Forum: Ahold » PB » Pagina: 53 | Eurobench.com

PB

1.055 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 53 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
1
Albert Heijn gaat warme maaltijden bezorgen

(ABM FN-Dow Jones) Albert Heijn, het Nederlandse supermarktmerk van Ahold Delhaize, gaat vanaf 11 januari warme maaltijden bezorgen in een groot deel van Amsterdam. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

Daarmee zet het bedrijf naar eigen zeggen de volgende stap in foodservice.

Onder de naam 'Allerhande Kookt' worden de favoriete maaltijden uit het magazine Allerhande vers bereid in een eigen keuken onder leiding van een chef-kok, meldt het bedrijf.

"We zien een toenemende behoefte bij onze klanten aan goede maaltijden zoals je die zelf ook zou maken, zonder dat je daarvoor de keuken in hoeft. Dat is precies wat we met Allerhande Kookt doen", zegt Marit van Egmond, directeur commercie bij Albert Heijn.

Albert Heijn werkt samen met de bezorgdiensten Thuisbezorgd.nl en Deliveroo, die de maaltijden binnen 30 minuten warm bij de klant bezorgen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
kassiebora
0
Distrifood:

Dertig tot vijftig nieuwe AH’s in België

ZAANDAM – Ahold Delhaize gaat het merk Albert Heijn in België versneld uitrollen. Het concern verwacht 30 tot 50 nieuwe winkels de komende paar jaar in Vlaanderen.

Dat maakt het concern bekend. Bij de fusie werd gezegd dat er in 2019 een evaluatie zou komen. Nu blijkt dus dat AH versneld verder wordt uitgerold in Vlaanderen. Er zijn op dit moment 42 vestigingspunten. Met de expansie wordt dat aantal min of meer verdubbeld. Ahold Delhaize noemt de persoonlijke service, verrassend assortiment en de Nederlandse prijswaardepropositie als belangrijke wapens.
Delhaize 100 winkels erbij

Delhaize Le Lion gaat de expansie van AH in België coördineren. In die plannen is er ook ruimte voor een verdere uitrol van de Delhaizeformule met 100 winkels in de komende drie tot vier jaar. Ook zal Delhaize zijn online strategie verstevigen. Net als in AH komen nog dit jaar in de Delhaizewinkels Bol.com pickuppoints.
Jumbo opent dit jaar

Het lijkt erop dat de Belgische markt een strijdperk gaat worden van Nederlandse formules. Ook Jumbo kondigde aan naar België te gaan en wil nog dit jaar de eerste winkels openen, eveneens in Vlaanderen. Jumbo topman Ton Van Veen zei daarover eerder tegen Distrifood: ‘ Aan het eind van dit jaar willen we circa drie winkels openen. Dat zijn in alle gevallen nieuwe locaties. Op basis van de resultaten van die vestigingen gaan we verder in 2020.’
voda
0
Beursblik: Ahold maakt geen keuze in België

(ABM FN-Dow Jones) De aankondiging van Ahold Delhaize dat het concern niet voor één supermarktmerk kiest in België is niet heel verrassend. Dit zei analist Fernand de Boer van Degroof Petercam tegen ABM Financial News.

"Er wordt geen echte beslissing genomen over het doorgaan met één merk", concludeerde hij. Maar een dergelijk besluit is volgens De Boer ook niet eenvoudig. Albert Heijn is volgens de analist inmiddels een sterk merk in Vlaanderen en als je de winkels nu weer omzet naar Delhaize dan verlies je die waarde.

De andere optie, om Delhaize Le Lion om te bouwen naar Albert Heijns is een kostbare zaak, alleen al doordat er zo veel zijn. Daarbij is Albert Heijn niet in Wallonië bekend. Ook zou het ombouwen gevoelig liggen in België, meent De Boer.

Albert Heijn wordt momenteel door de Vlaamse consument gezien als "kwaliteit voor een goede prijs". De Boer is vooral goed te spreken over de promotiecampagnes van Albert Heijn. "Daarmee vallen ze op", meent hij.

Delhaize wordt als iets luxer en duurder ervaren door de consument.

De uitbreiding van Bol.com in België is volgens Degroof Petercam "heel logisch". Bol.com groeit hard, aldus De Boer, en met de nauwere samenwerking met de supermarkten in België kan het nog iets harder groeien.

Voor zijn taxaties maken de vandaag gepresteerde plannen van Ahold Delhaize weinig uit, zei De Boer. Circa 65 procent van het resultaat komt uit de Verenigde Staten en Nederland is "een goede tweede". België draagt maar zo'n 5 procent bij aan het resultaat, meldde de analist, die een koopaanbeveling op Ahold Delhaize heeft.

In Amsterdam daalde het aandeel Ahold Delhaize maandag 0,6 procent.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
AH onder vuur vanwege té succesvolle serviesspaaractie

KOKEN & ETEN
Albert Heijn stelt veel klanten teleur door hun spaaractie voor een met vogeltjes gedecoreerd servies. Klanten die kaarten vol zegeltjes hebben gespaard, krijgen nu in de winkel te horen dat hun felbegeerde borden en kommetjes niet voorradig zijn.

Ellen den Hollander 14-01-19, 20:50 Laatste update: 15-01-19, 09:58

1
Spaar je wekenlang trouw zegeltjes bij je lokale Albert Heijn-filiaal. Heb je eindelijke je kaarten vol, blijkt dat de serviezen er helemaal niet meer zijn. Het overkwam Daphne van Duin, zo schrijft ze op Twitter ‘Helemaal blij dat ik met mijn eenpersoonshuishouden eindelijk de spaarkaart vol heb van @albertheijn voor die leuke schaaltjes van het limited edition servies wat denk je? Uitverkocht. En dat terwijl de actie nog twee maanden duurt. Ernstig teleurgesteld...’

Er zijn meer zegels dan servies, ziet ook een gefrustreerde Marijke van Loon. AH op zijn best, moppert ze op Facebook. Ze heeft de kaarten met zegels, maar aan haar collectie ontbreken nog twee dinerborden en twee schaaltjes. ,,Hier in de buurt is geen filiaal die nog voorraad heeft.”

Berg zegeltjes
Er zijn ook klachten over de berg zegeltjes die je moet sparen, voor je een onderdeel van het servies kunt kopen. Anja Hendriks steekt haar teleurstelling niet onder stoelen of banken op Twitter. ,,Dus voor 400 euro 1 kaart vol en dan kun je twee borden kopen dus voor een dinertje met een aantal mensen ben je wel heel lang aan het sparen”, licht ze toe. ,,Het is bijna niet haalbaar voor de particulier.

Soms zijn spaaracties zo populair dat ze aan hun eigen succes ten onder gaan. Dan willen te veel klanten die pannenset, dat servies, die glazen of die messen hebben. Om een messenset compleet te krijgen moesten klanten van Albert Heijn een paar jaar geleden het imposante bedrag van 11.000 euro besteden. In 2012 liet AH zich overvallen door het succes met de mini’s waarmee kinderen zelf een winkeltje konden bouwen en inrichten.

Dit keer ging het gewoon hard, zo meldt AH op de website. ‘Daar zijn we blij mee!’ ‘Om je te helpen jouw set compleet te maken zullen we een reserveerservice inrichten’, zo luidt de belofte. Klanten krijgen het verzoek de site goed in de gaten te houden. ‘Bewaar uw spaarkaarten dus goed’, waarschuwt een AH-filiaal in Alphen aan den Rijn, ‘zodat u de gewenste artikelen straks kunt reserveren via de website!’

,,De actie is heel succesvol’, meldt woordvoerder Pauline van den Brandhof. ,,Heel grappig dat dit servies met botanisch romantisch design zo aanslaat. Het is een hip design. Ik snap wel als mensen als een malle sparen.” De actie begon de eerste week van november en deze borden en schaaltjes waren volgens Van den Brandhof meteen een hit. Er waren mensen die al meteen hun spaarkaarten inleverden zodat ze hun kerstdiner erop konden serveren.

Hoewel in de folder duidelijk stond vermeld dat het ging om een limited edition, komt er een nieuwe levering, belooft Van den Brandhof. Hoeveel serviezen er zijn gemaakt, kan Van den Brandhof niet zeggen.

Doorsparen kan nog tot 24 februari en de spaarkaarten kunnen tot 4 maart worden ingeleverd. ,,De dinerborden, de ontbijtborden en de kommen zijn allemaal handgemaakt, dus het kan een paar weken duren voordat het er is.” Niemand met voldoende spaarkaarten wordt teleurgesteld, aldus de AH-woordvoerder. ,,Waarschijnlijk gaat de reserveersite woensdag de lucht in, daar kunnen klanten zich melden als ze nog een servies willen.”

Anneke Schraal vindt het gekkenwerk, zo blijkt uit haar bericht op Facebook. De actie van AH leek haar een goede gelegenheid om voor een nieuw servies te sparen. ,,Ik kwam er al snel achter dat ik dit niet in mijn eentje kon doen. Ik heb in totaal met behulp van heel veel mensen 31 kaarten ingeleverd bij AH. Dat is 31 x 40 zegeltjes en zou dan voor €12.400,00 gekocht moeten hebben als ik het in mijn eentje had moeten doen. Dat geeft toch niemand uit aan boodschappen in drie maanden?”

Het is niet de eerste keer dat Albert Heijn kritiek krijgt op een spaaractie. De koekvormpjes van vorig najaar zorgden voor te veel plastic, vonden sommige klanten, net zoals de actiehamsters een paar maanden ervoor milieuonvriendelijk waren vanwege de vele plastic bolletjes die erin zaten. Toch zullen supermarkten dit soort acties wel blijven doen. Het zorgt namelijk - in elk geval tijdelijk - voor merkentrouw en dus extra omzet. Topman Dick Boer zei bij de presentatie van de jaarcijfers over 2015 zelfs dat de omzetstijging bij AH mede het gevolg was van de spaaracties, zoals met de moestuintjes.

Voor meer info, zie link:

www.ad.nl/koken-en-eten/ah-onder-vuur...
voda
0
Beursblik: lichte omzetstijging Ahold Delhaize voorzien

(ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize zal woensdag voorbeurs een licht hogere omzet over het vierde kwartaal van 2018 rapporteren, dankzij hogere verkopen in bijna alle regio's. Alleen België laat een grofweg onveranderde omzetgroei zien. Dat is de gemiddelde verwachting van 19 analisten, zoals door het Nederlands-Belgische concern zelf gepubliceerd.

De kwartaalomzet is naar verwachting van de analisten gestegen van 15,8 miljard naar 16,4 miljard euro.

De kwartaalomzet van Ahold en Delhaize in de Verenigde Staten steeg volgens de consensus van 9,2 miljard naar ruim 9,7 miljard euro. De vergelijkbare omzetgroei kwam naar verwachting uit op 2,2 procent, tegenover 2,1 procent in het vierde kwartaal van 2017.

In Nederland wordt een kwartaalomzet voorzien van 3,8 miljard euro, tegenover 3,7 miljard euro het jaar daarvoor. Volgens de analisten is de vergelijkbare omzet met 2,9 procent omhoog gegaan, tegenover 6,0 procent het jaar daarvoor.

In België komt de omzet naar verwachting uit op 1,3 miljard euro, fractioneel meer dan in het vierde kwartaal van 2017. De vergelijkbare omzet steeg volgens de ramingen met 2,6 procent, tegenover een vlakke stand in 2017.

De omzet in Centraal & Zuidoost-Europa komt naar verwachting uit op 1,6 miljard euro, tegenover 1,55 miljard euro vorig jaar. De vergelijkbare omzet is hier volgens de analisten met 0,9 procent gestegen, tegenover 0,3 procent in het vierde kwartaal van het jaar daarvoor.

"Voor mij zijn de cijfers over de vergelijkbare omzet het belangrijkste", stelde analist Fernand de Boer van Degroof Petercam tegenover ABM Financial News. "Dat is een goede graadmeter voor de omzet van Ahold Delhaize, want dat gaat over winkels die langer dan een jaar open zijn. Voor de VS kom ik hierbij uit op 2,5 procent en voor Nederland op 2,8 procent."

De analist denkt verder dat de kwartaalomzet van Ahold Delhaize is uitgekomen op 16,5 miljard euro. Voor de VS raamt hij de omzet op bijna 9,8 miljard euro, voor Nederland op bijna 3,8 miljard euro, voor België op 1,3 miljard euro en voor Centraal & Zuidoost-Europa op bijna 1,6 miljard euro.

Ahold Delhaize op 27 februari de volledige jaarresultaten over 2017 rapporteren.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
kassiebora
0
'Ahold Delhaize blijft profiteren in VS'

Door ANP Producties

Amsterdam - Ahold Delhaize blijft in de Verenigde Staten profiteren van de sterke consumentenuitgaven en verbeteringen bij zijn keten Food Lion. Dat stellen analisten van Berenberg in een reactie op het handelsbericht van het supermarktconcern.

Ahold Delhaize haalt het gros van zijn opbrengsten uit de VS. Volgens de marktvorsers weet Ahold Delhaize daar de hogere prijsinflatie beter door te berekenen aan zijn klanten dan concurrenten als Walmart en Kroger. Wel merken ze op dat de omstandigheden in de belangrijke markt lastig kunnen worden als de consumenten de hand wat vaker op de knip houden.

KBC Securities sprak van een goed momentum in het vierde kwartaal bij Ahold Delhaize en wees specifiek op het aanscherpen van de verwachting voor de winst per aandeel. ,,Dat zal mogelijk voor enig enthousiasme zorgen'', aldus de kenners. Ahold Delhaize rekent erop dat de onderliggende winst per aandeel uitkomt aan de bovenkant van de eerder afgegeven verwachting van 1,50 euro tot 1,60 euro. ,,Een solide handelsupdate'', vatten de kenners samen.
Solide omzetgroei

Volgens ING was het jaareinde van Ahold Delhaize sterk met een solide vergelijkbare omzetgroei in alle vier de regio's. Ook de analisten van deze bank wezen op het aanscherpen van de prognose voor de winst per aandeel.

Berenberg hanteert een sell-advies op Ahold Delhaize met een koersdoel van 18,20 euro. KBC hanteert een buy-advies en een richtprijs van 24 euro en ING een buy met een koersdoel van 22 euro. Het aandeel stond woensdag omstreeks 09.30 uur 2,4 procent hoger op 22,99 euro.

voda
0
Update: Ahold Delhaize ziet omzet harder stijgen

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Ahold Delhaize
23,165 0,71 3,16 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het vierde kwartaal van 2018 de omzet op jaarbasis zien stijgen, en harder dan analisten hadden voorzien. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de omzetcijfers die de supermarktgigant publiceerde.

Ahold boekte in het vierde kwartaal een omzet van ruim 16,5 miljard euro. Dat was een stijging van circa 5 procent, nadat de omzet vorig jaar op 15,8 miljard euro uitkwam. Analisten die bijdroegen aan de bedrijfsconsensus mikten op een omzet van 16,4 miljard euro. Tegen constante wisselkoersen nam de omzet met 3,0 procent toe.

In de Verenigde Staten behaalde Ahold een omzet van 9.798 miljoen euro en in Nederland was dit 3.805 miljoen euro. België was goed voor 1.338 miljoen euro en in Centraal & Zuidoost Europa lagen de verkopen op 1.606 miljoen euro.

De consensus voor de VS lag op een omzet van 9,7 miljard euro met een vergelijkbare omzetgroei van 2,2 procent. De omzet groeide op vergelijkbare basis daadwerkelijk met 2,7 procent.

In Nederland werd een kwartaalomzet voorzien van 3,8 miljard euro. Volgens de analisten zou de vergelijkbare omzet met 2,9 procent omhoog gaan, tegenover 6,0 procent het jaar daarvoor. De vergelijkbare omzet kwam uit op 3,3 procent.

In België werd door de analisten gerekend op een grofweg vlakke omzet van 1,3 miljard euro. De vergelijkbare omzet steeg met 3,0 procent, tegenover een consensusverwachting van 2,6 procent.

De omzet in Centraal & Zuidoost-Europa kwam naar verwachting van de analisten uit op 1,6 miljard euro. De vergelijkbare omzet zou volgens de analisten met 0,9 procent zijn gestegen. Centraal & Zuidoost-Europa was in het vierde kwartaal echter goed voor een vergelijkbare omzetgroei van 2,0 procent.

Online steeg de omzet met ruim 27 procent naar 1.109 miljoen euro. In alle regio’s was sprake van een dubbelcijferige omzetgroei.

Outlook

Ahold Delhaize verwacht dat de onderliggende winst per aandeel uit voortgezette activiteiten aan de bovenkant van de eerder afgegeven bandbreedte van 1,50 tot 1,60 euro zal uitkomen.

De vrije kasstroom zal meer dan 2,0 miljard euro bedragen, denkt Ahold, dankzij aanhoudende verbeteringen van het werkkapitaal.

De investeringen blijven, zoals eerder aangegeven, 1,8 miljard euro.

Benoeming

Ahold Delhaize heeft woensdag Marit van Egmond benoemd als CEO Albert Heijn.

Ahold Delhaize publiceert op 27 februari de volledige jaarresultaten over 2018.

Het aandeel Ahold Delhaize steeg woensdag 2,5 procent naar 23,01 euro.

Update: om meer informatie en koersreactie toe te voegen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Beursblik: prestaties Ahold Delhaize boven verwachting

(ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het vierde kwartaal van 2018 beter dan verwacht gepresteerd. Dit is de conclusie van analist Alan Vandenberghe van KBC Securities.

De afzonderlijke divisies deden het ook iets beter dan voorzien, meent de analist.

Positief noemde Vandenberghe dat de onderliggende vergelijkbare groei hoger uitviel dan de verwachtingen. Dat typeert het goede momentum, meent de analist.

Minpuntje, maar dan ook de enige, is dat Ahold in Nederland iets aan marktaandeel verloor.

KBC Securities herhaalt het koopadvies op Ahold Delhaize met een koersdoel van 24,00 euro. Het aandeel steeg woensdag 2,1 procent naar 22,92 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Beursblik: omzetcijfers Ahold Delhaize beter dan verwacht

(ABM FN-Dow Jones) De omzetcijfers van Ahold Delhaize over het afgelopen kwartaal waren beter dan verwacht. Dit zei analist Fernand de Boer van Degroof Petercam woensdag tegen ABM Financial News.

Ahold boekte in het vierde kwartaal een omzet van ruim 16,5 miljard euro. Dat was een stijging van circa 5 procent, nadat de omzet vorig jaar op 15,8 miljard euro uitkwam.

"De cijfers waren prima. Heel netjes. In iedere regio waren ze iets beter dan verwacht", zei De Boer.

Volgens de marktvorser was wel "een klein smetje" dat het bedrijf in Nederland wat marktaandeel heeft verloren. "Met de omzetcijfers kwam ook het bericht dat Marit van Egmond is aangesteld als nieuwe topvrouw van Albert Heijn. Dat kan bijna geen toeval zijn", aldus De Boer.

Degroof Petercam heeft een koopadvies voor het aandeel Ahold Delhaize, met een koersdoel van 26,00 euro.

Het aandeel sloot dinsdag 0,4 procent lager op 22,37 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
AH's omzet mag dan minder hard groeien, de formule blijft essentieel voor Ahold Delhaize

De omzet van Ahold Delhaize AD€23,18+3,21% is in het vierde kwartaal van 2018 met 3% toegenomen tot €16,5 mrd. Dat blijkt uit voorlopige cijfers die Ahold Delhaize woensdag voorbeurs heeft gepubliceerd. Analisten hadden op €16,4 mrd gerekend.

Een Albert Heijn in Haarlem.Foto: Michel Utrecht/HH

Nederland vs de VS
Het Nederlands-Belgische Ahold Delhaize verdient meer dan de helft van zijn geld in de Verenigde Staten, waar de omzet in het slotkwartaal op €9,8 mrd uitkwam. Dat is 2,6% meer dan een jaar geleden. Gunstige weersomstandigheden en een lage inflatie hielpen de zaak. Als de invloed van de dollarkoers wordt meegenomen was de omzetgroei 5,9%.

Ahold Delhaize bezit vijf supermarktketens in de Verenigde Staten en is veruit de grootste keten aan de oostkust. Om verder te groeien is het concern op overnamepad, maar zal het ook de verouderde formule van Stop&Shop, zijn grootste Amerikaanse keten, aanpakken. De komende jaren krijgen alle 413 Stop&Shops een opfrisbeurt.

Nederland essentieel
Ook e-commerce heeft aandacht nodig. Ahold Delhaize was een van de eerste Amerikaanse spelers met bezorgboodschappen, maar is links en rechts ingehaald door concurrenten.

In de Verenigde Staten was de zogenoemde vergelijkbare omzetgroei, van winkels die langer dan een jaar open zijn, 2,7%. Daarmee vergeleken doet de supermarktgroep betere zaken in Nederland. Hier nam de vergelijkbare omzet van Albert Heijn en Bol.com in het vierde kwartaal met 3,3% toe, naar €3,8 mrd.
Een jaar geleden groeide de Nederlandse omzet overigens harder: in de laatste maanden van 2017 was de vergelijkbare omzetgroei nog 6%. Dit neemt niet weg dat de Nederlandse activiteiten nog altijd essentieel zijn voor de groei van Ahold Delhaize, ook al ligt nu veel focus op de VS
.
Albert Heijn en Bol.com

Marit van Egmond, de nieuwe directeur van Albert Heijn.Ahold Delhaize
Over heel 2018 is het marktaandeel van marktleider Albert Heijn - dat rond de 35% schommelt - wel iets afgenomen. Hierdoor is concurrent Jumbo, dat zijn marktaandeel wél wist te vergroten, weer iets dichterbij gekropen. Uit Jumbo's voorlopige jaarcijfers bleek dat de Veghelse supermarktketen inmiddels een dikke 20% van de markt in handen heeft, vooral dankzij de overname van Emté-winkels.

Ahold Delhaize maakte woensdagochtend eveneens bekend dat Wouter Kolk zijn ceo-schap van Albert Heijn vanaf volgende maand aan Marit van Egmond overdraagt. Van Egmond is nu nog commercieel directeur van Albert Heijn, en straks de eerste vrouwelijke ceo van het bedrijf. Daarmee kan Kolk zich concentreren op zijn taken als topman van Ahold Delhaize Europa en Indonesië.

Lees ook
Albert Heijn transformeert

Uit de cijfers van Ahold Delhaize blijkt dat de omzet van Bol.com nog altijd groeit, naar €2,1 mrd in heel 2018. Ter vergelijking: in 2017 was de netto omzet van de webwinkel nog €1,6 mrd.

Andere markten
In België, dat in 2017 nog een zorgenkindje was, lag de vergelijkbare omzetgroei het afgelopen kwartaal hoger dan verwacht: 3% tegenover 0,0% een jaar eerder. Supermarktketen Delhaize wist zijn marktaandeel zelfs uit te breiden.

Ahold Delhaize kondigde vorige week aan het aantal Albert Heijns in België de komende jaren te zullen verdubbelen. Ook Jumbo zal de Belgische markt betreden, kondigde het bedrijf aan.

De prestaties in Centraal- en Zuidoost-Europa waren beter dan vorig jaar, toen de supermarktgroep onder lagere verkopen in Griekenland leed. Inmiddels krabbelen deze enigszins op en nemen de verkopen in Tsjechië sterk toe.

Jaarcijfers
Voor heel 2018 komt de omzet uit op €62,8 mrd, een groei van 2,5%. De definitieve resultaten over heel 2018, inclusief winstcijfers, publiceert Ahold Delhaize op 27 februari.

fd.nl/ondernemen/1286569/groei-voor-a...
voda
0
'Marktaandeel Albert Heijn iets lager'

Gepubliceerd op 24 jan 2019 om 06:06 | Views: 533

Ahold Delhaize 23 jan
23,18 0,00 (0,00%)

AMSTERDAM (AFN) - Het marktaandeel van supermarktketen Albert Heijn in Nederland is in 2018 iets teruggelopen. De marktleider had volgens marktonderzoeksbureau Nielsen vorig jaar 34,7 procent van de markt in handen. Een jaar eerder was dat nog 35,3 procent.

Grootste concurrent Jumbo groeide naar een marktaandeel van 19,1 procent, van 18,7 procent in 2017. Die supermarktketen kreeg er vorig jaar 25 winkels bij en had er eind december 618. Albert Heijns winkelbestand groeide minder hard: met acht winkels tot 970 stuks.

AH gaf overigens al eerder aan dat onder meer verzorgingsproducten veel vaker via webwinkel bol.com worden verkocht. Dat kost de supermarktketen marktaandeel, maar voor moederconcern Ahold Delhaize is er wel groei.

Andere supermarkten

Ook prijsvechter Lidl, de nummer drie in de markt, vergrootte zijn aandeel. Dat ging naar 10,9 procent van 10,5 procent in 2017. Nummer vier Aldi breidde zijn marktaandeel uit naar 6,8 procent van 6,7 procent terwijl nummer vijf Plus stabiel bleef op 6,4 procent.

Ook Coop behoorde tot de groeiers in de markt. Dirk van den Broek, Dekamarkt en Deen zagen hun marktaandeel juist licht dalen.
voda
0
Bol.com krijgt bijkantoor in België

Gepubliceerd op 24 jan 2019 om 16:56 | Views: 734

Ahold Delhaize 17:37
23,08 -0,10 (-0,43%)

UTRECHT (AFN) - Bol.com krijgt later dit jaar een bijkantoor in België. De webwinkel, in handen van supermarktconcern Ahold Delhaize, wil vanuit een vestiging in Antwerpen lokale ondernemers ondersteunen en adviseren bij het verkopen van hun assortiment op het platform. Naar verwachting opent het kantoor in mei dit jaar de deuren.

,,Er werken reeds tientallen Belgen bij bol.com, maar vanuit de locatie in Antwerpen staan we nog korter bij winkeliers en handelaars'', zegt Sacha Buyck, manager België bij de webwinkel. Vandaar dat is gekozen voor een vestiging bij de zuiderburen, als aanvulling op het hoofdkantoor in Utrecht.

Bol.com stelde de webwinkel in 2012 open voor andere verkopers. Sinds 2014 kunnen ook Belgische handelaars en webshops er hun assortiment aan de man brengen. Inmiddels telt het bedrijf zo'n 20.000 partners uit België en Nederland.

Deze samenwerking is heel belangrijk voor bol.com. Bijna de helft van de verkochte pakketjes is tegenwoordig afkomstig van zo'n partner. Bol.com verwacht dat dit aandeel in de toekomst verder zal toenemen.
kassiebora
0
AH breidt netwerk voor thuisbezorgen uit

Door ANP Producties

Zaandam - Albert Heijn opent later dit jaar een vijfde distributiecentrum voor de thuisbezorging van boodschappen. In dat nieuwe zogeheten Home Shop Center (HSC) in Amsterdam kunnen circa 1000 nieuwe medewerkers aan de slag.

Volgens de grootgrutter, onderdeel van supermarktconcern Ahold Delhaize, is sprake van een forse groei van het online boodschappen doen. Vooral de populariteit van thuisbezorging via ah.nl stijgt. Bij sommige Pick Up Points, met name buiten stedelijke gebieden, ziet Albert Heijn bijvoorbeeld duidelijk een verschuiving naar thuisbezorging. Daarom worden de komende periode tevens enkele Pick Up Points gesloten.

In het nieuwe HSC worden straks naar verwachting wekelijks zo'n 40.000 bestellingen verwerkt. De andere HSC’s van Albert Heijn staan in Almere, Eindhoven, Rotterdam en De Meern. Albert Heijn meldt verder dat ook het aantal zogeheten hubs wordt uitgebreid, om nog efficiënter boodschappen aan huis te kunnen afleveren. Een hub is een locatie aan de rand van de stad vanaf waar bezorgauto’s de stad in rijden.

kassiebora
0


AH opent winkels samen met Hema

ZAANDAM – Hema en Albert Heijn openen in 2019 twee pilotwinkels waar klanten zowel hun Hema- als Albert Heijn-boodschappen kunnen doen. In twee stedelijke winkels van Hema komt een Albert Heijn met een volledig assortiment verse en houdbare producten.

Hema maakte al eerder bekend de ambitie te hebben om te groeien door onder andere het aangaan van strategische partnerships, zowel in het buitenland als in Nederland. De pilot met Albert Heijn is een belangrijke en eerste stap hiertoe in Nederland. Hema is bezig haar nieuwe strategische plannen vorm te geven en deze zullen in het voorjaar worden gepresenteerd.

AH: klanten in centrumlocaties nog beter bedienen
Voor Albert Heijn is de pilot met Hema een verdere onderstreping van de ontwikkeling van gemakswinkels en foodservice in centrumlocaties van grote steden om klanten nog beter te bedienen. Tjeerd Jegen, CEO Hema: ‘Ik kijk ernaar uit om de komende maanden verder invulling te geven aan onze pilot, om deze later dit jaar te lanceren. De groeistrategie van Hema willen we ook in Nederland verder ontwikkelen met slimme, innovatieve concepten en partnerships. Ik ben ervan overtuigd dat we voor onze klanten hiermee het leven leuker, makkelijker en beter maken.’

Van Egmond: ‘Kan niet wachten’
Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: ‘Albert Heijn is blij dat we deze pilot kunnen aankondigen. Twee geliefde Nederlandse merken die op één locatie gaan samenwerken en beiden zo dichterbij hun klanten komen te staan. De tijd van klanten wordt schaarser en gemak wordt steeds belangrijker. Daarom zet Albert Heijn steeds meer in op winkels in binnensteden met invulling die specifiek voor die doelgroep is, zoals Allerhande Kookt, tap to go en zelfscan. Ik kan niet wachten om later dit jaar deze pilotwinkels te openen. Maar eerst is er nog werk aan de winkel.’

Locaties en invulling nog onderzocht
De specifieke locaties worden momenteel nog onderzocht en de details en exacte invulling worden de komende maanden nader uitgewerkt.

Eerste publicatie door Tys Hallema op 12 feb 2019
Laatste update: 12 feb 2019
1.055 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 53 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19-feb-19 17:35
Koers 23,035
Verschil +0,165 (+0,72%)
Hoog 23,060
Laag 22,850
Volume 3.311.181
Volume gemiddeld 3.160.067
Volume gisteren 2.375.605