TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
JackO1976
0
quote:

groeibriljant schreef op 30 juni 2016 12:19:

[...]

De huidige koersval is hoofdzakelijk veroorzaakt door de slechte CFO. Die kan niet uitleggen wat de extra kosten en investeringen van nu betekenen voor de toekomst. Ook Goddijn kan dan niet (alhowel hij wel meldt aan Probeleggen dat het marktaandeel Automotive van nu 20% naar 50% groei in 2020).
Ik kijk echter naar de lange termijn. De nieuwe contracten met Volvo en Peugeot bevestigen mijn verwachting (koersdoel 100 euro in 2020).

Alleen al bij een deal met Tesla voor RoadDNA gaat de koers nu al als een speer naar 15 euro (trekt Amerikaanse beleggers).
Of bij een afsplitsing van Telematics.
Okay, klinkt logisch. Goed advies, had ik zelfs nog niet aan gedacht. Ik heb een lange termijn strategy voor TT, deze zal ik zeker herzien als de ontwikkelingen een dergelijke positieve wending krijgen. Koerdoel Euro 100,-- voor 2020 is wel érg ambitieus maar niet onmogelijk gezien ontwikkelingen in de automotive. Tesla zou idd een geweldige match zijn, echter Tesla heeft geen geld om te investeren dus een partnership op korte termijn heel aanemelijk...! Zou een goede move zijn en een WIN-WIN voor beide companies!
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 29 juni 2016 17:24:

Veel verkoopdruk maandag en dinsdag. Dinsdag wist het Peugeot nieuws koersdaling te beperken maar ook toen zag je voortdurend dat er op ieder beetje kracht verkocht werd. Hoge volumes en uiteindelijk bleef er maar paar cent over van stijging.

Als ik nog een post van jou citeer:

"SNS was dinsdag op roadshow in Parijs met IR. Den Drijver komt nu met forse bijstelling EBIT verwachting. Dat is voor een analist niet prettig omdat dit zijn geloofwaardigheid ondermijnt. Lezers die hem serieus nemen/namen kunnen vraagtekens gaan zetten bij zijn kwaliteit. Toch kiest hij ervoor om zijn spreadsheet overhoop te gooien. Hij moet iets gehoord hebben."

Voor mij komt het ook zeeeer ongeloofwaardig over als een analist binnen 8 dagen met een volstrekt ander rapport komt (heb het gelezen) en een koersdoel afgeeft wat ruim E3,- lager is. Heeft SNS al dinsdag klanten ingelicht en geadviseerd te verkopen?

corporate.tomtom.com/analysts.cfm?his...

SNS Martijn den Drijver 30-Jun-16 € 9.00 Buy
Martijn den Drijver 22-Jun-16 € 12.25 Buy
Martijn den Drijver 08-Jun-16 € 12.25 Buy


bezinteergebelegt
0
En toch ga je inmiddels bijna denken dat er wordt gewerkt aan een exit via een smerige delisting. Harold blij, is ie eindelijk van al dat beurs/koersgezeik af, Johnny blij want die zal zijn zakkies wel vullen dan, en ieder1 hier zwaar de pineut. Want links of rechtsom, het koersverloop vertoont meer en meer absurde trekkies.
tatje
0
quote:

groeibriljant schreef op 30 juni 2016 12:24:

[...]

Kosten kun je in een spreadsheetje eenvoudig verhogen. Zit je altijd veilig. Over de marktontwikkelingen en verwachtingen moet je echter meer nadenken. Moet je ook nieuwe deals verwerken. Dat heeft Den Drijver dus niet gedaan.

Mijn advies: kijk naar de balans (nul schulden en winstgevend plus zeer hoge ontwikkelkosten de afgelopen jaren voor nieuwe klanten en nieuwe producten) marktontwikkelingen (actief in groeimarkten Telematics, Connected-car, Smartphone) en extreme onderwaardering van TomTom (huidige assetwaarde minimaal 30 euro); koop op de huidige bodemkoersen bij en leg ze 5 jaar op de plank! Zeer grote kans op een koers van boven de 100 euro.
All in.

Ik ben er van overtuigd, moet altijd van mijn moeder zeggen, bij leven en welzijn, dat ik binnen 3 jaar een vermogend man ben :-)

Het wachten is begonnen.

Laat me door niets en niemand afleiden :-)

Alleen veel wandelen op Mallorca en in Andalusie, de siërra Nevada.

De siërra Nevada.

Loop je beneden in de zon 30 graden plus, kijk je omhoog sneeuw onder nul.

ben je boven onder 0 in de sneeuw en beneden is het 30 plus.

Een long term Tom Tom believer :-)

De andere kant schrijft maar wat ze willen, boeit niet :-)
[verwijderd]
0
Gewoon een nepaandeel, ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen zich hier niet meer vertonen.
janrobert
0
quote:

mjmj schreef op 30 juni 2016 12:29:

[...]

Waar geloof je niets van?
In de koersdoelen van 20 of 30 euro
En dat het allemaal zo goed gaat bij Tom Tom
aandeeltje!
0
Wellicht is het goed dat TT nu eens versneld investeert en 1 miljard erin stopt. Gewoon 500 mln equity en 500 leningen. Hup groeien, het tempo moet omhoog, de operationele cashflow levert de cash te langzaam. Ik vind verwateren niet erg zolang de groei maar hard gaat. Hoewel ik nu stukken heb, vind ik het nog altijd veeeel te langzaam gaan.

[verwijderd]
0
CFO is niet slecht. Maar is de trekpop van de Founders. Dat is het probleem. Komt een Founder bij de CFO: 'we willen investeren in een drone' CFO:'Dan wil ik eerst een business case zien' Founder:'Ja maar dat hebben we ook niet gedaan bij de start van ons bedrijf, dus dat doen we mooi niet, en wie is hier nou de baas?' CFO:'Okee'
Energy
1
Den Drijver was 4 weken geleden nog erg enthousiast na zijn interview met Harrold.Grote nieuwe deals, winnen marktaandeel etc.
En nu zit hij ook in het kamp dat kijkt naar de wpa en niet naar de omzet en winstgroei voor de jaren vanaf 2018.

Terwijl hij volgens mij als eerste kwam met een koersdoel van 15 euro met een erg lange termijn horizon.
Nu de eerste deals getekend zijn en meerdere grote deals volgen kijkt hij nog 1,5jaar vooruit.
Terwijl zijn visie van een jaar geleden nu uitkomt.
Net het weer.
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 30 juni 2016 12:37:

[...]

Als ik nog een post van jou citeer:

"SNS was dinsdag op roadshow in Parijs met IR. Den Drijver komt nu met forse bijstelling EBIT verwachting. Dat is voor een analist niet prettig omdat dit zijn geloofwaardigheid ondermijnt. Lezers die hem serieus nemen/namen kunnen vraagtekens gaan zetten bij zijn kwaliteit. Toch kiest hij ervoor om zijn spreadsheet overhoop te gooien. Hij moet iets gehoord hebben."

Voor mij komt het ook zeeeer ongeloofwaardig over als een analist binnen 8 dagen met een volstrekt ander rapport komt (heb het gelezen) en een koersdoel afgeeft wat ruim E3,- lager is. Heeft SNS al dinsdag klanten ingelicht en geadviseerd te verkopen?



Hij heeft zijn spreadsheetje qua kosten wat aangepast. Verder vergeten de nieuwe orders te verwerken.

Als je het rapportje leest, dan zie je dat hij de markten van TomTom nauwelijks begrijpt. Geen idee ook dat er jaarabonnementen worden verkocht; zeker ook voor de HD-Maps/RoadDNA en de real-time Services. Volvo gaat niet voor minder en gaat die nieuwe producten vanaf 2019 gebruiken!
Zelfs geen idee van de take-rates want hij komt op een onrealistische marktgroei Automotive voor de periode 2016-2025. Eigenlijk zielig zo'n rapportje (korte termijn indekken voor de extra kosten die TomTom maakt). Ik had Den Drijver hoger ingeschat maar hij is nu definitief door de mand gevallen.
tatje
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 30 juni 2016 12:38:

En toch ga je inmiddels bijna denken dat er wordt gewerkt aan een exit via een smerige delisting. Harold blij, is ie eindelijk van al dat beurs/koersgezeik af, Johnny blij want die zal zijn zakkies wel vullen dan, en ieder1 hier zwaar de pineut. Want links of rechtsom, het koersverloop vertoont meer en meer absurde trekkies.
Gewoon samen een advocaat nemen, met alle informatie ook van TT zelf, winnen we altijd.

TTI heeft het over opsplitsen en zeker 18 euro.

Wat zegt Harold Goddijn !

Amsterdam - Bestuursvoorzitter Harold Goddijn voelt niets voor het opknippen van navigatiebedrijf TomTom. Volgens de topman van het navigatiebedrijf is het al op de goede weg.

18 en opknippen, nee dat doen we niet, we zijn op de goede weg !

We zijn op de goede weg, lijkt me dan toch meer dan 18.

Eddy the Eagle
0
quote:

Ron50 schreef op 30 juni 2016 12:46:

Volgens mij koop er nu bij SNS iemand TomTommetjes.
Precies, dat gajes preekt alleen voor eigen parochie
aandeeltje!
0
In aanvulling op vorige bericht: de winst is veel te laag en groei te langzaam. je kunt heel lang doen om de winst op te krikken, waarna de aandelenkoers volgt. Enfin dat duurt nog jaren. Dan is het strategisch beter om versneld te investeren, ook met geleend geld om sneller te groeien in omzet, dat is nog altijd het probleem bij TT. Omzet groeit nauwelijks en winst is ook niet om naar huis te schrijven.
Dus gaan met de banaan! De transitie fase is toch zo langzamerhand over, dus nu versneld naar nieuwe strategie/producten. En niet te veel tijd/geld besteden aan die horloges en amdere afleiders!
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 30 juni 2016 12:37:

[...]

Als ik nog een post van jou citeer:

"SNS was dinsdag op roadshow in Parijs met IR. Den Drijver komt nu met forse bijstelling EBIT verwachting. Dat is voor een analist niet prettig omdat dit zijn geloofwaardigheid ondermijnt. Lezers die hem serieus nemen/namen kunnen vraagtekens gaan zetten bij zijn kwaliteit. Toch kiest hij ervoor om zijn spreadsheet overhoop te gooien. Hij moet iets gehoord hebben."

Voor mij komt het ook zeeeer ongeloofwaardig over als een analist binnen 8 dagen met een volstrekt ander rapport komt (heb het gelezen) en een koersdoel afgeeft wat ruim E3,- lager is. Heeft SNS al dinsdag klanten ingelicht en geadviseerd te verkopen?

corporate.tomtom.com/analysts.cfm?his...

SNS Martijn den Drijver 30-Jun-16 € 9.00 Buy
Martijn den Drijver 22-Jun-16 € 12.25 Buy
Martijn den Drijver 08-Jun-16 € 12.25 Buy


een downgrade betekent altijd dat ze gaan kopen bij analisten en banken. blijkbaar waren ze nog niet uitgekocht onder de 7, en gisteren leek hij los te komen, willen ze niet, dus een fake rapportje met nu aantoonbare onzin helpt hun weer goedkoop inslaan. sns is voor mij totaal klaar qua geloofwaardigheid!
tatje
0
12 mei schreef * Justin * het volgende over het SNS rapport van die datum !

Als dit rapport van de SNS beschikbaar zou zijn en een aantal slimme jongens leest het, zou de koers morgen weer 12 noteren.

En vandaag 30 juni toetert die Den Drijver ineens heel anders.

1) volgt de koers
2) doet dit in opdracht van, weet meer !
3) zijn hachje redden.

[verwijderd]
0
quote:

Was here schreef op 30 juni 2016 12:43:

Den Drijver was 4 weken geleden nog erg enthousiast na zijn interview met Harrold.Grote nieuwe deals, winnen marktaandeel etc.
En nu zit hij ook in het kamp dat kijkt naar de wpa en niet naar de omzet en winstgroei voor de jaren vanaf 2018.

Terwijl hij volgens mij als eerste kwam met een koersdoel van 15 euro met een erg lange termijn horizon.
Nu de eerste deals getekend zijn en meerdere grote deals volgen kijkt hij nog 1,5jaar vooruit.
Terwijl zijn visie van een jaar geleden nu uitkomt.
Net het weer.
hun koersdoel was te hoog als je naar de koers kijkt. door het kapotmaken van de koers door de boeven staan ze nu voor lul. (ing snapte de koersafstraffing ook niet, het is dan ook opzettelijk gedaan). wat doe je dan? dan kom je met een bullshit rapport om je koersdoelverlaging geloofwaardig te laten lijken. jammer dan dat hij zich verlaagt met leugens om dat te bewerkstelligen. in mijn ogen is den drijver nu ook een boef, na wat hij nu geflikt heeft om zijn eigen haggie te redden.
[verwijderd]
1
De nieuwe opties voor het personeel en het management moeten zeker weer worden uitgeschreven over een paar maanden. Op een lekker lage koers, hebben ze altijd prijs. Dividend is er niet en komt er niet. Een soort familiebedrijf van de founders is het. Ze hebben helaas het fatsoen niet om het van de beurs te halen.
Founders zijn al schat hemeltje rijk, ze hebben honderden miljoenen euro's verdiend met hun beursgang. En nu is het een leuk tijdverdrijf, en een optie cash cow voor hun. Ze hebben geen behoefte aan verkoop of splitsing. Ze vinden het best zo. Aandeelhouders? Katvanger Grisela Grubic doet de rest.
[verwijderd]
0
Vandaag helaas een verloren dag weer voor tomtom, en dat weer met een stijgende beurs, is wel erg jammer. Wat nu....deze afwaardering van SNS helpt allemaal niet mee aan het vertrouwen en dus de koers...jammer dit!!
5.575 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront