TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 ... 253 254 255 256 257 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

holenbeer schreef op 20 juli 2016 21:46:

[...]

Ja, en dan razendsnel beslissen welke aantgereden gaat worden, de Duitse of de Zwitserse :-)
Er moet altijd een beslissing genomen worden. Of het door een echt mens voorgeprogrammeerd computer gebeurt of het gebeurt real time door een echte mens. Dat is een keuze van toekomst.
[verwijderd]
1
quote:

Riet van Milt schreef op 20 juli 2016 14:43:

Waarom een knal omhoog, de k/w is nu inmiddels 31, dat doen niet veel bedrijven TT na, dit is een fantastische koers voor een bedrijf dat nauwelijks winst maakt.
Riet van Milt 5 jan 2016 om 09:23

0

Was een noeuwjaarscadeautje gisteren de jan 12,00 voor 0,17€.
Heb ook voor vrienden gekocht die dat snelle geld ook eens wilde zien.

Dit riep je nog op 5 januari begin dit jaar, toen de koers nog 12 euro stond. ....Toen ging het nog goed met u mevr van Milt.....wat is er met u gebeurd????????
Nu vind u ineens, dat een kw van 31 ineens te veel is, terwijl we toen 5 euro hoger stonden, én u nog braaf vermelde dat u een nieuwjaars cadeautje had met de call jan 12 euro.....whaaaaaa
Regenboog33
1
Ontwikkeling autonoom rijden onder druk
Door Redactie Carros · Op 19 juli 2016

De kritische houding van de Duitse Minister van Transport en van de Amerikaanse NHTSA op autonoom rijden, kunnen de snelle ontwikkeling van de veelbesproken technologie tegenhouden.

Na het recente dodelijke Autopilot-incident bij Tesla Motors vraagt de Amerikaanse National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) om opheldering bij Elon Musk&Co. Vorige week stuurde het veiligheigsorgaan een brief aan Tesla Motors met daarin het verzoek tot meer informatie over de Autopilot-techniek van de autobouwer. Tevens heeft de NHTSA advocaten aan het werk gezet om te onderzoeken of de term Autopilot door Tesla Motors wel gebruikt mag worden, ook al zegt Tesla er nadrukkelijk bij dat de persoon achter het stuur verantwoordelijk is voor besturing van de auto. De term zou immers impliceren dat de bestuurder de auto het werk kan laten doen.

Ogen op de weg
In Duitsland is het de Minister van Transport, Alexander Dobrindt, die kritisch is op autonoom rijden. Hij stelt nieuwe regelgeving voor waarbij autobouwers moeten voldoen aan duidelijke eisen bij de ontwikkeling van de autonome techniek. Dobrindt vindt dat berijders altijd achter het stuur moeten zitten en daarbij in staat zijn tot ingrijpen in geval nodig. Oftewel: geen krantje lezen, maar altijd de ogen op de weg. Het ontbreken van een stuurwiel zoals menig autofabrikant op termijn wil, ziet Dobrindt bovendien niet zitten.

Met zijn voorstel stuit hij de autofabrikanten die werken aan autonoom rijden tegen de borst. Zij vinden dat verregaande regulering de snelle ontwikkeling van autonoom rijden tegengaat.

Toch klinkt ook uit de industrie gematigheid. Volvo liet onlangs weten dat het volledig autonoom rijden pas wil aanbieden als de technologie als zeer veilig bestempeld kan worden.

Link: www.carros.nl/nieuws/ontwikkeling-aut...
holenbeer
0
quote:

raarmaarwaar schreef op 20 juli 2016 21:56:

[...]

Er moet altijd een beslissing genomen worden. Of het door een echt mens voorgeprogrammeerd computer gebeurt of het gebeurt real time door een echte mens. Dat is een keuze van toekomst.
Eens. Ik kies voor de Duitse. Of beter geformuleerd, tegen de Duitse.
Lelijke honden en vaak heupdysplasie, slechte genen
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Foutgegokt schreef op 20 juli 2016 21:21:

[...]
Ik kom dit soort berekeningen bij geen enkele analist tegen.
Zitten deze er dan zo naast of zijn ze gewoon kortzichtig ?
Of maken de "financieel specialisten" op het TT forum denkfouten in hun berekeningen?
In een analyse van een jaar geleden ging ING uit van de volgende 'consumer take rates' voor ingebouwde connected (incl. traffic) navigatiesystemen:

2017: 40%
2018: 50%
2019: 60%
2020: 70%
2021: 80%
(wereld-gemiddelden)

Er zijn dus wel degelijk analisten die ...,
en @groeibriljant heeft gelijk als de uitlatingen van HG op dit punt te voorzichtig vindt.

Eddy the Eagle
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
Heeft HG niet gezegd dat het orderboek domweg de door de Automotive partner geprognosticeerde omzet van het contract is? Dan is het orderboek dus een mix van verwachte take-rates per afgenomen product en afnemer.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

TVkok schreef op 20 juli 2016 23:24:

Heeft HG niet gezegd dat het orderboek domweg de door de Automotive partner geprognosticeerde omzet van het contract is? Dan is het orderboek dus een mix van verwachte take-rates per afgenomen product en afnemer.
Ja, maar bij toekomstige orders, of bij contracten met een 'open eind', zullen de take rates en vermoedelijk dus ook de omzetten hoger zijn dan nu.
[verwijderd]
0
quote:

Jammer dit!! schreef op 20 juli 2016 22:02:

[...]

Riet van Milt 5 jan 2016 om 09:23

0

Was een noeuwjaarscadeautje gisteren de jan 12,00 voor 0,17€.
Heb ook voor vrienden gekocht die dat snelle geld ook eens wilde zien.

Dit riep je nog op 5 januari begin dit jaar, toen de koers nog 12 euro stond. ....Toen ging het nog goed met u mevr van Milt.....wat is er met u gebeurd????????
Nu vind u ineens, dat een kw van 31 ineens te veel is, terwijl we toen 5 euro hoger stonden, én u nog braaf vermelde dat u een nieuwjaars cadeautje had met de call jan 12 euro.....whaaaaaa
Tja, daar heb ik toen vlak daarna de helft voor 0,32 verkocht dus dat verlies was minimaal (kan je ook teruglezen), je laat je een beetje kennen dat je zo'n lol hebt om het verlies van anderen.

In januari nam ik de positivo's hier nog serieus, nu baseer ik me meer op de resultaten, de koers en serieuze analisten zoals Barclays. Dan zie ik eerder een koers van rond de 6 euro in het verschiet.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 20 juli 2016 23:29:

[...]
Ja, maar bij toekomstige orders, of bij contracten met een 'open eind', zullen de take rates en vermoedelijk dus ook de omzetten hoger zijn dan nu.

Eens
holenbeer
0
quote:

raarmaarwaar schreef op 20 juli 2016 22:50:

In welk rol. Als jij zou rijden of programmeren van de computer?
Beide. Bij de 2e rol tikt het wat harder aan ...
Putz
0
[Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]

[verwijderd]
0
quote:

Riet van Milt schreef op 20 juli 2016 23:29:

[...]

Tja, daar heb ik toen vlak daarna de helft voor 0,32 verkocht dus dat verlies was minimaal (kan je ook teruglezen), je laat je een beetje kennen dat je zo'n lol hebt om het verlies van anderen.

In januari nam ik de positivo's hier nog serieus, nu baseer ik me meer op de resultaten, de koers en serieuze analisten zoals Barclays. Dan zie ik eerder een koers van rond de 6 euro in het verschiet.
Riet zit je klem tussen de maffia in Bari?.Je schrijft je post een beetje bedrukt.
6 eurootjes,Riet je weet beter!.Laat je niet inpakken daar!
Beperktedijkbewaking
0
quote:

desmi schreef op 20 juli 2016 21:35:

[...]

Bedankt voor je reactie, audi is inderdaad een logische optie (ze hebben volgens mij al best veel samen gewerkt). Ik hoopte natuurlijk meer op iets spannenders zoals Apple met project titan.

Ik dacht trouwens bij image recognition aan dingen zoals herkennen wat een brug is of een trapje enz. Dingen die je bijv bij Tesla mis zag gaan aan het begin.

Als ik mijn foto's upload naar Google kan ik daarna zoeken op hond en dan krijg ik alle foto's met mijn hond er in. Maar zelfs het verschil tussen hamburger en hotdog kunnen ze prima uit elkaar houden. Dat lijkt simpel maar is heel moeilijk. 10 jaar geleden was er nog niemand in de wereld die dat kon. Over 10 jaar zullen ze waarschijnlijk zo ver zijn dat ze sneller dan eens mens het verschil kunnen bepalen tussen een Duitse of een Zwitserse herder.
Mooie discussie.
Ik ben geen echte AI-deskundige (daarvoor moet je bij @slainte zijn, al weet ik van eerdere varianten ook wel wat), maar nog een laatste opmerking hierover voor ik maffen ga.

Jouw Google-voorbeeld is fraai, maar relatief simpel.
Binnen de mobiele automotive-wereld en bij SDC is het lastiger, wat moge blijken uit de volgende eis aan de door TT gezochte AI-expert:

"Prior experience with programming resource-constrained platforms (e.g. embedded or mobile)."

erecruit.tomtomgroup.com/psc/eRecruit...

[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 21 juli 2016 02:03:

[...]
Mooie discussie.
Ik ben geen echte AI-deskundige (daarvoor moet je bij @slainte zijn, al weet ik van eerdere varianten ook wel wat), maar nog een laatste opmerking hierover voor ik maffen ga.

Jouw Google-voorbeeld is fraai, maar relatief simpel.
Binnen de mobiele automotive-wereld en bij SDC is het lastiger, wat moge blijken uit de volgende eis aan de door TT gezochte AI-expert:

"Prior experience with programming resource-constrained platforms (e.g. embedded or mobile)."

erecruit.tomtomgroup.com/psc/eRecruit...

Dat is wel interessant want dat lijkt er naar te wijzen dat TomTom (en partners) werken aan een offline versie. Ik heb er eigenlijk nooit echt iets over gelezen maar Google kennende zullen ze waarschijnlijk altijd een data connectie hebben. Hoewel, in een auto moet je snel kunnen beslissen en wil je niet afhankelijk zijn van een trage verbinding.

Ik ga in mijn vakantie maar eens wat meer inlezen op dit hele verhaal.
[verwijderd]
2
Hier een stuk over tesla (en tesla's toekomst plannen) www.tesla.com/blog/master-plan-part-deux

Niet direct TomTom maar nog steeds interessant.

So, in short, Master Plan, Part Deux is:

Create stunning solar roofs with seamlessly integrated battery storage
Expand the electric vehicle product line to address all major segments
Develop a self-driving capability that is 10X safer than manual via massive fleet learning
Enable your car to make money for you when you aren't using it
[verwijderd]
2

ze belazeren je bij TT als privé-aandeelhouder waar je bijstaat, straks zit er zoveel ongerealiseerde winst in de def revenue pot dat een partner of een exit @ 40% premie zichzelf betaald, enkel het vrijvallen uit deze pot zet de koers al op 12 euro voor waardering, zo kan ik me ook inkopen aan 10 of het uitkopen.
we staan hier aan 7 omdat het uitkomt, niet omdat het een rechtvaardige koers is, als je anders met je kosten omgaat zou TT nu al op jaarbasis een wpa van 40 ct kunnen laten zien, da's potverdorie het dubbele van wat wij voorgeschoteld krijgen en dan moeten de nieuwe deals nog op stoom komen.
kan me niet voorstellen dat JdM ze hier mee laat wegkomen, of hij moet het allemaal prima vinden voor een groter doel.

TT's grootste handicap voor de reguliere aandeelhouder
" far too much private company behaviour for a listed stock " tijd dat hier wat gaat veranderen.

[verwijderd]
0
Volgens mij kan het ook helemaal niet, ook niet op de minicap.
>50% van de aandelen die buiten de handel staan geeft geen eerlijke marktwerking, het lokt uit tot vreemde toestanden, er ontstaat een gezagsverhouding met de particuliere Sukkelaandeelhouder als onderliggende partij.

Ik zie geen enkele reden waarom de grootaandeelhouders blij moeten zijn met een hogere of hoge koers, het heeft meer na dan voordelen.

Het aandeel is niet aanbevelingswaardig voor de particulier, zelfs niet voor een overname of exit op €8,000
5.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 ... 253 254 255 256 257 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront