BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM Juni 2016

2.584 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 » | Laatste
josti5
0
quote:

bartvde schreef op 30 juni 2016 10:12:

ik ben ook weer terug op het oude BAM nest
Waarom op dit moment?
Peett
0
donderdag 30 juni 2016, 10:23
Weer uitstel besluit derde startbaan Heathrow
Een beslissing over de aanleg van een derde start- en landingsbaan op de Londense luchthaven Heathrow wordt opnieuw uitgesteld, meldt de BBC donderdag. De regering zou deze zomer een besluit nemen, maar daar wordt nu mee gewacht tot de regerende Conservatieve Partij een nieuwe leider en premier heeft gekozen.

De regering van premier David Cameron dubt al jaren over uitbreiding van Heathrow. De drukste passagiersluchthaven van Europa beschikt maar over twee banen, die parallel aan elkaar lopen in de richting oost-west. Na het door hem verloren brexit-referendum wil Cameron in oktober aftreden. Boris Johnson, de vroegere premier van Londen en een voorstander van de brexit, is tegen de uitbreiding van de luchthaven.
bartvde
0
quote:

josti5 schreef op 30 juni 2016 10:18:

[...]
Waarom op dit moment?
Omdat ik toch wel wat herstel verwacht van de koers.
manuss
0
quote:

Eurowin schreef op 30 juni 2016 09:24:

Dit is de eerste keer dat BAM met zeer rode futures UP gaat, even een foto maken, anders gelooft niemand dit..
Pas maar op! De beurs is op moment een stuiterbal.
manuss
0
quote:

bartvde schreef op 30 juni 2016 10:48:

[...]
Omdat ik toch wel wat herstel verwacht van de koers.
Dat verwacht ik pas na verkiezing in Engeland.
josti5
0
quote:

bartvde schreef op 30 juni 2016 10:48:

[...]
Omdat ik toch wel wat herstel verwacht van de koers.
Haha, ja dat begrijp ik -:)
Waaróm verwacht je dat herstel?

Wat mij betreft:
*er hangt nog veel onzekerheid over Brexit
*met grootaandeelhouder van Herk weet je nooit, welke kant het uitgaat
*neerwaarts risico TA-wise wijst op 3 euro (gezien vanaf begin 2015), en vanaf de top in 2007 zijn er alleen maar lagere toppen te zien (momenteel richting 4,40)

Voor mij persoonlijk reden om aan de zijlijn te blijven, tenzij je mij overtuigt, dat nu instappen beter is -:)
€d_Modus Vivendi
0
11:00:00 / 30-06-16 *DJ Eurozone verwachting kerninflatie juni +0,9% op jaarbasis
11:00:00 / 30-06-16 *DJ Eurozone verwachting inflatie juni was ongewijzigd
11:00:00 / 30-06-16 *DJ Eurozone inflatieraming juni +0,1% Vs -0,1% in mei
[verwijderd]
0
Voor mij persoonlijk reden om aan de zijlijn te blijven, tenzij je mij overtuigt, dat nu instappen beter is -:)

Dat weet niemand natuurlijk...... het gaat nu even wat UP, omdat een paar denken (Rodin) dat het nu wel genoeg is.. dat lage..., en dat hoop ik ook. Maar niemand die het weet, kan zo maar morgen weer dik rood staan...

€d_Modus Vivendi
0
quote:

Eurowin schreef op 30 juni 2016 11:07:

Voor mij persoonlijk reden om aan de zijlijn te blijven, tenzij je mij overtuigt, dat nu instappen beter is -:)

Dat weet niemand natuurlijk...... het gaat nu even wat UP, omdat een paar denken (Rodin) dat het nu wel genoeg is.. dat lage..., en dat hoop ik ook. Maar niemand die het weet, kan zo maar morgen weer dik rood staan...

volume is redelijk hoog voor de ochtend. Helaas kwamen halverwege de ochtend de verkopers weer. Toch heb ik het vermoeden dat hedgers iets aan het coveren zijn sinds gisteren. Laag zal wel rond 315 zijn geweest vorige week.
[verwijderd]
0
Ik zit in zowel BAM als TomTom en merk dat deze twee een soort weegschaal zijn. De ene dag de ene up en de andere down en andersom. Alsof een grote handelaar z'n inleg heen en weer schuift tussen beide. Soms gedurende de dag valt me dat ook soms op. SNS vandaag weer koersdoel verlaagd van Tom2. Is SNS de link tussen beide?
Eddy the Eagle
0
quote:

Crusader schreef op 30 juni 2016 11:43:

Ik zit in zowel BAM als TomTom en merk dat deze twee een soort weegschaal zijn. De ene dag de ene up en de andere down en andersom. Alsof een grote handelaar z'n inleg heen en weer schuift tussen beide. Soms gedurende de dag valt me dat ook soms op. SNS vandaag weer koersdoel verlaagd van Tom2. Is SNS de link tussen beide?

Ik ben vrijdag weer in TT gestapt. Koers staat imo echt laag, daar valt op de korte termijn echt wel iets te halen (LT zeker). Dat SNS koersdoel verlaagt (maar wel op KOPEN houdt), is imo een (overtrokken) reactie op Brexit. Men gebruikt Brexit alleen maar om de veel te rooskleurige koersdoelen wat bij te stellen...
[verwijderd]
0
Ik zit ook sinds vrijdag in Tom, Eddy. En BAM houd ik vast. Maar een koersdoel verlagen van € 12,25 naar € 9,00 is fors. Zo creëer je als bank natuurlijk wel de mogelijkheid om goedkoop in te kopen ;-)

Overigens: gisteren voor eerst sinds heel lange tijd mailtje met aankondiging van renteverhoging voor hypotheek 15 jaar vast! Zou er dan tóch...?
Eddy the Eagle
0
TT staat zowat 1-year low, half jaar geleden bijna op 12 euro. We staan nu net onder de 7 euro, van 7 naar 9 zou toch een stijging inhouden van 28,5%. Daar teken ik voor :)
Eddy the Eagle
0
quote:

Crusader schreef op 30 juni 2016 12:00:

Ik zit ook sinds vrijdag in Tom, Eddy. En BAM houd ik vast. Maar een koersdoel verlagen van € 12,25 naar € 9,00 is fors. Zo creëer je als bank natuurlijk wel de mogelijkheid om goedkoop in te kopen ;-)

Overigens: gisteren voor eerst sinds heel lange tijd mailtje met aankondiging van renteverhoging voor hypotheek 15 jaar vast! Zou er dan tóch...?
En als je elke keer je aandelen van de hand doet wanneer zo'n club als SNS hun koersdoel verlaagt, kun je wel aan de gang blijven. TT staat laatste tijd positief in het nieuws (Volvo, PSA, etc.), dat vind ik belangrijker dan die zgn. goedbedoelde adviezen van "de geleerden". Die preken voor eigen parochie, ik ben echter van een ander geloof :)
Peett
0
donderdag 30 juni 2016, 11:54
Britse pond klimt verder uit het dal
© EPA
Na de enorme duikeling sinds eind vorige week vanwege de schrik over het Britse vertrek uit de Europese Unie wist het Britse pond donderdag weer iets verder terrein terug te winnen.

Tegenover de dollar klom het Britse pond 0,2% naar een niveau van net boven de $1,34. Eerder werd nog een dieptepunt van $1,3325 aangetikt.

De verwachting dat de Britse centrale bank bij de komende rentevergadering nieuwe steunmaatregelen gaat aankondigen, hebben de enorme val van de Britse munt gestuit.

De adempauze die de Britse regering heeft gekregen van de Europese Unie om de uittreding te regelen, heeft eveneens een steun in de rug gegeven an het Britse pond.
[verwijderd]
0
quote:

Crusader schreef op 30 juni 2016 11:43:

Ik zit in zowel BAM als TomTom en merk dat deze twee een soort weegschaal zijn. De ene dag de ene up en de andere down en andersom. Alsof een grote handelaar z'n inleg heen en weer schuift tussen beide. Soms gedurende de dag valt me dat ook soms op. SNS vandaag weer koersdoel verlaagd van Tom2. Is SNS de link tussen beide?

Toeval of niet, maar met elke cent die Bam stijgt zakt de koers van Tom (of andersom). Saldo van mijn portefeuille blijft zo al dagenlang stabiel. Dat heet spreiding? Maar de 'weegschaal' in deze valt echt op!
€d_Modus Vivendi
0
‘Contracten spooronderhoud voldoen in 2019 volledig aan de regels’
Gepubliceerd op 30-06-2016 om 11:12
spooronderhoud, werkzaamheden

ProRail zal eind 2019 alle contractgebieden voor het spooronderhoud hebben aanbesteed. Vanaf dat moment zal de spoorbeheerder volledig aan de aanbestedingsregels voldoen. ProRail gaat nu de aflopende PGO-contracten opnieuw aanbesteden, daarna de OPC-gebieden en als laatste de pilotcontracten. Dat schrijft directeur Pier Eringa in een brief aan staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu.

Het dagelijks kleinschalig onderhoud aan het spoor wordt door ProRail uitbesteed aan de vier erkende aannemers Asset Rail, BAM Rail, Strukton en VolkerRail. Deze aannemers zijn, geografisch verdeeld over Nederland, in het bezit van verschillende soorten onderhoudscontracten. ProRail werkt op dit moment aan een transitie van het kleinschalige onderhoud. Enerzijds moeten alle contractgebieden worden aanbesteed volgens de geldende wet- en regelgeving, anderzijds wordt de stap gemaakt naar PGO-onderhoud.

ProRail moest vorig jaar vier onderhoudscontracten ontbinden, omdat die tegen de regels onderhands waren verlengd. De verlenging van de onderhandse gunningen van drieënhalf naar tien jaar was in tegenspraak met nieuwe aanbestedingsregels, die stellen dat alle onderhoudscontracten vanaf 2018 openbaar moeten worden aanbesteed.
Aanbestedingsregels

Staatssecretaris Dijksma stemt ermee in dat ProRail ervoor zorgt dat alle aanbestedingen eind 2019 aan de aanbestedingsregels voldoen. “Ik begrijp het dilemma van ProRail dat alle non-compliance issues nu eenmaal niet in een keer zijn op te lossen en dat ProRail graag snel de maatschappelijke voordelen van de betere kwaliteit en lagere kosten wil realiseren. Daarom steun ik de keuze voor de voorgestelde aanbestedingsvolgorde”, valt in haar brief aan de Tweede Kamer te lezen.

Om de spoorsector kennis te laten maken met het Prestatie Gericht Onderhoud is er een opleidingsprogramma gestart dat wordt gefinancieerd door ProRail. De inhoud van de opleidingen is in samenspraak met de aannemers ontwikkeld. De nieuwe opleidingen worden ingebed in het Rail lnfra Opleidingsinstituut (RIO).
Onderhoudsgebied

Verder werkt ProRail in nieuwe PGO-gebieden met een ‘project start-up om’ een goede samenwerking te bewerkstelligen. Daarnaast zijn er doorlopend contractevaluaties met de trace´managers en de aannemers van de onderhoudsgebieden. Een van de doelen is om de onderhoudscontracten verder te professionaliseren.

“ProRail is er alles aan gelegen om in een zo hoog mogelijk tempo heel het kleinschalig spooronderhoud aanbesteed te hebben. Gedurende het transitieproces wordt gemonitord hoe goed de markt deze opschaling kan absorberen en hoe effectief risicobeheersmaatregelen zijn zodat eventueel tijdig bijgestuurd kan worden”, aldus Eringa.

Marieke van Gompel
2.584 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 3,822
Verschil +0,044 (+1,16%)
Hoog 3,848
Laag 3,752
Volume 943.988
Volume gemiddeld 1.427.161
Volume gisteren 918.061

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront