GeoJunxion « Terug naar discussie overzicht

AND en Continental gaan samenwerken

107 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
AND en Continental gaan kaarten verbeteren

Gepubliceerd op 11 sep 2017 om 08:16 | Views: 0

AND 08 sep
6,60 0,00 (0,00%)

CAPELLE AAN DEN IJSSEL (AFN) - De Nederlandse kaartenmaker AND gaat samenwerken met Continental. De data die door sensoren van de Duitse leverancier voor de auto-industrie worden verzameld, kan AND gebruiken om zijn kaarten te verbeteren. Daarnaast kunnen de kaarten in auto's door de samenwerking sneller en vaker worden geüpdatet.

Die extra informatie en snellere updates zijn vooral belangrijk bij geavanceerde systemen in auto's, waarbij die steeds meer taken van chauffeurs uit handen nemen. Ook voor zelfrijdende auto's zijn die verbeteringen cruciaal.

Continental, dat bij het grote publiek vooral bekend is als bandenmaker, maakt verschillende veiligheids- en controlesystemen voor auto's, biedt clouddiensten aan en voert data-analyses uit. AND brengt expertise van het maken, onderhouden en verspreiden van digitale kaarten in in de samenwerking.

AND test momenteel al de integratie van gegevens die door Continentals eHorizon Map API worden verzameld via zijn eigen Map Fusion dienst. Volgend jaar gaan de beide bedrijven een grotere test uitvoeren met een commerciële vloot voertuigen.

Financiële details van de samenwerking zijn niet bekendgemaakt.
maci
0
Hier het PB:
"Kaartenmaker AND kondigt samenwerking aan en beoogd de kaarten industrie fundamenteel te veranderen

Kaartenmaker AND kondigt samenwerking aan en beoogd de kaarten industrie fundamenteel te veranderen

Capelle aan den IJssel - 11 september 2017 - AND is verheugd een samenwerking bekend te maken met Continental, een toonaangevende First Tier Automotive leverancier, om kaart- en locatiegegevens te verrijken met sensorgegevens welke worden verzameld door voertuigen. Tijdens de IAA Cars 2017 zullen AND en Continental presenteren hoe Map Fusion en eHorizon Map Service elkaar versterken en aanvullen om de kaarten van AND te verbeteren en verrijken om waarde te creëren voor de automotive industrie en andere sectoren.

Hugo van der Linde, CEO AND: "We zijn erg enthousiast om samen te werken met Continental. Continental brengt de kennis en kunde over de technologie in de auto en stuurt via de eHorizon Map API verwerkte gegevens naar AND. AND integreert deze gegevens om premium kaarten te maken. AND levert deze data in real-time en incrementeel om geavanceerde rijtoepassingen (ADAS) te ondersteunen. Verder, met meer dan 30 jaar ervaring in de verkoop van kaartlicenties bieden wij ook partijen aan om GPS trace en sensorgegevens te vermarkten."

Volgend op de industrie trend waarbij steeds meer voertuigen 'connected' zijn, zien AND en Continental belangrijke zakelijke mogelijkheden om samen te werken op het gebied van digitale kaarten. Continental brengt specialisatie in automotive controlesystemen, cloud services, service operaties en ook locatie-based data-analyses. AND brengt expertise op het gebied van digitale kaarten zoals het maken, onderhouden en distributie van digitale kaarten.

Kaart- en locatiegebaseerde use-cases stimuleren innovatie voor geavanceerde rijtoepassingen op het gebied van veiligheid, eco-efficiëntie en comfort, evenals autonoom rijden. De conventionele manier van kaarten maken voldoet niet meer aan de eisen van deze moderne functies en systemen. Daarom gebruikt AND de Continental eHorizon Map Service en de AND Map Fusion-technologie om bestaande kaarten te verbeteren, te updaten en te verrijken. Als onderdeel van de eerste tests gebruikt AND al gegevens welke door de eHorizon Map API worden verzameld en integreert deze gegevens via Map Fusion.

Aansluitend op de huidige tests gaan beide bedrijven begin 2018 verder testen in het veld met een commercieel voertuigenvloot. Dit met als doel de eHorizon Map Service-technologie van Continental te testen in combinatie met de AND Map Fusion-technologie. Dit zal waarde toevoegen aan klanten zowel binnen als buiten de automobielindustrie. Deze waarde creatie wordt niet alleen gegenereerd door frequentere kaart updates, maar ook door meer attributen toe te voegen aan de digitale kaarten van AND."

snowhmr
0
Dat is geen klein bedrijfje ik had continental eerder bij tt verwacht wow kwartaal omzet van Continental was 11 miljard met 750 miljoen winst. Stel ik mezelf direct de vraag waarom neemt Continental de boel niet over.
DeZwarteRidder
0
quote:

snowhmr schreef op 11 september 2017 08:49:

Dat is geen klein bedrijfje ik had continental eerder bij tt verwacht wow kwartaal omzet van Continental was 11 miljard met 750 miljoen winst. Stel ik mezelf direct de vraag waarom neemt Continental de boel niet over.
Eerst even elkaar aftasten......
[verwijderd]
0
snowhmr
0
Ik ben vooral blij met het feit dat And bij dit soort bedrijven om tafel zit kan nog voor een leuk jaar zorgen
Erg chebbi
0
Continental zit toch ook in het conglomeraat met HERE?
Ik heb er beperkt zicht op, maar het klinkt mij in de oren als dat twee datasystemen op elkaar worden aangesloten (omdat ze in en uitgangen hebben) en dat de commerciële impact van het geheel grijs gebied is.
AND kan met een robustere dataset de markt op..
Ik heb niet de indruk dat ze T2 en/of HERE hiermee inhalen en/of de achterstand verkleinen. Ze leven nog.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

snowhmr schreef op 11 september 2017 08:49:

Dat is geen klein bedrijfje ik had continental eerder bij tt verwacht wow kwartaal omzet van Continental was 11 miljard met 750 miljoen winst. Stel ik mezelf direct de vraag waarom neemt Continental de boel niet over.
Continental en Frau Schaeffler? De rijkste vrouw in Dld? Google maar effe.

Geef mij maar Bosch. In het bezit van vakbonden en andere collectieven.
Ik weet het, het is uit de tijd.
Maar Conti loopt technologisch achter. Via AND hopen ze een snipper op te rapen. Tevergeefs.

Don't fool with me, ANDfan. Waar ben je nu?
Over een AND-koers die die van TT zou kruisen??

Hoezo en wanneer?
Hkdnp
0
AND start slimme samenwerking

ABM Financial News - 09:41
(ABM FN-Dow Jones) De samenwerking met Continental is een slimme stap voor kaartenmaker AND International Publishers, omdat de Duitse toeleverancier één van de sterkste mogelijke partners in de auto-industrie is. Dit schreven analisten van NIBC maandag.

Door de samenwerking zou AND data sneller in zijn kaarten kunnen integreren en mogelijk ook extra functionaliteiten toevoegen. Dit is volgens NIBC tot op zekere hoogte vergelijkbaar met het twee jaar oude productieplatform van TomTom.

NIBC vraagt zich wel af wat het voordeel is voor Continental om samen te werken met een klein bedrijf als AND, dat weinig middelen ter beschikking heeft, ook omdat Continental al samenwerkt met de digitale kaartenmaker HERE, dat in handen is van Duitse autofabrikanten en ook samenwerkt met Intel en Mobileye.

NIBC heeft geen advies op het aandeel AND, dat maandag op een groene beurs 2,3 procent hoger noteerde op 6,75 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999De newsfeed is tenminste 15 minuten vertraagd en is een beperkte weergave van de totale webfeed die ABM Financial News levert.

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Product Laatst +/- +/- % Tijd
K V AND International Publishers D 6,62 0,02 0,30% 09:49:58 R
K V Continental A 200,60 1,65 0,82% 10:03:12 CX
DeZwarteRidder
0
quote:

snowhmr schreef op 11 september 2017 10:09:

And zet zichzelf op de kaart. Sorry kon het niet laten.
En BDB in z'n hemd......
maci
1
Opmerkelijk dat NIBC commentaar levert. Dat werd nooit eerder door hen gedaan.

De opmerking dat Continental al een samenwerkingsverband is aangegaan was mij ook opgevallen op hun site, waar overigens vanmorgen nog niets stond over de samenwerking met AND.

NIBC geeft aan dat ze zich afvragen waar het belang van Continental ligt.
Ook dat vroeg ik me af.
De enige reden die ik kan verzinnen is dat men bij goede (samenwerkings)resultaten AND wil overnemen.
Als dat zo is valt het te hopen dat AND niet in herhaling valt zoals jaren geleden toen er nauwe banden waren met TT.
AND kon niet waarmaken wat werd gevraagd waardoor TT afhaakte met alle nare gevolgen van dien.

Inmiddels is er binnen AND een gehele gedaanteverwisseling doorgevoerd.
Het huidige management zal vast bekend zijn met de historie van de destijds op handen zijnde afgeketste deal met TT.
Kortom: een gewaarschuwd man...

Succes ermee AND!
maci
0
Ten tijde van de bekendmaking dat AND op de IAA zou staan werd dat niet vermeld op de site van de betreffende Nederlandse partij die het NL paviljoen organiseert.

Inmiddels staat AND her en der wel vermeld:
goo.gl/T8EJxX
goo.gl/8R85ir
DeZwarteRidder
0
Mapmaker AND announces collaboration and aims to redefine map making & fundamentally change the mapping industry
Posted on Sep 11, 2017

Capelle aan den IJssel, the Netherlands – 11 September 2017 – AND is happy to announce a collaboration with Continental, a leading first tier automotive supplier, to enrich map and location data with sensor data collected from vehicles. During the IAA Cars 2017, AND and Continental will present how their Map Fusion and eHorizon Map Service leverage the complementary know-how and assets of each other to improve and enrich AND’s maps in order to add value to automotive and other sectors.

Hugo van der Linde, CEO AND: “We are very excited to work together with Continental. Continental will bring in the technology inside the car and delivers the processed data via the eHorizon Map API to AND. AND will integrate this data into first class premium maps. AND will deliver the data in real time and incremental to support advanced driving systems. Further, with more than 30 years’ experience in map licensing we also offer parties to monetize their probe and sensor data.”

Following the industry trend of more and more vehicles getting connected, AND and Continental see significant business opportunities in working together, to address the opportunities in the area of digital mapping. Continental brings domain expertise in automotive control systems, cloud services, service operations as well as location-based data analytics. AND brings expertise in digital mapping, including map creation, maintenance and distribution.

Map and location-based use cases are innovation drivers for vehicle related services in the areas of safety, eco-efficiency and comfort as well as automated driving.
The conventional way of creating maps doesn’t fulfill the requirements of these modern functions and systems any more. Hence, AND uses Continental’s eHorizon Map Service and AND’s Map Fusion technology to improve, update and enrich their existing maps. As part of first tests, AND already retrieves crowd-sourced data through the eHorizon Map API and integrates this data into its Map Fusion.

Following current tests, starting 2018 both companies will do further field tests with commercial vehicle fleets with the objective to test Continental’s eHorizon Map Service technology combined with AND’s Map Fusion technology. This shall add value to customers within and outside of the automotive industry. This value-add is generated by having more frequent map updates, as well as by adding further attributes to AND’s core maps.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 11 september 2017 10:11:

[...]
En BDB in z'n hemd......
Ten dele. Ik dacht aan Harman, die werd het dus niet.
Is conti zoveel beter?
Voor mevr .Schaefler is AND minder dan een een mug in de nacht...

DeZwarteRidder
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 11 september 2017 12:40:

[...]
Ten dele. Ik dacht aan Harman, die werd het dus niet.
Is conti zoveel beter?
Voor mevr .Schaefler is AND minder dan een een mug in de nacht...
Mw Schaefler kennen we niet en de samenwerking met Continental geeft aan dat AND niet meer het bedrijf is van 25 jaar geleden.
Bulletje80
0
Denk dat continental AND een kans wil geven. Als ze zich bewijzen worden ze overgenomen en heeft continental een eigen kaartenmaker en schuiven ze Here aan de kant.
DeZwarteRidder
0
Nederlanders actief op autobeurs Frankfurt
31 min geleden

FRANKFURT (ANP) - Nederlandse bedrijven die leveren aan automakers, presenteren zich deze week groot op de IAA-beurs in Frankfurt. Ook het ministerie van Infrastructuur & Milieu en de technische universiteiten in Eindhoven, Delft en Enschede zijn aanwezig bij de autobeurs.

Het is bijzonder dat de Nederlandse autotoeleveranciers zich op een van de belangrijkste autobeurzen ter wereld gezamenlijk presenteren. Op de vorige editie in 2015 kwamen ruim 930.000 bezoekers af.

De Nederlandse automotive-industrie is volgens brancheorganisatie RAI Vereniging vernieuwend. ,,Iedere auto die tegenwoordig van de band rolt heeft technologie en onderdelen die in Nederland worden ontwikkeld en gefabriceerd'', weet projectleider Eddy van de Vorst van RAI Vereniging. Ook wordt Nederland als testland gebruikt voor onder meer slimme mobiliteit en zelfrijdende auto's.

In ons land biedt de sector werk aan zo'n 45.000 mensen. Jaarlijks wordt door Nederlandse bedrijven voor 10 miljard euro aan producten en diensten geleverd aan auto- en vrachtwagenmakers.

Bij de bedrijven die zich in Frankfurt laten zien zitten grote namen als navigatiedienstverlener TomTom, staalbedrijf Tata Steel, speciaalchemiebedrijf DSM en kaartenmaker AND. Ook appmaker Flitsmeister is voor veel mensen een bekend bedrijf. Daarnaast zijn er technologiebedrijven als Team FAST dat een brandstof ontwikkelt op basis van mierenzuur en beeldschermenmaker InnoLux en materialenmakers als Aludium en Polyscope.

Een opvallende partij op de stand van de Nederlandse industrie is Pal-V. Het Nederlandse bedrijf ontwikkelde een vliegende auto die begin volgend jaar in productie moet gaan.
maci
0
quote:

100€ schreef op 11 september 2017 13:11:

Denk dat continental AND een kans wil geven. Als ze zich bewijzen worden ze overgenomen en heeft continental een eigen kaartenmaker en schuiven ze Here aan de kant.
Zo denk ik er ook over zoals in iets andere bewoording eerder (10.31) in dit draadje gemeld vandaag:
[Knip]

" Inmiddels is er binnen AND een gehele gedaanteverwisseling doorgevoerd.
Het huidige management zal vast bekend zijn met de historie van de destijds op handen zijnde afgeketste deal met TT.
Kortom: een gewaarschuwd man...

Succes ermee AND!"

Toevoeging: als de redenering inderdaad klopt is dit een tweede kans die AND krijgt van een grote "speler".
Mocht die worden verprutst zoals destijds bij TT het geval was dan vrees ik dat AND door het putje gaat.
Ze worden momenteel door de hele automotive-wereld op het gebied van navigatie gevolgd.

Drie keer is scheepsrecht zal in dit geval niet opgaan.
[verwijderd]
0
Continental meldt op de website niets over de samenwerking. Uit het PB blijkt ook niet dat de samenwerking een financiële component heeft, ook draagt het niet bij tot een grotere omzet. Het is geen joint-venture, het is een samenwerking.
Nadere informatie ontbreekt ook nog steeds over de belangrijke licentieovereenkomst voor het gebruik van digitale kaarten die AND heeft afgesloten met één van de grootste internetbedrijven van Europa. Begin 2017 was hier sprake van.
Zoals zo vaak blijft de berichtgeving van AND in nevelen gehuld.
107 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront