TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juni 2018

1.432 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
[verwijderd]
10
[verwijderd]
4
Corinne staat dit weekend met een heel lang verhaal in FD persoonlijk. Dat ze geen eccusstruus is, uit de achterbuurt komt, heel hard gewerkt heeft, dat ze in het begin niet wisten wat ze deden bij TomTom, dat ze onterecht van laster is beschuldigd op de AVA, dat consumer mislukt is en dat ze een stapje terug heeft gedaan, etc..

Nou zo zie je maar dat haar image wel haar achilleshiel is. Ze wil graag door als de gevierde ondernemer. Nou dan moet je ook normale governance toestaan in je bedrijf en niet Noord-Koreaanse statuten en gedrag vertonen als beursgenoteerd bedrijf.
DeZwarteRidder
0

Waymo voegt 62.000 zelfrijdende taxi's toe aan bestaande vloot

Gepubliceerd: 31 mei 2018 19:38 Laatste update: 31 mei 2018 19:42

Google-zusterbedrijf Waymo heeft een samenwerking gesloten met Fiat Chrysler om nog eens 62.000 zelfrijdende auto's de weg op te sturen.

Dat schrijft Reuters.

Het gaat om Chrysler Pacifica Hybrid-minivans die aan de bestaande vloot van Waymo worden toegevoegd. De levering van de auto's staat gepland voor het einde van 2018.

Ook voeren de twee bedrijven gesprekken over het toevoegen van Wayno's technologie in auto's van Fiat Chrysler voor consumenten.

Waymo is van plan om later dit jaar een taxidienst te presenteren in de Verenigde Staten die volledig uit zelfrijdende auto's bestaat. Gebruikers kunnen daarmee via een app een rit bestellen.

Volgens Waymo hebben auto's van het bedrijf sinds 2009 ruim 9,6 miljoen kilometers afgelegd op openbare wegen. Daarnaast werden 8 miljard kilometers gesimuleerd en zijn er tests uitgevoerd in ruim twintigduizend omstandigheden.
DeZwarteRidder
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 1 juni 2018 08:26:

Waymo voegt 62.000 zelfrijdende taxi's toe aan bestaande vloot

Gepubliceerd: 31 mei 2018 19:38 Laatste update: 31 mei 2018 19:42
Google-zusterbedrijf Waymo heeft een samenwerking gesloten met Fiat Chrysler om nog eens 62.000 zelfrijdende auto's de weg op te sturen.
Dat schrijft Reuters.
Het gaat om Chrysler Pacifica Hybrid-minivans die aan de bestaande vloot van Waymo worden toegevoegd. De levering van de auto's staat gepland voor het einde van 2018.
Ook voeren de twee bedrijven gesprekken over het toevoegen van Wayno's technologie in auto's van Fiat Chrysler voor consumenten.
Waymo is van plan om later dit jaar een taxidienst te presenteren in de Verenigde Staten die volledig uit zelfrijdende auto's bestaat. Gebruikers kunnen daarmee via een app een rit bestellen.
Volgens Waymo hebben auto's van het bedrijf sinds 2009 ruim 9,6 miljoen kilometers afgelegd op openbare wegen. Daarnaast werden 8 miljard kilometers gesimuleerd en zijn er tests uitgevoerd in ruim twintigduizend omstandigheden.
Naar aanleiding van bovenstaand nieuws een kleine quiz:
1) Gebruikt Waymo HD-kaarten van Google...?
2) Gebruikt Waymo geen HD-kaarten omdat die niet nodig zijn..?
3) Gebruikt Waymo HD-kaarten van Here...?
4) Gebruikt Waymo HD-kaarten van TomTom..?
[verwijderd]
1
quote:

Accuboor schreef op 1 juni 2018 08:16:

Corinne staat dit weekend met een heel lang verhaal in FD persoonlijk. Dat ze geen eccusstruus is, uit de achterbuurt komt, heel hard gewerkt heeft, dat ze in het begin niet wisten wat ze deden bij TomTom, dat ze onterecht van laster is beschuldigd op de AVA, dat consumer mislukt is en dat ze een stapje terug heeft gedaan, etc..

Nou zo zie je maar dat haar image wel haar achilleshiel is. Ze wil graag door als de gevierde ondernemer. Nou dan moet je ook normale governance toestaan in je bedrijf en niet Noord-Koreaanse statuten en gedrag vertonen als beursgenoteerd bedrijf.
Die achterbuurt praktijken dat klopt wel.
vreemdvermogen
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 1 juni 2018 08:32:

[...]
Naar aanleiding van bovenstaand nieuws een kleine quiz:
1) Gebruikt Waymo HD-kaarten van Google...?
2) Gebruikt Waymo geen HD-kaarten omdat die niet nodig zijn..?
3) Gebruikt Waymo HD-kaarten van Here...?
4) Gebruikt Waymo HD-kaarten van TomTom..?
Ik weet waar je op aan wil sturen: 4
Waymo gebruikt stiekem de kaarten van TomTom en de afspraak is dat HG zijn kaken stijf op elkaar houdt over de deal. Daar blinkt ie in uit dus dat zit wel goed.:)
DeZwarteRidder
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 1 juni 2018 08:39:

[...]Ik weet waar je op aan wil sturen: 4
Waymo gebruikt stiekem de kaarten van TomTom en de afspraak is dat HG zijn kaken stijf op elkaar houdt over de deal. Daar blinkt ie in uit dus dat zit wel goed.:)
Bovenstaande 4 vragen zijn bepalend voor de toekomst van TomTom, dus ze verdienen een serieus antwoord.
DeZwarteRidder
1
quote Gerard-ECB:

Zo ook nu weer het "nieuws" rondom Waymo. Deze bestelde auto's dienen straks als een taxi en worden gemaakt voor grote steden. Deze omgevingen hebben totaal andere behoeftes als het gaat om het gebruik van kaarten en of AI toepassingen. Dit zijn dicht bevolkte omgevingen en waar veel verkeer is. Ik kan mij vooratellen dat deze taxibots de komende jaren gaan rijden op vaste trajecten bijv van en naar een luchthaven van en naar een van te voren bepaald punt. Zeg maar een soort lijndienst. Ik zie dit eerder als concurrent voor Uber en taxi bedrijven dan voor de HD maps van TT. Dus Google is, in mijn ogen, bezig met vaste trajecten in drukke regio's en TT is bezig met de grote verbindingswegen.

Gerard vindt het nieuws van Waymo dus helemaal niet belangrijk en beweert zelfs dat zelfrijdende auto's in grote steden geen HD-kaarten nodig hebben en dat TomTom alleen belangstelling heeft voor de snelwegen (wel lekker makkelijk natuurlijk!).
DerksVisie
1
quote:

Accuboor schreef op 1 juni 2018 08:16:

Corinne staat dit weekend met een heel lang verhaal in FD persoonlijk. Dat ze geen eccusstruus is, uit de achterbuurt komt, heel hard gewerkt heeft, dat ze in het begin niet wisten wat ze deden bij TomTom, dat ze onterecht van laster is beschuldigd op de AVA, dat consumer mislukt is en dat ze een stapje terug heeft gedaan, etc..

Nou zo zie je maar dat haar image wel haar achilleshiel is. Ze wil graag door als de gevierde ondernemer. Nou dan moet je ook normale governance toestaan in je bedrijf en niet Noord-Koreaanse statuten en gedrag vertonen als beursgenoteerd bedrijf.
Bizar het was dus geen broodje aap van het verhaal over de AVA... Ik sta perplex.
[verwijderd]
0
Lees het stukje zelf svp fd.nl/fd-persoonlijk/1255084/corinne-...

Ik heb de voor TomTom relevante zaken in chronologische volgorde gezet en dan blijft bovenstaande over..

Het laster argument staat direct in de eerste alinea, dus dat was dan de aanleiding denk ik om dit interview te doen...
[verwijderd]
0
koersmanipulatie was volgens corinne het verwijt wat haar en de andere founders gemaakt werd op de Ava. Vriend Pauwels komt ook in het interview voor.

Het geheel leest voor mijntoch als een bevestiging dat TomTom een one-trick-pony was en dat de founders (iig CV) daardoor aardig naast haar schoenen is gaan lopen. De hele houding in het sport consumer-hoofdstuk is gewoon stuitend. Hoop dat ze wakker zijn nu.

Om het image van gevierde ondernemer te behouden moeten ze nu wel een mooie exit forceren binnen 1-3 jaar. HG is al 57...
[verwijderd]
2
Hoe dom kun je zijn door te ventileren dat je uit een achterbuurt komt.
Vandaar al die praktijken zelf zakken vullen,en aandeelhouders can go to hell.
pwijsneus
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 1 juni 2018 08:32:

[...]
Naar aanleiding van bovenstaand nieuws een kleine quiz:
1) Gebruikt Waymo HD-kaarten van Google...?
2) Gebruikt Waymo geen HD-kaarten omdat die niet nodig zijn..?
3) Gebruikt Waymo HD-kaarten van Here...?
4) Gebruikt Waymo HD-kaarten van TomTom..?
1.

Here gebruikt kaarten van Here en Tomtom gebruikt kaarten van TomTom.

Er gaat nu eenmaal een markt komen voor HD-kaarten. Je kunt deze kaarten in combinatie met de juiste software zien als een extra sensor voor de zelfrijdende auto.

Google wil met Waymo een zelfrijdende taxi-service gaan opzetten. Een Uberkiller zeg maar. Waymo zou ook best in de consumenten-auto kunnen komen te zitten, maar gezien het verdienmodel van Google is het de vraag of de auto-industrie op Google zit te wachten.

In het interview met Willem Strijbosch hoor je duidelijk dat de auto-industrie nu de orders verdeeld voor ADAS diensten voor modellen welke in 2020 en 2021 uitkomen. Die koek wordt voor het overgrote deel verdeel tussen HERE en TomTom.

Waymo doet daar dus niet aan mee, maar heeft tegen die tijd wel al een ride-hailing-service met zelfrijdende auto's.

Daar moet je denk ik ook een onderscheid in maken, consumenten auto met zelfsturende functionaliteiten varierend tussen level 1 en 5. Dit is het terrein van HERE en TomTom.

En de vloot auto's welke voor ride-hailing diensten worden gebruikt. TomTom zit in het Apollo platform, dus daar hebben ze ook een potje op het vuur staan, net zoals Waymo zelf bezig is.

Maar Apollo zou een prima alternatief kunnen zijn voor Waymo voor partijen die niet volledig van Google afhankelijk willen zijn.
Hoe dan ook, voor HERE, Waymo en TomTom liggen er kansen.
DeZwarteRidder
0
De autofabrikanten zullen kiezen voor het systeem met de meeste ervaring en dat is Google+Waymo.
De HD-kaarten van TomTom en Here zijn niet belangrijk meer voor zelfrijdende auto's.
closer
0
Ibiza, je staat in het FD!

quote:

schreef:

De man is een kop groter dan zij. En hij is boos. Toch stapt ‘petite’ Corinne Vigreux­ na afloop van de aandeelhoudersvergadering van háár TomTom direct op hem af. De particuliere belegger beschuldigde haar en de drie andere medeoprichters en grootaandeelhouders van het navigatiebedrijf, onder wie echtgenoot Harold Goddijn, op luide toon van koersmanipulatie. En dat pikt ze niet.
‘Ik kan prima tegen kritiek hoor’, zegt de geboren Française een paar dagen later, in een gesprek op haar kantoor. ‘Maar dit is laster. We werken zo hard voor dit bedrijf, ik hoef niet alles over me heen te laten komen.’ De confrontatie met de belegger was maar kort. Hij herkende Vigreux niet en toen was ze er snel klaar mee. Hoofdschuddend: ‘Zulke grote woorden gebruiken en dan niet weten over wie je het hebt ...’
Dat laatste steekt haar nogal, ja.
Dokus.
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 1 juni 2018 09:39:

De autofabrikanten zullen kiezen voor het systeem met de meeste ervaring en dat is Google+Waymo.
De HD-kaarten van TomTom en Here zijn niet belangrijk meer voor zelfrijdende auto's.
riddertje... wie probeer je nu te overtuigen man? voor iemand die niet gelooft in TomTom ben je aardig actief op het tomtom forum. Neem een ritalinetje en relax
tatje
0
En weer ben ik het niet eens met een aantal forumleden.

Je hebt mensen met een ontzettende drive en die vallen wel eens op hun bek.

pas de problème : dat hoort nu 1maal bij ondernemen.

Je zo opwerken vanuit een nomale arbeiderswijk, vind ik klasse.

Heb in mijn verleden als ondernemer ook met zulke dames te maken gehad, kon ze wel vreten af en toe, maar ze voegden wel kwaliteit toe, door op sommige dingen te blijven hameren.

Ik denk dat 3 mannen en 1 vrouw beter is dan 4 mannen.

Dan heb je wel ballen, als Tom Tom stopt met sports en je dat omschrijft als : Het was een pijnlijke episode in haar carrière, beaamt ze.

Als ik hetzelfde per aandeel krijg als de Fam Goddijn ben ik tevreden.

Mag iemand die 10 jaar geleden veel geld heeft verdiend en het bedrijf naar nieuwe hoogten wil brengen, voor elk jaar opties krijgen en een normaal salaris, had ook 10 jaar geleden op zijn lauweren kunnen gaan rusten.

Komt een tijd, als er geen vies spelletje wordt gespeeld, dat op dit forum mensen Harold anders gaan zien dan nu.

Dus Corinne stapje terug en Peter Geelen was al uit zicht.

Dus van de oude 4 mik, nog Harold en Peter - jan.
ketchup
1

GooGle brengt over een paar jaar Waymo separaat naar de beurs, en dat kan ergens tussen de 100 @ 130 miljard mogelijk opbrengen volgens Morgan en UBS, ook hier zullen waarschijnlijk bij voorbaat preferente strategische aandeelhouders toegelaten worden, zodat de maximale prijs behaald kan worden bij het publiek

GooGle reduceert dan vanzelf en eindigt ergens als een belangrijk aandeelhouder, doch geen meerderheidsaandeelhouder

dit is dan dik kassa voor aandeelhouders in GooGle plus dat het de beste en sterkste map-maker is en blijft
welke prioriteiten binnen het map-segment GooGle thans heeft speelt geen rol voor wat het later oogt te doen.
Apple weet dit en ziet dan ook GooGle snel vooruit galopperen en moet wat, ook omdat Intel zich gewoon in de sector koopt

er zijn dus zat mogelijke kandidaten, buiten ongewenste en onaanvaardbare Chinezen om, die TT op hun netvlies hebben staan.

HG speelt met vuur met een totale waarde van 2 miljard voor zijn bedrijf, hij gaat mi dan ook of overgenomen worden of weggedrukt
Apple zegt immer " mapping is an extremely expensive business to run " en als het rijkste en best verdienende bedrijf dat zo inschat kan je er maar beter van uitgaan dat er nog wat veranderingen en aanpassingen en nieuwe technieken te komen staan en in dat geweld kan TT straks niet mee en ook Tesla niet, dit is voor Kongsi binnen Car Inc zoals de Duitsers of Big Tech bedrijven.

TT is inventief geweest en loopt wellicht voor, maar aangezien zij dat niet daadwerkelijk hebben weten om te zetten in marktwaarde worden ze straks of overlopen, of ze worden overgenomen, denk dat HG en consorten zich geen 2e maal laten wegzetten, dus die verkopen.

zo denk ik er over en daarom zit ik TT dan ook Long.
pwijsneus
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 1 juni 2018 09:39:

De autofabrikanten zullen kiezen voor het systeem met de meeste ervaring en dat is Google+Waymo.
De HD-kaarten van TomTom en Here zijn niet belangrijk meer voor zelfrijdende auto's.
Dit is dus niet het geval. HD-kaarten in het algemeen zijn belangrijk voor zelfsturende auto's (zelfrijdende auto's is onzin, want auto's rijden nu ook al zelf, daarom heten ze ook 'auto'). Je kunt het zien als een extra sensor voor het systeem.

Er spelen meerdere factoren voor het kiezen van een systeem voor zelfsturende functies. Veiligheid en privacy bijvoorbeeld.

Zelfsturende functionaliteiten kun je opdelen in level 1 t/m 5. De auto industrie kiest hiervoor op dit moment voor o.a. TomTom en HERE, maar niet voor Waymo.

Dus, je stelling klopt simpelweg niet. Bovendien gaan HERE en TomTom door de contracten die vanaf dit jaar uitgerold gaan worden veel ervaring opdoen in de praktijk voor de levels die op dit moment nodig zijn.

Zit jij ook te wachten op een NVIDIA scenario?

Denk je bovendien dat partijen als Microsoft (ook Apollo member) of Apple niet willen concurreren met Waymo?!

[verwijderd]
1
Het zal voor HERE niet meevallen om de kaarten crowdsourced up-to-date te houden in de US als het aan Trump ligt:
Trump reportedly said he wants to stop German luxury car imports in the US
www.cnbc.com/2018/05/31/trump-reporte...
1.432 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 14:38
Koers 7,175
Verschil -0,100 (-1,37%)
Hoog 7,205
Laag 7,080
Volume 92.307
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront