TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JULI 2015

1.866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Primo- schreef op 22 juli 2015 07:37:

Redactie ABM Financial News - 22 juli 2015, 07:26
Koersdoel naar 15,00 euro.
ING heeft woensdag het koersdoel voor TomTom verhoogd van 11,00 naar 15,00 euro met een ongewijzigde koopaanbeveling.

Analist Marc Zwartsenburg oordeelde dat de dinsdag door TomTom bekend gemaakt resultaten over het tweede kwartaal grofweg in lijn met de verwachtingen waren. De kwartaalcijfers werden volgens Zwartsenburg evenwel overschaduwd door berichtgeving in de media dat Nokia kaartentak HERE voor 2,5 miljard euro zou hebben verkocht aan een consortium van Duitse autofabrikanten. Daarmee zou de verkoopprijs flink lager liggen dan de 3,2 miljard tot 4,0 miljard dollar waar recent over werd gespeculeerd.

TomTom sloot dinsdag 8,7 procent lager op 9,38 euro. Zwartsenburg noemde dit een goed instapmoment. Na de verkoop van HERE zullen geïnteresseerde kopers die achter het net vissen de ogen wellicht richten op TomTom. Daarbij kan de Nederlandse navigatiespecialist volgens ING mogelijk "significant" marktaandeel winnen onder autofabrikanten.

Uitgaande van een verkoopprijs van 2,5 miljard euro voor HERE waardeert Zwartsenburg TomTom op 15,20 euro per aandeel. Uitgaande van een verdubbeling van het marktaandeel in automotive ziet de analist zelfs ruimte voor een waardering van 18,60 euro per aandeel.

Zwartsenburg stelde daarnaast dat het neerwaarts potentieel voor de koers van TomTom niet of nauwelijks aanwezig is.

Door: ABM Financial News.
Info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20-262 29 78

© Copyright ABM Online Solutions B.V.. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Online Solutions B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Prima nieuws, dank voor het plaatsen.
[verwijderd]
0
quote:

Wisenwaarachtig schreef op 22 juli 2015 07:41:

[...]
Prima nieuws, dank voor het plaatsen.
Geen dank :-)

www.iex.nl/Forum/Topic/1317901/18/Tom...
[verwijderd]
0
Hoe meer je er over nadenkt, hoe meer het er op lijkt dat er gisteren een georkestreerde "mindfuck"-poging is uitgevoerd.

Als het bericht over die Duitsers al klopt (nog steeds geen bevestiging!) is het nog niet duidelijk of dit alleen een defensieve move (huidig HERE uit handen van UBER houden) is of dat het ook aanstaande HD-ontwikkeling zou betreffen.

De samenwerking met Bosch met een focus op Duitsland lijkt totaal geen zin te hebben (Bosch test met 2 Tesla's en 2 BMW's, van beiden 1 aan de West Coast en 1 in Duitsland).

TomTom in de armen drijven van UBER is veel gevaarlijker dan HERE in de armen UBER. HG hamerde gisteren nogal op zelfstandigheid en bezit van data buiten handen van Google. Het is niet ondenkbaar dat TomTom inmiddels in vergevorderde gesprekken met UBER is voor een zeer grote licentie. Als ONAFHANKELIJKE leverancier. De kwaliteit van het mapmaking platform is niet alleen voor Bosch, maar ook voor UBER van doorslaggevend belang. En waar moet UBER anders aankloppen? En die kwaliteit is zeker ook voor Apple, als die hun Apple car naar de markt brengt, in samenwerking met Tesla en/of BMW en/of FIAT/Chrysler.

Voor VW lijkt afscheid nemen van de geslaagde HAD-experimenten reeks met TomTom wel heel merkwaardig, wetende dat HERE (nog?) niet over de daarvoor benodigde technologie beschikt.

Realiseer je terdege dat de berichtenstroom volledig geënsceneerd kan zijn, als je beseft dat bijna alles is terug te voeren op een (mogelijk bewust "gekocht"?) bericht in een Duits blad van het 2e garnituur, en vervolgens opgeklopt door de loonslaven in de Amerikaanse pers die graag meewerken aan manipulatiespellen van het financieel geboefte mits er maar voor wordt betaald, linksom of rechtsom.

Prima zaak dat ING een bijdrage levert aan het pareren van zo'n klassieke angelsaksische mindfuck!
Chineesintimboektoe
0
Xynix,

gister nog aan damage control kunnen doen of heb je gebruik gemaakt van het moment met de vele opties die je had/heb.
[verwijderd]
1
quote:

Chineesintimboektoe schreef op 22 juli 2015 08:08:

Xynix,

gister nog aan damage control kunnen doen of heb je gebruik gemaakt van het moment met de vele opties die je had/heb.
De kunst is om met een lagere hefboom omlaag te gaan dan omhoog. Aan die stelregel probeer ik mij te houden. In de waan van de dag van gisteren leek dat even niet mogelijk, maar de toekomst is een betere raadsheer dan het NU of het verleden.

ING zegt mooie dingen over de toekomst. Het gezonde verstand zegt mooie dingen over de toekomst, mits je je niet laat mindfucken. Tijdens het 2e deel van de daling had ik mijn hefboom flink terug gebracht. Als ik per saldo mijn hefboom op lagere niveaus herstel kan het netto effect positief zijn.

Tempo maken en rationeel blijven is essentieel bij hefboom beleggen. Als je geconfronteerd wordt met een mindfuck tijdens het eindspel kun je beter proberen er van te profiteren.

Denk je echt dat TomTom opeens irrelevant wordt omdat mogelijk (nog niet bevestigd!) die Duitsers de huidige maps van HERE uit handen van UBER willen houden, inclusief een aantal patenten die ze ook liever niet van eigenaar zien wisselen? Denk je dat die Duitsers de enorme stroom aan patenten van TomTom als iets triviaals zien, terwijl bij HERE de deal juist om patenten gaat? Die TomTom patenten zouden ze wel graag ten dienste van de West Coast ingezet zien????

Think twice!
Chineesintimboektoe
0
Ik ben met hefboom 5 ingestapt op de -7%.

Laten we hopen dat de markt het goed opppakt vandaag en een herstel laat zien.
NabeursInfoCorrectKaderen
0
Mocht iemand Harold nog spreken, zeg dan even dat hij nog wel iets mag doen aan de kaarten en flitsinfo in nederland. Ik heb inmiddels al een aantal keer met de volledig geupdate en connected tomtom rider 400 gereden en kom elke rit wel iets tegen:

- stuurt je in wegen waar je met auto en motor niet in mag.
- stuurt je over een stoep, door wijzigingen van enkele jaren geleden.
- kom in meerdere kleine dorpen vaste (en oude) flitspalen tegen die niet door de tomtom worden aangegeven.

Daarnaast geeft de rider niet aan wanneer een route over een veerboot gaat. Je moet dan inzoomen om het te weten te komen.
[verwijderd]
0
quote:

famel schreef op 22 juli 2015 18:27:

Mocht iemand Harold nog spreken, zeg dan even dat hij nog wel iets mag doen aan de kaarten en flitsinfo in nederland. Ik heb inmiddels al een aantal keer met de volledig geupdate en connected tomtom rider 400 gereden en kom elke rit wel iets tegen:

- stuurt je in wegen waar je met auto en motor niet in mag.
- stuurt je over een stoep, door wijzigingen van enkele jaren geleden.
- kom in meerdere kleine dorpen vaste (en oude) flitspalen tegen die niet door de tomtom worden aangegeven.

Daarnaast geeft de rider niet aan wanneer een route over een veerboot gaat. Je moet dan inzoomen om het te weten te komen.
Misschien moet je de gebruiksaanwijzing eens goed doorlezen en de instellingen aanpassen.

Mvr gr, Daf66
JanssenB
0
Zo, vandaag weer een lekker dagje Tom2.

Gisteren had ik het helemaal gehad met Tom2.
Natuurlijk kan zo'n grote daling voorkomen, die kan ik ook echt wel hebben normaal gesproken anders moet je niet op de beurs gaan maar je centjes op de spaarrekening zetten. En ik zit op de beurs met geld wat ik kan missen.

Maar gisteren was net even anders, je hebt een bepaald beeld in je hoofd waar Tom2 naar toe groeit. En ineens komt dat totaal niet uit en zijn de berichten (geruchten) negatiever dan je worst case had bedacht. Dan sta je weer met beide benen op de grond. Leer momentje.

Gelukkig niet verkocht, dat leermomentje had ik al gehad in het verleden :-)

Mooie koersdoelen (op de Rabo na) afgegeven en zelfs Josje wat positiever.
Mojo
1
quote:

JanssenB schreef op 22 juli 2015 19:54:

Zo, vandaag weer een lekker dagje Tom2.

Gisteren had ik het helemaal gehad met Tom2.
Natuurlijk kan zo'n grote daling voorkomen, die kan ik ook echt wel hebben normaal gesproken anders moet je niet op de beurs gaan maar je centjes op de spaarrekening zetten. En ik zit op de beurs met geld wat ik kan missen.

Maar gisteren was net even anders, je hebt een bepaald beeld in je hoofd waar Tom2 naar toe groeit. En ineens komt dat totaal niet uit en zijn de berichten (geruchten) negatiever dan je worst case had bedacht. Dan sta je weer met beide benen op de grond. Leer momentje.

Gelukkig niet verkocht, dat leermomentje had ik al gehad in het verleden :-)

Mooie koersdoelen (op de Rabo na) afgegeven en zelfs Josje wat positiever.

Lul toch niet man, gisteren was je aan het schreeuwen over de open platform en dat het gedaan is met TomTom. Nu zit meneer er nog steeds in. Zo typisch, mensen die het hardst schreeuwen op de dag dat dr koers flink is gezakt vaak daarna hun gelijk halen. Nu de koers is hersteld zitten ze allemaal in en zijn blij niet verkocht te hebben.
Wipo
0
Vanavond een pagina- vullend interview met Corinne Vegreux in het AD.
"TomTom staat er behoorlijk sterk voor!"

Geeft een goed gevoel, zo'n artikel
JanssenB
0
Jammer Mojo dat je iedereen over 1 kam scheert.
Je kent me niet eens.
Ik lul niet, maar als jij denkt van wel, ook goed.
Over het open platform ben ik nog steeds niet gerust, maar de koersdoelen van ING en zo hebben me weer gerust gesteld.
rutgervh
0
Corinne Vigreux ?@CorinneVigreux 60 min.60 minuten geleden
Happy to see that our #TomTomBandit technology continues to lead, as even @GoPro recognises editing frustrations!

techcrunch.com/2015/07/21/gopro-expec...

GoPro president Tony Bates today revealed the company is on the verge of launching a new mobile app that will allow users to trim and share content right from their phones.

According to Bates, the app is in the final phase of testing and the company expects to launch it by the end of the summer.

GoPro cameras have long needed an improved software solution to enable consumers to turn hours of captured video footage into a minute or two highlight reel. This is currently a clumsy and labor-intensive process requiring the use of convoluted video editing software. Several startups are attempting a similar task.

GoPro recently launched an entry-level camera called the Hero+LCD, which was the company’s first product with on-camera editing. Moving editing from the desktop to mobile will allow GoPro users to share content dramatically faster.

The new app sounds like a stop-gap solution until the company can fully roll out a cloud service product that will automatically edit video footage. Bates briefly mentioned that the company is pursuing a cloud-based product that will allow owners to view, but currently not edit, footage captured on a GoPro camera on other devices. Last month GoPro CEO and founder Nick Woodman explained that the company would ultimately like this cloud service to create a highlight reel for the content owner.

GoPro today also revealed its second quarter financial earnings, which included a 72% increase in revenue to $420 million, swinging the company to a profit.
Mojo
0
quote:

JanssenB schreef op 22 juli 2015 21:01:

Jammer Mojo dat je iedereen over 1 kam scheert.
Je kent me niet eens.
Ik lul niet, maar als jij denkt van wel, ook goed.
Over het open platform ben ik nog steeds niet gerust, maar de koersdoelen van ING en zo hebben me weer gerust gesteld.

Gisteren was je ervan overtuigd dat de deal beklonken is voor 2,5 mld en dat de open platform een doodsteek zou zijn voor TomTom. Types die genieten van het leed van een ander heb ik gewoon hekel aan. Mij maakt het niet uit, maak ook ritjes maar ik ga geen onheil roepen omdat ik even aan zijlijn sta.

Leg uit waarom jij denkt dat open platform een bedreiging vormt voor TomTom?

[verwijderd]
0
quote:

JanssenB schreef op 22 juli 2015 21:01:

Over het open platform ben ik nog steeds niet gerust, maar de koersdoelen van ING en zo hebben me weer gerust gesteld.

Als je van die open approach (whatever it may mean en slechts een vaag gerucht via Duits blad) wankelmoedig zou worden, dan zou een advies van ING daar geen verandering in brengen. Behalve als je het als trader bekijkt, dan is dagwinst gewoon dagwinst.

Ik heb het idee dat een paar Duitse lieden denken het ei van Columbus te hebben uitgevonden. "We doen gewoon alles open". In theorie is dat mooi. Maar ze vertrouwen elkaar niet, hebben tegengestelde belangen, verschillende visies en voelen zich allemaal owner van data. En in de praktijk moet er ook een verdienmodel (vette worst, carrot and stick) zijn om iemand te prikkelen het taaie (taeye) werk te doen van super up to date maps en realtime data.
NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

Automaatje schreef op 22 juli 2015 19:09:

[...]
Misschien moet je de gebruiksaanwijzing eens goed doorlezen en de instellingen aanpassen.

Mvr gr, Daf66
He daf, bedankt voor je reactie. Ik twijfelde bij het openen van de post al of ik jou niet direct moest aanspreken.

De gebruiksaanwijzing ga ik morgen eens doornemen. Maar daarin staat vast geen verklaring voor de fouten in route en flitsers?

Overigens weet ik dat je veerboten kunt vermijden, maar dat zou per keer aan te geven moeten zijn indien van toepassing. Net als bij tolwegen op de oude (en nieuwe?) tomtoms.
[verwijderd]
0
Laat thuis, dus veel om na te lezen.
1. Heel blij dat de koers zich zo mooi hersteld heeft. (zag ik overdag al, dus dagje uit werd nog leuker)
2. Diep respect voor het spitwerk op de draad, Algemene Rekenkamer: zelfs fouten ontdekken in het ING rapport!
3. Ik blijf bij mijn conclusie van gisteren dat het geen toeval was dat op de dag dat TOMTOM cijfers bekendmaakte er een geruchtenstroom op gang kwam van de kant van Here over een mogelijke deal met de Duitsers. Die deal geloofde ik gisteren niet en nu nog niet.
Gelukkig komen er nu ook wat wakkere journalisten die zich wat dieper in de materie verdiepen en de waarde van TOMTOM beter inschatten.
Las trouwens net nog een leuke (sneer) tweet van Corinne Vigreux:
Happy to see that our #TomTomBandit technology continues to lead, as even @GoPro recognises editing frustrations! on.tcrn.ch/l/iASi

Succes weer morgen en mijn advies: laat je niet zo snel gek maken door de waan van de dag.
Black Money
1
Ik zit even naar het shortsell register te kijken en ik zie dat alleen Marshall Wallace zijn shortpositie afgebouwd heeft op de 21e.

TomTom volg ik pas nauwlettend sinds begin dit jaar maar wat is er vorig jaar zomer gebeurd dat er ook zoveel shortposities afgebouwd zijn? Valt mij nu pas op...

shortsell.nl/short/TomTom/all
[verwijderd]
0
quote:

famel schreef op 22 juli 2015 23:37:

[...]

He daf, bedankt voor je reactie. Ik twijfelde bij het openen van de post al of ik jou niet direct moest aanspreken.

De gebruiksaanwijzing ga ik morgen eens doornemen. Maar daarin staat vast geen verklaring voor de fouten in route en flitsers?

Overigens weet ik dat je veerboten kunt vermijden, maar dat zou per keer aan te geven moeten zijn indien van toepassing. Net als bij tolwegen op de oude (en nieuwe?) tomtoms.
Als ik me niet vergis heb je 2 keuzes; vermijden, en altijd eerst vragen.

Routes kun je instellen voor voetgangers, als je dat doet kom je op de motor ook met zogenaamde foute routes.

Heb je een abonnement op flitsers? Zo niet, dan worden ze ook niet bijgewerkt.

Mvr gr, Daf66
1.866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront