TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM NOVEMBER 2016

5.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 266 267 268 269 270 » | Laatste
[verwijderd]
0
Hier wordt wel goed duidelijk hoe je als sterkere partij in zakelijke verhoudingen moet handelen met zwakkere partijen.

Sterk staan de founders/groot-aandeelhouders en partijen als Apple, Bosch, De Mol, auto-inc. Zwak staan de particuliere aandeelhouders.

Een liquidatiewaarde van TomTom zou volgens bench-market-berekeningen rond 12-15 euro per aandeel moeten liggen (door TT-international is 18 euro genoemd, dat is Goddijn nog te weinig, maar dat negeren we maar even). Wat doe je dan als sterke partijen (moraliteit bestaat niet)? Rekken en zuigen en pesten. Af en toe wat laten vieren. Maar dan weer van voor af aan beginnen en vooral volhouden. Elk herstel met nog meer ellende de grond in boren. Gevolg: de zwakke partijen gaan voor de bijl, zo onzakelijk als maar zijn kan.

In een zwakke woningmarkt kan men een bod krijgen van 2 ton op een woning die "redelijkerwijs" 3 ton waard is. Als je als verkoper maar zwak genoeg bent, kun je weggepest worden en daar ontglipt je de ton. Als je er nog in kunt blijven hangen, moet je denken aan je zelfrespect, en denken "dikke middelvinger ermee" en uiteindelijk op een ander moment alsnog rond 3 ton incasseren.

Ik denk dat velen hier inmiddels zelfs zouden willen "afkopen" op € 8,5. Een koers die een week of 4 geleden nog op de borden stond. Redenering: beter dan € 6 of lager die wel zal komen en alles liever dan de huidige positie en onzekerheid. Zakelijk?

Opvallend verder: op de cijferdag waren er de gebruikelijke donkerrode koersuitslagen, maar het laatste anderhalf uur ging de koers met veel geweld nog bijna in het groen, buiten het beurssentiment om. We wisten toen evenveel als we nu weten. Wat is er dan nu gaande, behalve ietwat negatief algemeen beurssentiment?

@AMG: weliswaar koers flink gestegen de laatste 6 maanden, maar behoorlijke cijfers en zelfs een sterke outlook, en dus min 8% vandaag? Klopt het, fundamenteel?
charlieb
0
Ik hoop het voor je en natuurlijk ook voor mijzelf, want dat is niet meer leuk ff 11 dagen achter elkaar zakken.....
Ik hoop dat jouw glazen bol beter doet dan die v B_B....hahaha...
Gr. Charlie
EIF
0
quote:

charlie b schreef op 3 november 2016 11:09:

[...]
Dat geloof ik best..., ik heb het zelf ook meegemaakt en ondervonden om niet op tijd afscheid te nemen v je aandeel, verlies wordt inderdaad dan steeds groter.... Charlie
Ook ik ken het maar al te goed. Maar ook andersom, bij goede winst geen winstgenomen. En uiteindelijk zien dat alles is verdampt. Goed voorbeeld in mijn geval is dat tomtom zelf. Had het bij 12+ moeten verkopen. Alleen omdat mijn horizon heel wat jaar verder ligt, had (heb) ik vertrouwen in een nog verdere stijging. Achteraf was het natuurlijk veel slimmer om dan te verkopen en nu terug te kopen. Alleen had nooit gedacht dat het zo ver zou zakken.
Chiddix
0
quote:

Advocaat van de Duivel schreef op 3 november 2016 11:09:

[...]

Tatje,

Dit is het momentum....alle fora worden op dit moment beheerst door mopperkonten en bashers die de hele dag flagrante onzin uitkramen.
Kennelijk zijn dat de geneugten van de huidige tijd: vanachter je PC onzin uitstorten over de rest van de wereld in de hoop dat iemand daarop reageert! Je mag hopen dat zulks een doel heeft want als het alleen maar tijdverdrijf is is het wel heel zielig gesteld met deze lieden.
Bij een ongeluk op de snelweg is er veel bekijks. Zelfs op de baan ernaast staat een file. TT trekt gewoon aandacht door bij de forums van bedrijven(IEX) op 1 te staan. Kan twee redenen hebben. Of de koers stijgt hard of de koers zit in een glijvlucht. Dat glijvlucht valt overigens wel mee. Van 8,50 naar 7 euro. Als het beurssentiment keert , stijgt TT weer. In lijn met de AMX. Enigste punt van zorg is op dit moment de a.s verkiezingen in de VS. Bij Clinton stijgt de beurs. Bij Trump daalt die.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

harrysnel schreef op 3 november 2016 08:58:

[...]

...

Ergens moeten deze assets toch teruggevonden kunnen worden op de balans. Het bewijs dat ze waarde hebben zie je aan de gewonnen contracten met bv Uber, Volvo, de samenwerking met Bosch/NVIDIA.

Zijn de Maps werkelijk nog geen 1 miljard waard gezien de ontwikkelingen?

Stel TomTom gaat idd naar marktaandeel van 50% door het winnen van klanten Toyota/GM/Ford. Dan zou toch de waardering gelijk moeten worden aan wat Here heeft opgebracht?

Creatief boekhouden ben ik tegen. Maar ook tegen het veel te voorzichtige boekhouden. Als TomTom de assets voor 0,5 miljard gaat opwaarderen dan hebben we het niet over paar cent WPA maar over een paar euro. AND de kleine Mapmaker doet dit (wat ik in hun geval onverantwoord vind).
...
Precies! Ondanks alle investeringen en ondanks alle prospects zouden de maps nog geen 700 mln waard zijn? Dat gelooft toch niemand?

[verwijderd]
0
quote:

Peter€€€ schreef op 3 november 2016 12:00:

Koersverloop zoals verwacht,
Komt de overname als een dief in de nacht.
[verwijderd]
0

Vanmiddag gewoon stevig onder de 7 euro. Kan bijna niet Missen.

Ze maken TomTom finaal af. Dat lijkt me nu wel duidelijk.


PGV
0
quote:

Paulus29 schreef op 3 november 2016 12:06:

Vanmiddag gewoon stevig onder de 7 euro. Kan bijna niet Missen.

Ze maken TomTom finaal af. Dat lijkt me nu wel duidelijk.


Ja, de heren gaan eerst even lunchen,en straks lachend verder dumpen.
joopie1980
0
down the drain!! gem voor 8,36 aandelen, maar denk er nu toch over na om short te gaan om de schade een beetje te beperken.
[verwijderd]
1
quote:

PGV schreef op 3 november 2016 12:09:

[...]

Ja, de heren gaan eerst even lunchen,en straks lachend verder dumpen.Ze shorten TT helemaal naar de klote.
Maar waarom??

Willen 1 of meerdere grote jongens op deze wijze bewust en keihard "afrekenen" met de familie Goddijn of zit er wat anders achter? Overname of dirty exit?? Ik ben er nog niet helemaal uit.

Koersval is beslist abnormaal te noemen. Ook is het best vreemd te noemen dat helemaal niemand de val lijkt te willen stoppen. Vaak duidt dat op soort van (voor)kennis bij professionele handelaren. Of bewust afzijdig houden op uitdrukkelijk verzoek. Zo gaat dat veel vaker in de handel. Men kent elkaar immers heel erg goed.

[verwijderd]
0
quote:

joopie1980 schreef op 3 november 2016 12:13:

down the drain!! gem voor 8,36 aandelen, maar denk er nu toch over na om short te gaan om de schade een beetje te beperken.
Dan heb je twee keer schade aan je broek straks.

[verwijderd]
0
quote:

VOORTS schreef op 3 november 2016 12:17:

[...]
Dan heb je twee keer schade aan je broek straks.

Dat is natuurlijk niet waar. Als hij puts heeft en aandelen zal hij nooit twee keer schade hebben. Bij een daling komen de puts in beeld, bij een stijging de aandelen, dus 1 x schade zou kunnen.

Maar het kan wel 2 x winst opleveren. Als TT eerst nog flink naar beneden gaat (puts op winst) en daarna weer flink omhoog (aandelen op winst) is het 2 x winst.
[verwijderd]
0
quote:

Mr. President schreef op 3 november 2016 12:20:

[...]Dat is natuurlijk niet waar. Als hij puts heeft en aandelen zal hij nooit twee keer schade hebben. Bij een daling komen de puts in beeld, bij een stijging de aandelen, dus 1 x schade zou kunnen.

Maar het kan wel 2 x winst opleveren. Als TT eerst nog flink naar beneden gaat (puts op winst) en daarna weer flink omhoog (aandelen op winst) is het 2 x winst.


Wel als de koers niet meer zakt en dat voorzie ik wel vanaf nu.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 3 november 2016 11:52:

[...]

Precies! Ondanks alle investeringen en ondanks alle prospects zouden de maps nog geen 700 mln waard zijn? Dat gelooft toch niemand?

speculatief/hypothetisch: zeg t er maar even voor de goede orde bij

behalve als blijkt dat de Duitsers voor damage control overwegen HERE te transfereren naar Bosch en iemand weet van dit plan en liquideert zijn positie en is daar al een tijdje mee bezig.

de shortopbouw kan ook voor een Long zijn die eruit kruipt en zijn hand probeert te verbergen, daarom is TT ook niet bij machte er een recovery-rally uit te persen, de druk zit er continue, totdat die klaar is, wellicht nu.



Chiddix
0
AMX werkt het verlies weg van eerder op de morgen. De meeste fondsen kleuren groen op dit moment. Op een paar achterblijvers na.
[verwijderd]
0
Kan Here al leveren wat de markt wenst tav sdc?
Volgens den Drijver moet de voorbereidingen worden getroffen in 2017 om op tijd klaar te zijn?
Bosch en Here lijkt mij uitgesloten
charlieb
0
quote:

Paulus29 schreef op 3 november 2016 12:16:

[...]

Maar waarom??

Willen 1 of meerdere grote jongens op deze wijze bewust en keihard "afrekenen" met de familie Goddijn of zit er wat anders achter? Overname of dirty exit?? Ik ben er nog niet helemaal uit.

Koersval is beslist abnormaal te noemen. Ook is het best vreemd te noemen dat helemaal niemand de val lijkt te willen stoppen. Vaak duidt dat op soort van (voor)kennis bij professionele handelaren. Of bewust afzijdig houden op uitdrukkelijk verzoek. Zo gaat dat veel vaker in de handel. Men kent elkaar immers heel erg goed.

Daar zit wat in....??zeker is deze koersval tot de categorie abnormaal te noemen, er zijn diverse partijen die elkaar heel goed kennen,hoe heet dat ook alweer, men gunt elkaar wat, alleen de kleine man is de sigaar, die willen ze ff uitroken, en dat zijn ze nu goed bezig. 1keer moet het stoppen, tja wanneer....,nu of gaat het nog ff door...! Niemand weet, gelukkig ook maar, dat heet toch voorkennis!
Charlie, mss HG weet het.....hahahah..
danicole
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 3 november 2016 11:52:

[...]

Precies! Ondanks alle investeringen en ondanks alle prospects zouden de maps nog geen 700 mln waard zijn? Dat gelooft toch niemand?

Helemaal eens met iedereen die TomTom een prachtig innovatief bedrijf vindt die met veel grote jongens aan tafel zitten als een spin in het web. Verborgen waarde in overvloed, maar...

.. wanneer ruim 50% van de aandelen toebehoort aan de founders/bestuurders en ca. 20% is in handen van de innercircle die van het hoedje en de rand op de hoogte worden gehouden (en wellicht hun pakketje aanbieden aan de shorters..)

Van de overige 30% zijn wij met z'n allen onderdeel, 15% zijn diehards, waaronder ondergetekende, die niet wensen te verkopen en het eindspel gelaten afwachten... waar moet dan de koopdruk vandaan komen ???

U en ik zijn vol genoeg, bij een goed bericht kortstondig omhoog en vervolgens bussiness as usual :(...

zoals Wies/Potpouri zegt, put en call voor de intimi, rest kan lijdzaam toezien hoe de endgame zich ontwikkeld..

Danicole
[verwijderd]
0

Ja, HERE kan leveren, ze hebben enkel niet de hoogwaardigheid aan kwaliteit die TT heeft met haar road DNA, maar dat speelt pas voor 2020 ( precies de 3 jaar waar HG het over heeft aan voorsprong)
HG moet zich concentreren aan de kapitaal voorsprong die TT thans aan waarde kan realiseren ipv in tijd te denken dat HERE of anderen moeten hebben voor TT bij te benen.

en dat heet risk-Management, maar aangezien de Founders alle reeds gekapitaliseerd hebben en hun comfort-zone gewaarborgd is, zijn feitelijk de enige die echt quality of life riskeren in de 3rd party hoek te vinden, vrees ik.
5.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 266 267 268 269 270 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront