BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM februari 2017

2.159 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 » | Laatste
turbobb
0
quote:

Renardeau II schreef op 27 februari 2017 10:09:

Stil op het forum ........
Henk is bij Postnl.
Marinus-86
1
quote:

turbobb schreef op 27 februari 2017 10:27:

[...]
Henk is bij Postnl.
Ze nemen daar ook alles aan.
[verwijderd]
0
BAM tipped for London City Uni law school

BAM Construct is tipped to take a £30m project to build a new law school for City University in London.

The scheme has been design by Wilkinson Eyre architects and will be built at Sebastian Street near the City University Islington campus.

The single stage design and build tender is being hotly contested with Kier, Wates, and Willmott Dixon among the firms to have chased the project.

But sources have told the Enquirer that Bam is now in prime position to secure the project.

City University plans to retain and refurbish two existing buildings as well as fund a new four-storey brick building and new seven-storey glazed building as a focal point for the the law school complex.

www.constructionenquirer.com/2017/02/...
marcel13
0
27-02-2017 : Start voorbereidende werkzaamheden N18

BAM start in opdracht van Rijkswaterstaat vanaf 1 maart met de voorbereidende werkzaamheden voor de aanpassing van de N18 tussen Varsseveld en Lichtenvoorde. Het gaat om het kappen van bomen, het verwijderen van groen en werkzaamheden voor het verleggen van kabels en leidingen. De werkzaamheden zijn nodig, zodat BAM rond de zomer met de daadwerkelijke aanpassingen kan beginnen.



De N18 krijgt extra rijstroken en fietstunnels bij Varsseveld en kruising Lichtenvoorde-zuid wordt aangepast. BAM moet de weg hier breder maken, waardoor het kappen van bomen en verwijderen van groen nodig is. De kap vindt vooral plaats bij de aansluiting A18-N18 en bij de kruisingen van de N18 met de Zelhemseweg, de Oostelijke Rondweg en bij kruising Lichtenvoorde-zuid. Omdat bomen niet gekapt kunnen worden in het broedseizoen, gaat BAM dit zo veel mogelijk nu al doen. Voorafgaand aan de daadwerkelijke kap inspecteert een ecoloog de bomen op nesten van bijvoorbeeld broedvogels of vleermuizen. Pas als de ecoloog constateert dat er geen nesten met dieren zitten, mag deze worden gekapt. Gekapte bomen worden in een latere stadium herplant.



De kap van bomen vindt plaats vanaf zondag 5 maart. Aangezien veel bomen dicht bij de N18 staan, moet BAM uit veiligheidsoogpunt een gedeelte van de N18 afzetten tijdens het kappen. Een gedeeltelijke, plaatselijk afzetting van de N18 heeft vooral gedurende weekdagen grote gevolgen voor de doorstroming van het verkeer op de N18. Daarom vindt de bomenkap plaats op het moment met het rustigste verkeersaanbod. Dit betekent dat BAM naar verwachting op zondag 5 maart kapt langs de N18 bij Varsseveld en op zondag 12 maart bij Lichtenvoorde-zuid. Bomen en bosschages die verder van de weg staan worden op andere dagen gekapt.



Bij ongunstige weersomstandigheden kunnen werkzaamheden worden uitgesteld.



De Nieuwe Twenteroute

Rijkswaterstaat vernieuwt de N18 tussen Varsseveld en Enschede. De aanpassingen van de N18 bij Varsseveld en tussen Varsseveld en Lichtenvoorde zijn daar onderdeel van. Deze Nieuwe Twenteroute wordt een stuk veiliger voor alle weggebruikers, onder meer dankzij de aanleg van gescheiden rijbanen, oversteekplaatsen en fietstunnels. Behalve veiliger kunnen Achterhoekers en Twentenaren straks sneller van A naar B. Door de aanleg van een 27 kilometerlange, nieuwe weg tussen Groenlo en Enschede om de bebouwde kom zal de leefbaarheid in Eibergen, Haaksbergen en Usselo toenemen. Daarbij zorgen we dat de nieuwe weg past in het mooie, landelijke gebied van de Achterhoek en Twente. Zo maakt de Nieuwe Twenteroute de regio interessanter om in te wonen, werken en ondernemen.



Om de Nieuwe Twenteroute te realiseren, werken Rijkswaterstaat, de provincies Gelderland en Overijssel, en de gemeenten, de regio’s en de waterschappen in de Achterhoek en Twente nauw samen. Rijkswaterstaat heeft Noaber18 opdracht gegeven tot de aanleg van de nieuwe weg tussen Groenlo en Enschede. BAM gaat de N18 van Varsseveld tot Lichtenvoorde aanpassen. De Nieuwe Twenteroute is naar verwachting in de tweede helft van 2018 in zijn geheel klaar.

www.gelre.fm/nieuwsberichten/algemeen...
[verwijderd]
0
Zo tijdje BAM niet meer gevolgd nadat ik er in in aug 2015 ben uitgestapt. Heb wat cash liggen dus als de tijd rijp is stap ik weer in. Andere kandidaten zijn Esperite, TT, Gazprom, Pharming. Wie het eerst maalt ......
[verwijderd]
0
quote:

Rabo. schreef op 27 februari 2017 13:28:

Zo tijdje BAM niet meer gevolgd nadat ik er in in aug 2015 ben uitgestapt. Heb wat cash liggen dus als de tijd rijp is stap ik weer in. Andere kandidaten zijn Esperite, TT, Gazprom, Pharming. Wie het eerst maalt ......
waarom Esperite ?
[verwijderd]
0
Uit het FD:

Drempels voor Heijmans en BAM
Aandelen van bouwbedrijven zijn de afgelopen 25 jaar met regelmaat spotgoedkoop geweest. Toen ik eind jaren '80 begon te handelen arbitreerden we continu in de bandbreedte van vijf- tot achtmaal koers-winst en 4 tot 6% dividendrendement. De waarderingen van de twee overgebleven Nederlandse bouwers op Beursplein 5, BAM en Heijmans, zijn interessant genoeg om na de jaarcijfers wat tijd aan te besteden.
De BAM-cijfers over 2016 zijn zeker niet slecht, de samenstelling is echter bedenkelijk. De bouwdivisie is amper winstgevend omdat de resultaten in woningbouw niet verbeteren, gehinderd door gemeentelijke vergunningstrajecten en afschrijvingen op bezit. De divisie Infra doet het qua omzet niet veel beter maar heeft het werkkapitaal sterk verbeterd. Daardoor is de nettocashpositie van BAM flink gegroeid tot €?495 mln. Een rijke bouwer dus. En dat terwijl institutionele beleggers vinden dat het management een armoedige uitstraling heeft. Dat is vreemd.
Heijmans vecht onder leiding van de nieuwe ceo Ton Hillen voor zijn bestaan. Banken hebben Heijmans geherfinancierd tot 2019. Media schreven dit toe aan goed ontvangen herstructureringsplannen, maar naar mijn idee kunnen die banken niet anders. Allerlei ingewikkelde constructies, die onderliggend erg goedkoop zijn en voorzien zijn van vele dwingende dwingende clausules, zijn het zoveelste reddingsplan. Deze nieuwe ceo werkt overigens al sinds 1992 voor Heijmans. Ook vreemd.
De waardering voor de sector is eveneens vreemd. De €?800 mln ondernemingswaarde van BAM leverde in 2016 een operationele kasstroom op van €?184 mln. Het kasstroomrendement nodigt uit om het bedrijf over te nemen of het aandeel te herwaarderen. De operationele marge van 1,5% is nog weinig interessant en verwijderd van het doel van BAM van 2% in 2020.
Heijmans draait volgens die nieuwe ceo dramatische resultaten. Gezien de onzekerheid omtrent probleemprojecten zal dat voorlopig zo blijven.
Vergelijkingsmateriaal buiten de landsgrenzen vinden is moeilijk. Het Duitse Hochtief is een wereldspeler met marges in Europa van 2,4% en ruim tweemaal duurder dan BAM. Het Franse Vinci draait ruim 5% marge maar opereert in een veel hoger segment als vliegvelden en exploitatie van internationale tolwegen.
Het waarderen van ons duo kan louter op eigen merites. Heijmans is alle eigenwaarde kwijtgeraakt, overgeleverd aan financiers, als aandeel een speeltje van traders. BAM ontwikkelt langzaam eigenwaarde op een uiterst moeilijke thuismarkt, gehinderd door overheidsbeleid en historische werkpatronen. Pas als die doorbroken worden komt er meer zicht op de waardering, het is nu knutselen en dan wordt het weer bouwen.
Fred107
0
Ik denk wel dat BAM in dit artikel te kort wordt gedaan.
Ze zijn echt niet alleen afhankelijk van de thuismarkt.
Er staat ook aardig wat op de rol voor de komende jaren qua prestigieuze bouwprojecten. Dat kan ik echt geen knutselen noemen.
[verwijderd]
0
quote:

popie schreef op 27 februari 2017 16:36:

4,90 is te hoog gegrepen zo te zien.
€ 4,91 lijkt de bovengrens te zijn nu na ca. € 4 mio verhandeld vandaag
[verwijderd]
0
quote:

AKHB schreef op 27 februari 2017 16:39:

[...]
€ 4,91 lijkt de bovengrens te zijn nu na ca. € 4 mio verhandeld vandaag
€ 4,90 de bovengrens?
€ 4,91 de bovengrens?
€ 4,9???????

Er lijkt druk te ontstaan vanuit de Bied.
Inmiddels € 4,914 en met stip op 3 in de AMX!
Mooi voor de volgende beursdag, want het is pas maandag.
En het loopt tegen sluitingstijd en dan moeten er door deze en gene nog even wat centjes worden veiliggesteld.
[verwijderd]
0
quote:

turbobb schreef op 27 februari 2017 10:27:

[...]
Henk is bij Postnl.
Helaas terug rondom mijn aankoopkoers. Te hebberig geweest. Komt blijkbaar in "de beste families" voor.
€d_Modus Vivendi
0
2.159 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 4,020
Verschil +0,034 (+0,85%)
Hoog 4,046
Laag 3,978
Volume 825.674
Volume gemiddeld 1.429.711
Volume gisteren 1.515.663

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront