TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
harrysnel
8
Dit koersverloop is weer 100% computerwerk waarbij er een bepaald gewenst eindniveau ligt. Aan het eind van de dag gaat dan de koers relatief nog wat slechter om op de juiste stand te komen. Als het veel aandelen kost omdat bv de beurs zelf wat omhoog gaat dan zie je dat later in het shortsell register van de AFM terug.

Mijn grote bezwaar sinds maart is dat TomTom zelf deze sturing mogelijk maakt. Neem laatst de webcast nav Q3.

Een week ervoor komen al de cijfers vanwege outlook verlaging omzet. Iedereen wacht op het orderboek dat is nog nieuws. Je kunt dus verwachten dat de vragen over het orderboek zullen gaan. Het is dan toch normaal als Goddijn met IR een strategie uitstippelt hoe deze vragen te beantwoorden? Hoort bij je werk als CEO.

Ga met IR zitten en oefen dat. Alle mogelijke vragen doornemen en wat dan het antwoord wordt. De vraag van ING over "normaal niveau" orderboek over meerdere jaren is een prima vraag maar die kon je op 100% zeker verwachten. Pak wat punten die je duidelijk wil maken:
1 order intake is afhankelijk van de contracten die aflopen.
2 de consequentie van het richten op grotere orders is dat 1 order veel invloed heeft op orderboek van een jaar. Timing is dus belangrijk voor rapporteren maar niet voor business.
3 maak duidelijk dat de Duitsers in principe voor eigen kaart kiezen tenzij TomTom superieur is. Leg uit op welk vlak je daarbij kansen ziet.

Als je glazenwasser bent en je moet de gouden koets poetsen voor Prinsjesdag ......dan doe je ff extra je best. Als je een belangrijke meeting hebt op werk dan zorg je dat je goed voorbereid bent. Als je gastheer bent van SM club "het extra tikkie" dan zorg je ervoor dat je bij het 30-jarig jubileum je mooiste leren broek aan hebt.

Bij Goddijn moet ik altijd denken aan die plaatjes van "you had one job".

Nu kwam hij weer totaal onvoorbereid de webcast doen, heeft 10 minuten nodig om de vragen van ING te ontwijken en verspreekt zich zogenaamd vwb Nissan waar IR nog weken last van heeft.

Normaal bedrijf waren CFO (de daling makes no sense to us en half jaar later staan we nog lager), hoofd Consumer (PND's lopen lekker en firing on al cylinders) en CEO ( we gaan beter communiceren: waar ik Nissan zei moet Subaru worden....stop.....zet twee Jokers in) allang weggestuurd.
apieslapie
0
We hebben vaker gehakt met dit bijltje, we hebben de 6 al gezien laatst. wat loopt men te bitchen, op lange termijn komt het altijd goed. Het is nu eenmaal zo, op papier omlaag, maar he, hou ze gewoon vast.
[verwijderd]
0
tomtom gaat vandaag voor de 7e dag op een rij rood eindigen.. waarvan zeker 75% van de tijd in de top 3 dalers van AMX.. pijnlijk dit
Adek 2001
0
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 28 oktober 2016 09:44:

Dit koersverloop is weer 100% computerwerk waarbij er een bepaald gewenst eindniveau ligt. Aan het eind van de dag gaat dan de koers relatief nog wat slechter om op de juiste stand te komen. Als het veel aandelen kost omdat bv de beurs zelf wat omhoog gaat dan zie je dat later in het shortsell register van de AFM terug.

Mijn grote bezwaar sinds maart is dat TomTom zelf deze sturing mogelijk maakt. Neem laatst de webcast nav Q3.

Een week ervoor komen al de cijfers vanwege outlook verlaging omzet. Iedereen wacht op het orderboek dat is nog nieuws. Je kunt dus verwachten dat de vragen over het orderboek zullen gaan. Het is dan toch normaal als Goddijn met IR een strategie uitstippelt hoe deze vragen te beantwoorden? Hoort bij je werk als CEO.

Ga met IR zitten en oefen dat. Alle mogelijke vragen doornemen en wat dan het antwoord wordt. De vraag van ING over "normaal niveau" orderboek over meerdere jaren is een prima vraag maar die kon je op 100% zeker verwachten. Pak wat punten die je duidelijk wil maken:
1 order intake is afhankelijk van de contracten die aflopen.
2 de consequentie van het richten op grotere orders is dat 1 order veel invloed heeft op orderboek van een jaar. Timing is dus belangrijk voor rapporteren maar niet voor business.
3 maak duidelijk dat de Duitsers in principe voor eigen kaart kiezen tenzij TomTom superieur is. Leg uit op welk vlak je daarbij kansen ziet.

Als je glazenwasser bent en je moet de gouden koets poetsen voor Prinsjesdag ......dan doe je ff extra je best. Als je een belangrijke meeting hebt op werk dan zorg je dat je goed voorbereid bent. Als je gastheer bent van SM club "het extra tikkie" dan zorg je ervoor dat je bij het 30-jarig jubileum je mooiste leren broek aan hebt.

Bij Goddijn moet ik altijd denken aan die plaatjes van "you had one job".

Nu kwam hij weer totaal onvoorbereid de webcast doen, heeft 10 minuten nodig om de vragen van ING te ontwijken en verspreekt zich zogenaamd vwb Nissan waar IR nog weken last van heeft.

Normaal bedrijf waren CFO (de daling makes no sense to us en half jaar later staan we nog lager), hoofd Consumer (PND's lopen lekker en firing on al cylinders) en CEO ( we gaan beter communiceren: waar ik Nissan zei moet Subaru worden....stop.....zet twee Jokers in) allang weggestuurd.
Je hebt volkomen gelijk Harry!! Jij krijgt 100 AB'tjes van mij.

En NOG zijn er mensen hier die deze keihard falende CEO durven te prijzen of in bescherming blijven nemen. Niet te geloven...

aandeeltje!
0
quote:

apieslapie schreef op 28 oktober 2016 09:44:

We hebben vaker gehakt met dit bijltje, we hebben de 6 al gezien laatst. wat loopt men te bitchen, op lange termijn komt het altijd goed. Het is nu eenmaal zo, op papier omlaag, maar he, hou ze gewoon vast.
Volgens mij gaat het al jaren niet goed met TT, wil je dertig jaar wachten?
aandeeltje!
0
quote:

Hanman schreef op 28 oktober 2016 09:53:

tomtom gaat vandaag voor de 7e dag op een rij rood eindigen.. waarvan zeker 75% van de tijd in de top 3 dalers van AMX.. pijnlijk dit
We hebben 3x een periode gehad dit jaar waar TT eigenlijk een maand lang daalde. De 6,xx komt ook weer.
[verwijderd]
1
Ik zeg bij deze: Deze CEO moet vervangen worden alsmede zijn hele Management
Wat een ongelofelijk gepruts
en wat zijn ze slecht voor hun aandeelhouders
7.39 hoe is dit te geloven
velen zullen pislink zijn nu
ik vind dat positivos echt nu wel eens mogen uitleggen waar ze dat zijn
5 Euro eraf dit jaar
een dramajaar
dramm
0
Tom Tom gaat tegen de verwachting in omlaag hoe kan dat nu , normaal AEX rood TT omhoog en andersom maar nu TT ook rood bij rode AEX.
Regenboog33
0
quote:

aandeeltje! schreef op 28 oktober 2016 10:03:

[...]
We hebben 3x een periode gehad dit jaar waar TT eigenlijk een maand lang daalde. De 6,xx komt ook weer.
Laat maar komen die € 6.-, ik ben nu "voorbereid". Met dank aan een CEO die schijt heeft aan de aandeelhouders.
[verwijderd]
0

Wow..Duiken we vandaag al onder de 7 euro??

Ineenstorting van TomTom lijkt nu steeds harder en sneller te gaan.

[verwijderd]
0
Vond het deze zomer een leuk aandeel, alles verkocht op 8,45 omdat ik het elders nodig had. Intussen een daling van meer dan een euro dus prima dat het zo samen liep anders had ik er ook voor gezeten
Succes allen, of moet ik zeggen sterkte?
[verwijderd]
0
Geachte mevrouw Riet,



Wij hebben uw reactie in goede orde ontvangen.



In overeenstemming met ons bedrijfsbeleid geeft TomTom geen commentaar op koersbewegingen of communicatiebeleid.



Met betrekking tot de verwachtingen van TomTom willen wij u verwijzen naar de outlook die wordt afgegeven in het jaarverslag en kwartaalcijfers.



Het jaarverslag – corporate.tomtom.com/annuals.cfm

De kwartaalpublicaties – corporate.tomtom.com/presentations.cfm



Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.



Met vriendelijke groeten,
aandeeltje!
0
Bij de 6 noteert TT nog altijd een k/w van meer dan 60.
Lijkt me op zich geen slecht resultaat voor een bedrijf dat financieel niet groeit. Heb de CEO goed voor elkaar eigenlijk. Zo kun je het ook bekijken.
[verwijderd]
0
Fantasie is er uit, omzet daalt keihard en het management interesseert zich niet voor de aandeelhouders. Te arrogant voor woorden hoe ze emails NIET beantwoorden, vanmiddag in vliegtuig ga ik eens over een scherp antwoord nadenken, we moeten nieuwe dingen verzinnen om de onvrede over dit incapabele management te uiten.
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 28 oktober 2016 10:03:

Ik zeg bij deze: Deze CEO moet vervangen worden alsmede zijn hele Management
Wat een ongelofelijk gepruts
en wat zijn ze slecht voor hun aandeelhouders
7.39 hoe is dit te geloven
velen zullen pislink zijn nu
ik vind dat positivos echt nu wel eens mogen uitleggen waar ze dat zijn
5 Euro eraf dit jaar
een dramajaar

daarom moeten we naar het hoofdkantoor gaan met 20-30 man en een duidelijk signaal afgeven !!!! Zo kan je een arrogante in de quote 500 staande CEO voor schut zetten
[verwijderd]
0
Straks moet Volvo alsnog naar Here.
Wat een ongelooflijk gepruts kost verdomme een vermogen dit k*t aandeel.
Begrijp niet dat er geen tech.partij opstaat om eens een paar miljoen aandelen in te kopen.
6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront