*Justin* schreef op 3 januari 2017 22:11:
[...]
Ik ontken niet dat er alternatieve lokalisatie technologieën kunnen zijn. Ik denk dat Road DNA een van meerdere keuzes gaat worden voor een autofabrikant. Wel een robuuste keuze (om hetgeen wat JM de Vries) jou vertelde, maar zeker niet de enige.
De vraag is waarom HERE op deze wijze met Mobileye in zee gaat. Volgens mij omdat het consortium heeft gekozen voor Mobileye en daarmee ook HERE dwingt om hetzelfde te doen. Dat HERE al bezig was samen met Nvidia met SLAM - daarover stel ik dus de vraag of daar nog wel aan gewerkt wordt. Of dat dat bij HERE in de koelkast is gezet.
Waar ik niet van overtuigd ben is wat jij in je laatste regels zet: dat Road DNA niet met sensing te crowdsourcen is. We weten dat Road DNA met Lidar of combi van Lidar en camera's wordt gemaakt. Dus de basis leg je wel (mede) met lidar. Dat wil echter niet zeggen dat het niet door camera's onderhouden kan worden. Het product is immers een soort gordijn aan beide zijden van de weg dat door middel van camera's geïnterpreteerd wordt. Een consumentenauto heeft geen lidar nodig om Road DNA te gebruiken. Wellicht ook niet om changes te detecten. Dit weet ik niet, maar het tegengestelde kun je dus ook niet beweren. Ik kan me niet voorstellen dat TT niet gedacht heeft aan crowdsourcing voor RoadDNA, aangezien dat iets is wat al jaren heel belangrijk is bij TT. Al sinds MapShare.