TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom April 2016

4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

Misschien schreef op 24 april 2016 14:32:

HG Fan,

Ik vond het de mijn beste vraag en die ik perse wilde stellen. Harrysnel meende dat ik dan de kastanjes voor anderen uit het vuur zou halen, mij maakt dat niet uit, zeker niet als ik achter die vraag sta, je mag alles vragen als je het maar fatsoenlijk doet. Ik beschuldigde niemand, ik zei het opmerkelijk te vinden mocht het familie van elkaar zijn.

Dagen van ongeloof vinden hier plaats en de overtuiging dat er met het boekje gespeeld wordt. Die spielerij komt niet alleen omdat Harold zijn optreden in de media niet goed valt, daar zijn andere krachten voor nodig. In elk geval staat het straks in de notulen, TT Internationaal weet dat het niet onopgemerkt is gebleven en TT zelf ook.

Wakkie kon mij ook niet overtuigen door te benadrukken dat ze heel integer waren bij TT, wat kon hij anders zeggen? De vraag is door mij afgesloten: Ik vind het hoogst opmerkelijk en wil het hier gezegd hebben, dank u wel.

Het is een feit dat de familiare verhouding bij sommige hier niet lekker ligt.

Tini
Dan vraag ik me af waarom je dan zo boos bent dat ik het over Automaatje/Dafje had.
Dat is precies hetzelfde en ik beschuldigde ook niemand en heb geen naam genoemd, jij dus zelfs wel.

Dat er gespeeld wordt in het boekje opper ik al maanden,misschien al jaren, daar was jij ook nooit gecharmeerd van dat ik dat deed.
Nu zie jij het ook eindelijk en durf je er openlijk over te praten, heel goed, beter laat dan nooit!

De zogenaamde integriteit waar Wakkie het over had blijkt dus niet waar, getuige mijn verhaal over Dafje, dus Wakkies woorden vallen daarmee in het niet.

Ik vond het allemaal mooi wat er gebeurd en gezegd is, waarom moeten mensen daar over klagen en zeuren?
Laten we nu maar kijken naar alles wat gezegd en gedaan is wat voor uitwerking dat krijgt op het koersverloop de komende tijd.

Trouwens jouw beschuldiging tegen mij over borstklopperij vind ik persoonlijk beter bij jou passen, maar dat terzijde.
[verwijderd]
2
quote:

Hoopmazzel schreef op 24 april 2016 15:02:

[...]

Inderdaad merkwaardig.

Hebben ze hun belang de afgelopen weken verkocht n.a.v. het antwoord?.
Ik vermoed dit wel.
Er gingen in 3 dagen een paar miljoen stukken meer over de toonbank dan normaal/gemiddeld, en alles wees naar snel maar toch rustig verkopen.
Snel omdat dat voor de AVA moest gebeuren.
Langzaam omdat ze anders teveel geld verliezen.
Ze hebben/hadden iets van 4,4 miljoen stukken in handen, 2% van de aandelen.
[verwijderd]
1
quote:

276 GTB schreef op 24 april 2016 14:59:

[...]
En daarom heb ik het aangehaald en gevraagd op de AVA over Volvo, of er al een deal is met Volvo.
Met als verspreking van Goddijn dat ze van Volvo dat niet mogen zeggen nog.
Heel heel misschien komt het nu iets eerder naar buiten, en anders hebben we in ieder geval nu de overtuiging dat het zo is en het er binnenkort aan gaat komen.
Ik gok op morgen, de autoshow in Beijing, oftewel Peking, de hoofdstad van China.
China, het land van de eigenaren van Volvo.
Amen.
Dat heb je goed gedaan, maar ik blijf je geen veren in je reet steken;)

Wel handig dat ome Harold niet al te vlot uit z'n woorden komt.

Ja...Uuhh...Volvo...uhh...ik bedoel de OEM'ers....

Als het werkelijk zo gaat dan verhoogt Shakermaker Investment Ltd het koersdoel van 100 naar 200, want 46 miljard is geen gek bedrag voor de assets en alle toekomstige cashflow uit HAD/SDC.

ADAS kan met sensoren, daarna houdt het wel op en moet je een HD Map binnenboord hebben. Vanwege de veiligheid. Daarom is juist Volvo cruciaal, dat heeft Was Here heel goed gezien.

Met sensoren alleen moet je de handen aan het stuur houden, want zodra er een vogel op de LIDAR schijt of wat dan ook, dan ben je weg.

Closed loop word je alleen met een HD Map, we staan aan het begin van de revolutie.

marique
0
quote:

*Justin* schreef op 24 april 2016 09:51:

[...]

Ik zou iets minder snel conclusies trekken dat mensen hier roze brillen dragen.

De CFO heeft voorgerekend dat als je de uitgestelde omzet neemt en daar uitgestelde kosten van af trekt en daarna de belasting heft over dat bedrag, dat je dan op 14 cent uitkomt. Ik dacht uit mijn hoofd 17, maar het is dus 14. En hij rekent met een tax van 25%, terwijl die effectief nooit de 10% overstijgt.

If you add the movements in our net deferred revenue and deferred cost of sales year on year, of close to EUR42 million, take off 25% corporate income tax and divide by the total number of shares, it would add EUR 0.14 to our bottom line.

(...)
Justin,

Wat de CFO zegt is in lijn met de algemene opvatting van de defrev huggers op dit forum. Maar ik heb de indruk dat de suggestie van 'defrev = verborgen winst' wordt overdreven. Of anders gezegd, de invloed op de jaarlijkse gerapporteerde WPA wordt onderschat.

Je moet het zo zien:
Defrev-kort (DK) op de eindbalans wordt het jaar daaropvolgend in de gerapporteerde omzet meegenomen. Of en hoeveel kosten aan deze DK afzonderlijk worden toegerekend is totaal niet van belang. DK draait mee in het totale kosten- en belastingplaatje. Je kunt doodeenvoudig de DK delen door het aantal uitstaande aandelen om te zien wat invloed is op de WPA.

Onderstaande tabel toont de gerapporteerde WPA, de DK/a en WPA minus DK/a

Jaar___WPA__DK/a__(WPA-DK/a)
2012___0,58__0,32__+0,26
2013___0,09__0,35__-0,26
2014___0,10__0,34__-0,24
2015___0,08__0,39__-0,31

Het jaar '12 springt eruit dankzij een forse belastingbate van +0,35 p/a inbegrepen in de WPA. Verder is de belastingdruk over de jaren heen tot dusver te verwaarlozen. Eerder profijt dan nadeel.

Dus "defrev = verborgen winst"?
Je kan ook zeggen "defrev verbergt verlies".


Regenboog33
1
Beijing Motor Show – Auto China (2016)

- Event Date: April 25, 2016 to May 4, 2016

Passenger cars and commercial vehicles
Open to public: 29 April – 4 May

Press days: 25 – 26 April
Trade days: 27 – 28 April

Link: www.oica.net/beijing-motor-show-auto-...
Misschien idd morgen een leuk persberichtje? ;-)
[verwijderd]
0
Wat ik ook nog ergens las is dat de burgemeester van Eindhoven laatst met TT in China op een congres zat om daar wat deals te sluiten.

Zo werkt zaken doen in China nog steeds, je moet uiteindelijk wel met de opperpipo op de massagetafel liggen om vrienden te worden. Het blijven halve communisten natuurlijk.
danicole
1
Iemand een idee of het eenvoudig is met een app een route alvast door te sturen of dat dit toch enigszins specialistisch is (a la My TomTom) ??

Volvo on call app:

Bekijk de locatie van uw auto op de kaart, stuur een adres naar het Sensus navigatiesysteem of activeer de claxon en/of knipperlichten om hem te lokaliseren.

(Radio) commercial Volvo

www.volvocars.com/nl/ontdek/in-de-spo...
[verwijderd]
0
quote:

shakermaker schreef op 24 april 2016 15:34:

Wat ik ook nog ergens las is dat de burgemeester van Eindhoven laatst met TT in China op een congres zat om daar wat deals te sluiten.

Zo werkt zaken doen in China nog steeds, je moet uiteindelijk wel met de opperpipo op de massagetafel liggen om vrienden te worden. Het blijven halve communisten natuurlijk.
Ik denk dat dat voor iemand anders was, en als dank heeft Here het contract van de gemeente overgenomen.

www.ed.nl/economie/here-verruilt-veld...
[verwijderd]
0
quote:

Perpster schreef op 24 april 2016 16:04:

[...]Ik denk dat dat voor iemand anders was, en als dank heeft Here het contract van de gemeente overgenomen.

www.ed.nl/economie/here-verruilt-veld...
Ik maar denken dat HERE zich in Duitsland zou gaan vestigen, maar ze hebben de ingenieurs van de TU nodig om nog een tijdje in leven te blijven, de bestaande business nog wat uit te melken.

Daarna is het over en uit voor HERE, die zijn pleite. VW en Daimler krijgen een enorme tik, dit jaar wordt het personeelsbestand teruggebracht en dat doen ze niet omdat het zo goed gaat.

[verwijderd]
0
quote:

shakermaker schreef op 24 april 2016 16:23:

[...]

Ik maar denken dat HERE zich in Duitsland zou gaan vestigen, maar ze hebben de ingenieurs van de TU nodig om nog een tijdje in leven te blijven, de bestaande business nog wat uit te melken.

Daarna is het over en uit voor HERE, die zijn pleite. VW en Daimler krijgen een enorme tik, dit jaar wordt het personeelsbestand teruggebracht en dat doen ze niet omdat het zo goed gaat.


Denken moet je aan een paard overlaten, shake, dat heeft een groter hoofd.

Ik denk dat de kennedytoren wel handig is voor het personeel wat nu aan de luchthavenweg werkt, dat kantoor is er immers gekomen toen ze niet naar Amsterdam wilden.
[verwijderd]
1
BMW wil trouwens haar belang in HERE verkleinen, dat doe je niet als je een goede kaartenmaker voor de SDC bezit.

Man, wat zullen die Duitsers balen als Volvo overstapt naar TT.

Eerst dieselgate, dalende verkopen en nu het debacle met HERE.

Daar wil je echt niet werken de komende jaren.
[verwijderd]
0
quote:

Perpster schreef op 24 april 2016 16:30:

[...]Denken moet je aan een paard overlaten, shake, dat heeft een groter hoofd.

Ik denk dat de kennedytoren wel handig is voor het personeel wat nu aan de luchthavenweg werkt, dat kantoor is er immers gekomen toen ze niet naar Amsterdam wilden.
Inderdaad niet erg handig dat TT dat niet heeft bedacht, wie wil er nou in Amsterdam wonen of werken als je roots in Brabant liggen? Iedereen weet dat HERE personeel probeert terug te krijgen nadat er vorig jaar een exodus heeft plaatsgevonden, of het ze zal lukken met die verdiepingen in dat torentje betwijfel ik wel hoor, TT wil niet voor niets de top tech-werkgever van Europa worden genoemd.
[verwijderd]
0
quote:

shakermaker schreef op 24 april 2016 16:37:

BMW wil trouwens haar belang in HERE verkleinen, dat doe je niet als je een goede kaartenmaker voor de SDC bezit.

Man, wat zullen die Duitsers balen als Volvo overstapt naar TT.

Eerst dieselgate, dalende verkopen en nu het debacle met HERE.

Daar wil je echt niet werken de komende jaren.
Ik vind VOLVO mooie auto's zal er wel 1 willen kopen met TomTom erin.
aandeeltje!
0
quote:

*Justin* schreef op 24 april 2016 09:51:

[...]

Ik zou iets minder snel conclusies trekken dat mensen hier roze brillen dragen.

De CFO heeft voorgerekend dat als je de uitgestelde omzet neemt en daar uitgestelde kosten van af trekt en daarna de belasting heft over dat bedrag, dat je dan op 14 cent uitkomt. Ik dacht uit mijn hoofd 17, maar het is dus 14. En hij rekent met een tax van 25%, terwijl die effectief nooit de 10% overstijgt.

If you add the movements in our net deferred revenue and deferred cost of sales year on year, of close to EUR42 million, take off 25% corporate income tax and divide by the total number of shares, it would add EUR 0.14 to our bottom line.

En uit hetzelfde verslag komt ook naar voren dat automotive nog lang doorgroeit. En dat die Andrew Gardiner, analist van Barclays, met het laagste koersdoel van allemaal, bewust heel korte termijn kijkt, terwijl hij weet dat omzetten blijven groeien. Misschien handelen ze contrair aan hun advies, want ze snappen exact hoe het gaat
......
Ok duidelijk. Die keutel trek ik in.
[verwijderd]
0
quote:

shakermaker schreef op 24 april 2016 16:47:

[...]

Inderdaad niet erg handig dat TT dat niet heeft bedacht, wie wil er nou in Amsterdam wonen of werken als je roots in Brabant liggen? Iedereen weet dat HERE personeel probeert terug te krijgen nadat er vorig jaar een exodus heeft plaatsgevonden, of het ze zal lukken met die verdiepingen in dat torentje betwijfel ik wel hoor, TT wil niet voor niets de top tech-werkgever van Europa worden genoemd.
Ben maar blij dat ze tenminste eindelijk een goede fiscalist hebben gevonden, anders hadden ze de afgelopen jaren ook nog rode cijfers geschreven ipv een duppie verdient ;)

Energy
0
Rapportage over zelfrijdende volvo in rtl autowereld.Ze gebruiken hd maps.Wel de moeite waard om even te kijken.
boem!
2
quote:

marique schreef op 24 april 2016 15:22:

[...]
Justin,

Wat de CFO zegt is in lijn met de algemene opvatting van de defrev huggers op dit forum. Maar ik heb de indruk dat de suggestie van 'defrev = verborgen winst' wordt overdreven. Of anders gezegd, de invloed op de jaarlijkse gerapporteerde WPA wordt onderschat.

Je moet het zo zien:
Defrev-kort (DK) op de eindbalans wordt het jaar daaropvolgend in de gerapporteerde omzet meegenomen. Of en hoeveel kosten aan deze DK afzonderlijk worden toegerekend is totaal niet van belang. DK draait mee in het totale kosten- en belastingplaatje. Je kunt doodeenvoudig de DK delen door het aantal uitstaande aandelen om te zien wat invloed is op de WPA.

Onderstaande tabel toont de gerapporteerde WPA, de DK/a en WPA minus DK/a

Jaar___WPA__DK/a__(WPA-DK/a)
2012___0,58__0,32__+0,26
2013___0,09__0,35__-0,26
2014___0,10__0,34__-0,24
2015___0,08__0,39__-0,31

Het jaar '12 springt eruit dankzij een forse belastingbate van +0,35 p/a inbegrepen in de WPA. Verder is de belastingdruk over de jaren heen tot dusver te verwaarlozen. Eerder profijt dan nadeel.

Dus "defrev = verborgen winst"?
Je kan ook zeggen "defrev verbergt verlies".



Ik kan je normaal gesproken heel goed volgen maar nu moet ik echt passen.

De deferred kort is niets anders dan het gebruikelijke verdelen over de komende maanden. De toevoer tot deferred kort komt uit korte termijn contracten en een gedeelte vanuit de deferred long.
Waar het mij en een aantal anderen omgaat indien we het hebben over de uitgestelde omzet en de daarbij behorende winst is enkel en alleen het effect van de deferred long omdat wij aangeven dat bij een stijgende omzet de brutomarge van het gedeelte dat vrijvalt vanuit deferred long door het over te hevelen naar deferred kort zo goed als geheel doorzakt naar de bottom line. Kijk eens naar de opbouw van deferred long over de afgelopen jaren.
Deferred kort is buiten het gedeelte vanuit deferred long geen drukkende factor als we het hebben over gerapporteerde winst.
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 24 april 2016 18:04:

[...]

Ik kan je normaal gesproken heel goed volgen maar nu moet ik echt passen.

De deferred kort is niets anders dan het gebruikelijke verdelen over de komende maanden. De toevoer tot deferred kort komt uit korte termijn contracten en een gedeelte vanuit de deferred long.
Waar het mij en een aantal anderen omgaat indien we het hebben over de uitgestelde omzet en de daarbij behorende winst is enkel en alleen het effect van de deferred long omdat wij aangeven dat bij een stijgende omzet de brutomarge van het gedeelte dat vrijvalt vanuit deferred long door het over te hevelen naar deferred kort zo goed als geheel doorzakt naar de bottom line. Kijk eens naar de opbouw van deferred long over de afgelopen jaren.
Deferred kort is buiten het gedeelte vanuit deferred long geen drukkende factor als we het hebben over gerapporteerde winst.
Sorry Martin maar ik denk dat dk helemaal uit dl komt namelijk datgene van de dl dat < dan 1 jaar loopt. Dan gaat dit van het balans naar de VW rekening. Zeg maar hetzelfde als afschrijven op activa.
Alle korte contracten gaan direct naar de VW rekening en worden niet geactiveerd.
Tenminste ik denk dat het zo is en dat ik het ooit zo tijdens mijn bedrijfseconomische opleiding geleerd heb en ook zoals ik dit in mijn bedrijf doe.
[verwijderd]
1
quote:

Perpster schreef op 24 april 2016 16:30:

[...]Denken moet je aan een paard overlaten, shake, dat heeft een groter hoofd.

Ik denk dat de kennedytoren wel handig is voor het personeel wat nu aan de luchthavenweg werkt, dat kantoor is er immers gekomen toen ze niet naar Amsterdam wilden.
Een contradictie in je post tenzij jij een variant op Mr Ed bent zeg maar het typende paard
[verwijderd]
0
276 GTB

Ik heb geen zin om in te gaan op de vergelijking die je maakt. Ik noemde gevestigde partijen die hun belang vermeld wordt. Of de anonieme poster waar jij een verwijzing naar maakte en het bedrijf waar hij mogelijk werkt, je weet niets zeker. Niet of hij het over een Volvo contract heeft en ook niet over zijn werkgever.

Ik laat het hierbij,

Tini
4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront