TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM FEBRUARI 2016

4.386 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Mojo
1
Duidelijk is dat een hoop forumleden met verlies verkocht hebben en nu moeten zittende belggers ontgelden. Als we van 12 naar 8 gaan dan kun je gerust zeggen dat de koers afgestraft is en geen reden is dat de koers nog veel meer verder zakt. Als ING en SNS sta je dan voor joker met een afgegeven koerdoel van €13-€15.

Advies? doemdenkers die spijkers op laag water zoeken en framen of een optimistisch Godijn? Ik ga voor HG.

[verwijderd]
0
Het wordt zo langzamerhand tijd voor een Xynixje, maar dan nieuwe stijl.
Inpakken, wegwezen, uithuilen en opnieuw beginnen.
Beleggen in Tom2 is mijn duurste hobby ooit geworden.
Deze beer gaat even in winterslaap...
Mojo
1
quote:

Girakian1 schreef op 10 februari 2016 17:32:

[...]

Daar heb je denk sowieso gelijk in, en wij zijn daar de dupe van......en particulieren haken steeds meer af, naarmate we dalen op dagen zoals deze......maar dan ineens. ....maar ja, op welke koers staan we dan...Daarom gisteren uitgestapt. ...met veel pijn....maar beter even zo.....kan voor hetzelfde geld nog naar 7....of 6....met een crash....hoop het zeker niet voor de zittenblijvers trouwens....
of naar 9 of 10 dan mis je weer de boot.
harryhol
1
De idiote euforie aan het begin van dit jaar in dit forum was een teken aan de wand. Laat het voor iedereen een waarschuwing zijn: zodra een clubje mensen sektarisch gedrag gaat tonen en geen enkele kritiek op een fonds kan velen, gaat er een alarm af dat gilt: verkopen.
EIF
0
Deze koersval heeft mij ook zeer veel gekost. Doet zeer om zoveel te zien verdampen. Op 12 niets verkocht, omdat mijn koersdoel veel verder dan dat ligt. Maar ja, in dit geval had het toch verstandiger geweest toen toch (deels) te verkopen. Maar ja, het is zo het is en er is niets meer aan te doen. Gewoon maar weer geduldig wachten op beter tijden en die komen er echt... de vraag is alleen hoe lang we daarop moeten wachten...
[verwijderd]
0
quote:

harryhol schreef op 10 februari 2016 17:45:

De idiote euforie aan het begin van dit jaar in dit forum was een teken aan de wand. Laat het voor iedereen een waarschuwing zijn: zodra een clubje mensen sektarisch gedrag gaat tonen en geen enkele kritiek op een fonds kan velen, gaat er een alarm af dat gilt: verkopen.
Eens, toen heb ik niet naar mijn gevoel gehandeld helaas...
[verwijderd]
0
quote:

Mojo schreef op 10 februari 2016 17:39:

Duidelijk is dat een hoop forumleden met verlies verkocht hebben en nu moeten zittende belggers ontgelden. Als we van 12 naar 8 gaan dan kun je gerust zeggen dat de koers afgestraft is en geen reden is dat de koers nog veel meer verder zakt. Als ING en SNS sta je dan voor joker met een afgegeven koerdoel van €13-€15.

Advies? doemdenkers die spijkers op laag water zoeken en framen of een optimistisch Godijn? Ik ga voor HG.

Wat mij betreft zeker niet, ik vind dat de zittenblijvers ballen hebben, en hoop voor jullie dat er op korte termijn een rebound komt...succes!
[verwijderd]
1
quote:

Mojo schreef op 10 februari 2016 17:39:

Duidelijk is dat een hoop forumleden met verlies verkocht hebben en nu moeten zittende belggers ontgelden. Als we van 12 naar 8 gaan dan kun je gerust zeggen dat de koers afgestraft is en geen reden is dat de koers nog veel meer verder zakt. Als ING en SNS sta je dan voor joker met een afgegeven koerdoel van €13-€15.

Advies? doemdenkers die spijkers op laag water zoeken en framen of een optimistisch Godijn? Ik ga voor HG.
Wijze woorden @Mojo. Want wat een klucht hier af en toe. Meningen van posters veranderen van de ene dag op de andere alnaargelang hun positie. Van Halleluja naar doemdenken. Alles wordt erbij gehaald: een crash of de olie noem maar op. Hun geloofwaardigheid neemt daardoor, althans voor mij, wel af. Zelfs posters die alles of een groot deel verkocht hebben roeren zich nog vandaag.
Ik blijf geloven in TT en hun fantastische positie, in samenwerking met heel veel partijen: Uber, PSA, VW, Toyota, Hyundai, Amazon, en noem maar op. Ik leg ze mooi weg in mijn kweekkastje en in de lente komen ze wel weer tot bloei.
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 10 februari 2016 17:20:

[...]

Ik vond het opvallend dat SNS een tijdje terug meldde dat Q4 en Q1 hogere kosten/investeringen zouden laten zien. Hoe kun je nou zoiets weten denk ik dan.
Omdat het al bij de cijfers van Q3 was aangekondigd.

Ik had zelf gerekend op 15 miljoen meer kosten (range 10-20) en ze hebben gekozen voor 23. Okay, iets ten noorden van de schatting maar niet dramatisch en met de opmerking van TomTom erbij dat het eenmalig is om de groei in orders goed te begeleiden. Kan ik mee leven.

Ik had echter ook verwacht dat omzet eerder in de buurt van 1,1 miljard zou komen, en ze doen nu outlook voor 1.050. De optelsom van die twee, wat meer kosten en minder omzet, zorgt voor deze lager dan verwachte outlook.

Maar laten we wel wezen. We praten over een outlook. En we weten hoe die bij TomTom zijn. Underpromise and overdeliver. Apple doet hetzelfde. Lage verwachting neerzetten en daarna hoger scoren. Ze missen vrijwel nooit de verwachtingen, gaan er altijd overheen.

Ik vond bij TomTom vooral Consumer en Licensing wat aan de voorzichtige kant. Licensing is verklaard: BlackBerry weg als klant en UBER erbij. UBER natuurlijk een grotere klant, maar moet groeien. Zit dus ook weer een soort groeimodel in. Bij Consumer denk ik dat het gewoon voorzichtigheid is voor het geval dat de consument het in een keer flink laat afweten. Dat verwacht ik niet.
nb
0
gister wat aangeschaft op 8,04. Daalt ie verder koop ik bij. ff ankijken wat sentiment doet, of dit met kleine stapjes gaat gebeuren of grote. Ik zie t nog wel een keer weer stijgen.

Ben nu wel blij met de beslissing op 9,80 te verkopen, 10-12% verlies.
AM is nu ook een bleeder, maar hou ik toch vast
freek 771
0
Een nieuw instapmoment nadert en dan denk ik aan ca 7.75 al kan het best lager zakken. Ik zit er in op 7 dus verlies heb ik nog niet en dan breid je wat gemakkelijker uit dat degenen die op bijv 12 instapten.(en er nu waarsch. uit zijn). Dit aandeel gaat weer stijgen en als dat 10 % per jaar is dan ben ik ook tevreden. In 5 jaar weer op 12.70 dan maar er kan op een gegeven moment een versnelling komen als TT van een voorbereidende fase in een meer uitvoerende fase komt. Misschien al over 2,5 jaar.
Jackyl
0
Als er gegadigden waren die een bod willen doen op TomTom, dan is het wellicht bij deze koers wel een uitgelezen kans. Deel afsplitsen is ook een mogelijkheid.
Wie weet wat er de komende weken gaat komen.
pielsje
0
quote:

freek 771 schreef op 10 februari 2016 18:14:

Een nieuw instapmoment nadert en dan denk ik aan ca 7.75 al kan het best lager zakken. Ik zit er in op 7 dus verlies heb ik nog niet en dan breid je wat gemakkelijker uit dat degenen die op bijv 12 instapten.(en er nu waarsch. uit zijn). Dit aandeel gaat weer stijgen en als dat 10 % per jaar is dan ben ik ook tevreden. In 5 jaar weer op 12.70 dan maar er kan op een gegeven moment een versnelling komen als TT van een voorbereidende fase in een meer uitvoerende fase komt. Misschien al over 2,5 jaar.
Goed verhaal, maar waarom maak je er melding van je dat je op €7 bent ingestapt?
Dat is jammer
mightymilt
0
quote:

Jackyl schreef op 10 februari 2016 18:19:

Als er gegadigden waren die een bod willen doen op TomTom, dan is het wellicht bij deze koers wel een uitgelezen kans. Deel afsplitsen is ook een mogelijkheid.
Wie weet wat er de komende weken gaat komen.
Het is goed mogelijk dat er wat staat te gebeuren. De koers eerst omlaag laten dirigeren. Voorlopig zitten we nog in de wachtkamer met TomTom.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 10 februari 2016 18:31:

Marshall Wace gister afgebouwd van 1,21 naar 1,01
Nieuwe shorter in TT: PDT Partners 0,5

www.afm.nl/~/media/Files/registers/re...
www.pdtpartners.com/history.html
harrysnel
0
quote:

Vici schreef op 10 februari 2016 18:35:

[...]

www.pdtpartners.com/history.html
Dank, had dat al gelezen. Een partij als Worldquant: mathematische modellen over inefficiënte prijsvorming, algoritmes.....niets fundamenteels.
Leeuw 007
0
[Modbreak IEX: Gelieve niet voortdurend dezelfde inhoudsloze berichten op het forum te plaatsen, bericht is verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 10 februari 2016 16:36:

[...]

Dat kan morgen anders zijn. Toyota bijvoorbeeld, of een verdere uitbreiding met Apple, Uber etc.
Het ziet er qua basis iig uitstekend uit bij TomTom voor de komende jaren (schuldenvrij, winstgevend, groeiend en succes met nieuwe producten).
Dat werd gisteren ook nog eens duidelijk bevestigd door Goddijn toen hij stelde dat er in 2016 en 2017 deals komen met nieuwe klanten in Automotive.

Dat betekent dat het marktaandeel gaat stijgen van nu 20% naar straks 30%-40%-50% en mogelijk zelfs hoger?

20% marktaandeel en 27% take-rate is nu al goed voor 300 miljoen orterintake 2015.
40% marktaandeel en 54% take-rate (en dat gaan we snel zien de komende jaren) is dan al goed voor 1200 miljoen orderintake.

Dan hebben we het alleen over nieuwwe auto's met TomTom-inside en niet over de jaarlijkse verlenging van de real-time abonnementen.
0.21 ct wpa x kw van 25 = koers van €5.25 .
Zolang het softe management niet meer concreet verbeterde cijfers op de proppen komt is dit het koersdoel voor dit jaar. Zeker gezien het totale negatieve sentiment op de beurzen. Als HERE meer klanten gaat trekken en de markt niet overtuigt raakt van het unieke HAD blijft TT een nietszeggende navigatieboer a la AND (welke trouwens een stuk hogere wpa heeft ...)
Er zit trouwens ook weer een nieuwe shorter in TT (ex Morgan Stanley knuppels)..
[verwijderd]
1
Gewoon de oude regels toepassen. Heb je er vertrouwen in dan scale-down long-uitbreiden. Oplopende verliezen in de porto doen er niet toe. De timing is gebrekkig tot mogelijk zelfs waardeloos. Na keren van het sentiment en oplopen van de koers winst nemen, scale up. Met weer verkeerde timing want de koers stijgt door na winstnemingen.

Het blijft dus schieten en geregeld mis schieten op een bewegend doel. Waarbij veel verlies altijd nog eens erger is dan veel gemiste winst.

Interessant om je eens voor te stellen waar we hadden gestaan als begin januari gebleken was dat China sterker groeide dan gedacht in combinatie met een structurele stijging van de olieprijzen. AEX mogelijk rond de 460 en TomTom? 12-14 euro? Terwijl er geen verschil zou bestaan qua TomTom-bedrijfsprestaties en verwachtingen (al speelt wel al dan niet recessie-gevaar). Het is toch vreemd hè? Wel heeft gebrek aan zorgen over de wereldeconomie natuurlijk een algemeen koersopdrijvend effect en bij grote zorgen juist andersom.

4.386 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:37
Koers 6,185
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,755
Laag 6,040
Volume 2.045.397
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront