TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM DECEMBER 2015

3.369 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 » | Laatste
[verwijderd]
0

nou, hij zit er nog en volgens mij heeft hij gezelschap gekregen, zonder volume aan de verkoopkant gaan ze het denk ik niet omhoog zetten

nou voor mij gaan de boeken dicht en ik zie het volgend jaar wel weer, dan is de handel en wandel in aandelen hier over en is iedereen belegger

mijn advies voor Nlandse aandelen voor 2016 , TT & PostNL en sla maar wat KPN in, die laatste 10% van Slim die gaan straks niet meer als een Anker aan de koers hangen, die gaat straks iemand in een closed-deal pakken en dan komt er wel melding wie dat gaat zijn. JdM zou mij niet verbazen, aandeel staat immer nog goedkoop aan 3,50 euro.

verder een leuke, maar het aandeel staat wel al super hoog en dicht tegen alltime high is Nestlé, die hebben zakken geld gekregen voor hun gedeeltelijke verkoop l'Oréal en wat gaan die met al die poen doen ? een overname? schuld afbouwen ? of straks een leuk presentje voor de aandeelhouders in een super dividend ?
je neemt dan wel een extra risico door de Swiss Franc long te gaan, maar ja de experts geloven op de lange termijn dat die naar pariteit kan tegen de Euro en staat thans @ 8% discount, dus wellicht daar ook nog een meevallertje, nogmaals aandeel is niet goedkoop.

zoals immer " there is no gain without pain " soms kan t even tegenzitten, maar als je denkt dat je een goede stock hebt uitgekozen komt het allemaal recht.

succes en super TT jaar voor 2016
zoetelievegerritje
0
quote:

scuderia FF schreef op 30 december 2015 15:14:

nou, hij zit er nog en volgens mij heeft hij gezelschap gekregen, zonder volume aan de verkoopkant gaan ze het denk ik niet omhoog zetten

nou voor mij gaan de boeken dicht en ik zie het volgend jaar wel weer, dan is de handel en wandel in aandelen hier over en is iedereen belegger

mijn advies voor Nlandse aandelen voor 2016 , TT & PostNL en sla maar wat KPN in, die laatste 10% van Slim die gaan straks niet meer als een Anker aan de koers hangen, die gaat straks iemand in een closed-deal pakken en dan komt er wel melding wie dat gaat zijn. JdM zou mij niet verbazen, aandeel staat immer nog goedkoop aan 3,50 euro.

.....
Mooi Wies, heb zelf een beetje hetzelfde idee alleen dan nog BAM erbij! Hoe denk jij over BAM?
de storm
0
JDM wint vandaag wat met tom tom...maar verliest met post nl.

het is stuivertje wisselen..
[verwijderd]
1

BAM ziet er super uit, ook een performance van de low om U tegen te zeggen, die heb ik gemist, omdat ik van die tegenstrijdige geluiden hoor uit de bouw

maar die is ook echt om en niet zo zuinig ook, die komt van 2 plus een beetje af en staat nu boven de 5 ! en dat ook in 1 jaar.
zo ook Wessanen trouwens, die hebben ook de tent gedraaid
er zijn nog zat leuke aandelen in Nederland , echt , je moet ze enkel weten te vinden.

ik denk steeds dat Pharming, waarom zijn die nu eigenlijk nog niet kapot, zouden die wellicht in 2016 nog eens terug kunnen naar 1 euro, dan heb je het wel over X 4 ??
dipity
0
AB Cain. Amazon komt ook op de lijst met positieve serendipity mogelijkheden. Vooral omdat het artikel schetst dat Amazon TomTom in meerdere van haar sectoren kan benutten. Weer Lanctot die als aandrager fungeert...
seren
0
Op 11,75 mogen ze een aantal stukken hebben/kopen, kijken of er echt honger is deze laatste dagen van 2015. Het lijkt er wel op.
seren
0
quote:

seren schreef op 30 december 2015 15:41:

Op 11,75 mogen ze een aantal stukken hebben/kopen, kijken of er echt honger is deze laatste dagen van 2015. Het lijkt er wel op.

oei, opgeslokt voordat ze het water raakte,
het lijkt wel vissen in een kwekerij
[verwijderd]
7
quote:

Informer schreef op 30 december 2015 08:09:

Foutje op TT website of heb ik wat gemist ?

corporate.tomtom.com/analysts.cfm?his...

Broker Analyst Date Target Advice
SNS Martijn den Drijver 28-Dec-15 € 15.00 Buy
SNS Martijn den Drijver 08-Dec-15 € 15.00 Buy

PS.
Vroegah werden de updates groot uitgepakt...
tegenwoordig laten we het maar links liggen... ?
TomTom:
Battle for HD maps heats up but TT is far ahead

Facts:
In the last 2 weeks we have seen several interesting developments with regards to HD maps. First there was a presentation by Elektrobit (owned by Continental) about HD maps and car sensors. In this presentation, Elektrobit outlined its plans for Autodrive, a new solution that would use car sensor data to obtain data from cars about slope, road signs, barriers, curves and temperature. This data would then be analysed and compiled and added to a conventional road map after which NDS would allow Elektrobit to provide 2 weekly map updates with higher frequencies for certain attributes. Elektrobit did not state when the service would be available or what partners is has signed up but it does have a JV with Audi (e.solutions) that focuses on ADAS and automated driving. Most likely, more details will be revealed at the upcoming CES in Las Vegas.

This news was followed by news from Toyota that announced the presentation of a high precision map generation system using on board cameras and GPS in standard production vehicles. According to Toyota, these cars would capture road images and vehicle positional information after which they would be sent to datacenters. Combined with image matching technology and trajectory estimation technology, Toyota would then be able to produce high precision road maps that cover a wide area. The systems will be available in cars as of 2020.

Analysis:
The Elektrobit and Toyota news shows that the industry has certainly woken up to the fact that the current methodology of compiling and updating maps is not going to work in an ADAS, semi-automated and automated driving world. Elektrobit's solution is interesting but there is no new technology and it is not clear when this solution will be available and moreover, even if it works it still requires a base map (from TT or Here) and can only deliver map updates every two weeks. TomTom is already able to update maps today at the a higher frequency (also using NDS) while it has the ability to incorporate traffic info, which Elektrobit still has to source from a 3rd party. The Toyota news is also very interesting as it appears to be saying that it will also build maps from scratch. But the systems required to start building those maps will only be available as of 2020 meaning that TomTom still has a huge head start. Especially if LIDAR becomes more available due to lower cost prices, which then means TomTom can use RoadDNA to offer OEMs not only HD maps but also traffic and incredibly accurate location technology. At the moment, Toyota is only using TomTom for traffic services in Europe.

Conclusion:
Although Tier 1s (like Eletrobit) and OEMs (like Toyota) have started looking at ways to improve HD map making using sensor data and other technology, we continue to believe that TomTom has a firm lead in this space because of its new content production platform (see latest press release) that will allow automated and continuous map updates using a cloud based backbone and NDS. With the development of high precision location technology RoadDNA (although it requires LIDAR) also shows that TomTom is well ahead of the competition based on the news flow from Elektrobit and Toyota. But competition is heating up, which could have an impact on pricing. We continue to rate the shares Buy (although 4Q15 and at least 1Q16 will be difficult quarters for TT) because of the potential of TomTom in the Automotive and Telematics segments of the market.
mightymilt
0
Als je in 2016 voor een biotech bedrijf wil gaan is Esperite misschien ook een optie. De free float is niet groot. De koers heeft in 2015 boven de € 3,- gestaan. Op het moment staat ze circa € 2,30.

Tom Tom gaat trouwens lekker vandaag !

quote:

scuderia FF schreef op 30 december 2015 15:34:

BAM ziet er super uit, ook een performance van de low om U tegen te zeggen, die heb ik gemist, omdat ik van die tegenstrijdige geluiden hoor uit de bouw

maar die is ook echt om en niet zo zuinig ook, die komt van 2 plus een beetje af en staat nu boven de 5 ! en dat ook in 1 jaar.
zo ook Wessanen trouwens, die hebben ook de tent gedraaid
er zijn nog zat leuke aandelen in Nederland , echt , je moet ze enkel weten te vinden.

ik denk steeds dat Pharming, waarom zijn die nu eigenlijk nog niet kapot, zouden die wellicht in 2016 nog eens terug kunnen naar 1 euro, dan heb je het wel over X 4 ??
GENNIX
0
san marco
0
Gisteravond tussen 21:00 - 22:00 meerdere analisten op CNBC hun outook sector voor 2016: automotive :-)
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 30 december 2015 15:47:

[...]

TomTom:
Battle for HD maps heats up but TT is far ahead

Facts:
In the last 2 weeks we have seen several interesting developments with regards to HD maps. First there was a presentation by Elektrobit (owned by Continental) about HD maps and car sensors. In this presentation, Elektrobit outlined its plans for Autodrive, a new solution that would use car sensor data to obtain data from cars about slope, road signs, barriers, curves and temperature. This data would then be analysed and compiled and added to a conventional road map after which NDS would allow Elektrobit to provide 2 weekly map updates with higher frequencies for certain attributes. Elektrobit did not state when the service would be available or what partners is has signed up but it does have a JV with Audi (e.solutions) that focuses on ADAS and automated driving. Most likely, more details will be revealed at the upcoming CES in Las Vegas.

This news was followed by news from Toyota that announced the presentation of a high precision map generation system using on board cameras and GPS in standard production vehicles. According to Toyota, these cars would capture road images and vehicle positional information after which they would be sent to datacenters. Combined with image matching technology and trajectory estimation technology, Toyota would then be able to produce high precision road maps that cover a wide area. The systems will be available in cars as of 2020.

Analysis:
The Elektrobit and Toyota news shows that the industry has certainly woken up to the fact that the current methodology of compiling and updating maps is not going to work in an ADAS, semi-automated and automated driving world. Elektrobit's solution is interesting but there is no new technology and it is not clear when this solution will be available and moreover, even if it works it still requires a base map (from TT or Here) and can only deliver map updates every two weeks. TomTom is already able to update maps today at the a higher frequency (also using NDS) while it has the ability to incorporate traffic info, which Elektrobit still has to source from a 3rd party. The Toyota news is also very interesting as it appears to be saying that it will also build maps from scratch. But the systems required to start building those maps will only be available as of 2020 meaning that TomTom still has a huge head start. Especially if LIDAR becomes more available due to lower cost prices, which then means TomTom can use RoadDNA to offer OEMs not only HD maps but also traffic and incredibly accurate location technology. At the moment, Toyota is only using TomTom for traffic services in Europe.

Conclusion:
Although Tier 1s (like Eletrobit) and OEMs (like Toyota) have started looking at ways to improve HD map making using sensor data and other technology, we continue to believe that TomTom has a firm lead in this space because of its new content production platform (see latest press release) that will allow automated and continuous map updates using a cloud based backbone and NDS. With the development of high precision location technology RoadDNA (although it requires LIDAR) also shows that TomTom is well ahead of the competition based on the news flow from Elektrobit and Toyota. But competition is heating up, which could have an impact on pricing. We continue to rate the shares Buy (although 4Q15 and at least 1Q16 will be difficult quarters for TT) because of the potential of TomTom in the Automotive and Telematics segments of the market.
@Justin, mooie toelichting van SNS. Thx, zeer gewaardeerd.
Juun
1
De toppers van Nico Bakker in 2016




Diverse goeroes van DFT hebben hun favoriete aandelen voor 2016 gelecteerd. Lees hieronder de beursparels van technisch analist Nico Bakker.

ASML: „De chipmachinefabrikant is een topper. ASML blijft dit jaar achter, maar in 2016 verwacht ik dat de sterke uptrendfase nieuw leven in wordt geblazen. Een opmars richting €105,00 is daarbij goed haalbaar.”

ING: „De koers van het financiële concern stond de afgelopen maanden flink onder druk, maar zolang de koers boven de sterke €11,88 steungrens beweegt, blijven hogere koersen aannemelijk. Eerste weerstand ligt pas op €16,00 in het veld, hetgeen een aantrekkelijke risk-reward ratio impliceert van circa 1:8.”

TomTom: „De navigatiefabrikant is een andere kanshebber. TomTom is dit jaar sterk op dreef en ook in 2016 mag hier nog het nodige van worden verwacht. De trend is sterk opwaarts gericht met €13,65 als eerste koersdoel.”
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 30 december 2015 15:47:

[...]

TomTom:
Battle for HD maps heats up but TT is far ahead

Facts:
In the last 2 weeks we have seen several interesting developments with regards to HD maps. First there was a presentation by Elektrobit (owned by Continental) about HD maps and car sensors. In this presentation, Elektrobit outlined its plans for Autodrive, a new solution that would use car sensor data to obtain data from cars about slope, road signs, barriers, curves and temperature. This data would then be analysed and compiled and added to a conventional road map after which NDS would allow Elektrobit to provide 2 weekly map updates with higher frequencies for certain attributes. Elektrobit did not state when the service would be available or what partners is has signed up but it does have a JV with Audi (e.solutions) that focuses on ADAS and automated driving. Most likely, more details will be revealed at the upcoming CES in Las Vegas.

This news was followed by news from Toyota that announced the presentation of a high precision map generation system using on board cameras and GPS in standard production vehicles. According to Toyota, these cars would capture road images and vehicle positional information after which they would be sent to datacenters. Combined with image matching technology and trajectory estimation technology, Toyota would then be able to produce high precision road maps that cover a wide area. The systems will be available in cars as of 2020.

Analysis:
The Elektrobit and Toyota news shows that the industry has certainly woken up to the fact that the current methodology of compiling and updating maps is not going to work in an ADAS, semi-automated and automated driving world. Elektrobit's solution is interesting but there is no new technology and it is not clear when this solution will be available and moreover, even if it works it still requires a base map (from TT or Here) and can only deliver map updates every two weeks. TomTom is already able to update maps today at the a higher frequency (also using NDS) while it has the ability to incorporate traffic info, which Elektrobit still has to source from a 3rd party. The Toyota news is also very interesting as it appears to be saying that it will also build maps from scratch. But the systems required to start building those maps will only be available as of 2020 meaning that TomTom still has a huge head start. Especially if LIDAR becomes more available due to lower cost prices, which then means TomTom can use RoadDNA to offer OEMs not only HD maps but also traffic and incredibly accurate location technology. At the moment, Toyota is only using TomTom for traffic services in Europe.

Conclusion:
Although Tier 1s (like Eletrobit) and OEMs (like Toyota) have started looking at ways to improve HD map making using sensor data and other technology, we continue to believe that TomTom has a firm lead in this space because of its new content production platform (see latest press release) that will allow automated and continuous map updates using a cloud based backbone and NDS. With the development of high precision location technology RoadDNA (although it requires LIDAR) also shows that TomTom is well ahead of the competition based on the news flow from Elektrobit and Toyota. But competition is heating up, which could have an impact on pricing. We continue to rate the shares Buy (although 4Q15 and at least 1Q16 will be difficult quarters for TT) because of the potential of TomTom in the Automotive and Telematics segments of the market.
Ik kan me hier erg in vinden, met name de Lidar nuance. Ik neem aan dat dit het SNS advies is? Heb je misschien een linkje?
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 30 december 2015 16:05:

De toppers van Nico Bakker in 2016

TomTom: „De navigatiefabrikant is een andere kanshebber. TomTom is dit jaar sterk op dreef en ook in 2016 mag hier nog het nodige van worden verwacht. De trend is sterk opwaarts gericht met €13,65 als eerste koersdoel.”

En de link: www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24929...
Tom3
0
quote:

mightymilt schreef op 30 december 2015 15:52:

Als je in 2016 voor een biotech bedrijf wil gaan is Esperite misschien ook een optie. De free float is niet groot. De koers heeft in 2015 boven de € 3,- gestaan. Op het moment staat ze circa € 2,30.

Tom Tom gaat trouwens lekker vandaag !

[...]
Voor biotech is Kiadis mijn gok. Super lage free float en solide fase 2 resultaten.
[verwijderd]
2
Nu terug te luisteren..

30 december | Tom Tom en de zelfrijdende auto

Luister naar BNR Nieuwsradio | BNR Nieuwsradio www.bnr.nl/?service=player&type=c... #BNR
harrysnel
3
Amazon is natuurlijk ook een verkoopkanaal voor TT. Wellicht dat de band hechter wordt en kan TT ook voor Amazon waardevol zijn. TT zoekt op moment een account manager die verantwoordelijk wordt voor relatie met Amazon:

erecruit.tomtomgroup.com/psc/eRecruit...
3.369 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront