TIE « Terug naar discussie overzicht

Progress Software

14 Posts
[verwijderd]
0
„Wir sehen eine starke Nachfrage nach Business-Software, die über ein SaaS-Modell verfügbar ist.

Progress Software geht in die Cloud

www.it-business.de/partnerzones/virtu...

herinnert u zich deze nog...

TIE Kinetix winner Saas Excellence Award

holding.tiekinetix.com/news/tie-kinet...

ps,komen vandaag met cijfers.
Pitmans
0
quote:

beeldscherm schreef op 27 september 2011 15:23:

ps,komen vandaag met cijfers.
Hmmm....
Als je het hier van moet hebben.

Progress Software Corporation (NasdaqGS: PRGS )
After Hours: 17.08 Down 2.31 (11.91%) 6:13PM EDT

Progress Down 10%: Sees FYQ4 Below Estimates
blogs.barrons.com/techtraderdaily/201...

Progress Software falls on lackluster guidance
finance.yahoo.com/news/Progress-Softw...
Pitmans
0
Ja helder !

Insider trading en 10 laags boekje hebben immers alles met Progress te maken.
aextracker
0
Wat wel met Progress & re-seller Exact te maken heeft is het volgende joint event i.r.t. logistiek.

ff - weer back to the content !

www.google.nl/url?q=http://www.exactl...

Tracker
[verwijderd]
0
Progress Software helpt PostNL met e-handel

PostNL vernieuwt zijn e-handelsplatform met software van Progress. Klanten van de divisie PostNL e-Commerce laten hun internethandel via dit platform lopen. Het postbedrijf zoekt naar alternatieve inkomstenbronnen, zoals via e-commerce, om het hoofd te kunnen bieden aan de dalende inkomsten uit de postmarkt. Begin 2012 wordt het huidige e-handelsplatform van PostNL uitgefaseerd.

De divisie PostNL e-Commerce gebruikt een softwareplatform dat de volledige online voorraadketen regelt van webwinkel tot aan orderverscheping en distributie. Met deze oplossing kan PostNL de online-activiteiten voor klanten overnemen. Het postbedrijf wil echter meer mogelijkheden inbouwen om de bestaande klanten, zoals WE Fashion, MS Mode, Praxis en Kruidvat, beter te kunnen bedienen en het klantenbestand uit te breiden.

Het gebruikt daarvoor de Progress Enterprise Service Bus voor een betere integratie van applicaties en diensten binnen het e-handelsplatform. Momenteel beschikt PostNL over twee e-handelsoplossingen. Het bedrijf nam vorig jaar de webwinkelbouwer Kowin over en wil nu met behulp van de service bus de technologie van dit bedrijf integreren met de websoftware die het al in huis had voor onder andere de website Sjopze.nl en Kadowereld.nl.

Digitaal postkantoor
Ook zet het postbedrijf de DataXtend Semantic-Integrator van Progress in om de complexiteit van de informatie-uitwisseling te reduceren (met behulp van het datamodel Arts) en de Progress Actional-toepassing om transacties te bewaken en controleren. Het e-commerceplatform van PostNL moet uiteindelijk in staat zijn om op basis van actuele informatie klanten ondersteuning te bieden bij het zowel verkopen van producten online als in winkels (multi-channel distributie en fulfillment). Ook moet de software nieuwe e-commercediensten kunnen ondersteunen, zoals het digitale postkantoor van PostNL.

Vision 2015
PostNL, is het grootste postbedrijf van Nederland, opereert sinds 25 mei 2011 als zelfstandige, beursgenoteerde onderneming na de opsplitsen van Koninklijke TNT Post. Het post- en expresconcern openbaarde eind 2009 zijn Vision 2015-strategie, waarin het zijn ambities beschreef om uit te groeien tot een toonaangevende e-commercedienstverlener. Het postbedrijf wil de gehele keten kunnen bedienen: het adviseren over online marketing en e-retail, het beheren en faciliteren van online winkels en elektronisch betalen, de orderverwerking, de fysieke aflevering en klantenservice na de levering.

www.computable.nl/artikel/ict_topics/...

.......

aextracker
0
quote:

beeldscherm schreef op 20 november 2011 11:33:

Progress Software helpt PostNL met e-handel

PostNL vernieuwt zijn e-handelsplatform met software van Progress. Klanten van de divisie PostNL e-Commerce laten hun internethandel via dit platform lopen. Het postbedrijf zoekt naar alternatieve inkomstenbronnen, zoals via e-commerce, om het hoofd te kunnen bieden aan de dalende inkomsten uit de postmarkt. Begin 2012 wordt het huidige e-handelsplatform van PostNL uitgefaseerd.

De divisie PostNL e-Commerce gebruikt een softwareplatform dat de volledige online voorraadketen regelt van webwinkel tot aan orderverscheping en distributie. Met deze oplossing kan PostNL de online-activiteiten voor klanten overnemen. Het postbedrijf wil echter meer mogelijkheden inbouwen om de bestaande klanten, zoals WE Fashion, MS Mode, Praxis en Kruidvat, beter te kunnen bedienen en het klantenbestand uit te breiden.

Het gebruikt daarvoor de Progress Enterprise Service Bus voor een betere integratie van applicaties en diensten binnen het e-handelsplatform. Momenteel beschikt PostNL over twee e-handelsoplossingen. Het bedrijf nam vorig jaar de webwinkelbouwer Kowin over en wil nu met behulp van de service bus de technologie van dit bedrijf integreren met de websoftware die het al in huis had voor onder andere de website Sjopze.nl en Kadowereld.nl.

Digitaal postkantoor
Ook zet het postbedrijf de DataXtend Semantic-Integrator van Progress in om de complexiteit van de informatie-uitwisseling te reduceren (met behulp van het datamodel Arts) en de Progress Actional-toepassing om transacties te bewaken en controleren. Het e-commerceplatform van PostNL moet uiteindelijk in staat zijn om op basis van actuele informatie klanten ondersteuning te bieden bij het zowel verkopen van producten online als in winkels (multi-channel distributie en fulfillment). Ook moet de software nieuwe e-commercediensten kunnen ondersteunen, zoals het digitale postkantoor van PostNL.

Vision 2015
PostNL, is het grootste postbedrijf van Nederland, opereert sinds 25 mei 2011 als zelfstandige, beursgenoteerde onderneming na de opsplitsen van Koninklijke TNT Post. Het post- en expresconcern openbaarde eind 2009 zijn Vision 2015-strategie, waarin het zijn ambities beschreef om uit te groeien tot een toonaangevende e-commercedienstverlener. Het postbedrijf wil de gehele keten kunnen bedienen: het adviseren over online marketing en e-retail, het beheren en faciliteren van online winkels en elektronisch betalen, de orderverwerking, de fysieke aflevering en klantenservice na de levering.

www.computable.nl/artikel/ict_topics/...

.......

Ofschoon Progress en TIE met elkaar verbonden zijn m.b.t. SaaS E commerce en de klanten Kruidvat en Praxis ook via TIE Kinteix geserviced worden , zie ik in het artikel helaas geen aansluiting en koppeling naar Kinetix. Zo dat wel het geval is , is dat succes en geheim goed bewaard gebleven :)

Wat concreter zijn de resultaten 2011 welke 23 november a.s. worden gepubliceerd. M.n. de outlook die men wel of niet uitspreekt interesseert me.
2011 was tot op heden (Q3) een jaar van stilstaan qua omzetgroei , met een langzaam hersteellende winst (huis op orde). Dat in een e-commerce markt die al jaren explosief stijgt, lijkt erop te duiden dat het ergens niet goed zit met het exploitatie\winst model van de unieke KINETIX software , o.a. als SaaS solutions.

Het feit dat Buffet weer in ICT stapt zullen we dan maar hanteren als een "hoopvol teken", hoewel is gebleken dat ook WB de plank inmiddels misslaat. Niemand die het nog weet , zo lijkt het.

De 23e november zal op dit forum wel enige beweging en stellingnames waar te nemen zijn schat ik.

Tracker
ramptoerist
0
quote:

aextracker schreef op 20 november 2011 17:05:

[...]
Wat concreter zijn de resultaten 2011 welke 23 november a.s. worden gepubliceerd. M.n. de outlook die men wel of niet uitspreekt interesseert me.
Sinds wanneer geeft TIE een concrete outlook ?

ramptoerist
0
quote:

ramptoerist schreef op 21 november 2011 21:40:

[...]

Sinds wanneer geeft TIE een concrete outlook ?

Kijk trekkertje, uit 2011.
aextracker
0
Dat waren idd. zware tijden voor TIE KINETIX t.g.v. besuurlijke hoogmoed in de jaren 2002- 2006, rampzallige "in-crowded" cateraars die goudgerande diensten verleenden en daar achteraf nog meer slaatjes uit sloegen.......t.g.v. rechterlijke dwalingen...... en ondoorzichtige complexiteit ontsproten aan een meesterbrein.....opgepumpte internet bubbles en verwachtingen deden de rest, zelfs maurice de Hond zag het zitten ...... newconomy......

Met de onzaligmakende afleiding van een clan founder related zakkenvullers in de nek hijgend, werkte het nieuwe TIE MT , gesteund door nieuwe LT investeerders overtuigd van hun gelijk vanaf 2010 , na de eerste overlevingsstrijd, vervolgens gestaag door aan een gezondere toekomst voor TIE KINETIX. Vele avonturen werden beleefd en soms met angst en beven voor overleven doorstaan....

Een gezonde , zekere , waardevolle toekomst was nog ver verwijderd van de rokende puinhopen, die Triky Dicky Cs. in 2004 verplicht moesten achterlaten.

Das war einmal.........

Nu 10 jaar later staat TIE KINETIX er aanzienlijk beter voor.
Dick zou de wederopstanding van TIE KINETIX, overtuigd vanuit zelfrespect, waarschijnlijk afdoen als "toevalstreffer". Het tegendeel blijkt waar; vertrouwen, loyaliteit , committd investors, do the job.
Dick Raman maakt het 2e leven van zijn "digital love baby" daarentegen niet meer mee......RIP.

Kijken vooruit naar 2030 ?
Wie weet waar TIE KINETIX dan staat ...... ?

Die mag het hier zeggen :)......
Kwiirk
0
Vergis je niet, TIE heeft veel noten op haar zang voordat aandacht wordt geschonken aan winstgevendheid. Zij willen excellente klantservice, technisch voorop lopen, bijna de hele wereld kunnen bedienen, de hoogste graad van ISO certificering handhaven en functioneel voorop lopen. En dat allemaal met een bedrijf van nog geen 100 man. Wil je dat als bedrijf allemaal voor elkaar hebben, dan moeten de sterren goed staan wil het bedrijf winstgevend groeien. Gelukkig is die periode nu aangebroken. De markt blijkt TIE gunstig gezind. Maar of RvB en RvC strategisch op dit doel hebben gestuurd? Ik vraag het mij af.
aextracker
0
Begrijp waar je op hint........ de toevalsfactor......... ?

Voor de reflecTIE en discussie daar op volgend ;
Wat is er veranderd sinds de laatste RvC wisseling aan de wacht ?

Laat ik het anders stellen;
Hoever was TIE KINETIX gekomen na 2004, zonder de wisseling van de bestuurlijke (Raman out, Sundelin in) en toezichthoudende macht (Raman out, PvSchaijk in) en daarmee samenhangende expertise en invloedsfactoren ?

En ja, als het aan de markt ligt?
Hoe plaats je dan de sell-off van DG \Google Adwords for Channel aan Impartner in 2020 ?
Toevalstreffer dankzij de markt die vragend was ?
Kwiirk
0
quote:

aextracker schreef op 21 februari 2021 17:13:

Begrijp waar je op hint........ de toevalsfactor......... ?

Voor de reflecTIE en discussie daar op volgend ;
Wat is er veranderd sinds de laatste RvC wisseling aan de wacht ?

Laat ik het anders stellen;
Hoever was TIE KINETIX gekomen na 2004, zonder de wisseling van de bestuurlijke (Raman out, Sundelin in) en toezichthoudende macht (Raman out, PvSchaijk in) en daarmee samenhangende expertise en invloedsfactoren ?

En ja, als het aan de markt ligt?
Hoe plaats je dan de sell-off van DG \Google Adwords for Channel aan Impartner in 2020 ?
Toevalstreffer dankzij de markt die vragend was ?

De oude RvC zou waarschijnlijk Business integration zonder DG/Google Adwords for Channel een te smal portfolio hebben gevonden. Zij hadden juist grootse plannen met DG/Google AD en dus grootse plannen met TIE.
De nieuwe RvC heeft de vereenvoudiging van de productportfolio en daarmee een simpeler bedrijf goedgekeurd. Dus geen grootse plannen.

Raman was CEO gebleven, dat had TIE doen instorten. Aantreden Sundelin/v Schaijk heeft de continuïteit versterkt, maar niet geleid tot een vaste consistente koers. Op AVA's leek de koers duidelijk, maar de resultaten waren er niet naar.
De verkoop van DG/Google Adwords for Channel toont mijns inziens aan dat TIE klein was voor de grote marketing en verkoopinspanning dit product in USA te verkopen. De samenwerking met Google had ook iets van David en Goliath, zo ook bij de samenwerking met C-net. Bij beide samenwerkingen wordt al gauw gedacht te mooi om waar te zijn.
Dat de verkoop van DG samen valt met groei van de markt in business integration en noodzaak van financiële armslag heeft vast geholpen bij de beslissing tot verkoop. Dat Impartner een product van haar naaste concurrent wil kopen is uitzonderlijk. Als zodanig een gelukkig toeval.
aextracker
0
Impartner kocht gesteund door een stevige PE partner tot de overname van de Nr. 2 in B2B Channel to channel DG in USA (volgens de gardner Quadrant definities.
De nieuwe RvC lijkt als eerste de keuze tot verdergaande focus te durven prioriteren en daarmee een "back to core" sterkte aan te boren, die de weg naar financiele reserves en aanvullende funding opent.

Met het agendapunt "stemming voor aandelen emissie", bij de huidige koers, lijkt dit een zinvollere timing, dan voorheen.
Bij elke 10% verwatering stroomt er actueel ca. 3 Mln euro binnen, bovenop de 10 Mln aan financiele ruimte die er al is. dat zet in elk geval een deur open naar;
a.) Een stevige LT PE partner, die de groei ambities van TIE een volgend decennium wil mee financieren,, of kan koppelen aan bestaande investeringsprojecten.
b.) Een of meerdere kleinere B2G of E-facturatie gespecialiseerde and\klant vertical gerichte acquisities .
c.) Het uitbouwen van het commercieel klant\connective netwerk in Frankrijk, Duitsland en \of andere europese landen die de Peppol gedachte en e-facturatie B2G omarmen (Noord Europa).

Ik zie deze keer geen toevalstreffers, maar een volgtijdelijk aantal specifieke keuzes van invloedrijke wijzigingen die erop duiden, dat het de 2 grootste aandeelhouders deze keer serieus is om een succesvolle fase in te luiden .
Dit nadat het 15 jaar geduurd heeft om de eerdere pogingen en investeringen als gedaan te gaan laten renderen. Lukt dat niet, dan was het een dure hobby met weinig rendement op geinvesteerd vermogen en was een vastgoedobjekt een betere belegging gebleken met minder risico.

Van de latere instappers \ grootaandeelhouders (2), die o.l.v. de voorgaande RvC de DG machine wilden opschroeven met een turbo,, bedoeld voor overnames, zal op 9 maart blijken, of zij zich ook achter deze nieuwe visie gaan scharen ; D.w.z. ; "groei o.b.v. extra kapitaalverwerving" gericht op opschalen van de resterende kernaktiviteit".

Als dat lukt is deze RvC er in geslaagd om 1 doel te bereiken;
- Eensgezindheid onder 5 grootste aandeelhouders bereiken, die > 60% van de aandelen in bezit hebben".
Dat lijkt dan voor het eerst in 15 jaar het geval te zijn en kan de poort open zetten naar "eensgezinde slagvaardigheid" om verdere winstgevendheid en groei in focus te plaatsen, danwel LT PE kapitaalverstekkers te vinden.
LT kapitaalverstrekkers die het afgelopen jaar benutten om hun serieuze LT commitment te bewijzen als toegangsbewijs te mogen toetreden tot de "club van exclusieve en preferente" aandeelhouders.

Waarom anders liep de koers in 1 jaar op van Euro 8 tot Euro 21,- , zonder noemenswaardige onderliggende cijfermatige groeitrend of aanleiding in de winstgevendheid ?
14 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 16:22
Koers 1,450
Verschil +0,010 (+0,69%)
Hoog 1,450
Laag 1,410
Volume 3.726
Volume gemiddeld 2.863
Volume gisteren 231

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront