Forum: TomTom » TomTom Januari 2019 » Pagina: 91 | Eurobench.com

TomTom Januari 2019

3.564 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
VeniVidiMerui
2
Knap hoor van Here dat ze deals binnen hebben gehaald van hun eigen investeerders. En dan ook nog alleen maar traffic. Geen navigatie, geen HD Maps, nee, traffic. Van zichzelf afgenomen. Wauw.

Als TomTom een vergelijkbaar persbericht de deur uit zou doen dan werd dat hier op 't forum echt finaal gefileerd. Maar dan ook echt finaal.
martinmartin
4
quote:

Dutchy Ron schreef op 12 jan 2019 om 08:55:


venturebeat.com/2019/01/11/mobileye-p...

Mobileye plans to deploy fully autonomous cars in 4 years

Mapping roads

Improved perception alone won’t be the key that unlocks fully autonomous systems, of course. That’s why Mobileye is teaming up with companies like Ordnance Survey to build high-precision location databases of roads in the U.K., Israel, and elsewhere.

In Israel between 2019 and 2020, the plan is for Mobileye, Volkswagen, and Champion Motors to collect data from 33 kilometers of Tel Aviv’s roads, and in the following two years another 111 kilometers.

Any commercial vehicle [can be] equipped with a front-facing camera for a few hundreds of dollars — one dollar per year per car — that continuously creates high-definition mapping data,” Shashua said. “[This] solves the big problem of scalability of mapping.”

Highly accurate maps could provide a revenue stream for vehicle and fleet operators. With data collected from both autonomous and human-driven cars collect, utility companies could more accurately track assets like manhole covers, telephone poles, and lamp posts, and telecommunications providers could plan the buildout of new wireless and below-ground networks.

“Using maps to improve operations between businesses and cities will help bring us closer to the realization of smart cities and safer roads,” Shashua said.

Shashua zegt wat hij denkt en draagt een visie uit, kan HG een voorbeeld aan nemen ..... die beantwoordt alleen heel opppervlakkig wat gestelde vragen en blijft het liefst zo vaag mogelijk als het gaat om de toekomst. Een soort van schijn onzekerheid. Geloofwaaridgheid van madame stelde al niet veel voor, maar haar opgewonden tweet mbt de CES valt bijna in de categorie misleidende communicatie. Misschien was ze opgewonden van wat ze zag bij de andere aanwezigen.

TT staat volgende week nergens op een beurs volgens mij. Dus dit weekend niet teveel fantaseren over Ford, VW, etc.


Bedankt voor plaatsen.

Shashua weet het allemaal mooi te ZEGGEN maar ik lees en interpreteer het stuk volledig andersom.
Wat is nu precies de inhoud van zijn betoog:
Het is niet alleen Full-automated driving waar geld aan te verdienen valt.
Met name ride hailing sevices en smart city solutions bieden daar uitstekende kansen toe.
De u-turn die Mobileye nu maakt door aan te geven dat daarvoor HD-maps van eminent belang zijn is opmerkelijk.
Dat het maken van HD-maps niet zo makkelijk is blijkt uit het feit, dat hij aangeeft er 4 jaar voor nodig denkt te hebben om 144 km weg in kaart te brengen.
Om het grote probleem van de scalability van het updaten van die HD-maps te bewerkstelligen brengt hij als het ei van Columbus het gebruik van cameras in.
Dat hij daarbij de komma verkeerd plaatst als hij het heeft over de kosten per camera per wagen zei hem vergeven.

HG zegt het inderdaad ingetogener maar zag deze ontwikkeling jaren geleden al aankomen en heeft daarop geanticipeerd door daarin te investeren met als gevolg het voor handen hebben van die HD-maps.
En niet alleen voor OEMs, met name de inspanningen op het gebied van Smart-City kreeg jaren geleden al de aandacht die Mobileye daar nu voor vraagt.
De aanwezigheid van TT op het Azure platform mag in dit verhaal ook zeker niet worden vergeten.
De door Mobileye aangedragen oplossing om die met veel moeite geproduceerde HD-maps op een kosteneffectieve manier te onderhouden door gebruik te maken van aanwezige sensoren wordt door TT al enige tijd toegepast in samenwerkingsovereenkomsten met de van belang zijnde Tier-1 leveranciers van die producten waar nu Denzo aan de lijst is toegevoegd.

TT ligt in dit opzicht jaren voor op Mobiley die nu heeft vastgesteld dat HD-maps onontbeerlijk zijn en dat er naast OEMs een tweede markt bestaat te weten de Location Based Services.

Ik lees hier dat Mobileye de belangrijkste asset is van Intel en dat zij een marktwaarde vertegenwoordigt van 25 miljard.
Ik wens Mobileye veel succes toe bij het realiseren van haar doelstellingen maar stel op dit moment vast, dat waar zij van dromen al door TT voor een groot gedeelte is ingevuld.

Ik kwalificeer de waardebepaling van Mobileye even onzinnig als de waarde die er nu aan A&E wordt toebedeeld.
Beiden opgeteld en gedeeld door twee haalt het ridicule ervan er voor een gedeelte uit en levert weer wat sprookjesfantasie op voor het weekend.
martinmartin
0
Ook HERE heeft het licht gezien en kent nu aan LBS het belang toe waar het recht op heeft.

Ik ben heel benieuwd naar de namen van de nieuwe toetreders uit de andere sectoren waar Overbeek het over heeft.
De markt voor HD-maps is zo onnoemelijk groot dat zelfs met 5 prominente aanbieders er voor ieder van die 5 een meer dan goed belegde boterham val te verdienen in dat veld.

De move van Daimler overvalt mij wel en niet omdat het oude SD-maps betreft welke waarschijnlijk pas in 2021 ingaan maar dat Daimler kiest voor HERE terwijl TT het aura had van de kwalitatief betere optie voor zover het Traffic betrof.
Heeft HERE de inhaalslag gemaakt?

De move geeft in ieder geval voldoende ruimte om met allerlei complot-theorieen de reden van deze opmerkelijke deal te motiveren.
VeniVidiMerui
0
Het is toch volkomen logisch dat Daimler, Audi en BMW uiteindelijk alles van zichzelf gaan afnemen. Dat zag je in 2015 al aankomen. Waarom neem je anders zo'n club over.
win some...
3
quote:

Dutchy Ron schreef op 12 jan 2019 om 22:55:


HERE secured contracts this week to supply live traffic data for the entire product range of Daimler’s Mercedes-Benz and Volkswagen’s Audi, Porsche and Lamborghini brands.

Dacht dat TT hofleverancier was van traffic data voor Daimer en VW



Hier nog links naar de volledige persberichten van Here mbt Traffic-contracten:

www.here.com/en/company/newsroom/pres...
www.here.com/en/company/newsroom/pres...

Beide contracten gaan al in 2019 in. Voor Audi betreft het Noord-Amerika (zowel nieuwe als bestaande modellen), dit was volgens mij voorheen Inrix;en Europa (nieuwe modellen en een aantal bestaande modellen), dit was tot nu toe TomTom. China wordt niet genoemd.

Mercedes Benz is een contract voor de 'Americas and Asia Pacific'. Europa wordt niet genoemd. Verder wordt voor Asia Pacific maar een beperkt aantal landen genoemd, China ontbreekt bijvoorbeeld.

Verkoopcijfers 2018:

Europa: Mercedes Benz - 933697; Audi - 743600
N-Amerika: Mercedes Benz - 378013; Audi - 275000
China: Mercedes Benz - 652996; Audi - 663049

www.autobahn.eu/11752/verkopen-bmw-au...
martinmartin
0
AB @Win some.

Winst voor HERE en verlies voor TT en direct ingaand.

Geen leuk bericht maar belangrijk om te zien dat de eigenaren van HERE wel degelijk kiezen voor het shoppen in de eigen winkel indien mogelijk.

Of de traffic van HERE inderdaad op par is in vergelijking met TT gaat de toekomst uitwijzen.
Indien het met ja beantwoord gaat worden zullen ook andere fabrikanten de overstap van TT naar HERE overwegen.

Dat HERE wel wat ondersteunende omzet kan gebruiken om haar exploitatie iets florisanter te laten ogen moge ook duidelijk zijn zeker indien je naarstig op zoek bent naar participanten om daarmee je eigen belang in HERE te verminderen.
steelfighter72
0
Hij gaat gewoon niet verkopen.... Hij laat ons zien dat bij een overname de koers minimaal 12-15 euro waard is.... Niet dat we daar wat aan hebben... Nog een google verhaal en we gaan naar de 5 en alle Calls gaan eraan ... Dan pas komt de bieding succes met je deviraten
DeepSpaceHorizon
1
Het lijkt er op dat TomTom het verkeerde paard is om op te wedden. Het gaat tussen Here en Google. Zelfs een gedeeltelijke ontmanteling van TomTom wil kennelijk niet vlotten, het enige officiële bericht daarover staat namelijk in het AFM register, al het andere is speculeren. De founders hebben gewoon een zeer goed salaris bij TomTom, de winst wordt afgeroomd. Daarnaast zijn zij allemaal puissant rijk en is er geen noodzaak om over te gaan tot een verkoop. Waarom de kip slachten die gouden eieren legt? Dividend daar hebben ze niets mee, ze verhogen liever de salarissen en creëren optieconstructies.
Eva1960
0
Dan heeft BMW vorig jaar de juiste keuze gemaakt voor TT traffic ... nu maar hopen dat die wel lang blijven. Wordt tijd voor paeticipatiemodel met belangrijke klanten
Sunshine Band
0
quote:

martinmartin schreef op 13 jan 2019 om 03:29:


AB @Win some.

Winst voor HERE en verlies voor TT en direct ingaand.

Geen leuk bericht maar belangrijk om te zien dat de eigenaren van HERE wel degelijk kiezen voor het shoppen in de eigen winkel indien mogelijk.



- for new models....-
La Raza
0
Was (bij mij iig) al bekend (08/01 CES) en de markt was hier niet van onder de indruk met een koersstijging op weekbasis van zo'n 3,5%.
Desalniettemin is elk contract wat afloopt of niet verlengd word jammer maar hier is denk ik in de markt al rekening meegehouden. Je koopt tenslotte niet iets om het vervolgens niet te gaan gebruiken (althans meestal niet hahaha)

Ik ben benieuwd of we komende week wat gaan horen over verkoop ttt/tt of de autodeal in de US. Het zou een keer leuk zijn.

Succes maar weer de komende tijd en hij kan zomaar vallen ;)

quote:

martinmartin schreef op 13 jan 2019 om 03:29:


AB @Win some.

Winst voor HERE en verlies voor TT en direct ingaand.

Geen leuk bericht maar belangrijk om te zien dat de eigenaren van HERE wel degelijk kiezen voor het shoppen in de eigen winkel indien mogelijk.

Of de traffic van HERE inderdaad op par is in vergelijking met TT gaat de toekomst uitwijzen.
Indien het met ja beantwoord gaat worden zullen ook andere fabrikanten de overstap van TT naar HERE overwegen.

Dat HERE wel wat ondersteunende omzet kan gebruiken om haar exploitatie iets florisanter te laten ogen moge ook duidelijk zijn zeker indien je naarstig op zoek bent naar participanten om daarmee je eigen belang in HERE te verminderen.
ketchup of catch-up
0

TT doet het enige juiste en dat is kapitaliseren op haar assets

de FFF gaan risk-off en geld binnen harken, gewoon alles verkopen , step by step en we merken wel wat het uiteindelijk gaat opleveren

daarom voelt HG zich ook niet geroepen iets verder te delen dan het hoogst noodzakelijke, zodat hij nimmer persoonlijk aangesproken kan worden.

het hele plan is dat Telematics de eerste bom duiten binnen brengt en dat daarna Maps Plus aan de beurt is

gelopen race, daarom maakt het verder ook niet uit wat er nu nog voor ontwikkelingen zijn in de grote boze wereld om TT heen
alles is al geweten door de aandeelhouders die de helft van de toko controleren en die andere helft die merkt het wel als het eenmaal zover is.





martinmartin
0
Traffic is een belangrijk product voor TT, enerzijds levert het veel data op en anderzijds was het door haar kwaliteit een bindend product naar de klanten toe.

Dat Daimler en Audi switchen van Tomtom naar HEREkan volgens mij maar twee dingen betekenen.
1. Here heeft haar traffic dermate verbeterd dat er geen groot verschil meer bestaat tussen de kwaliteit van HERE en TT met als gevolg dat men dan liever inkopen doet in hetzelfde huis. Indien dit het geval is zal TT ook bij andere OEMs marktaandeel verliezen.
2. De Bad jongens willen graag van hun investering af en proberen met een opgepoetst HERE plaatje daar kandidaten voor te werven.
martinmartin
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 13 jan 2019 om 07:51:



TT doet het enige juiste en dat is kapitaliseren op haar assets

de FFF gaan risk-off en geld binnen harken, gewoon alles verkopen , step by step en we merken wel wat het uiteindelijk gaat opleveren

daarom voelt HG zich ook niet geroepen iets verder te delen dan het hoogst noodzakelijke, zodat hij nimmer persoonlijk aangesproken kan worden.

het hele plan is dat Telematics de eerste bom duiten binnen brengt en dat daarna Maps Plus aan de beurt is

gelopen race, daarom maakt het verder ook niet uit wat er nu nog voor ontwikkelingen zijn in de grote boze wereld om TT heen
alles is al geweten door de aandeelhouders die de helft van de toko controleren en die andere helft die merkt het wel als het eenmaal zover is.








Jij stelt dit met vaste overtuiging bemerk ik.

De markt denkt daar anders over want dan zou de koers van TT een premie op de executiewaarde moeten tonen in plaats van een discount.
De markt houdt er terdege rekening mee dat HG zelfstandig doorgaat met A&E waarbij een gedeelte van de opbrengst van TTT verloren zal gaan.

Het zijn de FFF die de uiteindelijke keuze zullen maken tussen doorgaan dan wel een (uitgestelde) verkoop van het onderdeel A&E.
Gegeven het hoge investeringsnivo van 5 a 6 miljard de afgelopen 10 jaar kan ik me niet voorstellen dat zij afscheid nemen voor een bedrag dat daar ver onder ligt.

We gaan het zien, de 4q cijfers met outlook en CC levert hopelijk wat maar duidelijkheid op.
Dutchy Ron
0
Een samenwerking met HERE behoort nog steeds tot de mogelijkheden, al zie ik nog steeds MSFT als potentiële koper van TT in- of exclusief TTT. TTT kan MSFT wel ergens kwijt respectievelijk gebruiken voor hun andere BUs.

Verder zijn we overgeleverd aan de goden... en is het wachten op nieuws of een update. Wat ik al schreef, aandeelhouders hebben nmm recht op een update, eerder dan de cijfers van Q4-2018.

Sunshine Band
0
quote:

martinmartin schreef op 13 jan 2019 om 07:52:


Traffic is een belangrijk product voor TT, enerzijds levert het veel data op en anderzijds was het door haar kwaliteit een bindend product naar de klanten toe.

Dat Daimler en Audi switchen van Tomtom naar HEREkan volgens mij maar twee dingen betekenen.
1. Here heeft haar traffic dermate verbeterd dat er geen groot verschil meer bestaat tussen de kwaliteit van HERE en TT met als gevolg dat men dan liever inkopen doet in hetzelfde huis. Indien dit het geval is zal TT ook bij andere OEMs marktaandeel verliezen.
2. De Bad jongens willen graag van hun investering af en proberen met een opgepoetst HERE plaatje daar kandidaten voor te werven.


Het lijkt mij dat
- je als leverancier van een topproduct niet gaat rommelen met de kwaliteit t.b.v. een secundair doel; dus optie 2 valt voor mij direct af
- we zien bij alle merken gestage toename van zowel het aantal modellen als het aantal auto's per model dat uitgerust is met in dash navigatie. Daarmee zijn er ondertussen kennelijk ook voor HERE voldoende probes om een betrouwbaar traffic te genereren.
TomTom zou dus bij andere OEMs marktaandeel kunnen verliezen, echter die OEMS hebben minder drive om dat asap te doen. Dan gaat het om kwaliteit en prijs. HERE kan uiteraard met de diepe zakken onder de prijs gaan zitten, maar ik ben daar niet bang voor.
ketchup of catch-up
0

juist daarom, de beurs reflecteert de non-interesse in het aandeel, want de road-map voor het bedrijf staat al vast, de posities zijn allemaal al ingenomen en HG vertrouwt men al jaren niet meer en terecht al dat gelul van firing from all engines heeft enkel geld gekost en is nu helemaal gepasseerd



er zit dadelijk voor 2/3e cash in de waardering van het aandeel
stel TT gaat post Telematics naar 9-10 euro
dan zit er voor 6 euro cash equivalent in de tent en voor 3 euro waardeweging voor Maps Plus

TT is geen Bank, dus de laatste waardeweging draait dadelijk 100% om Maps Plus en die staan dan voor 700 mio aan de beurs zelfs bij een 100% premie geeft dat 1.5 miljard, dus daar moet je rekening mee houden

gaat het in totaal straks voor rond de 12 euro voor totale opbrengst van de beurs en dan zijn ze nog 'genereus' geweest

als TT straks post Telematics niet de verwachte en nodige schwung voor positiviteit op het aandeel geeft dan kan het ook onder de 12 eindigen.
Dutchy Ron
0
Trouwens, wat Intel gedaan heeft met HERE kan Qualcomm ook doen met TT. De toekomst draait nu eenmaal om localization, connectivity en mobility.
Dutchy Ron
0
voor het gemak maar ff het hele bericht

HERE Technologies today announced that it has been selected by Audi as its traffic data provider for all new models sold across North America and Europe, starting in the first half of 2019.

The multi-year agreement for the HERE Real-Time Traffic service will see HERE provide Audi with traffic data in these two regions for the first time, giving drivers up-to-the-minute information about road conditions and incidents. The agreement also extends to Volkswagen Group sister brands Bentley, Bugatti, Lamborghini and Porsche.

“This is a landmark win for HERE Technologies and underscores how far we’ve advanced our traffic service in the last three years,” said Peter Kürpick, Chief Platform Officer at HERE Technologies. “Drivers will enjoy innovative features such as lane-level traffic flow and incident data as well as benefit from our sustained investment in quality. All parties competing for this contract were subjected to extensive ground truth testing of their data, and we’re delighted to have come out on top. This is fantastic momentum as we further scale our traffic service to enhance driving enjoyment for millions.”

Audi models shipping later in 2019 and beyond will benefit from several powerful new features from HERE. These will provide predictive traffic forecasts as well as information about lane closures and traffic flow for specific lanes on arterial roads, including high occupancy vehicle (HOV) lanes.

Audi plans to enable HERE Real-Time Traffic not only for new models. In North America, all Audi vehicles already on the road and equipped with an active Audi Connect® subscription will benefit from the service. In Europe, selected models already on the road will benefit.

HERE Real-Time Traffic aggregates and analyzes data from a sophisticated mix of sources, including high-quality rich vehicle sensor data from competing automotive brands. The result is best-in-class accuracy in depiction of real-world traffic conditions, and a smarter and safer driving experience
Dutchy Ron
0
het andere bericht

HERE Technologies today announced that it has been selected by Daimler to provide live traffic information to its entire range of Mercedes-Benz cars (noot: cars inclusief Trucks?). The service will be initially launched in the U.S., Puerto Rico and Canada and shall be introduced in further countries in 2019.

Drivers will get up-to-the-minute information on real-time road conditions, including incidents and construction zones. HERE Real-Time Traffic aggregates and analyzes data from a sophisticated mix of sources. Today, this also includes high-quality rich vehicle sensor data from competing automotive brands – an aspect of the company’s traffic service that is unique in the market. The result is best-in-class accuracy in depiction of real-world traffic conditions, and a smarter and safer driving experience.

“Our selection by Mercedes-Benz, a brand that stands for the very best in automotive quality, demonstrates our strong performance in traffic,” said Peter Kürpick, Chief Platform Officer at HERE Technologies. “We have rapidly scaled our traffic service globally over the past 18 months and today we provide the closest thing to a live depiction of the road. I am very excited for the HERE team and our customers, and look forward to continuing the momentum we have in traffic.”

The agreement marks the first time HERE has provided its HERE Real-Time Traffic service to Mercedes-Benz in North America. The service will be available to drivers in the U.S., Puerto Rico, Canada, Mexico, Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Peru, Venezuela, Australia, New Zealand, Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore and Taiwan.
3.564 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22-jan-19 16:18
Koers 7,456
Verschil -0,598 (-7,42%)
Hoog 8,188
Laag 7,422
Volume 3.533.403
Volume gemiddeld 907.027
Volume gisteren 774.892