TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Dutchy Ron
3
Pak de grafiek erbij van sep-dec 2015, grote kans dat we herhaling zien van vorig jaar. Gisteren hebben we namelijk gezien dat bedrijven met potentie niet afhankelijk zijn van indexen. TT heeft nog wat goed te maken, het aandeel presteert ondermaats, al dan niet vanwege een geregisseerde koers. Het helpt niet te blijven hangen in allerlei complot theorieën en direct van slag te zijn wanneer het koersverloop op een dag anders gaat dan je verwacht. Er spelen op bepaalde dagen nu eenmaal andere grotere belangen dan jouw belang. De beurs kijkt altijd vooruit dus wat dat betreft sluit ik een koers van 12 nog steeds niet uit op 31 december 2016, ook zonder (dirty) exit. Deze maand wederom succes gewenst met het maken van de juiste keuzes.
Dutchy Ron
0
NVIDIA (NVDA) Is One of the Best Tech Stocks: Here's Why
m.nasdaq.com/article/nvidia-nvda-is-o...

NVIDIA's foray into the autonomous vehicles and other automotive electronics space has been driving this stock higher since mid-2015. It should be noted that during the last reported quarterly results, the company witnessed a 68% year over year jump in automotive segment revenues, mainly driven by premium infotainment and digital cockpit features in mainstream cars.

Its plan to unveil new technology for self-driving cars is also encouraging. The evolution of smart cars that can "see" for us, alert us to danger and even brake the car when we're not paying attention is just the beginning of this innovative venture.

Notably, the graphic chip behemoth unveiled a new AI supercomputer chip designed for self-driving cars, called Xavier, at its GPU Technology Conference (GTC) in Amsterdam yesterday. Per the company, the processor is capable of delivering 20 trillion operations per second (TOPS) of performance, while consuming just 20 watts of power.

Apart from this, NVIDIA has entered into a partnership with TomTom - a Dutch mapping and navigation group, to develop AI in order to create a cloud-to-car mapping system for self-driving cars.

The company's current Drive PX 2 computer chip for self-driving cars is considered to be as powerful as 150 MacBook Pros, and has the capacity to power 12 video camera inputs and sensor fusion. The chip, according to NVIDIA, can run about 24 trillion deep learning operations per second thereby enabling driverless cars to determine the next move in a fraction of a second.

While consumers are already using cameras to stay in a single lane, which has greatly reduced accidents, this is the not the main reason behind the development of this technology. It's in fact the statistics that show a dramatic rise in distracted driving and how some new auto technology like Automatic Emergency Braking (AEB) can prevent tens of thousands of rear-end collisions every year, saving countless lives. NVIDIA is also trying to revolutionize technology to make cars a safer means of getting around.

Notably, the company already provides various technologies such as digital instrument clusters, navigation, advanced driver-assistance systems and infotainment under its partnership agreement with several automakers including Honda HMC , Tesla Motors TSLA Audi, Volvo, Mercedes-Benz and BMW.
keak
0
TOMTOM komt zo'n beetje bij elke automaker/techbedrijf over de vloer voor het autonomous driving of de telematics. De niet belegger of niet in deze sector belegger weten echt niet wat ze te wachten staat ik spreek wel eens mensen en als ik dan zeg over 4 jaar zit je niet meer achter het stuur van je auto, zitten ze je raar aan te kijken. Deze sector is wel zo hot en er gaan miljarden in geinveteerd worden. Dan kennen wij als TOMTOM belegger trots zijn dat TOMTOM momenteel bij elk Tier 1 bedrijf over de vloer komt. Het vertaald zich nog niet in de cijfers maar dat gaat gerust komen. En dan hoop ik dat wij er ook van mee profiteren. En dus hoop ik dat de koers deze maand geleidelijk stijgt en dat er bij de cijfers nog wat positiefs gemeld wordt en dat we dan wat harder stijgen.
Ik wens jullie allen veel succes deze maand en de maanden hierna natuurlijk want de ENDGAME moet nog beginnen.
Dutchy Ron
0
In response to new mobility challenges, the PSA Group (Paris:UG) is continuing to deploy its Push to Pass plan by building an ecosystem of some 15 partners and developers, all of whom will be attending the Group's Mobility Days event on 28 and 29 September in Paris.

With the goal of offering sustainable, smart, safe and shared mobility solutions that guarantee freedom of movement for all, the Group's strategy is being demonstrated today. All of these announcements follow:
a connected fleet management services partnership with TomTom Telematics

NewKidInTown
1
Ik neem maar aan dat dit het "echte" oktoberdraadje is.

Ik wens in ieder geval een ieder die belangen heeft in T2, hetzij dat je long zit, hetzij dat je short zit, mooie resultaten en dat er maar wat verdiend mag worden deze maand, want daar zou het uiteindelijk om moeten gaan.
Ik ga me verder niet bezig houden met de technische aspecten van navigatie en het bedrijf zelf. Zal hoogstens af en toe iets op beleggingsgebied bijdragen, een terrein dat, naar mijn bescheiden mening, behalve het omhoog of naar beneden willen schreeuwen van de koers, te weinig aan bod komt.

Wat ik me wel eens afvraag hier, is of beleggers in T2 wel eens verder rondkijken naar alternatieven op beleggingsgebied ? Dus of er elders betere mogelijkheden zijn. Dat zou je wel moeten doen, vind ik, als je bezig bent met beleggen.
En dan de volgende vraag, stel even dat je betere alternatieven tegen komt, stap je dan over naar iets anders ?
Iets zegt me, dat 80% van de beleggers hier dat niet doen, dus niet verder rondkijken en dus al helemaal niet eventueel overstappen.
Kun je natuurlijk zeggen, JA, we kijken constant rond en komen nergens een beter alternatief tegen. Hooguit kun je daar tegenin brengen dat dan de timing "minder gelukkig" was, de resultaten van 2016 tot nu toe in ogenschouw nemend.
Wat mij verder opvalt en waar ik enerzijds bewondering voor heb, is de grote mate van kennis over het bedrijf en sector die hier gepost wordt. Anderzijds denk ik dat dat voor een normaal mens niet te doen is, als je ook andere sectoren in je beleggingsbeleid zou willen betrekken om de juiste beleggingsbeslissingen te kunnen nemen.
Afijn, ik zit zo niet in elkaar, heel anders, zoals gebleken is, kijk veel meer om me heen en zie meestal elders betere mogelijkheden, dat kan voor de zeer korte termijn zijn, van enkele uren tot dagen tot de iets langere termijn. Dan moet je denken aan 3 tot maximaal 6 maanden.
Afrondend nog even een paar "wapenfeiten" van de afgelopen week.
Ik was en blijf bearish over de stockmarket. Gisteren heb ik met een zeer gelukkige timing afscheid genomen van mijn puts AEX. Bovendien een zeer gelukkige rit met VIX turbo's long van donderdag op vrijdag, ingestapt toen die op bijna all-time-low stond en vrijdag op daghoog eruit.
Bijna de helft van de winst gestoken in een kleiner aantal AEX puts again. En die laatste keuze was verre van gelukkig, in ieder geval tot nu toe, mede omdat het drama rond Deutsche Bank lijkt mee te vallen. Een stevige correctie op de beurzen lijkt daarmee nog niet ingezet voorlopig. Niettemin blijf ik bearish voorbereid voor dit najaar, we zullen het wel zien. Wel voor 95% cash en waiting.

Voor jullie die in T2 zitten, in ieder geval weer succes de komende maand.
[verwijderd]
1
Verwacht geen spectaculaire daling vóór 8 november. Voor Tt een spannende maand, dat wel.
Tom3
0
Laat NVDA het goede voorbeeld zijn. Het aandeel is 500% gestegen in 4 jaar. k/w verhouding van tegen de 42x. Met een marktkapitalisatie van $ 36 miljard hebben ze zeker spending power.
www.bloomberg.com/quote/NVDA:US
seren
1
van forbes.com (via @eddysoft)

Baibu en Nvidia make een open systeem voor SDC, en RoadDNA zou zomaar daar een sleutelrol in kunnen gaan spelen:

Integrating nVidia’s deep learning expertise in processing the data and functionality to precisely help locate the vehicle on an HD map and plan a safe path should help Baidu monetize this. It should be noted that for a safe experience in a self driving vehicle, it must be capable of knowing exactly where it is, recognize objects around it, and continuously calculate an optimal path to the destination.
Dutchy Ron
0
Kid ik had mij voorgenomen niet meer op jouw postings te reageren. Aangezien je de maand fatsoenlijk begint en niet aan het bloedzuigen bent maak ik een uitzondering. Ik ben het namelijk eens met je vragen. Er is meer dan TT en uiteindelijk belegt iedereen om (een zo hoog mogelijk) rendement te behalen. Ik denk dat 50% van de particuliere beleggers in TT alleen TT in portefeuille hebben. Dan laat je andere kansen liggen. Echter iedereen is natuurlijk vrij om die keus te maken.
NewKidInTown
1
[verwijderd]
0
Gisteren plukje verkocht in de verwachting dat aan het einde van de dag, TT wel weer (flink) onder € 8,42 zou noteren. Misschien volgende week nog een mogelijkheid om weer met het volle aantal mee te doen, als de endgame daar is.
mjmj
0
quote:

Overtake schreef op 1 oktober 2016 11:06:

Gisteren plukje verkocht in de verwachting dat aan het einde van de dag, TT wel weer (flink) onder € 8,42 zou noteren. Misschien volgende week nog een mogelijkheid om weer met het volle aantal mee te doen, als de endgame daar is.
End game is inmiddels weer achter de rug. De game die nu op de wagen staat is er 1 die onvoorspelbaar is. Niemand kan deze game in zijn eentje beheersen, TT zeker niet. Dus het idee dat er een speler is die een end game kan verodorneren is geen onderdeel meer van het spel.
NielsjeB
0
quote:

RESEARCH schreef op 1 oktober 2016 11:26:

FD: komt de eerste zelfrijdende auto uit China of uit de VS.

fd.nl/morgen/1169352/komt-de-eerste-z...

Komt de eerste zelfrijdende auto uit China of de VS?
In veel landen worden zelfrijdende auto’s getest in het verkeer. Autofabrikanten smeden allianties met tech- en taxibedrijven. Maar waar breekt de eerste zelfrijder door? China? Of toch de VS?
Baidu, Alibaba en Tencent hebben één ding gemeen. De BAT’s, zoals China’s grootste internetconglomeraten genoemd worden, zijn allemaal bezig met de zelfrijdende auto.
Foto
Mogelijk worden de Chinese zelfrijders gratis. Het geld komt van entertainment.

Baidu, China’s equivalent van Google, testte eerder al de zelfontwikkelde Autobrain-software op BMW’s. Nu wordt getest op de Chery en de Changan, beide van Chinese makelij. Alibaba is zover nog niet, maar heeft samen met Shanghai Motor wel een auto ontwikkeld die direct aan de smartphone gelinkt kan worden. ‘Een technologie die de chauffeur op korte termijn overbodig maakt’, zei topman Wang Jian deze zomer.
Technologiebedrijf Tencent, buiten China vooral bekend van alles-in-een-app WeChat, is concreter. Met Future Mobility, een bedrijf dat gesteund wordt door iPhone-producent Foxconn, wil Tencent in 2020 de eerste zelfrijdende auto op de markt brengen. Autobezit wordt daarbij minder belangrijk. De app voor carhailing Didi Chuxing, vorig jaar goed voor ruim 1,4 miljard ritjes, heeft goede papieren om het platform te worden voor mensen die van A naar B willen.
Niet alleen de gevestigde namen stappen in de zelfsturende auto. Ook het veel kleinere LeEco, van origine een online videoplatform, wil een platform creëren voor mobiliteit, communicatie en entertainment. Met Yidao beschikt het reeds over een app waarmee gebruikers een auto met chauffeur kunnen bestellen. Eind dit jaar wil LeEco een begin maken met het zelf bouwen van elektrische auto’s. Het investeert $3 mrd in een productiefaciliteit in het Zuid-Chinese Huizhou. Het is de bedoeling dat hier binnen afzienbare tijd zelfrijdende auto’s de fabriek uit gaan rollen. Mogelijk worden die zelfs gratis, zo zei LeEco-topman Jia Yueting eerder: nu de chauffeur zich met andere zaken kan bezighouden, moet het geld verdiend worden met entertainment.

Ding Lei, vice-voorzitter van LeEco Super Car, rijdt in een LeSEE zelfrijdende concept-wagen tijdens een autoshow in Beijing. foto: HH
‘Nieuwe partijen uit de internetindustrie zijn de regels van het spel drastisch aan het veranderen’, zegt auto-expert Shen Jun van consultancybureau Accenture. ‘Voorheen hadden bestaande spelers een betere uitgangspositie: de barrières voor nieuwe partijen waren hoog. Inmiddels zie je dat gevestigde namen het risico lopen te verworden tot een original equipment manufacturer’, zegt Shen. Hij wijst naar de smartphone-industrie, waar partijen als Foxconn producten in elkaar zetten voor merken als Apple en Samsung. ‘De kracht is nu vanuit China aan het komen’, stelt vicepresident Alain Visser, vice-president Marketing en Sales bij Geely, het Chinese moederbedrijf van Volvo. ‘Tot voor kort kon China misschien kopiëren, nu worden er vooral zaken gecreëerd’, aldus Visser.
Ook de wetgever speelt daarin een rol. De beleidsstukken moeten nog worden afgehamerd, maar China is al een eind op weg om de zelfrijdende auto te reguleren. Volgens de eerste concepten zou de eerste zelfrijdende auto in 2020 de snelweg op mogen, in 2025 is ook de stad geen verboden terrein meer. Grote vraag is wel welke standaarden daarbij worden aangehouden. Haakt China aan bij een internationale standaard? Of kiest het voor eigen technologie? Vooralsnog neigt het vooral naar het laatste.
Chinese consumenten zeggen in ieder geval klaar te zijn voor de zelfrijdende auto. Liefst 96% ziet het als een optie voor dagelijks vervoer, tegen 58% van de Duitsers en de Amerikanen. Of dat een BAT-mobiel of toch een BMW wordt? Analist Shen heeft zijn twijfels. ‘Er is nog altijd een groot gat met de gevestigde merken. Bij luxemerken gaat het niet alleen maar om technologie, maar juist ook om langdurige prestaties over een lange periode.’
Sjoerd den Daas is correspondent voor het FD in Beijing
NielsjeB
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 30 september 2016 23:07:

Linkje naar filmpje stond in dit artikel van vandaag
gas2.org/2016/09/30/nvidia-brings-art...

Filmpje was van gisteren en 220k keer bekeken

Zie ook www.nvidia.com/object/hd-mapping-syst...
Dank.

De research paper van NVIDIA waarnaar wordt verwezen is ook interessant voor de technisch onderlegde forumbezoekers.

End To End Learning For Self Driving Cars
images.nvidia.com/content/tegra/autom...
[verwijderd]
1
quote:

NielsjeB schreef op 1 oktober 2016 12:23:

[...]
Dank.

De research paper van NVIDIA waarnaar wordt verwezen is ook interessant voor de technisch onderlegde forumbezoekers.

End To End Learning For Self Driving Cars
images.nvidia.com/content/tegra/autom...
Dan zou ik zeker ook de uitgeschreven CES2016 key-note speech van Nvidia's Jen Hsun Huang lezen, en zo mogelijk het (zeer inspirerende kerel!) filmpje bekijken.
Verhaal:
blogs.nvidia.com/blog/2016/01/03/ces-...
Filmpje:
youtu.be/Md6KvHrVbMM

Let wel, toen was HERE nog volledig in the picture. Alle HD-kaarten footage is van HERE. Ik denk dat de HERE engineers niet voldoende kennis hebben kunnen leveren en door de mand zijn gevallen in het op hoog niveau kunnen ondersteunen van Nvidia bij de uitwerking van dit alles. Kun je nagaan wie er de AI inbreng bij het volledige maps-portfolio bij Nvidia gaan inbrengen. Juist: Tom2 engineers. Het wordt nóg interessanter voor een jong bevlogen iemand om voor Tom2 te werken.
vreemdvermogen
1
quote:

keak schreef op 1 oktober 2016 06:16:

TOMTOM komt zo'n beetje bij elke automaker/techbedrijf over de vloer voor het autonomous driving of de telematics. De niet belegger of niet in deze sector belegger weten echt niet wat ze te wachten staat ik spreek wel eens mensen en als ik dan zeg over 4 jaar zit je niet meer achter het stuur van je auto, zitten ze je raar aan te kijken. Deze sector is wel zo hot en er gaan miljarden in geinveteerd worden. Dan kennen wij als TOMTOM belegger trots zijn dat TOMTOM momenteel bij elk Tier 1 bedrijf over de vloer komt. Het vertaald zich nog niet in de cijfers maar dat gaat gerust komen. En dan hoop ik dat wij er ook van mee profiteren. En dus hoop ik dat de koers deze maand geleidelijk stijgt en dat er bij de cijfers nog wat positiefs gemeld wordt en dat we dan wat harder stijgen.
Ik wens jullie allen veel succes deze maand en de maanden hierna natuurlijk want de ENDGAME moet nog beginnen.

Nou dat waag ik te betwijfelen. Over 4 jaar rijdt het merendeel van de mensen nog in 'gewone' auto's. De SDC's zullen aanvankelijk voor de happy few zijn.Of misschien een Uber ritje.
Dutchy Ron
0
www.businesswire.com/news/home/201609...

AKRON, Ohio--(BUSINESS WIRE)--Smithers Apex is pleased to announce the inaugural Image Sensors Auto Americas Conference, taking place October 27-28, 2016 at the Hyatt Regency San Francisco Airport. Following the successful European IS Auto event, IS Auto Americas 2016 will feature a full program focused on the technical developments across the supply chain that are enabling leading automotive suppliers to better respond to the needs of OEMs.

Image Sensors Auto Americas 2016 will feature presentations from experts at some of the industry’s biggest players including Volvo, Cisco Jasper, Sony, SAIL-Toyota Center For AI Research, TomTom, Magna, Valeo, Harman, Hitachi and Renesas.

This year’s agenda will also include:

Tracked sessions on Imaging and Sensors and Vision and Sensor Fusion
A presentation by Volvo on OEM requirements for next generation sensor technology
Panel discussions on pre-deployment image sensor and machine vision technologies, and current limitations and enhancements to smart vehicles and sensor technology
Dedicated sessions around automotive industry changes and implications for sensor technology, multi-camera and multi-modal sensor ecosystems and image sensor and processing advancements
Tom3
0
" JHH announces that the first car company to deploy DRIVE PX 2 will be Volvo. In a public test next year 100 autonomous cars will hit the road in the Swedish carmaker’s hometown of Gothenburg."

blogs.nvidia.com/blog/2016/01/03/ces-...

Volvo zal dus zeker de eerst SDC klant van Tom2 worden.
6.784 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,080
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront