Arcelor Mittal « Terug naar discussie overzicht

Arcelor Mittal december

829 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 38 39 40 41 42 » | Laatste
max2
0
Gezien koersdaling van AM in Amerika afgelopen vrijdag, lagere openingskoers verwacht voor Arcellor Mittal vandaag
marathon 11
0
quote:

max2 schreef op 1 december 2019 17:59:

Gezien koersdaling van AM in Amerika afgelopen vrijdag, lagere openingskoers verwacht voor Arcellor Mittal vandaag
Waar heb jij dat gezien? Ik zag dat hij iets omhoog was.
[verwijderd]
0
quote:

max2 schreef op 1 december 2019 17:59:

Gezien koersdaling van AM in Amerika afgelopen vrijdag, lagere openingskoers verwacht voor Arcellor Mittal vandaag
Hum..AM gesloten op 15,53 euro omgerekend..
En sinds wanneer is er een openingskoers op zondag??
UpandDown
1
Ik hoop toch wel echt op een eindejaars rally.
En dan vooral voor arcelor. 20% stijging moet zo maar kunnen als er een handelsakkoord komt.
voda
0
ABN AMRO favoriet, ArcelorMittal verwachte flop

Kijkend naar de favoriete aandelen voor de maand december, dan staat ABN AMRO bij de beleggingsexperts bovenaan en doet ook ASML het goed.

Over cyclische aandelen zijn de ondervraagden minder te spreken. ArcelorMittal wordt voorspeld als de grootste flop in december, gezien de recente koersstijging van het aandeel.

Ook Randstad staat bij de beleggingsexperts in het rijtje van aandelen om in december niet te kopen. De professionals vinden de koers te hard gestegen en daarmee te veel vooruitgelopen op een mogelijk economisch herstel, aldus Actiam.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

(ingekort)

www.iex.nl/Forum/post/1340361/reageer...
voda
0
Alle hens aan dek voor de staalsector in Europa én China

De staalindustrie heeft zware jaren voor de boeg. En niet alleen in Europa, waar Tata Steel, ThyssenKrupp en ArcelorMittal moeten inkrimpen. Ook in China is het nu alle hens aan dek.

Peet Vogels 01-12-19, 15:00

De Chinese staalindustrie – de grootste ter wereld – lijdt sterk onder de stijgende ijzerertsprijzen, concludeert Atradius, de exportkredietverzekeraar, in een recent rapport over de staalindustrie. Maar ook de sterk schommelende verkoopprijzen van staal werken niet echt mee.

Volgens Atradius zijn de winsten in de Chinese staalindustrie in het afgelopen jaar sterk gedaald en alles wijst erop dat de winstmarges zullen blijven afnemen. Sinds het tweede kwartaal van 2019 zijn de staalprijzen vanwege de stagnerende binnenlandse vraag opnieuw gedaald, aldus de rapporteurs. ,,Deze zullen waarschijnlijk een nieuw dieptepunt bereiken in de tweede helft van het jaar. De vooruitzichten voor de Chinese staal- en metaalsector zijn onveranderd slecht en wij verwachten dat het aantal wanbetalingen en faillissementen in 2020 verder zal toenemen.’’

Geen nieuws
Dat het (ook) slecht gaat in de Europese staalindustrie is geen nieuws. Tata Steel, eigenaar van onder meer Hoogovens in IJmuiden, kondigde eerder al een flinke bezuinigingsoperatie aan. Ook ArcelorMittal en de Duitse staalproducent ThyssenKrupp gaan zwaar bezuinigen om de verliezen terug te dringen. De vraag is of dat voldoende zal zijn om weer winstgevend te worden. Het lijkt erop dat het ergste nog moet komen. Atradius ziet twee grote problemen opdoemen voor de staalfabrikanten. Het eerste: de traditioneel grote afnemers hebben het moeilijk. En ten tweede beginnen de milieueisen nu echt te bijten in Europa.

© Visual China Group via Getty Ima

Dat laatste treft vooral de staalleveranties aan de bouwsector. Daar ligt veel werk stil vanwege de stikstof- en de PFAS-crisis. Dat raakt de staalbedrijven direct. De regering is druk bezig met het vinden van oplossingen om de bouw weer op gang te krijgen. De vraag is echter of dat al op korte termijn soelaas gaat bieden.

Verkoop loopt terug

© AFP
Daarnaast speelt de malaise in de Europese auto- en machinebouwindustrie. Dat zijn traditioneel grote afnemers van staal. Maar de verkoop van nieuwe auto’s loopt terug. De Duitse automakers hebben ook te maken met verminderde export. China bijvoorbeeld, een van de belangrijkste markten voor autobouwers, koopt minder auto’s sinds de economie daar minder hard groeit. Daarnaast speelt de verschuiving naar elektrische auto’s de staalindustrie parten. Verbrandingsmotoren bevatten veel meer staal dan elektromotoren. Dus een structurele verschuiving naar elektrische auto’s zorgt voor een permanente daling van de vraag naar staal.

De nieuwe problemen kunnen de staalfabrikanten er eigenlijk niet bij hebben. Ze hebben het al moeilijk op de overvolle Europese staalmarkt. De export naar de VS gaat moeilijk vanwege de importtarieven op staal die de VS heeft opgelegd. Die tarieven gelden ook voor Chinees en Russisch staal. Reden voor Russische en Chinese staalproducenten om hun staal op de Europese markt te dumpen. Een markt waar de Europese fabrikanten ook hun staal moeten afzetten.

Dat zet de prijzen in Europa verder onder druk. En dat terwijl de prijs van ijzererts juist stijgt. Een dambreuk begin van dit jaar van een grote ijzerertsmijn in Brazilië leidde er namelijk toe dat er minder aanbod van ijzererts is.

Schrale troost
Deze week maakte de Europese Commissie bekend een onderzoek te starten naar Chinese staalimport. Het vermoeden bestaat dat de staalproducenten lichte aanpassingen deden aan het staal om op die manier importheffingen te ontlopen.

Er is een schrale troost voor Europa. Atradius verwacht een verdere neergang in de Chinese staalindustrie. Dat zorgt voor een minder groot overschot dat in Europa gedumpt wordt.

www.ad.nl/economie/alle-hens-aan-dek-...
[verwijderd]
0
quote:

voda schreef op 2 december 2019 06:40:

Alle hens aan dek voor de staalsector in Europa én China

De staalindustrie heeft zware jaren voor de boeg. En niet alleen in Europa, waar Tata Steel, ThyssenKrupp en ArcelorMittal moeten inkrimpen. Ook in China is het nu alle hens aan dek.

Peet Vogels 01-12-19, 15:00

De Chinese staalindustrie – de grootste ter wereld – lijdt sterk onder de stijgende ijzerertsprijzen, concludeert Atradius, de exportkredietverzekeraar, in een recent rapport over de staalindustrie. Maar ook de sterk schommelende verkoopprijzen van staal werken niet echt mee.

Volgens Atradius zijn de winsten in de Chinese staalindustrie in het afgelopen jaar sterk gedaald en alles wijst erop dat de winstmarges zullen blijven afnemen. Sinds het tweede kwartaal van 2019 zijn de staalprijzen vanwege de stagnerende binnenlandse vraag opnieuw gedaald, aldus de rapporteurs. ,,Deze zullen waarschijnlijk een nieuw dieptepunt bereiken in de tweede helft van het jaar. De vooruitzichten voor de Chinese staal- en metaalsector zijn onveranderd slecht en wij verwachten dat het aantal wanbetalingen en faillissementen in 2020 verder zal toenemen.’’

Geen nieuws
Dat het (ook) slecht gaat in de Europese staalindustrie is geen nieuws. Tata Steel, eigenaar van onder meer Hoogovens in IJmuiden, kondigde eerder al een flinke bezuinigingsoperatie aan. Ook ArcelorMittal en de Duitse staalproducent ThyssenKrupp gaan zwaar bezuinigen om de verliezen terug te dringen. De vraag is of dat voldoende zal zijn om weer winstgevend te worden. Het lijkt erop dat het ergste nog moet komen. Atradius ziet twee grote problemen opdoemen voor de staalfabrikanten. Het eerste: de traditioneel grote afnemers hebben het moeilijk. En ten tweede beginnen de milieueisen nu echt te bijten in Europa.

© Visual China Group via Getty Ima

Dat laatste treft vooral de staalleveranties aan de bouwsector. Daar ligt veel werk stil vanwege de stikstof- en de PFAS-crisis. Dat raakt de staalbedrijven direct. De regering is druk bezig met het vinden van oplossingen om de bouw weer op gang te krijgen. De vraag is echter of dat al op korte termijn soelaas gaat bieden.

Verkoop loopt terug

© AFP
Daarnaast speelt de malaise in de Europese auto- en machinebouwindustrie. Dat zijn traditioneel grote afnemers van staal. Maar de verkoop van nieuwe auto’s loopt terug. De Duitse automakers hebben ook te maken met verminderde export. China bijvoorbeeld, een van de belangrijkste markten voor autobouwers, koopt minder auto’s sinds de economie daar minder hard groeit. Daarnaast speelt de verschuiving naar elektrische auto’s de staalindustrie parten. Verbrandingsmotoren bevatten veel meer staal dan elektromotoren. Dus een structurele verschuiving naar elektrische auto’s zorgt voor een permanente daling van de vraag naar staal.

De nieuwe problemen kunnen de staalfabrikanten er eigenlijk niet bij hebben. Ze hebben het al moeilijk op de overvolle Europese staalmarkt. De export naar de VS gaat moeilijk vanwege de importtarieven op staal die de VS heeft opgelegd. Die tarieven gelden ook voor Chinees en Russisch staal. Reden voor Russische en Chinese staalproducenten om hun staal op de Europese markt te dumpen. Een markt waar de Europese fabrikanten ook hun staal moeten afzetten.

Dat zet de prijzen in Europa verder onder druk. En dat terwijl de prijs van ijzererts juist stijgt. Een dambreuk begin van dit jaar van een grote ijzerertsmijn in Brazilië leidde er namelijk toe dat er minder aanbod van ijzererts is.

Schrale troost
Deze week maakte de Europese Commissie bekend een onderzoek te starten naar Chinese staalimport. Het vermoeden bestaat dat de staalproducenten lichte aanpassingen deden aan het staal om op die manier importheffingen te ontlopen.

Er is een schrale troost voor Europa. Atradius verwacht een verdere neergang in de Chinese staalindustrie. Dat zorgt voor een minder groot overschot dat in Europa gedumpt wordt.

www.ad.nl/economie/alle-hens-aan-dek-...
nou als je dit allemaal zo lees, gaan we richting de e5,-.
UpandDown
0
quote:

Pokkertje schreef op 2 december 2019 07:30:

...
Ja als je dit weer leest kunnen we vandaag weer gaan stijgen.
Mountainlion
0
Op de Iex pagina staat, dat bedrijven in de staaldector
Vandaag kunnen bewegen naar aanleiding van de Chinese groei betreft
Industriecijfers. Hopelijk bedoelen ze daarmee een
stijging, maar aan de andere kant, zullen ze meer goedkope staal
dumpen in Europa.
Toch hoop ik dat we weer richting de € 16 kruipen.
UpandDown
0
quote:

Mountainlion schreef op 2 december 2019 08:41:

Op de Iex pagina staat, dat bedrijven in de staaldector
Vandaag kunnen bewegen naar aanleiding van de Chinese groei betreft
Industriecijfers. Hopelijk bedoelen ze daarmee een
stijging, maar aan de andere kant, zullen ze meer goedkope staal
dumpen in Europa.
Toch hoop ik dat we weer richting de € 16 kruipen.

En dan hopelijk vandaag sluiten boven 16 zou een mooi begin van de maand zijn.
Archie Steelman
0
Goedemorgen allemaal
Het ziet er rooskleurig uit met de koers vandaag lijkt mij zo
Succes
Archie Steelman
0
De Telegraaf schrijft een mooi bericht:

Arcelor duwt AEX door 600 punten

In de hoofdindex ging staalmaker ArcelorMittal (+1,5%) aan kop.

Leuk om te lezen natuurlijk zo
En ondertussen is de genoemde 1,5% al 2,18% geworden zelfs
voda
0
Europese bedrijven actief in de staalproductie en mijnbouw profiteerden van de Chinese industriecijfers. In Londen dikten de mijnbouwers BHP en Antofagasta rond 1 procent aan. Staalconcern ArcelorMittal was de sterkste stijger bij de hoofdfondsen op het Damrak met een winst van 1,6 procent.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-021219-112/AEX-...
finance2u
0
US Midwest binnenlandse warmgewalste Coil Steel Futures - (HRCc1) ..wat een flinke stijging eind november!
Bir
0
Goeiemiddag, de feestvreugde is alweer een heel eind over, ben benieuwd of / wanneer we de AEX 600 grens definitief gaan slechten. Als niemand de tablet en mobiel van Trump afpakt, gaat het niet goed komen denk ik.

Grtz Bir.
Archie Steelman
0
WASHINGTON - De Verenigde Staten gaan met onmiddellijke ingang opnieuw importheffingen opleggen op staal en aluminium uit Brazilië en Argentinië. Dat meldde de Amerikaanse president Donald Trump op Twitter.
Trump stelt dat beide Zuid-Amerikaanse landen hun munten fors hebben laten verzwakken, wat niet goed is voor Amerikaanse boeren. Daarom worden de heffingen opnieuw ingevoerd, aldus de president.

Archie Steelman
0
Arcelor is mede door het bericht van Trump aardig weggezakt helaas.
Hierdoor kwam er weer meer twijfel in de markt over een aanstaande handelsdeal tussen de VS en China.
foexie
0
quote:

Archie Steelman schreef op 2 december 2019 13:13:

Arcelor is mede door het bericht van Trump aardig weggezakt helaas.
Hierdoor kwam er weer meer twijfel in de markt over een aanstaande handelsdeal tussen de VS en China.
Gaat nog wel het rood in. Met dank onze man in de USA met zijn rode stroopdas. Vast even contact met zijn vriendjes gehad. "Wat zal ik doen heffingen of tweetje ?". Kunnen jullie mooi goedkoop inslaan.....
829 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 38 39 40 41 42 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 12:01
Koers 23,870
Verschil -1,650 (-6,47%)
Hoog 24,370
Laag 23,760
Volume 3.317.070
Volume gemiddeld 2.286.866
Volume gisteren 2.055.736

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront