TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari

3.929 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 193 194 195 196 197 » | Laatste
dipity
9
Zoals toegezegd een nieuw overzicht met positieve en negatieve serendipiteit mogelijkheden. Opgesteld door seren en mij. Jullie commentaar, aanvullingen, tegenwerpingen ed. zijn zeer welkom.
Positieve kansen
- Afsplitsing business unit (Consumer – Telematics)
- Apart zetten maps / road DNA met participatie afnemers (ASML scenario)
- Here sluit samenwerking af met TomTom voor realiseren standaard in HAD
- Nieuwe automotive contracten (Ford, GM, Toyota, Volvo, Tesla)
- Aankondiging Maps samenwerking t.b.v. HAD met Toyota, Ford of anderen
- Aankondiging nieuwe module Apple / CarPlay met TomTom inside
- Introductie bij CES van Bosch / TomTom platform voor HAD
- Nieuwe licenties met grote techpartij (Google, Samsung, Facebook)
- Introductie IOS/Carplay app bij CES
- Nieuwe apps grote merken met Tom Tom (vgl. MyVW, Shell, verzekeraar)
- Overname door Telematics, die direct waarde toevoegt
- Doorbraak TomTom vracht/bedrijfswagens HAD markt met Bosch / Daimler
- Grote metropool sluit duurzaam / veilig rijden contract af met TTT
- Verrassing in verkoopresultaten TomTom Sparks
- Economische groei heeft positief effect op omzet Consumer
- Verhoging omzet, winst en/of outlook bij jaarcijfers 2015
- Defrev marge valt versneld vrij in 2016
- Vorming Chinees consortium: Autonavi/TomTom + Tencent, Navinfo, Baidu
- Overname(gerucht) door Apple
- Grote zakenbank, zoals GoldmanSachs of HSBC, start volgen met Buy
Negatieve kansen
- Consortium autobouwers zet in op OpenStreetMap
- Grote automotive partijen stappen in bij platform Here
- Geen nieuwe contracten automotive en/of licenties in Q1 2016
- Aankondiging Google: leveren maps / software aan automotive industry
- Introductie nieuwe technologie vergelijkbaar met ROAD DNA
- Breakthrough HAD ontwikkeling door Toyota zonder TomTom
- Groei Telematics met 30% per jaar zet niet door
- Negatieve versnelling in PND verkoop door succes gratis apps
- Koers EU / dollar drukt marge tot onder 53%
- Geen verhoging van zowel omzet, winst of outlook bij jaarcijfers 2015


[verwijderd]
0

mooi samengevat

zou enkel vertaald naar koersniveau voor t komende jaar het volgende willen aanmerken

- puur op de cijfers zal het volgende koersdoel in lijn der verwachtingen van 15 euro moeilijk te verantwoorden zijn en is TT eerder een 12 euro aandeel ( vandaar dat we zonder extra nieuws wat al niet in de lijn der verwachtingen is geen verhogingen hebben gezien van Exane en MS, deze beide koersdoelen zijn bereikt )

- weet TT een manier te vinden waarbij de Beurswaarde onderliggende waarde vd assets gaat benaderen dan zullen koersen van 20 @ 25 euro haalbaar zijn

aangezien wij geen inzage hebben voor hoe of wat het Bestuur die tevens de grootaandeelhouders zijn wat betreft het hard maken van assets zou kunnen overwegen, moeten we uitgaan dat TT waarschijnlijk in 2016 ergens tussen de 10 en 15 zal handelen, de 12 euro als mid-prijs is dan zo'n beetje het matje.

zelf denk ik dat een Koper zich zal melden en daarom blijf ik er ook vol in hangen, maar ik weet dat het gros hier op het forum dat liever niet ziet en dus denk ik dat die tevreden zullen zijn met een gemiddelde prijs niet ver van het huidige niveau. ( 10 om 15 met 12 als mid-prijs)
de daarop volgende jaren als de winsten echt zichtbaar de bottom-line gaan beteren, zal TT naar hogere niveaus kunnen, tot die tijd zal het voornamelijk een nieuws gedreven aandeel blijven.

spannend, succes.
[verwijderd]
0
Apple's watch is geen doorslaand succes geworden en dedicated fitness en health wearables zijn doorgeslagen. Ik verwacht daarom hoge bijdrage van fitness (spark) aan de Consumer omzet. Meer dan menigeen denkt.
vreemdvermogen
0
Woow Dipity, wat een mooie opsomming. Als ik het op een weegschaaltje zou kunnen leggen, geven voor mij de positieve punten wel de doorslag.
Het blijft allemaal spannend.
We (ik in ieder geval) hebben een schitterend beursjaar achter de rug als Tom2 believers. Fijne jaarwisseling en een gezond(verstand)2016.
Juun
0
Mooie opening Dipity, AB
Misschien kan Griepje zijn 1e post nog weghalen, want die eer verdien jij.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 28 december 2015 18:20:

Apple's watch is geen doorslaand succes geworden en dedicated fitness en health wearables zijn doorgeslagen. Ik verwacht daarom hoge bijdrage van fitness (spark) aan de Consumer omzet. Meer dan menigeen denkt.
Dat verwacht ik ook. De Q4-cijfers zullen spectaculair goed zijn.

Ook de 2016-forecast gaat de markt positief verrassen.

En dat is nog maar een beginnetje van de groeiversnelling die we in de komende jaren gaan zien. Met name vanuit de SAAS-divisies met schaalbare marges: Telematics (TomTom Europees marktleider in groeiende markt), Licensing (aantal app-gebruikers vanuit Apple en Uber groeit spectaculair) en Automotive (orders zijn reeds binnen; Renault, Fiat-Chrysler, Peugeot-Citroen, Volkswagen etc. etc.).
[verwijderd]
1
@dipity

Mooie opsomming. Dikke AB!

Afsplitsing zou verstandig kunnen zijn om de waarde van de assets te ontsluiten (minimaal 30 euro).
Maps is het meest logisch (incl. Licensing en Automotive)(kan via separate notering aan bijv. de Nasdaq).
Telematics zou je dan ook moeten afsplitsen.

De bedreigingen zijn vrij kansloos. Er is geen autofabrikant die zijn klantdata gaat toevertrouwen aan Google. Google is met haar zelfrijdende autootjes ook op het verkeerde paard aan het gokken. De evolutie richting HAD komt vanuit de partijen zoals Bosch en TomTom en vooral ook vanuit de bestaande autofabrikanten.
Open Street Maps is leuk maar je hebt in automotive toch echt kwaliteit nodig.

Belangrijkste troef voor de toekomst van TomTom is het gepatenteerde RoadDNA. Deze technologie is nu reeds beschikbaar en de beste oplossing voor voor HAD. RoadDNA zie ik uitgroeien tot de nieuwe wereldstandaard!
En ook als je iets vergelijkbaard ontwikkelt, dan zul je toch eerst moeten afrekenen bij TomTom voor het gebruik van de patenten (dat gaat goud opleveren als straks RoadDNA in zo'n beetje iedere nieuwe auto verschijnt als basistechnologie).
[verwijderd]
1
Ik denk bovendien dat de voortekenen richting een Toyota deal wijzen. En dan hebben we er wel over de grootste autofabrikant ter wereld. En waarom zouTomTom niet uiteindelijk de hele resterende PND-markt naar zich toe gaan trekken. Alle alternatieven zijn nu toch zwaar inferieur. Veel slechtere kaarten en geen Traffic. De Rider schijnt de Muvo's vrijwel weg te hebben geblazen. Bij de Trucker zal iets soortgelijks spelen. Waarom zou je als automobilist met een volledig achterhaald inbouwsysteem nog een Garmin overwegen?
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 28 december 2015 22:21:

Ik denk bovendien dat de voortekenen richting een Toyota deal wijzen. En dan hebben we er wel over de grootste autofabrikant ter wereld. En waarom zouTomTom niet uiteindelijk de hele resterende PND-markt naar zich toe gaan trekken. Alle alternatieven zijn nu toch zwaar inferieur. Veel slechtere kaarten en geen Traffic. De Rider schijnt de Muvo's vrijwel weg te hebben geblazen. Bij de Trucker zal iets soortgelijks spelen. Waarom zou je als automobilist met een volledig achterhaald inbouwsysteem nog een Garmin overwegen?
Stel het is een Toyota deal. Met hoeveel zal de koers van Tomtom op dit mogelijke nieuws stijgen?
Juun
0
quote:

Goudhaantjes schreef op 28 december 2015 22:25:

[...]

Stel het is een Toyota deal. Met hoeveel zal de koers van Tomtom op dit mogelijke nieuws stijgen?
Domme vragen bestaan niet zeggen ze wel eens. Maar als ik nu antwoord: € 1,14, is dan het antwoord dom, of toch de vraag?
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 28 december 2015 22:33:

[...]
Domme vragen bestaan niet zeggen ze wel eens. Maar als ik nu antwoord: € 1,14, is dan het antwoord dom, of toch de vraag?
Hmmm, nu maak je er eigenlijk een soort kwis van. Ff denken hoor... Ik gok dat het antwoord n is, of p. Doe maar p, dat voelt het beste.
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 28 december 2015 22:38:

[...]
Hmmm, nu maak je er eigenlijk een soort kwis van. Ff denken hoor... Ik gok dat het antwoord n is, of p. Doe maar p, dat voelt het beste.
Sorry, ik reken toch liever met x. En mag het AUB wat preciezer? x=1,136497. Aan dat wazige gedoe van 1,14 heeft Goudhaantjes echt niks! Help die man nou eens echt! Je zult zelf maar met dit soort wezensvragen voor je toekomst zitten. Moet ik nu echt het verschil gaan uitrekenen tussen 1,136497 en 1,14 als je met 6 miljoen aan het beleggen bent?
p1woord
0
Heren wat weer een leerzame discussie en natuurlijk een ab voor dipity .Ik moet wel bekennen dat ik niet alles begrijp,maar toch
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 28 december 2015 22:56:

[...]
Sorry, ik reken toch liever met x. En mag het AUB wat preciezer? x=1,136497. Aan dat wazige gedoe van 1,14 heeft Goudhaantjes echt niks! Help die man nou eens echt! Je zult zelf maar met dit soort wezensvragen voor je toekomst zitten. Moet ik nu echt het verschil gaan uitrekenen tussen 1,136497 en 1,14 als je met 6 miljoen aan het beleggen bent?
Eerstkomende volle maan is 24 januari 2016 02:46:20.
Dit moet genoeg zijn, ik zeg niks meer ;-)
[verwijderd]
1
quote:

Hik schreef op 28 december 2015 23:32:

[...]
Eerstkomende volle maan is 24 januari 2016 02:46:20.
Dit moet genoeg zijn, ik zeg niks meer ;-)
Maak ze nou niet wijzer dan nodig! Ik weet niet of het slim is om alles weg te geven. Er moet ook nog wat overblijven om over na te denken.
Tom3
0
Wat zou men van Here en Google nog te duchten hebben nu het real time mapping platform van Tom2 up en running is? Het real time up-to-date houden van kaarten is een unique selling point van de bovenste plank:
a) het verbeteren van kaarten is a priori de grootste kostenpost van een kaartenmaker. Here en Google zullen het zelfde streven hebben, echter hoe lang gaat dit duren?
b) het hebben van achterhaalde kaarten (ook al worden ze eens per kwartaal ververst)is met afstand de grootste ergernis van de gebruiker.

Ik zie 2016 met vertrouwen tegemoet.
Spoetnik
0
quote:

xynix schreef op 28 december 2015 23:37:

[...]
Maak ze nou niet wijzer dan nodig! Ik weet niet of het slim is om alles weg te geven. Er moet ook nog wat overblijven om over na te denken.
Als dit niet resulteert in Gebradenhaantjes, dan weet ik het ook niet meer..
3.929 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 193 194 195 196 197 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 10:11
Koers 7,130
Verschil -0,145 (-1,99%)
Hoog 7,200
Laag 7,080
Volume 28.265
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront