TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2017

3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
viermeiden
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 7 februari 2017 09:16:

Het hapert al weer denk dat we het hoogste punt alweer gehad hebben
Hoop dat ik er naast zit
MM,

stop met denken, vanochtend nog als een speer omhoog (07.26: Het spel is nu echt op de wagen
Morrende aandeelhouders en TERECHT Dit vliegt omhoog straks en daarom moesten we omlaag gisteren)

Nu hebben we het hoogste punt al weer gehad. Je bent net als de 'weerman'! Voorspellen met wat het geweest is. Stop met dit soort berichtgeving of stuur gewoon een mailtje naar jezelf!
Niemand zit hier op te wachten en ook niet op mijn bijdrage!

viermeiden
tatje
2
Het spel wordt gespeeld, zoals het spel wordt gespeeld.

Wij zijn en blijven marionetten.

BNR.

Deal, daar kan ik niets over zeggen, ligt commercieel gevoelig.
U heeft mensen moeten ontslaan.
Het gaat juist HEEL goed met Tom Tom, in B2B hebben we in 2016 500 mensen aangenomen.
15% carg is 74%, Harold heeft het al over 80% is 16% carg.

Harold in een interview.

Wij kunnen het succes van de OEMs beinvloeden.
Maar dat is niet de enige manier om waarde uit de kaarten te halen ( overname denkt Tatje )

En de rest op dit forum is franje van oranje en boeit me niet.

In mijn ogen zegt Tom Tom genoeg.

Alles wat ze mogen zeggen doen ze.

"" Maar de financiële markt wacht op de contracten met autobouwers terwijl TomTom deze contracten niet als koersgevoelige informatie bestempelt.""

Ga me toch maar HEEL dikke wanten aan doen, want Tom Tom is me toch hot, HOTTER kan bijna niet meer.

Gelukkig heb ik alle uitspraken aanwijzingen en versprekingen van Tom Tom opgeslagen in inmiddels 3 klappers.

Ik ben en blijf long.

Heb ooit gezegd, dat Harold, de geschiedenis in gaat als 1 van de grootste Nederlanders.

De huidige koers, is jammer voor mensen die op 12 zijn ingestapt.

Ga niet zeiken, want ik heb mijn geloof ook niet verloren toen USG van 12 naar 5 ging.

We weten nu contracten zijn GEEN koersgevoelige informatie.

Dus ze zijn er al wel, denk ik dan maar.

Tja, iedereen zijn mening, vreemd, maar velen handelen anders dan hun mening.

Misschien een retting in de broek.

Retting is een keutel aan een ketting :-)

Tot vanavond, doei.
[verwijderd]
0
Goddijn hoeft morgen alleen maar meer openheid te geven over de samenwerkingen die er al zijn met Tesla Apple Ford Bosch en de vordering van hun platform en automatisch rijden etc
Niks meer van geheimzinnigheid of verbergen van OPENHEID
en hij moet Telematics apart naar de beurs brengen of Consumertak verpatesen
MEERWAARDE creeeren voor je aandeelhouders Heer Goddijn wat u 5 jaar geleden al beloofde met KRALENRIJGEN
Erik9400
0
Ik denk dat jiba wel een gelijk kan hebben... gisteren is er waarschijnlijk melding gemaakt dat er positief artikel zou komen en uit voorzorg is de sluis open gezet. We zien al jaren dat bij vriendjes van john(tmg) de berichten over tt erg zuur zijn dus waarom zouden zij info niet doorspelen naar tt? Er was geen enkele andere reden om de koers zo te laten zakken... Dromers bij afm: kijk hier op zijn minst eens naar want dit stinkt enorm

Dat hg zich niet bewust is van koers is niet waar omdat hij bewust wel negatief is over aandeel (moeilijke markt,transitie fase, nog extra negatief pb net voor de cijfers) en niet positief is over de toekomst.

Hij houdt koers bewust laag zodat hij minder belasting hoeft te halen, er geen exit kan plaatsvinden of zodat vriendjes niet met zijn aandelen kunnen spelen
wampie
0
nou eh er 'moet' ook gewoon geld binnenstromen he, tomtom is ook zo'n aandeel dat weer richting de 7 kan
[verwijderd]
1
quote:

tatje schreef op 7 februari 2017 09:27:

Het spel wordt gespeeld, zoals het spel wordt gespeeld.

Wij zijn en blijven marionetten.

BNR.

Deal, daar kan ik niets over zeggen, ligt commercieel gevoelig.
U heeft mensen moeten ontslaan.
Het gaat juist HEEL goed met Tom Tom, in B2B hebben we in 2016 500 mensen aangenomen.
15% carg is 74%, Harold heeft het al over 80% is 16% carg.

Harold in een interview.

Wij kunnen het succes van de OEMs beinvloeden.
Maar dat is niet de enige manier om waarde uit de kaarten te halen ( overname denkt Tatje )

En de rest op dit forum is franje van oranje en boeit me niet.

In mijn ogen zegt Tom Tom genoeg.

Alles wat ze mogen zeggen doen ze.

"" Maar de financiële markt wacht op de contracten met autobouwers terwijl TomTom deze contracten niet als koersgevoelige informatie bestempelt.""

Ga me toch maar HEEL dikke wanten aan doen, want Tom Tom is me toch hot, HOTTER kan bijna niet meer.

Gelukkig heb ik alle uitspraken aanwijzingen en versprekingen van Tom Tom opgeslagen in inmiddels 3 klappers.

Ik ben en blijf long.

Heb ooit gezegd, dat Harold, de geschiedenis in gaat als 1 van de grootste Nederlanders.

De huidige koers, is jammer voor mensen die op 12 zijn ingestapt.

Ga niet zeiken, want ik heb mijn geloof ook niet verloren toen USG van 12 naar 5 ging.

We weten nu contracten zijn GEEN koersgevoelige informatie.

Dus ze zijn er al wel, denk ik dan maar.

Tja, iedereen zijn mening, vreemd, maar velen handelen anders dan hun mening.

Misschien een retting in de broek.

Retting is een keutel aan een ketting :-)

Tot vanavond, doei.
@Tatje, kom jij vrijdag met een boodschappenkarretje met al je klappers?
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 7 februari 2017 09:34:

[...]

@Tatje, kom jij vrijdag met een boodschappenkarretje met al je klappers?
Komisch
Kazoo
0
quote:

tatje schreef op 7 februari 2017 09:27:

We weten nu contracten zijn GEEN koersgevoelige informatie.

Dus ze zijn er al wel, denk ik dan maar.

Let op; dit is geen quote vanuit TT, dit is wat Jelle heeft gezegd.
tatje
0
quote:

Hik schreef op 7 februari 2017 09:34:

[...]

@Tatje, kom jij vrijdag met een boodschappenkarretje met al je klappers?
Nee, maar ik besteed wel de hele donderdag om aan de hand van uitspraken in die klappers, een aantal vragen te formuleren.

Niet zelf iets verzinnen.

Gewoon uitspraken van het management in vragen uitwerken.

Goed, dat jij er toch bij bent.

Een forum moet kritisch blijven, dasss belangrijk.

Hoe meer meningen, des te beter, voorkomt tunnelvisie.

Tegen mij kan iedereen zeggen, wat ie denkt, kan ik alleen maar van leren, denk ik dan maar.

Zo heb tot 1600 uur verplichtingen.

Denk ook dat bij een aantal partijen gisteren bekend was, dat er vandaag stukken in diverse bladen zouden staan.

Het gaat juist heel goed met Tom Tom, in B2B hebben we in 2016 zelfs 500 mensen aangenomen, denk ik dan maar :-)

[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 7 februari 2017 09:42:

[...]

Nee, maar ik besteed wel de hele donderdag om aan de hand van uitspraken in die klappers, een aantal vragen te formuleren.

Niet zelf iets verzinnen.

Gewoon uitspraken van het management in vragen uitwerken.

Goed, dat jij er toch bij bent.

Een forum moet kritisch blijven, dasss belangrijk.

Hoe meer meningen, des te beter, voorkomt tunnelvisie.

Tegen mij kan iedereen zeggen, wat ie denkt, kan ik alleen maar van leren, denk ik dan maar.

Zo heb tot 1600 uur verplichtingen.

Denk ook dat bij een aantal partijen gisteren bekend was, dat er vandaag stukken in diverse bladen zouden staan.

Het gaat juist heel goed met Tom Tom, in B2B hebben we in 2016 zelfs 500 mensen aangenomen, denk ik dan maar :-)

Ik hou nog een slagje om de arm helaas. Vanmiddag een ziekenhuisbezoek. Niets ernstigs, maar wel lastig. Afhankelijk van wat ze eventueel gelijk gaan doen kan ik wel of niet komen. Maar als dat zo is dan geef ik mijn plaats uiterlijk morgen weer vrij zodat een ander kan gaan. Ik kan het (zoals uit de mail van IR duidelijk wordt) helaas niet aan een ander overdragen.
Ik reken op een spervuur van vragen van jouw kant, vooral de versprekingen en het nalaten van correcties achteraf. Ik ben benieuwd wat ze na de Q4/FY16 Conference Call gaan publiceren. Ze hebben het niet aangedurfd om Q316 verslag (met de verspreking van Nissan) online te zetten. Houdt dit dan in dat we vanaf nu nooit meer een verslag gaan krijgen van de CC's?
keak
0
de 3 divisies die 15% groeien die weten we. Maar hoe gaat het met consumer als iedereen TOMTOM nog als kastjes maker ziet? Het lijkt mij dat consumer boven verwachting heeft gepresteerd(iedereen die de PND al op nul had gezet nou PND inkomsten zijn er nog en de sportwatches lopen als een tierelier. Dus ik denk dat het morgen wel goed komt! Ligt er natuurlijk wel aan als ze het een beetje positief brengen met een autodeal erbij!!!
[verwijderd]
0
JdM belang in DeltaLloyd naar NN. Moet John ergens geld voor vrij maken? Als het om TomTom zou gaan wordt het spannend. Maar het kan ook zijn dat het om iets anders gaat en dat het TomTom belang ook naar NN zal gaan?

In ieder geval een interessante ontwikkeling dat John met zijn portefeuille gaat schuiven.

*NN Group neemt belang van 5,3 procent in Delta Lloyd over van Talpa Beheer bv voor 5,36 per aandeel
Tom3
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 6 februari 2017 21:59:

[...]

Nee, als je goed naar die pagina 109 (en ook pg 83) in JV2015 kijkt, zie je dat de management- en personeelsopties elk jaar iets na de AVA toegekend worden en de dan actuele koers (ergens in begin mei) bepalend is voor de uitoefenprijs.
De koersdaling van vandaag heeft dus niets te maken met die zg. 'optieplannen'.

HG krijgt er idd heel veel, maar de rest van de directie mag ook niet mopperen. En vlak de rest van het hogere personeel (waaronder mevr. Goddijn-Vigreux) ook niet uit. Eind 2015 stonden er in totaal 10,5 miljoen stock options uit, waarvan 'slechts' 2,1 miljoen voor de directie (Management Board). Deze werden toegekend vanaf 2009.
Die 2,1 miljoen voor de directie werd gedrukt door het vertrek van de vorige cfo, Marina Wyatt. Uitoefening mag pas op z'n vroegst na 3 jaar en alleen als je dan nog in dienst bent. Bij haar vertrek in 2015 verloor zij daardoor 0,4 miljoen optierechten. De echte verhouding tussen de directie en de rest blijkt uit de nieuwe toekenningen in 2015: in totaal 1,59 miljoen opties toegekend, waarvan 0,44 miljoen voor de directie. Ook uit de 2016-H1 cijfers blijkt dat de directie ongeveer een kwart van alle toegekende opties krijgt.

Dit alles komt pas echt in de winst-en verliesrekening van TT terecht bij uitoefening van de opties (daarvóór loopt alles via reserves). Het verschil tussen de echte koers op dat moment en de uitoefenprijs (dat is dus de 'bonus' voor de medewerker) wordt dan als uitgave ('share-based compensation') geboekt onder de salariskosten (SG&A, onderdeel van de OPEX).

Bij woensdag komende jaarcijfers verwacht ik een veel lagere share-based compensation (ca €2-3 miljoen) dan in 2015 (€20,5 miljoen), als ik tijd heb zal ik dit morgen in de rekenkamerdraad verder toelichten. Toch zal dit in de SG&A en de OPEX niet echt zichtbaar zijn omdat de totale salariskosten door toename van het personeel behoorlijk gestegen zullen zijn.

P.S.
In juni is ook al veel over die opties geschreven, door @accuyboor, ondergetekende en anderen. De discussie begint op 14 juni 2016 's avonds (pg. 139):
www.iex.nl/Forum/Topic/1335751/139/TO...

Uit de toegekende personeelsopties blijkt dat zo`n beetje alle Tomtommers belang hebben bij een hogere beurskoers. In 2016 zullen er relatief weinig opties zijn uitgeoefend. Dat zal inderdaad een sterk drukkend effect hebben op de loonkosten. Gezien ook de ontslagen in 2016, het recente BNR interview en de investorday`s is kennelijk toch het lampje gaan branden bij HG: hij heeft absoluut belang bij een hogere beurskoers.
flatliner
0
Als je zeker bent dat de waarde er op enig moment uitkomt is er geen belang om de koers nu omhoog te praten met verwachtingen. Beter de underdog spelen, niet teveel communiceren, dan kan je ook niet worden afgerekend op die hoge verwachtingen. Dat bestuurt wel zo lekker comfortabel.

Ik vraag me alleen altijd af of TT wel een keer echt harde munt gaat slaan uit hun 'superieure' technologie, hun veronderstelde voorsprong, hun monopolieposities.. Ik zie HG er nog wel voor weg om straks alles min of meer weg te geven voor een betere wereld.
wampie
0
toch maar wel een turbo long gekocht! ik denk als er in de consumenten tak groei zit, iedereen op hol slaat en weer terugdenkt aan de navigatie tijd waarin tomtom toen domineerde.

Ze hebben nu ook wel echt mooie producten, kan een sterk merk worden op gebied van consumer health en ook actie camera's etc, naja we zullen het zien morgen!

waarom gaan ze ook geen telefoons ontwikkelen?!!
3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront