TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Meryntje schreef op 8 januari 2017 10:37:

@Hik en @Dutchy:

Laat je niet dwarszitten door de "azijnpissers". Voor mij zijn jullie preferred posters en ik denk dat er veel meer zijn dan 22 die er net zo over denken.

Groet uit Grunn
Helemaal mee eens
[verwijderd]
0
quote:

marique schreef op 8 januari 2017 12:07:

[...]
Sinds wanneer gelden lt verwachtingen uit de losse pols van ceo's als zekerheid voor de toekomst?

Als je ze honderden keren achterelkaar roeptoetert.
Apostelen mogen dat.
NewKidInTown
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, een aantal berichten is bij dezen verwijderd.]
marique
0
quote:

groeibriljant schreef op 8 januari 2017 12:13:

[...]

Het zijn belangrijke indicaties. Zij kennen de markt beter dan jij en ik.

Overigens kun je ook zelf gaan rekenen wat de marktontwikkelingen van extra veiligheid en autonoom rijden via ADAS en HAD gaan betekenen. Die veiligheid zit straks in 100% van de nieuwe auto's. Net zoals nu ABS en de veiligheidsgordel.
Met 100% take-rate kom je ook op dergelijke omzetten in 2025.
Kan me een smaakmakend rapport herinneren, ik meen van ING, waar veel toekomstmuziek over TT in was verwerkt. Dacht dat verwacht koersniveau daar toch echt een stuk lager was dan 100 piek. Zelfs na 100% opwaardering door @BDB.

Hoor trouwens nooit meer iets van dat rapport.

boem!
3
Ik snap de dualiteit tussen Tom2 en Mobileye niet zo goed.
Mobilyey is een sensorleverancier en Tom2 beweegt zich op het vlak van kaarten.

Indien je ervan uit gaat dat cloud-filling data een vereiste is om kaarten efficient te updaten is het duidelijk dat Mobilyey een belangrijke speler kan worden in ADAS/HAD en SDC.
Om die updates mogeljk te maken is er wel een machine nodig die dat aankan.
NVDIA lijkt hier en belangrijke rol in te zullen gaan spelen.

Tom2 staat wederom aan de zijkant, zij geven aan dat ze met 82% van de OEM's testen uitvoeren om te komen tot de SDC.
Daar die SDC er niet zal komen voor 2021 is het hele principe van de SDC geen koersbepalend gegeven voor Tom2.
Het huidige orderboek Automotive kent hoegenaamd geen enkel element mbt SDC het is slechts gebaseerd op traffic en aanverwanten.

De hier veel verwoorde discussie voor/tegen Tom2/Mobileye is een non-discussie omdat Mobileye op een heel ander marktveld opereert dan Tom2.

Tot op heden stel ik vast, dat Tom2 op haar beperkte terrein veel vooruitgang boekt door de nieuwe samenwerkingen.
Of en in hoeverre dat kan leiden tot winsten van 100-den procenten tov de huidige koers is ongwis.
Ik denk dat de Tom2 maps beter zijn dan die van de concurrenten.
Op basis van ADAS/HAD en tenslotte SDC zullen in de toekomst bijna alle auto's connected zijn .
Op basis van dat laatste gegeven iedere car connected ga ik uit van een zeer positieve toekomst voor Tom2.
Onafhankelijk van het uiteindelijke marktaandeel dat Tom2 weet te behalen in automotive is het duidelijk dat we het door het stapelbae effect van het aantal auto's hebben over meerdere honderden miljoenen auto,s onder contract via een subscription.
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
2
quote:

NewKidInTown schreef op 8 januari 2017 13:02:

[...]

Sinds ik hier vandaag weer een paar keer gepost heb, is de toon gelukkig weer een stuk meer to-the-point, zakelijker en het niveau ook beduidend hoger. Ik ben blij.....
En dit uit de mond van degene die een ban heeft gekregen voor het dagelijks verzieken van het forum , werkelijk totaal geen realiteitszin

En langzaam wurmt het zich weer binnen .......juist toen we verlost waren van kinderachtigbackintown is het forum per direct opgebloeid ......graag willen we dit zo houden ......dus heel mooi dat je het spel van beperktedijkbewaking "geleend" hebt voor jouw geliefde ArcelorMittal .....maar blijf daar aub....
[verwijderd]
3
quote:

marique schreef op 8 januari 2017 13:03:

[...]
Kan me een smaakmakend rapport herinneren, ik meen van ING, waar veel toekomstmuziek over TT in was verwerkt. Dacht dat verwacht koersniveau daar toch echt een stuk lager was dan 100 piek. Zelfs na 100% opwaardering door @BDB.

Hoor trouwens nooit meer iets van dat rapport.
In mijn ogen is het essentieel voor TomTom of het zichzelf weet te positioneren als DE verwerkingsfabriek voor dynamische map-data. Soort Traffic+ marktleiderschap. Als dat namelijk lukt dan ontstaan er ook allerlei aanpalende businessmodellen die lucratief kunnen uitpakken voor TomTom.

Smart Cities is er daar een van. Maar ook de "brokerage" van vraag en aanbod van allerlei verkeersgerelateerde diensten is dan zeer kansrijk. Denk bijvoorbeeld aan "parking", waarbij de dynamische traffic situatiie een belangrijke rol speelt bij het optimaliseren van de match tussen parkeerbehoefte en het beschikbare aanbod.

Een zeeeeeeeer kansrijk gebied is mijns inziens "pool planning": een voor traffic geoptimaliseerde planning voor de verdeling van een "opdrachtenpool" over een roedel vervoersaanbieders. Daarbij zou de USP van het Traffic marktleiderschap van doorslaggevende betekenis kunnen zijn. Deze dienst zou via API's kunnen worden verkocht aan partijen als UBER, Lyft en alle andere partijen die zich gaan bezig houden met het creëren van matchbare vervoersvraag en -aanbod.

Ik wordt alleen een beetje triest als ik zie hoe weinig Telematics tot nu toe op dat gebied voor elkaar heeft gekregen. Ik hoop nog steeds op een gerichte acquisitie van dit soort expertise en/of het opzetten van een wereldklasse Excellence Centre waar de aller-/allerbeste wiskundigen zich gaan stukbijten op deze materie.

Ik vind al jaren dat dit allemaal vele malen beter van de grond zou kunnen komen als TomTom zou worden ingebed in een groter, kapitaalkrachtiger geheel. Maar als belegger zou ik daarbij wel graag eerst willen worden gecompenseerd voor mijn geduld met de huidige worst-verhang-kampioen.
[verwijderd]
0
Video is van vrijdag verkoop geen sprookjes
wie kan mij kort vertellen wat Detroit voor evenement
apollo
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 8 januari 2017 14:25:

Video is van vrijdag verkoop geen sprookjes
wie kan mij kort vertellen wat Detroit voor evenement
Niet belangrijk voor T2 anders waren ze er wel.
[verwijderd]
0
@De speurneus,

Wat wil je nou eigenlijk zeggen, of weet je het niet en ben je in de war?

Tini

[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 8 januari 2017 12:04:

CES is qua automotive beperkt en vooral wat toekomstdromen.
Detroit komende week is keiharde business. Wat komt er nu en op korte termijn beschikbaar.

Detroit press agenda 9 + 10 januari:

naias.com/wp-content/uploads/2015/12/...

Toyota, Audi, Ford, Volvo etc.etc.
Prominente rol Nissan en Ford (vandaag samen met Nvidia in panel the State of Autonomy).
Staat niet op de tomtom site helaas, en worden niet genoemd. Denk dat dit niet veel gaat worden helaas.
harrysnel
0
quote:

xynix schreef op 8 januari 2017 14:13:

[...]
In mijn ogen is het essentieel voor TomTom of het zichzelf weet te positioneren als DE verwerkingsfabriek voor dynamische map-data. Soort Traffic+ marktleiderschap. Als dat namelijk lukt dan ontstaan er ook allerlei aanpalende businessmodellen die lucratief kunnen uitpakken voor TomTom.

Smart Cities is er daar een van. Maar ook de "brokerage" van vraag en aanbod van allerlei verkeersgerelateerde diensten is dan zeer kansrijk. Denk bijvoorbeeld aan "parking", waarbij de dynamische traffic situatiie een belangrijke rol speelt bij het optimaliseren van de match tussen parkeerbehoefte en het beschikbare aanbod.

Een zeeeeeeeer kansrijk gebied is mijns inziens "pool planning": een voor traffic geoptimaliseerde planning voor de verdeling van een "opdrachtenpool" over een roedel vervoersaanbieders. Daarbij zou de USP van het Traffic marktleiderschap van doorslaggevende betekenis kunnen zijn. Deze dienst zou via API's kunnen worden verkocht aan partijen als UBER, Lyft en alle andere partijen die zich gaan bezig houden met het creëren van matchbare vervoersvraag en -aanbod.

Ik wordt alleen een beetje triest als ik zie hoe weinig Telematics tot nu toe op dat gebied voor elkaar heeft gekregen. Ik hoop nog steeds op een gerichte acquisitie van dit soort expertise en/of het opzetten van een wereldklasse Excellence Centre waar de aller-/allerbeste wiskundigen zich gaan stukbijten op deze materie.

Ik vind al jaren dat dit allemaal vele malen beter van de grond zou kunnen komen als TomTom zou worden ingebed in een groter, kapitaalkrachtiger geheel. Maar als belegger zou ik daarbij wel graag eerst willen worden gecompenseerd voor mijn geduld met de huidige worst-verhang-kampioen.
Mobiliteit, Smart City, Traffic, alternatieve vervoersoplossingen, IOT......focus van Bosch en TT past perfect in dat toekomstbeeld.

www.bosch-presse.de/pressportal/de/de...

Bosch noemt Stuttgart als specifieke stad waar deze ideeën uitgewerkt worden. Liggen ook de roots van Bosch.

Ik herinner me de dat Stuttgart genoemd is als 1 vd 25 steden waar de TT parking service beschikbaar kwam.

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

Stuttgart ook bij TomTom City.

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

De enorme toegevoegde waarde van TomTom voor Bosch is niet makkelijk in woorden uit te drukken. E4 miljard dan maar doen?;)
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 8 januari 2017 13:02:

[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, een aantal berichten is bij dezen verwijderd.]
Het is weer zover :(
aandeeltje!
1
quote:

groeibriljant schreef op 8 januari 2017 11:51:

[...]

Zeker want boekhoudertje Bartje1805 kan alleen de koe in de kont kijken. Weet niets van rekenen met 50% marktaandeel Automotive in 2020 (= de verwachting van Goddijn).
De CEO van HERE voorspelt met die 50% marktaandeel zelfs een omzet van zo'n 5-6 miljard rond 2025. Bij dergelijke omzetten gaat de koers van TomTom vanaf 100 in 2020-2021 zelfs naar enkele honderden euro's.
De CEO HG zegt wijselijk niets over de omzet en maakt marktaandeel ook niet precies duidelijk.
Dat jij hier deze omzet bij haalt moet jij weten dat zul je van HG niet horen. Hij kijkt wel uit. Voor de rest kennen we je uitspreken wel. Eerst maar eens je draadje van 30 euro nog maar eens bekijken. Dan stel ik voor dat er een nieuw draadje komt naar de 15 euro.

Ik ga eerst gewoon de jaarcijfers maar weer afwachten kijken of ze poven de 10 cent winst per aandeel uitkomen....
holenbeer
0
quote:

de speurneus schreef op 8 januari 2017 11:39:

nou nou. Die CES heeft weer een hoop losgemaakt.
De toiletpotten zijn weer schoon.
De TT twijfelindex staat weer op ongekende hoogte.
TT heeft weinig laten zien of van zich doen horen of spreken.
Moet de DOW naar de 50000 om TT over de 9 te tillen?
Gaat wakkere wakkie in april nog een keer uitleggen wat de endgame betekent.
Gaan we weer tenenkrommend luisteren naar de Q4 cijfers?
Gaat Harold zich weer verspreken.
Wordt Titulaer ontslagen en gaat hij in de voetsporen van z'n oom naar MARSSSH met een vliegbrommertje van MUSK?
Gaan Harrold en Corine scheiden van tafel en bed?
Gaat Hik bij MobilEye werken en de Dutch bij Here?
Vraagt Riet de Kid ten huwelijk?
Is #purespeculation een crusade begonnen tegen Arzaleor?

Komt bart1805 nog een keer uitleggen aan GB dat de koers echt niet naar 100 gaat? Is *justin* het kleine neefje van FPP?

ROFL

schitterend!
tatje
0
Kijk je alleen al naar de videos van vandaag geplaatst en naar bepaalde uitspraken.

Wat een zelfverzekerde mensen bij Tom Tom.

IK blijf in Tom Tom, want Tom Tom ligt met zijn HD maps en Road DNC ver voor de concurrentie.

Hopelijk blijft dit zo, want de prijzen worden pas aan de meet verdeeld, zegt de belg :-)

Dassss mijn enige risico in Tom Tom, volgens mij dan.

Nu kan ik niet precies zeggen op welk forumlid de volgende uitspraak van toepassing is.

Kind
Kinderlijk
Kinderachtig
Kinds

Zielig toch, als je op die manier je zondag moet invullen.

Was al om 9 uur op de Baraque Michel, in de sneeuw.
[verwijderd]
0
"moneymaker_BX
Video is van vrijdag verkoop geen sprookjes
wie kan mij kort vertellen wat Detroit voor evenement"

Sorry, ik bedoelde het maar goed maar voortaan zal ik me afzijdig houden en de relevante en inhoudelijke posts aan u overlaten.
3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 10:51
Koers 5,665
Verschil -0,065 (-1,13%)
Hoog 5,725
Laag 5,640
Volume 58.633
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront