijd en misschien dat ze een 600 miljoen te veel betaald hierdoor hebben.. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat TA alleen maar is gegroeid onder T2's vleugels. er werken nu meer als 1500 FTE en ze hebben een fleet van 800 camera auto's op de weg. Die auto's zijn alleen al door de hoog gespecialiseerde apparatuur ongeveer € 110.000 per stuk waard. 800x 120K = 960 miljoen. Dus alleen al aan auto's wordt er meer waarde vertegenwoordigd dan nu de gehele uitstaande aandelenkapitaal bij de huidige koers TT.. Nogmaals: ben ik nou zo slim of..

Laat staan wat er verder nog aan waarde in TomTom zit aan verkoop PND's, ok, wordt minder, maar ze worden altijd nog verkocht en er zal altijd een markt voor blijven bestaan. Kennis over autonoom rijden, waarde kaartendeals met verschillende (auto)fabrikanten, enz enz.

Tomtom is de enige speler samen met here die een autonome kaartenbouwer(Tele Atlas) in de porto heeft, dit maakt TomTom nog steeds, te samen met de know how over autonoom rijden nog steeds tot een zeer begeerlijk snoepje voor grote tech. giganten zoasl Apple en Microsoft..

Die best nog wel eens een miljard of 4 á 5 voor TomTom als geheel over kunnen hebben. Verkoop Telematics is pas de 1e openingszet!

Dus moet je nu al prematuur je stukken met verlies er uit ketsen?
Ben je wel goed bij je hoofd!!?!! is daarop mijn welgefundeerde antwoord :-)
Bijlage:
poolbeer
1
quote:

GoldKing schreef op 22 januari 2019 13:44:

Vandaag bereikte ons het prachtige nieuws dat Telematics aan bandenmaker Bridgestone verkocht is

Telematics was in 2017 goed voor 18 procent van de jaaromzet van het Nederlandse bedrijf. Het was daarmee de kleinste divisie van TomTom. Die wil het merendeel van de opbrengst van de verkoop, 750 miljoen euro, aan zijn aandeelhouders teruggeven. Die betaling moet in het derde kwartaal plaatsvinden. De aandeelhouders en toezichthouders moeten zich nog wel achter de deal scharen.

www.businessinsider.nl/tomtom-telemat...

Je kunt er dan van uitgaan dat je een superdividend tegemoet kunt zien van € 3,40 per aandeel TomTom, want € 750 miljoen : 220 miljoen uitstaand aandelenkapitaal = € 3,40 per aandeel.

Koers klapt vervolgens met een dikke 5% onderuit op huidig: € 7,60. Onvoorstelbaar!
Welke domme mafketels vergooien nu hun aandelen? Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo..!

De koers was autonoom pre-telematics nieuws al opgelopen naar een dikke € 9,00, na aantreden nieuw lid RvC Haank werd al snel bekend dat Tele Matics er uit zou gaan voor verwacht ergens tussen de 900 mil. en 1 mld. Koers loopt terecht weer iets op. Een andere koers is ingezet..

Nu komt er een superdividend aan van € 3,50 naar boven afgerond.. Heb je als aandeelhouder TT gekocht, wacht je niet eens dat superdividend af en kets je nu al je stukken eruit, waarom? Met alle respect, maar dan ben je toch niet helemaal goed wijs hoor!

Wat is TT dan waard zonder Telematics?
Koers zegt nu: € 7,60 - € 3,50 = € 4,10 X 220 mil.= 902 miljoen.

Deze prijs slaat nergens op en is zwaar en zwaar ondergewaardeerd. Iedereen met gezond verstand weet dat T2 veel en veel meer waard is.. Waarom?

Omdat ze allereerst Tele Atlas voor 2.9 miljard in 2008/2009 hebben overgenomen. Dit was na een hevige biedingsstrijd en misschien dat ze een 600 miljoen te veel betaald hierdoor hebben.. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat TA alleen maar is gegroeid onder T2's vleugels. er werken nu meer als 1500 FTE en ze hebben een fleet van 800 camera auto's op de weg. Die auto's zijn alleen al door de hoog gespecialiseerde apparatuur ongeveer € 110.000 per stuk waard. 800x 120K = 960 miljoen. Dus alleen al aan auto's wordt er meer waarde vertegenwoordigd dan nu de gehele uitstaande aandelenkapitaal bij de huidige koers TT.. Nogmaals: ben ik nou zo slim of..

Laat staan wat er verder nog aan waarde in TomTom zit aan verkoop PND's, ok, wordt minder, maar ze worden altijd nog verkocht en er zal altijd een markt voor blijven bestaan. Kennis over autonoom rijden, waarde kaartendeals met verschillende (auto)fabrikanten, enz enz.

Tomtom is de enige speler samen met here die een autonome kaartenbouwer(Tele Atlas) in de porto heeft, dit maakt TomTom nog steeds, te samen met de know how over autonoom rijden nog steeds tot een zeer begeerlijk snoepje voor grote tech. giganten zoasl Apple en Microsoft..

Die best nog wel eens een miljard of 4 á 5 voor TomTom als geheel over kunnen hebben. Verkoop Telematics is pas de 1e openingszet!

Dus moet je nu al prematuur je stukken met verlies er uit ketsen?
Ben je wel goed bij je hoofd!!?!! is daarop mijn welgefundeerde antwoord :-)

Volgens mij is 800*120,000 = € 96.000.000
Stephan010
0
quote:

Brabanttrade schreef op 22 januari 2019 14:03:

Helemaal eens.
Wat denk je dat er gebeurt na super dividend uitkering ?
[verwijderd]
1
Het enige wat ik weet is dat de koers altijd reageert op nieuws, maar dan wel negatief. Hoe positief het nieuws ook is.
Ik denk nog steeds aan een dirty exit, dat is voor mij de enige verklaring.
Alles downplayen en zo vaag mogelijk houden.
[verwijderd]
1
quote:

Stephan010 schreef op 22 januari 2019 14:07:

[...]

Wat denk je dat er gebeurt na super dividend uitkering ?

Dan wordt TT als geheel of alleen Tele Atlas verkocht voor ergens tussen de 1.1 en 2.4 miljard aan Apple om precies te zijn.. Reken dan op ergens tussen de € 11 en 14 euro per aandeel. Waarom, bij de huidige koers, zou je de complete waarde van kaartenbouwer Tele Atlas compleet uitvlakken?


Alleen eikelige zelfbenoemde analisten met de geduldspanne van een fruitvlieg menen nu al te moeten verkopen..
www.deaandeelhouder.nl/videos/tomtom-...
(noemt T2 wel goed gewaardeerd, noemt ook waarde kaartenbouwer van ergens tussen de 1 en 2.4 miljard)

Meneer Jellesma heeft alleen geen zin om hier 9 tot 12 maanden op te wachten en wenst daarom 3,50 superdividend mis te lopen en een koerssprong van 200%.
Slimme conclusie! ;-)
Nou ga jij dan maar lekker verkopen hoor meneer de zelfbenoemde analist Jellema!
Hoeveel verlies heb je gepakt voor je ongeduld?

Het Grote Moment komt er toch wel aan. Apple moet toch snel gaan diversifiëren, risico spreiden, verkoop Iphone en andere producten begint tegen te vallen. Ze hebben nog steeds een oorlogskas van 240 miljard. De kans dat ze overnames gaan doen in tech bedrijven zoals TT met een enorme know how over autonoom rijden(wat toch de toekomst gaat zijn) neemt met de dag toe!
Heinz
0
quote:

GoldKing schreef op 22 januari 2019 13:44:

800x 120K = 960 miljoen. Dus alleen al aan auto's wordt er meer waarde vertegenwoordigd dan nu de gehele uitstaande aandelenkapitaal bij de huidige koers TT.. Nogmaals: ben ik nou zo slim of..
Wellicht wil je deze even rectificeren?
svenhedin
0
Stel dat achteraf voor het superdividend VANDAAG de peildatum wordt/is en je hebt alles verkocht ?
Dan kun je beter bijkopen vandaag.
Zeker voor lager dam €8 m.i.
Stephan010
0
Zijn bepaalde partijen bezig om kleine aandeelhouders te pesten/uitroken ?
Zo te zien wel, hoe meer uitstappers des te meer er overblijft voor de grote partijen lijkt het wel.
DNFTT
0
Je bent slordig met de berekeningen, @Justin had dit vanmorgen vroeg al helder op een rijtje.
Eind Q2 €910mio opbrengst + een kaspositie van bijna €200mio maakt 1,1 miljard, te verdelen over 235,318,516 aandelen.
Er is dan €4,67 cash aan boord, de resterende bedrijfsvoering wordt nu door de markt gewaardeerd op €2,85
[verwijderd]
1
quote:

Heinz schreef op 22 januari 2019 14:31:

[...]
Wellicht wil je deze even rectificeren?
Hahaha, deze rectificeer ik inderdaad. Maar neemt niet weg dat er nog steeds een klap met waarde vertegenwoordigd wordt door kaartenbouwer Tele Atlas..

De zelfbenoemde analist Jellesma(zie elders in dit draadje) noemde een waarde van tussen de 1 en 2.5 miljard voor Tele Atlas als geheel. en waarde van € 14 per aandeel ook. Hij noemde het alleen speculatie wanneer dit verkocht zou worden.

Maar als we het vergelijken nu met de huidige verkoop Tele Matics en de aangekondigde opbrengst(tussen de 900 mil en 1 mld., is gehaald ook) en de snelheid waarmee het verkocht is.

Is het helemaal niet zo ondenkbaar dat Tele Atlas of T2 als geheel van de beurs afgaat op korte termijn..

Met het aantreden in de RvC Derk Haank is duidelijk een andere weg ingeslagen door TT, zie verkoop Tele Matics.. Reken dus op een snelle verkoop van Tele Atlas binnen 12 tot 24 maanden.. Waarom niet?

managementscope.nl/manager/derk-haank
Heinz
0
quote:

Stephan010 schreef op 22 januari 2019 14:38:

Zijn bepaalde partijen bezig om kleine aandeelhouders te pesten/uitroken ?
Zo te zien wel, hoe meer uitstappers des te meer er overblijft voor de grote partijen lijkt het wel.
Nee, op basis van de volumes mag toch wel duidelijk zijn dat er grote partijen aandelen worden gedumpt.
objectief
0
quote:

GoldKing schreef op 22 januari 2019 13:44:

Vandaag bereikte ons het prachtige nieuws dat Telematics aan bandenmaker Bridgestone verkocht is

Koers klapt vervolgens met een dikke 5% onderuit op huidig: € 7,60. Onvoorstelbaar!
Welke domme mafketels vergooien nu hun aandelen? Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo..!

Je kunt hiervan profiteren en dat zou ik niet openbaar maken anders gaan anderen het ook doen.
Hoop....
1
Iemand nog iets positiefs voor de koers, 6 februari zal tich ook wel - 10%. Of is de koers nu een koopje voor believers
[verwijderd]
0
quote:

Stephan010 schreef op 22 januari 2019 14:07:

[...]

Wat denk je dat er gebeurt na super dividend uitkering ?

Tomtom is te laag gewaardeerd. Snel zal er nieuws zijn dat de koers weer omhoog helpt. Bewust is er info achtergehouden.

En ja natuurlijk zal de uitkering van dividend gecorrigeerd worden. Maar ik geloof meer in overname rest TomTom.
DeHardeWerker
0
quote:

svenhedin schreef op 22 januari 2019 14:33:

Stel dat achteraf voor het superdividend VANDAAG de peildatum wordt/is en je hebt alles verkocht ?
Dan kun je beter bijkopen vandaag.
Zeker voor lager dam €8 m.i.

Dan gaat de uitkering aan je neus voorbij. Maar misschien eerst even verdiepen in hoe het werkt, voordat je dit soort berichten plaatst. Het antwoord op je vraag is overigens vandaag al eerder langs gekomen.
Beperktedijkbewaking
0
Bedenk dat het gecoverde wegenbestand sinds de aankoop van TeleAtlas in 2008 zo'n beetje verdubbeld is (tot bijna 60 miljoen km), en de kaarten bovendien beter en gedetailleerder zijn geworden.
Ik denk dat dit uitgebreide "TeleAtlas" niet meer als op zich zelf staand onderdeel binnen TT te onderscheiden is, niet meer los te weken is, en dus ook niet als losstaande asset te verkopen is. Al was het alleen maar omdat de overblijvende rest (consumerproducten, Enterprise = b2b, en het automotive segment) dan 'droog' komen te staan, en de kaartgegevens dan voortaan duur ingekocht zouden moeten worden.
Ook omgekeerd: die 'rest' levert input voor TT's kaartenfabriek (naast de input van de camerawagens).

Verder is "TeleAtlas" niet los te zien van de nieuwe ontwikkelingen ohgv HD, RoadDNA etc. De oude (SD-)kaarten vormen de basis voor de HD-maps. Dat is lastig uit elkaar te halen.

Gezien deze verwevenheden zou verkoop van "TeleAtlas" alleen maar in kunnen houden dat de licensingrechten verkocht worden aan een ander, die dan de verdere distributie en doorverkoop aan derde partijen voor z'n rekening mag nemen. Maar waarom zou je dat niet zelf doen? Voor specifieke marktsegmenten kan je altijd nog een tussenpartij inschakelen, zoals nu al gebeurt via Microsoft's Azure.

mjmj
0
BdB heb jij een mening over de verkoopprijs van TTT in relatie tot een licensing deal met de koper?
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van niet onderbouwde berichten op het forum, bericht is verwijderd.]
73 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.576
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront