Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Fiat/ Chrysler

197 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
[verwijderd]
1
Fiat was toch ook al een grote looser?

Krijgen we loosers in het kwadraat?

Worden ze gek?

Ik snap niet waarom die Ami's zo exited doen.

Fiat is ook géén reet waard.

Waanzin dit alles?
voda
0
Deal tussen Chrysler en Fiat nog niet rond
29 april 2009, 18:02 | ANP
ST LOUIS (AFN) - Het is nog niet zeker of de deal tussen de noodlijdende Amerikaanse autofabrikant Chrysler en het Italiaanse Fiat doorgaat en als die wel doorgaat is het nog niet zeker of dat lukt voor de gestelde deadline van 30 april.

Volgens een woordvoerder van het Witte Huis zijn er nog obstakels. Wat die zijn, wilde de woordvoerder woensdag niet zeggen.

Het Amerikaanse ministerie van Financiën heeft inmiddels een regeling getroffen met de grootste schuldeisers van Chrysler om een schuld van 6,9 miljard dollar (5,2 miljard euro) weg te strepen tegen 2 miljard dollar (1,5 miljard euro) in contanten. ,,Er zijn nog obstakels maar we blijven optimistisch en hoopvol dat er in de uren die volgen iets zal gebeuren dat de weg vrijmaakt voor een levensvatbaar Chrysler zonder verdere staatssteun'', aldus de woordvoerder.

Fiat zou bereid zijn de technologie voor kleine, zuinigere auto's ter beschikking te stellen aan Chrysler. Fiat zou het dan wel voor het zeggen krijgen bij de Amerikaanse autoproducent. Eerder was er sprake van dat Fiat een investering van 1 miljard dollar in Chrysler zou moeten doen, maar dat hoeft niet meer.

[verwijderd]
0
quote:

voda schreef:

Deal tussen Chrysler en Fiat nog niet rond
29 april 2009, 18:02 | ANP
ST LOUIS (AFN) - Het is nog niet zeker of de deal tussen de noodlijdende Amerikaanse autofabrikant Chrysler en het Italiaanse Fiat doorgaat en als die wel doorgaat is het nog niet zeker of dat lukt voor de gestelde deadline van 30 april.

Volgens een woordvoerder van het Witte Huis zijn er nog obstakels. Wat die zijn, wilde de woordvoerder woensdag niet zeggen.

Het Amerikaanse ministerie van Financiën heeft inmiddels een regeling getroffen met de grootste schuldeisers van Chrysler om een schuld van 6,9 miljard dollar (5,2 miljard euro) weg te strepen tegen 2 miljard dollar (1,5 miljard euro) in contanten. ,,Er zijn nog obstakels maar we blijven optimistisch en hoopvol dat er in de uren die volgen iets zal gebeuren dat de weg vrijmaakt voor een levensvatbaar Chrysler zonder verdere staatssteun'', aldus de woordvoerder.

Fiat zou bereid zijn de technologie voor kleine, zuinigere auto's ter beschikking te stellen aan Chrysler. Fiat zou het dan wel voor het zeggen krijgen bij de Amerikaanse autoproducent. Eerder was er sprake van dat Fiat een investering van 1 miljard dollar in Chrysler zou moeten doen, maar dat hoeft niet meer.

Waar Daimler er mee ophield, daar gaat Fiat ermee verder? Zijn we gek geworden? Die twee culturen wordt toch nooit iets? Dit wordt problemen in het kwadraat. Beter als ze beiden separaat failliet gaan. Dit is een dans van doden. Wat een farce!
[verwijderd]
0
quote:

Andy Schleck schreef:

Dit is een dans van doden. Wat een farce!
En die dans wordt niet alleen door Chrysler en Fiat gespeeld maar ook GM doet met vol enthousiasme mee en is bezig zoveel mogelijk crediteuren mee z'n graf in te nemen.

Maar vergeet niet de banken.

En enkeling is uiteindelijk ook ten dode opgeschreven maar overheden blijven ze maar aan het infuus houden.

Al deze ellende kan pas stoppen als ze de moed hebben de juiste weg in te slaan en dat is het oprichten van een aantal "Good Banks".

Banken die zonder last uit het verleden van start gaan met management zonder enige ballast/voorgeschiedenis/beladenheid en wat op normale voorwaarden bereidt is te werken.

Deze banken kopen de gezonde delen (m.n. spaarrekening, deposito's, soortgelijk) tegen werkelijke waarde op van de oude (deze worden gedwongen dit te doen). Deze nieuwe banken krijgen uiteraard te maken met strikte eisen t.a.v. risico's die ze mogen nemen, soorten transacties en weet ik wat meer.

Oude banken mogen gewoon doorgaan en een enkele zal overleven en merendeel failliet. Heel vervelend en heel pijnlijk, erg veel kapitaalsvernieting en meer maar de enige juiste oplossing.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

PS: bovenstaand is niet een spinsel van mij maar mensen zoals Soros en anderen (meen o.a. Krugman) denken er precies zo over.
Enige die dit tegenhoudt is het establishment van de bestaande bolussen genieters.

voda
0
'Akkoord Chrysler en Fiat'
30 april 2009, 14:55 | ANP
MILAAN (AFN) - De autofabrikanten Chrysler en Fiat hebben een definitief samenwerkingsakkoord getekend. Dit heeft het Italiaanse dagblad Corriere della Serra donderdag gemeld. Een woordvoerder van Fiat wilde het niet bevestigen.

Volgens het Italiaanse dagblad maakt president Barack Obama van de Verenigde Staten later donderdag de samenwerking tussen de Amerikaanse en de Italiaanse autoproducenten bekend. Om nog voor overheidssteun in aanmerking te komen moet het noodlijdende Chrysler voor donderdag middernacht met een overlevingsplan komen. De deal met Fiat maakt daar deel van uit.

[verwijderd]
0
En het geld pompen in oneindig lege putten blijft maar doorgaan.

In mijn optiek is failliet failliet. Dus precies het tegendeel van gered. RTLZ denkt daar anders over:

Chrysler gered van de ondergang

Het Amerikaanse autobedrijf Chrysler is voorlopig gered van de ondergang. Het noodlijdende bedrijf wist een deal te sluiten met de Amerikaanse overheid en de Italiaanse fabrikant Fiat.

Overheidssteun
Chrysler zal faillisement aanvragen volgens de zogenoemde Chapter 11-procedure. Op deze manier krijgt het bedrijf overheidssteun en tijd om te reorganiseren. Chrysler krijgt daarvoor twee maanden. De productie wordt vanaf 4 mei stilgelegd.

Fiat
De Italiaanse autoproducent Fiat krijgt 20% van Chrysler in handen. Dat wordt pas een meerderheidsbelang als de overheidsleningen zijn terugbetaald. Chrysler-topman Robert Nardelli zal opstappen.

© RTLZ.nl

[verwijderd]
0
quote:

Mij Krijgen Ze Niet Klein schreef:

In mijn optiek is failliet failliet. Dus precies het tegendeel van gered. RTLZ denkt daar anders over:
Failliet betekend dat schuldeiser niets meer krijgen. Bedrijf maakt gewoon een doorstart.
[verwijderd]
0
quote:

BJL schreef:

[quote=Mij Krijgen Ze Niet Klein]
In mijn optiek is failliet failliet. Dus precies het tegendeel van gered. RTLZ denkt daar anders over:
[/quote]
Failliet betekend dat schuldeiser niets meer krijgen. Bedrijf maakt gewoon een doorstart.
Weet ik maar dat is dus niet hetzelfde als "gered".
Er wordt van een constructie gebruikt gemaakt die daar (1) nooit voor bedoeld is geweest en (2) als frauduleus/paulianeus kan worden betiteld.

Cézan
0
quote:

kck schreef:

HandyCrap?
Hey Olie B. Bommel, niet zo neerbuigend over MIJN Fiat.
Ik geloof dat ik Obama - op CNN? - himself hierover hoorde uitweiden: kleine énergiezuinige auto's, anders kan Chrysler steun/support wel vergeten.

www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601...

:)
Czn
[verwijderd]
0
Chrysler failliet; doorstart met Fiat
Chrysler Bankroet

gepubliceerd op 30 april 2009 22:00, bijgewerkt op 1 mei 2009 07:53
www.volkskrant

AMSTERDAM - De Amerikaanse autofabrikant Chrysler heeft donderdag surséance van betaling aangevraagd. Omdat een aantal schuldeisers van Chrysler weigerde akkoord te gaan met een schuldsaneringsplan voor de autogigant, is een bankroet onvermijdelijk geworden. Chrysler is bezweken onder een schuldenlast van 6,9 miljard dollar (5,3 miljard euro).


Een Chrysler-dealer (Reuters) De Amerikaanse overheid zal de surseance gebruiken om een snelle doorstart te orkestreren. De Italiaanse automaker Fiat neemt Chrysler over. President Obama kondigde donderdag aan dat zijn regering nog eens 8 miljard dollar in Chrysler pompt om de autofabrikant door de surseanceperiode heen te helpen. Die zal volgens het Witte Huis maximaal zestig dagen duren. Chrysler had al 4 miljard dollar belastinggeld opgeslorpt.

De Canadese regering en de Canadese provincie Ontario, waar Chrysler een grote vestiging heeft, dragen 2,5 miljard dollar bij. In ruil voor deze injecties ontvangen de VS en Canada een aandeel van respectievelijk 8 en 2 procent in de nieuwe onderneming. Fiat krijgt nu 20 procent van Chrysler in handen. De meerderheid van de aandelen krijgt het als alle schulden aan de overheid zijn afbetaald.

De faillissementsaanvraag betreft alleen de Amerikaanse activiteiten, maar in de VS worden geen fabrieken gesloten of mensen ontslagen tot de overname door Fiat een feit is. Die beslissingen worden overgelaten aan de nieuwe bedrijfstop. De Amerikaanse regering zal daarin zes bestuurders benoemen en Fiat drie. De huidige bestuursvoorzitter Robert Nardelli stapt op, volgens hemzelf vrijwillig. Hij wordt mogelijk opgevolgd door Bestuursvoorzitter Sergio Marchionne van Fiat.

President Obama sprak gisteren zijn ongenoegen uit over de opstelling van veertig hedgefondsen en investeringsmaatschappijen, die de redding van Chrysler hebben gefrustreerd.

De hedgefondsen bezitten ongeveer 30 procent van de schulden van de automaker. De Amerikaanse regering had vier banken die de bulk van Chryslers schuld van 6,9 miljard dollar bezaten, zo gek gekregen hun deel kwijt te schelden in ruil voor 2 miljard dollar in cash van de regering. Maar de fondsen, wier instemming cruciaal was, wezen het voorstel af in de veronderstelling dat de overheid Chrysler niet bankroet zou laten gaan en wel weer zou redden met belastinggeld.

De president bekritiseerde de fondsen als ‘speculanten die twee keer zoveel wilden hebben als andere schuldeisers’ en die hoopten te profiteren van de offers van anderen. ‘Ik sta niet achter hen’, aldus Obama. Het faillissement zal volgens hem ‘snel en gecontroleerd’ worden afgehandeld.

Bron: Volkskrant
.nl/economie/article1191431.ece/Chrysler_failliet_doorstart_met_Fiat
[verwijderd]
0
Chrysler is bankroet, omdat de crediteuren niet akkoord zijn gegaan met de schuldsanering.

Hoeveel faillissementen zullen hierdoor ontstaan en worden de banken ook geraakt?

Het moet om zeer grote bedragen gaan.

Hans
[verwijderd]
0
quote:

Mij Krijgen Ze Niet Klein schreef:

Er wordt van een constructie gebruikt gemaakt die daar (1) nooit voor bedoeld is geweest en (2) als frauduleus/paulianeus kan worden betiteld.
Nee hoor. Ch11 is daar juist specifiek voor bedoeld. Faillissementswetgeving in VS is fundamenteel anders dan hier in NL.
[verwijderd]
0
quote:

Hans19 schreef:

Hoeveel faillissementen zullen hierdoor ontstaan en worden de banken ook geraakt?
Het moet om zeer grote bedragen gaan.

Hans
Geen. Het gaat om zo'n 4,5mrd USD maar die is allang afgeschreven.
[verwijderd]
0
quote:

BJL schreef:

[quote=Hans19]
Hoeveel faillissementen zullen hierdoor ontstaan en worden de banken ook geraakt?
Het moet om zeer grote bedragen gaan.

Hans
[/quote]

Geen. Het gaat om zo'n 4,5mrd USD maar die is allang afgeschreven.
Dank je. Ik dacht dat er weer een golf afschrijvingen zou komen.

Weet jij waarom gaat General Motors en Ford niet eerder failliet gaat dan Chrysler.

Waarom duurt het bij General Motors en Ford langer. Weet jij toevallig dit ook. Is Ford ook een kandidaat nog om failliet te gaan?

4,5 miljard dollar op al die biljoenen dollars stelt ook niets meer voor.

Hans
bub
1
De schuldeisers kunnen nog een andere reden om niet accoord te gaan: als Chrysler failliet gaat dan kunnen ze van hun kredietverzekeraar een vergoeding voor geleden schade eisen. Als ze meewerken aan schuldsanering niet. Een failissement kan daardoor aantrekkelijk zijn. De volgdende stap is waarschijnlijk dat de kredietverzekeraar in onderhandeling gaat om nog wat te redden.
zie: www.slate.com/id/2216604
[verwijderd]
0
quote:

Hans19 schreef:

Waarom duurt het bij General Motors en Ford langer. Weet jij toevallig dit ook. Is Ford ook een kandidaat nog om failliet te gaan?

4,5 miljard dollar op al die biljoenen dollars stelt ook niets meer voor.

Hans
Ford heeft voldoende cash voor bijna een jaar. ZIj hebben nog net op tijd kunnen herfinancieren.
Ford bestuurd komt zeer bekwaam over!

Beter dan de arrogantie bij GM..
Die overleven alleen maar op hulp van de overheid.

Maar ook daar wordt achter de schermen al flink gereorganiseerd (zonder het woord Chapter 11 nog te noemen).
voda
0
Italiaanse kranten bejubelen Fiat
1 mei 2009, 12:00 | ANP
ROME (AFN) - De Italiaanse automaker Fiat heeft een triomf behaald met de gedeeltelijke overname van de noodlijdende Amerikaanse branchegenoot Chrysler. Daar waren Italiaanse kranten het vrijdag unaniem over eens.

,,Turijn triomfeert in Amerika'', stelde het toonaangevende financiële dagblad Il Sole 24 Ore. Het uit Turijn afkomstige Fiat nam donderdag een belang van 20 procent in de op twee na grootste Amerikaanse autofabrikant, die zich door al zijn financiële problemen genoodzaakt zag faillissementsbescherming aan te vragen.

,,Detroit is een provincie van Turijn geworden. Dat een Italiaan door de Amerikaanse regering is gevraagd om een Amerikaans bedrijf te redden is een bron van trots'', jubelde dagblad Il Messagero. De Turijnse krant La Stampa sprak van een ,,historische deal''.

De Corriere della Sera benoemde Fiat, dat enkele jaren geleden zelf nog op de rand van een faillissement stond, tot ,,de trots van Turijn en heel Italië''. De krant waarschuwde echter ook dat het zeker drie maanden duurt voordat de voordelen van de overeenkomst duidelijk zijn.

197 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,84  -4,52  -0,52%  14:13
 Germany40^ 17.723,20 -0,64%
 BEL 20 3.813,50 -0,34%
 Europe50^ 4.917,70 -0,38%
 US30^ 37.719,08 -0,77%
 Nasd100^ 17.343,78 -1,17%
 US500^ 5.004,20 -0,89%
 Japan225^ 37.448,48 -1,46%
 Gold spot 2.377,42 -0,08%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 81,46 -0,76%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +3,77%
WDP +3,60%
Heineken +1,86%
Pharming +1,38%
Vopak +1,20%

Dalers

VIVORYON THER... -3,83%
AMG Critical ... -3,02%
ADYEN NV -2,87%
Accsys -2,61%
TomTom -2,34%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront