Forum: TomTom » De hype cycle van self-driving cars » Pagina: 109 | Eurobench.com

De hype cycle van self-driving cars

3.715 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 ... 182 183 184 185 186 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Slainte
0
quote:

Oeps..! schreef op 8 oktober 2016 14:11:


Is dit geen slechte ontwikkeling voor T2?
Zoals ik het lees zou je dan geen roadDNA nodig hebben.



Nu wel dan?
KeesTom
0
quote:

Slainte schreef op 8 oktober 2016 14:58:


[...]

Nu wel dan?



Die zekerheid is er nog niet...wordt het vhs of wordt het video 2000......tja....De toekomst zal het uitwijzen. ...

Tomtom werkt iig samen met top bedrijven....Bosch, nvidia enz....
mjmj
0
Dutchy Ron
0
Chameleon
0
Hik
0
quote:

Oeps..! schreef op 8 oktober 2016 14:11:


Is dit geen slechte ontwikkeling voor T2?
Zoals ik het lees zou je dan geen roadDNA nodig hebben.

Toward visible-light-based imaging for autonomous vehicles

MIT researchers have developed a technique for recovering visual information from light that has scattered because of interactions with the environment — such as passing through human tissue. The technique could lead to to computer vision systems that work in fog or drizzle. The development of such vision systems has been a major obstacle to self-driving cars.

In experiments, the researchers fired a laser beam through a ‘mask’, a thick sheet of plastic with slits cut through it in a certain configuration, such as the letter A. Subsequently, the beam was fired through a 1.5 centimeter tissue phantom: a slab of material designed to mimic the optical properties of human tissue for purposes of calibrating imaging systems. Light scattered by the tissue phantom was then collected by a high-speed camera, which could measure the light’s time of arrival. From that information, the researchers’ algorithms were able to reconstruct an accurate image of the pattern cut into the mask.

Fall apart in fog
The new technique has major potential for medical applications, but its possibilities in automotive sensing may be even more compelling than those in medical imaging. Many experimental algorithms for guiding autonomous vehicles are highly reliable under good illumination, but they fall apart completely in fog or drizzle. Computer vision systems misinterpret the scattered light as having reflected off of objects that don’t exist. The new technique could address that problem.

www.sdc360.com/en/technology/2016/10/...


Ik zou het geen bedreiging voor RoadDNA noemen. Het gaat hier niet om een alternatieve localisatietechniek, maar om het vergroten van veiligheid in en om de SDC. Het is juist positief dat dit soort onderzoek wordt gedaan en juist hierdoor wordt het mogelijk zinnige objecten in mist of regen te herkennen. Ford heeft hier in Michigan in de sneeuw ook onderzoek naar gedaan. Zij hadden 'min of meer' een oplossing gevonden om sneeuw en regen uit de beelden te filteren.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Hik schreef op 8 oktober 2016 20:45:


[...]
Ik zou het geen bedreiging voor RoadDNA noemen. Het gaat hier niet om een alternatieve localisatietechniek, maar om het vergroten van veiligheid in en om de SDC. Het is juist positief dat dit soort onderzoek wordt gedaan en juist hierdoor wordt het mogelijk zinnige objecten in mist of regen te herkennen. Ford heeft hier in Michigan in de sneeuw ook onderzoek naar gedaan. Zij hadden 'min of meer' een oplossing gevonden om sneeuw en regen uit de beelden te filteren.

Heeft idd niks met RoadDNA te maken. Waar wel mee?
Dat blijft in deze journalistieke samenvatting onduidelijk.

Gaat het nu om laserlicht in zichtbare golflengtes dat 1,5 cm door menselijk weefsel gaat (ik hoop het niet), of om door levend materiaal scattered (= verstrooid of weerkaatst) licht?
Of gaat het alleen om betere software om door wat dan ook weerkaatst laserlicht te analyseren, zodat een vage letter A of een mens bij veel sneeuw- en regenreflecties beter uit te filteren is? Ik vermoed dit laatste vanwege de volgende zin:
"Light scattered by the tissue phantom was then collected by a high-speed camera, which could measure the light’s time of arrival."

Tamelijk elementair bij laserfysica en lasertoepassingen (en bij radar natuurlijk).
Mogelijk leuke optische research, maar met beperkte relevantie voor TT. Meer voor sensorfabrikanten of SDC-bouwers?
Oeps..!
0
Self-Driving Mercedes Will Prioritize Occupant Safety over Pedestrians

The technology is new, but the moral conundrum isn’t: A self-driving car identifies a group of children running into the road. There is no time to stop. To swerve around them would drive the car into a speeding truck on one side or over a cliff on the other, bringing certain death to anybody inside. To anyone pushing for a future for autonomous cars, this question has become the elephant in the room, argued over incessantly by lawyers, regulators, and ethicists; it has even been at the center of a human study by Science. Happy to have their names kept in the background of the life-or-death drama, most carmakers have let Google take the lead while making passing reference to ongoing research, investigations, or discussions. But not Mercedes-Benz. Not anymore. The world’s oldest carmaker no longer sees the problem, similar to the question from 1967 known as the Trolley Problem, as unanswerable. Rather than tying itself into moral and ethical knots in a crisis, Mercedes-Benz simply intends to program its self-driving cars to save the people inside the car. Every time. All of Mercedes-Benz’s future Level 4 and Level 5 autonomous cars will prioritize saving the people they carry, according to Christoph von Hugo, the automaker’s manager of driver assistance systems and active safety.

etc..... etc...

blog.caranddriver.com/self-driving-me...
Dutchy Ron
1
Specs testauto (Tesla) van Bosch in Melbourne
mobile.abc.net.au/news/2016-10-05/aus...

Level 4 vanaf 2025 niet (veel) duurder dan normale auto's.
www.bignewsnetwork.com/news/248273645...
Bosch wants to manufacture driverless cars that reach the fourth level, meaning they should also contain steering wheel in case a human has to take over if needed.

According to Bosch, the vehicle should be in the markets after 2025 and would be marginally more expensive than regular cars
Westvleteren
1
www.businessinsider.com/toyota-and-bm...

Toyota and BMW have invested in a unique self-driving car startup

BI Intelligence
1h 51

Here are some key takeaways from the report:

Three barriers have been preventing fully autonomous cars from hitting the road: 1) high technological component prices; 2) varying degrees of consumer trust in the technology; and 3) relatively nonexistent regulations. However, in the past six months, there have been many advances in overcoming these barriers.
Technology has been improving as new market entrants find innovative ways to expand on existing fully autonomous car technology. As a result, the price of the components required for fully autonomous cars has been dropping.
Consumer trust in fully autonomous vehicle technology has increased in the past two years.
California became the first US state to propose regulations. California's regulations stipulate that a fully autonomous car must have a driver behind the wheel at all times, discouraging Google's and Uber's idea of a driverless taxi system.
Hik
5
Een tipje van de Tesla announcement opgelicht:

Sources close to the ‘Tesla Vision’ program told Electrek that it’s actually not a SoC, but an end-to-end computer vision framework built with NVIDIA’s CUDA, a parallel computing platform. The system will be able to take raw data from camera sensors and run its own image processing to control Tesla vehicles. It will be combined with deep neural net training and work in tandem with Tesla’s recently released radar processing technology.

Het gaat hier in feite om beeldherkenning en pixelmapping met (alweer) aanvullende Nvidia hard- en software.

electrek.co/2016/10/10/tesla-vision-a...
Chameleon
0
Wie weet is TT wel een variant van RoadDNA met Bosch aan het ontwikkelen op basis van radar point clouds... dan is het updaten van maps via crowd sourcing ook direct geregeld...

One can only hope
Hik
2
quote:

Chameleon schreef op 10 oktober 2016 21:34:


Wie weet is TT wel een variant van RoadDNA met Bosch aan het ontwikkelen op basis van radar point clouds... dan is het updaten van maps via crowd sourcing ook direct geregeld...

One can only hope

Radar is toch echt grofmaziger dan Lidar.
Het partnership tussen Nvidia en Tom2 bevat overigens ook onderzoek naar het crowdsourced updaten van de HD-Maps. Alain de Taeye hintte ook naar updates van RoadDNA in het praatje met Jen-Hsun Huang.

Deeplearning is ook niet alles trouwens:
youtu.be/JHHlo7b0UoE
Slainte
0
quote:

Hik schreef op 10 oktober 2016 21:17:


Een tipje van de Tesla announcement opgelicht:

Sources close to the ‘Tesla Vision’ program told Electrek that it’s actually not a SoC, but an end-to-end computer vision framework built with NVIDIA’s CUDA, a parallel computing platform. The system will be able to take raw data from camera sensors and run its own image processing to control Tesla vehicles. It will be combined with deep neural net training and work in tandem with Tesla’s recently released radar processing technology.

Het gaat hier in feite om beeldherkenning en pixelmapping met (alweer) aanvullende Nvidia hard- en software.

electrek.co/2016/10/10/tesla-vision-a...


Slecht nieuws voor de beliebers, maar wel in lijn der verwachting. Nvidia hardware plus in house ontwikkelde Tesla software.
Heel benieuwd hoe dat gaat presteren.
Hik
0
Mobileye is 'hongerig naar data'. Simulatiedata welteverstaan.
Gaan ook opteren om 'samen te werken en data te delen', het goed nieuws is: de partijen blijven wel eigenaar van hun data.

An Ambitious Plan to Build a Self-Driving Borg
Mobileye wants competing carmakers to contribute on-the-road data to help teach automated cars how to drive safely.

www.technologyreview.com/s/602531/an-...

Chameleon
0
quote:

Hik schreef op 10 oktober 2016 23:39:


Mobileye is 'hongerig naar data'. Simulatiedata welteverstaan.
Gaan ook opteren om 'samen te werken en data te delen', het goed nieuws is: de partijen blijven wel eigenaar van hun data.

An Ambitious Plan to Build a Self-Driving Borg
Mobileye wants competing carmakers to contribute on-the-road data to help teach automated cars how to drive safely.

www.technologyreview.com/s/602531/an-...




De koers was weer wat gedaald...
[verwijderd]
0
quote:

Chameleon schreef op 10 oktober 2016 23:51:


[...]

De koers was weer wat gedaald...

Dat komt door een bericht op Bloomberg, via Twitter gelezen, waar een tweet van Elektrec wordt geciteerd: electrek.co/2016/10/10/tesla-vision-a...
3.715 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 ... 182 183 184 185 186 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 feb 2020 17:35
Koers 10,694
Verschil +0,126 (+1,19%)
Hoog 10,786
Laag 10,560
Volume 711.478
Volume gemiddeld 506.443
Volume gisteren 793.985