TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

sugar1 schreef op 13 januari 2017 08:47:

pb van 3 zinnen...
Liever maar 1 zin:Tesla, Toyota, Ford en Nissan kiezen voor maps tomtom.
harrysnel
3
Als je kijkt naar de verkoopprijs van Fleetmatics ($2,4 miljard) dan kun je zelfs als je heel voorzichtig bent een prijskaartje van minimaal E1 miljard op TT Telematics plakken. Zijstapje: Ituran Road Track heeft voor Zuid Amerika deal gesloten met grote (niet nader genoemde) autobouwer voor Telematics oplossingen in Brazilië en daarna ook voor Argentinië. Ituran Road Track heeft voor deze twee landen gekozen voor Maps/navigatie van TomTom en de uitbreiding naar Argentinië voor Traffic is geen verrassing daarom voor mij. Er is al een mooie afnemer voor Traffic maar zoals altijd bij TomTom ontbreekt de commerciële vertaling van het persbericht volledig...

Maar goed, terug naar de minimale waardering van E1 miljard voor TT Telematics.

Als je dan kijkt naar een waardering voor TT obv assets dan is de rest van TT dus minder dan E1 miljard waard. Ik zet Consumer op 0......dat betekent dan nog steeds dat de Maps, Traffic, RoadDNA, orderboek automotive, patenten, testtrajecten met 82% van de autobouwers, kennis op gebied van SDC, TT Licensing met klanten als Apple/Uber, samenwerking met NVIDIA en Microsoft........volgens de beurs minder dan $1 miljard waard zijn. En dat nadat concurrent Here voor E3 miljard verkocht is en Autonavi voor $1,4 miljard (alleen kaarten China).

Dat is ook waanzinnig als je de verkoopprijs ziet van "omzetloze bedrijven" als Waze, Cruise Automation, Otto.

Een reden die ik zou kunnen bedenken: de markt hecht geen waarde aan de verkoopprijs van Here (is geen E3 miljard waard) omdat:

1 het bedrag uitsluitend zo hoog was vanwege het defensieve karakter.
2 technologische ontwikkeling het gebruik van Maps in toekomst overbodig maakt.

Maar:

Ad 1: deelname van Chinese partijen in Here voor 10% en deelname Intel voor 15% bewijzen dat de Maps waarde hebben anders dan vanuit een defensieve stap en onderstrepen de "juistheid" van de eerder verkoopprijs van Here van E3 miljard.
Ad 2| binnen de sector is de overtuiging gekomen gedurende 2016 dat Maps (van TomTom, Here, Zenrin, Baidu) noodzakelijk zijn voor SDC. De deals van NVIDIA met deze kaartenmakers onderstreept dat feit.

Mijn conclusie (en ook die van UBS die met koersdoel significant omhoog ging): tijd voor een herwaardering van de TT assets en herstel van de koers naar oude top ten tijde van overname Here rond E12. De CES 2016 "angst" was onterecht over de waarde van de Mapping asset van TT. Samen met TT Telematics maakt dat een hogere waardering voor het aandeel "logisch".
Black Money
2
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 13 januari 2017 07:27:

[...]
Hier een aanvullende uitleg uit bij sommigen zeer (im)populaire bronnen:
www.laserveil.com/nl/politie-lasers-i...

www.motorfreaks.nl/artikel/nieuws/alg...

Ben trouwens wel benieuwd of Lidar sensoren op de auto de politie snelheidscamera's met lidar, laser en radar nog verstoren... :)
Dokus
3
quote:

moneymaker_BX schreef op 13 januari 2017 08:33:

Weer een nietszeggend bericht zonder cijfers
wat hebben we eraan? NIKS
een beetje zoals al jouw berichten!!
[verwijderd]
0
Tom3,

ook ik speel op redelijk safe en heb alleen de aandelen.
Ik ben niet thuis in die constructies en waag mij nergens aan.

Een stukje van een bedrijf waarvan ik weet dat er geen schulden zijn, wel met een risico van een concurrent (en) die moeilijk in te schatten is, komt er niet een agressieve aap uit een ander zijn mouw, net als de gratis navigatie wat Harold onderschatte, maar waar hij hetzelfde van geleerd heeft als wij. Proberen om op tijd te verzilveren.

Dat laatste denk ik dat hij mee bezig is.

succes,

Tini
steelfighter72
0
quote:

harrysnel schreef op 13 januari 2017 08:52:

Als je kijkt naar de verkoopprijs van Fleetmatics ($2,4 miljard) dan kun je zelfs als je heel voorzichtig bent een prijskaartje van minimaal E1 miljard op TT Telematics plakken. Zijstapje: Ituran Road Track heeft voor Zuid Amerika deal gesloten met grote (niet nader genoemde) autobouwer voor Telematics oplossingen in Brazilië en daarna ook voor Argentinië. Ituran Road Track heeft voor deze twee landen gekozen voor Maps/navigatie van TomTom en de uitbreiding naar Argentinië voor Traffic is geen verrassing daarom voor mij. Er is al een mooie afnemer voor Traffic maar zoals altijd bij TomTom ontbreekt de commerciële vertaling van het persbericht volledig...

Maar goed, terug naar de minimale waardering van E1 miljard voor TT Telematics.

Als je dan kijkt naar een waardering voor TT obv assets dan is de rest van TT dus minder dan E1 miljard waard. Ik zet Consumer op 0......dat betekent dan nog steeds dat de Maps, Traffic, RoadDNA, orderboek automotive, patenten, testtrajecten met 82% van de autobouwers, kennis op gebied van SDC, TT Licensing met klanten als Apple/Uber, samenwerking met NVIDIA en Microsoft........volgens de beurs minder dan $1 miljard waard zijn. En dat nadat concurrent Here voor E3 miljard verkocht is en Autonavi voor $1,4 miljard (alleen kaarten China).

Dat is ook waanzinnig als je de verkoopprijs ziet van "omzetloze bedrijven" als Waze, Cruise Automation, Otto.

Een reden die ik zou kunnen bedenken: de markt hecht geen waarde aan de verkoopprijs van Here (is geen E3 miljard waard) omdat:

1 het bedrag uitsluitend zo hoog was vanwege het defensieve karakter.
2 technologische ontwikkeling het gebruik van Maps in toekomst overbodig maakt.

Maar:

Ad 1: deelname van Chinese partijen in Here voor 10% en deelname Intel voor 15% bewijzen dat de Maps waarde hebben anders dan vanuit een defensieve stap en onderstrepen de "juistheid" van de eerder verkoopprijs van Here van E3 miljard.
Ad 2| binnen de sector is de overtuiging gekomen gedurende 2016 dat Maps (van TomTom, Here, Zenrin, Baidu) noodzakelijk zijn voor SDC. De deals van NVIDIA met deze kaartenmakers onderstreept dat feit.

Mijn conclusie (en ook die van UBS die met koersdoel significant omhoog ging): tijd voor een herwaardering van de TT assets en herstel van de koers naar oude top ten tijde van overname Here rond E12. De CES 2016 "angst" was onterecht over de waarde van de Mapping asset van TT. Samen met TT Telematics maakt dat een hogere waardering voor het aandeel "logisch".
in jouw plaatje zie ik de schulden niet (kosten teleatlas?)
Dokus
2
quote:

steelfighter72 schreef op 13 januari 2017 08:59:

[...]

in jouw plaatje zie ik de schulden niet (kosten teleatlas?)
er zijn geen schulden
Eurio1
0
Schulden?
quote:

steelfighter72 schreef op 13 januari 2017 08:59:

[...]

in jouw plaatje zie ik de schulden niet (kosten teleatlas?)
[verwijderd]
0
De koers zegt me al weer genoeg
Flutbericht wat ons niet hoger gaat brengen dan de oude weerstand op 8.75
Ik zou zo graag anders willen want ik zit er vol in
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 13 januari 2017 08:33:

Weer een nietszeggend bericht zonder cijfers
wat hebben we eraan? NIKS
weer een nietszeggende post
wat hebben we er aan ? NIKS

Ron50
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 13 januari 2017 09:05:

De koers zegt me al weer genoeg
Flutbericht wat ons niet hoger gaat brengen dan de oude weerstand op 8.75
Ik zou zo graag anders willen want ik zit er vol in
Jij wel!!!! Jij bent er alleen maar om dit forum op te jutten.
Bert van M
2
quote:

moneymaker_BX schreef op 13 januari 2017 09:05:

De koers zegt me al weer genoeg
Flutbericht wat ons niet hoger gaat brengen dan de oude weerstand op 8.75
Ik zou zo graag anders willen want ik zit er vol in
Dat snap ik nou niet, je lult al jaren over het slechte management dat het bedrijf verkloot. je hebt totaal geen vertrouwen en een humeur dat zich spiegelt aan de dag grafiek, toch zit je er vol in. Blijkbaar heb je een masochistische instelling, je kwelt jezelf dagelijks door vol in een bedrijf te zitten waarvan je vindt dat de leiding incompetent en niet te vertrouwen is, waarom doe je jezelf (en ons) dit aan?

Trouwens die grote tik van gisteren had meer te maken met FCA, een klant van Tomtom die het vel straks over de neus gehaald wordt in de VS ( en Europa?)dan met manipulatie.
Agatan
0
viermeiden
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 13 januari 2017 09:05:

De koers zegt me al weer genoeg
Flutbericht wat ons niet hoger gaat brengen dan de oude weerstand op 8.75
Ik zou zo graag anders willen want ik zit er vol in
Beste MM-BX,

u bent nu voor het eerst eerlijk: 'ik zit er vol in' stelt U.
Strategisch aan- en verkopen kan een flink rendement geven bij een beweeglijk aandeel als onze TT.
Blijven zitten is helemaal niet slecht maar dan moet je manmoedig (tijdelijk) verlies nemen en niet zeuren. Regelmatig verkopen na een leuk ritje is eveneens een strategie.
Doe eens iets met deze adviezen en stop met 'zeuren'!
Advies: verdiep u in de KUNST van beleggen en verander dan eventueel uw strategie!

viermeiden
steelfighter72
0
quote:

steelfighter72 schreef op 13 januari 2017 09:35:

Tomtom koopt kaartenmaker
23 juli 2007
Tomtom wil zijn belangrijkste leverancier van digitale landkaarten Tele Atlas inlijven. De fabrikant van draagbare navigatieapparatuur is bereid 1,8 miljard euro voor het Belgische Tele Atlas te betalen.

Dat maakte Tomtom vanochtend bekend. Het wordt de grootste overname door het bedrijf. De top van Tele Atlas, die ruim 17 procent van de aandelen heeft, gaat akkoord met het bod.

Met deze overname haalt Tomtom het bedrijf in huis dat de landkaarten maakt die de basis vormen voor zijn navigatiesystemen. Tomtom is goed voor 30 procent van de omzet van Tele Atlas, en is daarmee zijn grootste klant.

Met deze overname wil Tomtom niet zozeer kosten besparen, maar vooral de kwaliteit van zijn kaarten verbeteren, zei topman Harold Goddijn vanochtend. „Nu gebruiken veel klanten hun Tomtom niet als ze al weten waar ze moeten zijn. Dan zeggen ze zelf een snellere route te weten. Dat willen we veranderen.”

Die kwaliteitsverbetering moet komen van nieuwe technologie waar Tomtom onlangs mee is begonnen. Daarmee kunnen Tomtom-gebruikers, in totaal 10 miljoen, zelf bijdragen aan de verbetering van kaarten. Zo kunnen zij het elektronisch doorgeven als een route niet meer klopt – als bijvoorbeeld een kruispunt is veranderd in een rotonde. Ook reistijdinformatie wordt gebruikt om er data over files uit af te leiden.

Tot nu gebruikte Tomtom die informatie voor een soort sjablonen, die over de kaarten heen werden gelegd. Als het bedrijf Tele Atlas overneemt, kunnen de data direct worden verwerkt in de kaart zelf. Nu maakt Tele Atlas ongeveer elk kwartaal een update van zijn kaarten. Volgens topman Alain de Taeye kan dat door deze technologie straks elke dag.

Als de overname slaagt, blijft Tele Atlas als zelfstandig dochterbedrijf bestaan. Goddijn benadrukte dat het bedrijf de verbeterde kaarten blijft leveren aan al zijn klanten, onder dezelfde voorwaarden. Zo ontstaat een situatie waarin klanteninformatie van Tomtom ook wordt gebruikt om concurrenten van betere kaarten te voorzien. Goddijn geeft aan dat Tomtom op deze manier wil uitbreiden naar markten waarin het nog niet of nauwelijks actief is, zoals navigatie op mobiele telefoons of auto’s met ingebouwde navigatiesystemen. Goddijn: „Met betere kaarten denken we dat Tele Atlas zijn marktaandeel kan vergroten.” Nu heeft het bedrijf ongeveer de helft van de markt voor digitale kaartinformatie in handen.

Tele Atlas bestaat al sinds 1984, maar is nog altijd niet winstgevend. Het bedrijf maakt kaarten in 64 landen, bijvoorbeeld door rond te rijden in busjes met opnameapparatuur die de omgeving filmen. Er werken 2.400 mensen.

Beleggers in zowel Tele Atlas als Tomtom reageerden positief op het bericht van vanochtend. De koers van Tele Atlas schoot ruim een kwart omhoog tot een dubbeltje onder de biedprijs van 21,25 euro per aandeel. De koers van Tomtom steeg zo’n 7 procent tot 43,86 euro rond het middaguur.

Tomtom maakte vanochtend ook vervroegd zijn cijfers over het tweede kwartaal openbaar. De omzet was 380 miljoen euro, 37 procent hoger dan in dezelfde periode in 2006. De nettowinst steeg met 81 procent tot 68 miljoen euro.
en 10 jaar later zitten we over een drempel te praten van 9 euro..... wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd? conversie? emissie?
Ron50
1
quote:

steelfighter72 schreef op 13 januari 2017 09:37:

[...]

en 10 jaar later zitten we over een drempel te praten van 9 euro..... wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd? conversie? emissie?
Prijs van navigatie toestellen van 450 Euro naar 100 euro gegaan.
[verwijderd]
1
quote:

Ron50 schreef op 13 januari 2017 09:54:

[...]Prijs van navigatie toestellen van 450 Euro naar 100 euro gegaan.
straks gratis bij aankoop van pakje boter ;)
btw gaat lekker met de koers ondanks n pb van 3 volle zinnen! het zal mij niets verbazen dat tt diep donker rood sluit
holenbeer
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 12 januari 2017 16:42:

5 here we come
Ik zie dat je een eigen draadje hebt geopend, AB!
3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront