TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2017

3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
[verwijderd]
0
Harry een beetje over the top ....maar de boodschap is helder.
Goddijn moet wat doen met consumer. Dat kan niet zo doorgaan.
Dat laatste statement van NIBC was daar ook duidelijk over NIBC Capital: Although Consumer will continue to hamper the top line and EBITDA, profitability and FCF will improve materially in the near term (1-3 years) as TOM2 transforms from a B2C Consumer company into a B2B services/content company with a scalable model and higher margins. Buy reiterated, pt EUR 9.70.

Zal intern best wel een gevecht worden..maar hij moet wel.

Neem nu dat bericht van vandaag over PSA met Opel/Vauxhall..dat moet toch een normaal gesproken een uptickje geven aan de koers.
Heel lauwtjes. Slap en toch weer rood.
harrysnel
0
quote:

Misschien schreef op 14 februari 2017 17:14:

@harry, zou jij er achter staan om een kritisch stuk van deze orde in te brengen als ingezonden stuk voor de AVA?

Mochten meerdere beleggers achter dit standpunt staan, inscannen voor de handtekeningen en inbrengen voor 20 de februari a.s.

Tini
Tini,

Jij hebt de vorige AVA op een uitstekende manier vragen gesteld. Heb eerder ook goede vragen van oa de VEB langs zien komen. Er zijn vraagtekens gezet bij de keuze voor Elberse als commissaris tijdens de AVA waarop zij benoemd werd. De antwoorden op alle vragen waren in de trend van "we houden ons aan de regels, we zullen er naar kijken, we zijn ook niet tevreden over de winstgevendheid en die moet omhoog etc." Lege woorden. Elberse is aangesteld en stapt vervroegd weer op. Uiteindelijk dus nog wel een Investor Day voor particulieren georganiseerd maar met de andere opmerkingen is niets gedaan. Van iets kleins alsTwitteren tot het verbeteren van de communicatie.....er is niets van terecht gekomen.

Het is goed dat de vragen gesteld blijven worden. Ook dit jaar. Ik heb echter niet het idee dat de AVA impact heeft op management/RvC en dat het een verplicht nummer is voor deze partijen. Ik lees de notulen wanneer ze op website verschijnen.

Als je iets wilt aankaarten dat ik hier geschreven heb vind ik dat prima. Ik overweeg om voor de AVA contact te zoeken met de VEB maar dat zal niet alleen verbonden zijn aan die gebeurtenis maar breder.

Groet Harry.

Edit: als iemand contact zoekt met IR en dan een opmerking die ik hier maak mee wil nemen in een vraag....graag. Ik kom er met mijn vragen al sinds een jaar niet meer doorheen.
[verwijderd]
1
eandt.theiet.org/content/articles/201...

We look at the various complementary technologies required for self-driving vehicles to achieve true autonomony

T2 hoort daar volgens dit verhaal iig nog bij;-)
seren
0
worldquant en pdt hebben inderdaad wat aandelen overgegooid. (zie shortsell)
lijkt me geen probleem, ze doen maar, kijken wie de zwarte piet heeft op het moment dat er wel nieuws komt.
[verwijderd]
1
quote:

seren schreef op 14 februari 2017 18:07:

worldquant en pdt hebben inderdaad wat aandelen overgegooit. (zie shortsell)
lijkt me geen probleem, ze doen maar, kijken wie de zwarte piet heeft op het moment dat er wel nieuws komt.
En dan zal de beweging er zijn voordat het nieuws ons bereikt. Er zitten nog al wat molletjes in de tomtom. Ooit was er hier een klein lief molletje maar die is helaas met vervroegd pensioen gestuurd.
[verwijderd]
0
En intussen blijven de beurzen stijgen. Wat gaat er gebeuren met de koers van tomtom, als er dagen komen dat er serieus wordt gedaald? Ben benieuwd of we dan ook zo blijven liggen. Vrees van niet. En die dagen komen steeds dichterbij, ben ik bang.
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 14 februari 2017 18:01:

eandt.theiet.org/content/articles/201...

We look at the various complementary technologies required for self-driving vehicles to achieve true autonomony

T2 hoort daar volgens dit verhaal iig nog bij;-)
TomTom gaat er zeker bij horen, maar in het geval van Uber had ik nog niet vernomen van TomTom dat ze in Singapore actief zijn met HD-Maps. Rare gedachte misschien, maar zou Uber dan hun eigen (natuurlijk nog niet driverless) wagens uitrusten met de sensoren die TomTom voorschrijft en de techniek aan boord om gegevens op te slaan lokaal, danwel in de cloud, om op die manier HD-Maps voor Uber doeleinden te maken?
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 14 februari 2017 17:32:

Verplaats je in Goddijn.

-Je vrouw geeft leiding aan de afdeling Consumer. Haar broer doet de VS tak van dit onderdeel. Ze was erg enthousiast aan het begin van het jaar en veel leuke ideetjes voor nieuwe gadgets.

Je zegt: "we are firing on all cylinders".

Vervolgens komt je vrouw met nieuws dat de Bandit geflopt is maar dat ze nog wat heeft bedacht voor op de scooter, een gezondheidsbandje en een wereldwijde campagne ....komt goed. En tussen neus en lippen door vertelt je vrouw dat de PND markt is ingestort. Ze was wat te enthousiast begin 2016.

Je besluit te zwijgen om niet de introductie van al die leuke hebbedingetjes te verpesten. Laat wel vast in juni huisvriend Den Drijver weten dat Bandit op 0 gezet moet worden en dat de PND markt slecht is. Ondertussen zie je je vrouw....beep beep voorbijkomen op Twitter. Je ziet een quote van haar dat "het ontwikkelen van gadgets niet is als het maken van bier en dat je maar moet afwachten of het een succes wordt"..en je denkt "daar heeft ze gelijk in".

Vervolgens ga je in oktober de markt toch maar officieel vertellen dat Consumer slecht gaat en de outlook verlaagd moet worden vwb omzet 2016. Je probeert nog wat te reorganiseren maar dat lekt uit.

Om de aandacht van het falen van je vrouw af te leiden organiseer je een Technology Day. Althans, zo heet die dag maar het is een Investor Day. Je wekt met CAGR voorspelling voor 3 BU's exclusief Consumer de suggestie dat ook jij ziet dat je vrouw haar hobby elders moet gaan uitoefenen. Maar je zegt nog wel over 2017: "decline in Consumer is not a given"

Interview met BNR waarbij je enthousiast nbent over Consumer en de suggestie opnieuw wekt dat het tij gekeerd is.

Vervolgens komen de full year 2016 cijfers en outlook 2017 waaruit blijkt dat Consumer nog slechter draait dan verwacht en om het je vrouw niet al te moeilijk te maken doe je een heel lage outlook voor PND/Sports. Je zegt ook gelijk nog even dat Consumer bij TomTom blijft.....en meldt dat het "vooral ook leuk is om te doen dingetjes in Consumer".

Zo absurd heb ik het nergens gezien op de beurs. Dit gaat over een CEO die zich publiekelijk voor aap laat zetten door verkeerde inschatting van zijn vrouw. Het besluit heeft genomen om aan deze situatie een eind te maken maar door zijn vrouw wordt teruggefloten en publiekelijk weer moet draaien.

Dit is geen CEO maar een man die onder de plak zit. En op webcast moet hij de terechte hoon ondergaan van analisten + luisteraars dat hij zo'n slapjanus is.

Gênant.

Applaus Harry
[verwijderd]
3
Wat mij verbaast, is dat Goddijn zich als CEO nimmer lijkt te hoeven verantwoorden voor eerder gedane uitspraken, toezeggingen, forecasts, outlook.
Of het nu gaat om het overgangsjaar, wat jaar na jaar wordt herhaald, of het firen op alle cilinders.
Dat je er als CEO zo naast kunt zitten, dat zou mij als management zorgen baren.
Wat is dan nog de waarde van een forecast en het gevoerde beleid?
Net als die opmerking tijdens de investorday dat het niet mogelijk is om een inschatting te maken van de financials van een deal. Pardon? Met welk idee ben je dan aan het ondernemen? Hoe stuur je dan bij? Wat is het lerend effect van eerder gedane deals die blijkbaar geen waarde hebben gecreeerd. Voor- en nacalculatie?
Geen analist die hier naar hoor vragen.
"Meneer Goddijn, waarom verwacht u ditmaal wel dat de outlook uitkomt? Welke maatregelen gaat u treffen om de verwachtingen te realiseren?"
Er is 1 iemand voor verantwoordelijk, en dat is Goddijn.
Ik wil niet perse meedoen aan het bashen van onze vrolijke vriend Harold, maar hierover heb ik me al meerdere keren verbaasd.
[verwijderd]
0

@ Justin

klopt, ik schrijf er ook bij als het een handelsadvies is of een analisten rapport, zo ook nog een paar dagen geleden, wat trouwens veel comfort gaf , want die bear-base-bull case was een LT view niet voor 12 maand, doch voor 2 @ 3 jaar om een range neer te zetten en niet gebaseerd op sentiment, ruis of geruchten, neen op ontwikkelingen en natuurlijk kan er in de bear-case een overshoot plaats vinden door onvoorziene omstandigheden, maar dat gaat op voor alle aandelen

die BBB case liet goed zien, beperkt neerwaarts risico met 6,50 voor bear, en een base case van 10 ( neutraal) en een bull van 20 - voor mij een acceptabele range voor een LT risk/reward investering.

wat de analisten betreft is er slechts één bear over en dat is Barclays, toch een huis met een reputatie en volgers

MdD, is een mix tussen fundamentele LT view en toch ook wel wat gedreven door de markt, er zijn niet veel analisten die zo snel hun PT aanpassen, daar waar de LT fundamentals eigenlijk beter zijn geworden voor TT dan hiervoor is hij toch in 18 maand van 12 naar 9 gegaan , naar 10 en nu een tikkie terug naar 9,70
een hele goede analist en heel goed voor informatie uit TT, maar snel wisselend in zijn koersaanpassingen, sommigen vinden dat prima, hoor daar ook bij.
[verwijderd]
0
De CEO is eigenlijk meer DGA, noem mij een notering op de AEX of minicap met een soortgelijke situatie?

De DGA voert de leiding namens minimaal 48% van de aandelen(lees: De Familie), een carte blanche situatie.

De tweede generatie wordt al klaargestoomd om het een en ander geruisloos over te nemen, wen er maar vast aan....
[verwijderd]
0
www.google.nl/amp/www.itechpost.com/a...

Recent reports have confirmed that Subaru has received its Autonomous Vehicle Testing Permit from the California Department of Motor Vehicles on February 9, 2017.

Had T2 niet in september een contract getekend met Subaru!
[verwijderd]
0
Founders zijn hartstikke blij dat de tent gered is met succes Telematics en de Automotive orders voor Maps/Traffic/Navigatie. Hun passie en toegevoegde waarde ligt echter bij de consumentenproducten. Zij willen graag het oude consumententruucje nog eens herhalen, maar dat is heel erg moeilijk (misschien wel onmogelijk).

Het is voor de aandeelhouders van TomTom (incl. Founders) van het grootste belang dat TomTom ook een actieve rol mbt Autonoom Rijden (HAD) pakt. Hier is de echte endgame voor TomTom. Keuze Founders hierin is erg belangrijk. Kies een houding die bij jullie past.

De Founders aanschouwende (5 jaar) zou ik denken: Laat nou eens onderbouwen wat de waarde van de Maps is (desnoods een aantal scenario's je weet wel wie je daarvoor moet nemen), stel er komt uit 4mrd in een bepaald scenario, dan kun je met een rechte rug verhalen dat de Maps 4mrd waard zijn. Voeg daaraan toe dat je openstaat voor een minderheidsparticipatie als dat de HAD propositie sterker zou maken. Mocht dat uitkomen dan doe je op dat moment en Consumer en Telematics weg en ga je verder als een pure play HAD company.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

marijke m schreef op 14 februari 2017 13:48:

@ BDB Een dezer dagen vier jij je 7 E kroonjaar. Hoop dat je dat samen met dierbare mensen kan doen. Wens je iig een fijne dag. Bedankt nog voor het organiseren van de spelletjes . Marijke.
Dank. Mijn buitenlandse en jongste kleinzoon was er deze keer ook bij. Hij speelt alleen maar met autootjes, is engelstalig, maar spreekt auto, bus, garage, tram, trein en takelwagen op z'n Hollands uit. En 'opa' natuurlijk.
"Do your TomTom, mommy", zegt hij als mijn dochter de pnd in haar huurauto vergeet. Dat heeft hij van mij. Hij weet dat ze anders niet bij mij langs hoeft te komen, lees: ze de weg in ons drukke landje niet meer weet. Laat staan mijn brave schoonzoon (ooit een Aussie schapenboer, lust nog steeds geen rookworst van de Hema).

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Misschien schreef op 14 februari 2017 09:34:

...

Wij als medespelers mogen nu toch echt wel eens weten waar die pionnen staan en waarvan hun denken dat het de juiste plaats is, let wel: "dat het ook eindelijk voor ons geld oplevert!

Geldt ook in puur technisch opzicht. Waar staat hun robuuste (echt waar) RoadDNA nu precies t.o.v. de concurrentie?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 14 februari 2017 09:55:

...

If you have been following Tesla, I would assume you have already heard of the term "fleet learning." People have different interpretations on what this means. On the one end, some people believe each car is capable of learning independently and this "intelligence" can be accumulated and distributed to the entire fleet. On the other end, people like me believe this is just a fancy term for crowdsourcing mapping data.
...

Let's first go over the actual presentation. This is covered in the first 10 mins of the audio conference. Notice how the only thing mentioned here is the importance of HD maps for autonomous driving? Keep in mind this was a time when Tesla was working very closely with Mobileye (NYSE: MBLY).
...
En waar dacht je dat TT mee bezig is?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

JaneJungle schreef op 14 februari 2017 10:19:

Hallo geen reactie..?
Hallo ongeduld. Was net aan de koffie, moest ook nog boodschappen doen. En ik twitter principieel niet.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

paulta schreef op 14 februari 2017 11:12:

...
Hoe groot is de kans op een impairment van de goodwill?
Hoe groot zullen de aanstaande afschrijvingen dan zijn?
Is het verplicht in de huidige omstandigheden?
Gaat de impairment dan ten laste van de netto-winst?
Kunnen ze de aanstaande impairment afschrijven over meerdere kwartalen?
Komt er na de impairment dan een reeele bedrijfswaarde boven water?.....
Gut, je lijkt Wilders wel.
Het antwoord op al je vragen is nul of adjusted nee.
relpinda
0
quote:

harrysnel schreef op 14 februari 2017 17:32:

Verplaats je in Goddijn.

-Je vrouw geeft leiding aan de afdeling Consumer. Haar broer doet de VS tak van dit onderdeel. Ze was erg enthousiast aan het begin van het jaar en veel leuke ideetjes voor nieuwe gadgets.

Je zegt: "we are firing on all cylinders".

Vervolgens komt je vrouw met nieuws dat de Bandit geflopt is maar dat ze nog wat heeft bedacht voor op de scooter, een gezondheidsbandje en een wereldwijde campagne ....komt goed. En tussen neus en lippen door vertelt je vrouw dat de PND markt is ingestort. Ze was wat te enthousiast begin 2016.

Je besluit te zwijgen om niet de introductie van al die leuke hebbedingetjes te verpesten. Laat wel vast in juni huisvriend Den Drijver weten dat Bandit op 0 gezet moet worden en dat de PND markt slecht is. Ondertussen zie je je vrouw....beep beep voorbijkomen op Twitter. Je ziet een quote van haar dat "het ontwikkelen van gadgets niet is als het maken van bier en dat je maar moet afwachten of het een succes wordt"..en je denkt "daar heeft ze gelijk in".

Vervolgens ga je in oktober de markt toch maar officieel vertellen dat Consumer slecht gaat en de outlook verlaagd moet worden vwb omzet 2016. Je probeert nog wat te reorganiseren maar dat lekt uit.

Om de aandacht van het falen van je vrouw af te leiden organiseer je een Technology Day. Althans, zo heet die dag maar het is een Investor Day. Je wekt met CAGR voorspelling voor 3 BU's exclusief Consumer de suggestie dat ook jij ziet dat je vrouw haar hobby elders moet gaan uitoefenen. Maar je zegt nog wel over 2017: "decline in Consumer is not a given"

Interview met BNR waarbij je enthousiast nbent over Consumer en de suggestie opnieuw wekt dat het tij gekeerd is.

Vervolgens komen de full year 2016 cijfers en outlook 2017 waaruit blijkt dat Consumer nog slechter draait dan verwacht en om het je vrouw niet al te moeilijk te maken doe je een heel lage outlook voor PND/Sports. Je zegt ook gelijk nog even dat Consumer bij TomTom blijft.....en meldt dat het "vooral ook leuk is om te doen dingetjes in Consumer".

Zo absurd heb ik het nergens gezien op de beurs. Dit gaat over een CEO die zich publiekelijk voor aap laat zetten door verkeerde inschatting van zijn vrouw. Het besluit heeft genomen om aan deze situatie een eind te maken maar door zijn vrouw wordt teruggefloten en publiekelijk weer moet draaien.

Dit is geen CEO maar een man die onder de plak zit. En op webcast moet hij de terechte hoon ondergaan van analisten + luisteraars dat hij zo'n slapjanus is.

Gênant.
Leuk stuk en zeker een goed begin voor een BOEK, FILM, Korte Serie op RTL-Z , Cabaret door Peter Pannenkoek.

Harry benader die lui en je hebt goede kans dat ze er iets mee willen doen. Neen ABN/AMRO debacle, ook een boek, div. films en korte serie.

Kijk ook effe op dit draadje, heb daar een oproep gedaan.
www.iex.nl/Forum/Topic/1340000/1/TomT...

tot op de AVA-2017, dat zal er mss wel warm aan toegaan. :)

LZA
3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront