TomTom « Terug naar discussie overzicht

Shorters bezig in opdracht van TomTom?

261 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
[verwijderd]
0
[quote alias=Beperktedijkbewaking id=8182914 date=201501160844]
[...]
Wat voor een halfzatte post is dit nu weer, vol taalfouten?

Ik ben het niet altijd met Justin eens, val hem soms (te) scherp aan, maar met zijn intellect is niks mis. Hij heeft ook het geheugen van een olifant, en dat is als compliment bedoeld.

AAN ALLEN DIE JUSTIN'S INTEGRITEIT HIER BETWIJFELEN: JE RAASKALT.

Ik zit langer op dit forum dan Justin, en volgde hem vanaf het begin. Hij werd de wiki van dit forum, ere wie ere toekomt. Dat hij gevaren en risico's onderschat, en op te korte termijn vaak te optimistisch is, moge zo wezen, maar integer was hij en is hij voor mij. Zich waar nodig aanpassend aan nieuwe gegevens.

En zo niet: dan zal ik de intellectuele/schriftelijke degens met hem kruisen. Zonder verdachtmakingen.

[/quote

ik respecteer ook zeker zijn view , maar was toch redelijk in shock om dit gisteren te lezen, want iemand die zoveel weet over een company en die zo goed en verstandelijk oordeelt in zijn comments, als je dan de kans krijgt om aan een meeting deel te nemen en je haakt af, dan moet je al naar een begrafenis moeten ( en ik zeg dit met respect ) anders klopt er toch echt iets niet met " welk belang " je nu echt heb in dit aandeel.

kijk dit is wel een beleggingsforum en geen high tech site voor nerds en als je dus niet in t aandeel zit en losjes over de pijn en frustraties heen stapt van anderen die wel met geld in t aandeel zitten en ik heb het niet over zeurders, het is geen Klaagmuur.
kijk ik erger me er ook aan als TT nu geen dividend zou betalen hoe klein ook met een groeiende positieve cashflow, ze zijn wel bereid geld op te halen bij de aandeelhouder , geef dan ook eens wat terug als token van respect, nogmaals als je het kan betalen, dat is een must, anders moet je t niet doen.

verder ben ik blij dat Justin gewoon blijft posten, hij ziet de dingen binnen TT en de sector buitengewoon goed, zijn mening over t aandeel hoef ik niet te weten, daar ligt zijn belang niet, zover is wel duidelijk, in ieder geval zo komt het op mij over.

succes W
charlieb
0
quote:

Misschien schreef op 16 januari 2015 09:04:

[...]

BB,

Ik ben niet thuis in de technologie van Tomtom en ik heb bewondering voor alle, meestal mannen hier, die dat wel hebben. Wij zijn in de schildersbranche actief geweest, het maakt een klant of hoofdaannemer niet uit hoe de procedure is die je volgt, ze kijken naar het resultaat en de hoofdaannemer of het iets opgeleverd heeft.

Harold Goddijn studeerde Economie aan de Universiteit van Amsterdam (1986)
en vervolgens aan Nyenrode waarna hij vervolgens diverse bedrijven oprichtte waar hij leiding aan gaf. Neem van mij aan dat hij heel goed weet waar hij zakelijk mee kan scoren en wat voor hem van belang is.

Hij oogt als een degelijke man van het type "oud geld" die op zijn fiets naar kantoor komt met een klassieke leren aktetas, een man zonder poespas. Hetgeen ook weer niets zegt, je kunt een pand kopen van een man die je een kwartje zou willen geven, maar in werkelijkheid een halve straat aan panden in een dure buurt in Amsterdam in zijn bezit heeft. Voordat je hem bij de notaris ontmoet, heb je alleen nog zaken gedaan met een stro-man die een goede babbel heeft.

Het is voor mij ook geen probleem om met mensen zoals Harold Goddijn dit onderwerp aan te snijden, ook daar heb je geen technologie kennis voor nodig want je wil het over de andere kant van de zaak hebben, mensen zoals wij, die hij ook nodig had in het verleden en voor de toekomst misschien ook niet uitgesloten is. Mannen zoals Wiesje die veel verstand hebben van de markt zouden daar een bijdrage aan kunnen leveren, in de periode dat dit speelde hadden wij toen niet voorhanden.

Een goede expiratiedag gewenst voor alle,

Tini
Beste Tini,
Zou onze grote vriend H. God(dijn) ook op het TomTom forum zitten en fijn mee speculeren waar de koers TT naar toe gaat......?? Is maar een feeling........?
Mooie Exp.dag gewenst voor TomTom!
Grtzzz. Charlie


[verwijderd]
0
Charlie,

Ik weet dat Richard Piekaar af en toe meeleest op dit forum, ongetwijfeld zal er iemand opzitten die het samenvat voor het bedrijf. Het is een goedkope manier om erachter te komen hoe erover het management van het bedrijf gedacht wordt. Ook handig te weten op wat voor vragen je kunt rekenen tijdens een vergadering van aandeelhouders.

Ze weten ook dat hier veel kennis zit en alle ontwikkelingen volgen van het bedrijf en het vaak eerder weten dan de analisten. Ik zal wel uitgelachen worden om deze bewering, maar dat maakt mij niet uit. Zie het als in campagnetijd dat politici de straat op gaan en denken er zo achter te komen wat er onder de bevolking leeft.

Verder geen tijd, dus een fijne werkdag allemaal,

Tini
[verwijderd]
0
quote:

Misschien schreef op 16 januari 2015 09:24:

Charlie,

Ik weet dat Richard Piekaar af en toe meeleest op dit forum

Tini
Misschien leest hij mee op het PostNL forum, maar niet hier.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

*Justin* schreef op 16 januari 2015 08:59:

Dank beperktedijkbewaking, je gaat inderdaad al een tijdje mee.

Ik duik even in mijn wiki:

"We need to get through the transition. It's not going fast enough, but in the meantime the underlying fundamentals are OK," Goddijn said. "It's hard work, but we'll get there and we'll have a broader-based company going forward." sept 2011.

fr.advfn.com/actualites/UPDATE-TomTom...

Het bovenstaande bericht werd door de markt heel negatief uitgelegd. Terwijl er naar mijn mening ook een positieve kant aan zit. "Het is hard werken maar we komen er" (bij een bedrijf met bredere omzetbasis) gaf mij toch het gevoel dat ze serieus bezig waren, dat het niet makkelijk was maar dat ze wel vertrouwen hadden. Ik vind dat veel beter dan een mooiprater die dingen bagatelliseert. Er klinkt iets in door van doorzetten en niet bij de pakken neerzitten.

Ik denk dat ik in de begintijd heb onderschat hoe lang de transitie zou duren. Ik heb mede door bovenstaande berichten nooit getwijfeld aan de richting (verbreden en richting content en services) alleen de snelheid liet te wensen over. Na de reorganisatie is de R&D versneld en naar mijn mening is TomTom nu aangekomen waar het moet zijn. Alleen de deferred revenue in automotive werkt nog een beetje tegen. Dat contract met PSA is echt een grote, maar gaat geleidelijk in de cijfers lopen.

by the way
Prima wat je over me zei, maar zelf denk ik dat je al ruim een jaar niet meer kan zeggen dat ik op korte termijn te hoge verwachtingen heb of te optimistisch ben. In jouw voorgaande voorspel draadje moest ik me bijna verantwoorden dat mijn verwachtingen lager was dan bij de meesten. Ook vorig jaar bij de outlook was ik aan de conservatieve kant. En ik denk dat ik mijn omzet en EPS verwachtingen ook niet te hoog had ingezet.
Ik citeer je hierboven integraal omdat je gelijk hebt over je verleden en positie als poster. Met mijn waardering.

Maar laten we eerlijk zijn: je hebt de neiging elk nieuwtje positief te interpreteren, zonder kritische of kwantitatieve analyse.
Ik geef toe: het kan erger (Inspirator, groeibriljant, ...) Ik vind hen leuk voor de LT-visie, maar verder leer ik er niet zoveel van, to put it mildly.

Het press-deel op de TT-site staat vol berichten. De financiële inhoud is afwezig. Of het gebakken lucht is, hangt van de interpretatie van analisten en inhoudelijke posters hier af. Laten we dus onze best doen.

hvasd2
0
Kleine moeite om mee te lezen lijkt mij ! Het IEX TT forum is het actiefste beurs forum in NL ........
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 16 januari 2015 09:25:

[...]

Misschien leest hij mee op het PostNL forum, maar niet hier.
In ons gesprek heeft Richard dat bevestigd en inderdaad het actiefste forum!

Tini
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 15 januari 2015 17:18:

[...]
Mooie ben jij. Eerst allerlei verdachtmakingen en vervolgens hebben over 'respectvol' met elkaar omgaan. Valt me echt een beetje tegen van je.

Of was dit een vorm van 'terugslaan' omdat anderen jou betichtten van 'gepositioneerd schrijven' met dat Google 2.0 verhaal. Iets wat ik overigens beaamde (dat ik dat ook zo ervaarde) maar met een soort mantel der liefde bedekte, als je dat nog herinnert.
Vermoedelijk doel je op deze post van mij:

Tini, is dat geen grap? (kunnen anderen dat bevestigen?) Wanneer heeft dat gespeeld?

Wat jij schrijft lijkt te wijzen op "positioned" schrijven van Justin. Insinuaties van manipulatie (of terechte vragen omtrent de zeer merkwaardige zusjes-situatie) "zichtbaar" proberen de kop in te drukken om zo open communicatielijntjes met TomTom te houden.


Die post heb ik geschreven toen nog niet duidelijk was dat het om oude koeien ging. Ik was op dat moment behoorlijk "pissed" dat jij meent bepaalde onderwerpen te kunnen afdoen zonder op de argumenten in te gaan. In dit geval het al dan niet een rol spelen van het TT bestuur bij de zeer merkwaardige shortacties die we zien en die zonder "voorkennis" wel heel kromme redeneringen vergen om ze "logisch" te maken. Dat "positioned" had inderdaad te maken met de reacties op mijn Google 2.0 posts voor de kerst (ruim voor de huidige discussie rond de positie Google). Ook toen was je wel erg snel klaar met een "one liner" zonder op de argumenten in te gaan.

Als dat gesprek waar Tini naar verwees inderdaad recent had plaatsgevonden zou dat jouw stijl van reageren in een vreemd daglicht stellen ("lijkt te wijzen").

Voor zover daar onduidelijkheid over mocht bestaan: ik twijfel niet aan jouw integriteit en waardeer jou zeer als poster. Van mij zou je soms wel wat minder drammerig mogen zijn in het willen ontkennen dat het denkbaar is dat het bestuur van TT mogelijk met dubbele agenda's zou kunnen werken. Er zijn goede argumenten om dat niet uit te sluiten.

Ik vind jouw "verklaringen" voor wat we kunnen waarnemen qua koersverloop en shortersgedrag vaak behoorlijk naïef klinken. Alsof er geen boeven bestaan op de wereld.

Maar het is dus absoluut niet de bedoeling om jouw integriteit ter discussie te stellen. En bij deze spreek ik nogmaals waardering uit voor jouw rol op dit forum.
charlieb
0
quote:

Misschien schreef op 16 januari 2015 09:24:

Charlie,

Ik weet dat Richard Piekaar af en toe meeleest op dit forum, ongetwijfeld zal er iemand opzitten die het samenvat voor het bedrijf. Het is een goedkope manier om erachter te komen hoe erover het management van het bedrijf gedacht wordt. Ook handig te weten op wat voor vragen je kunt rekenen tijdens een vergadering van aandeelhouders.

Ze weten ook dat hier veel kennis zit en alle ontwikkelingen volgen van het bedrijf en het vaak eerder weten dan de analisten. Ik zal wel uitgelachen worden om deze bewering, maar dat maakt mij niet uit. Zie het als in campagnetijd dat politici de straat op gaan en denken er zo achter te komen wat er onder de bevolking leeft.

Verder geen tijd, dus een fijne werkdag allemaal,

Tini
Mooie uitleg Tini, en zo is dat, dan hebben ze weer genoeg stof om zich te verdedigen......!
Thanks, heb vandaag ook weinig tijd, dus hou de koers ff overeind svp...!
Grtzzz, Charlie
[verwijderd]
1
Xynix,

Vroeger (voor mijn tijd) had je handelaren met notitieboekjes die orders binnenkregen, tegen elkaar wegstreepten en marge pakten. Nu zijn het computers. En vroeger had je ook long en short aandeelhouders die met elkaar gingen armpje drukken en kijken wie het diepst kon gaan om de ander uit te roken. Vroeger probeerde men voorkennis te hebben door op de uitkijk te staan of VOC schepen binnenkwamen, nu probeert men een nanoseconde eerder bij het Bloomberg nieuws te komen.

Dus what's new? Het gaat om geld, dus op de beurs zullen er altijd partijen zijn die proberen de regels te omzeilen, naar hun hand te zetten, slinks voordelen te behalen, te manipuleren en weet ik veel wat. Dat is gewoon een gegeven.

Ik heb echter nog op geen enkel forum van welk bedrijf ooit de suggestie gelezen dat het management van tomtom haar eigen bedrijf aan het shorten is. Ik weet toevallig dat het oude forumlid 'Harry' dit tijdens een AvA zelfs Goddijn voor de voeten wierp. Ik was er gelukkig niet bij, maar ik hoorde dat zijn bril zowat van zijn hoofd viel van ongeloof.

Ik blijf het gewoon zeer merkwaardig vinden waarom mensen niet gewoon eerst het logische zien en dan pas het vergezochte. Je sleutels liggen meestal ook waar je als eerst dacht waar ze liggen. Meestal vlak voor je neus.

Kijk je bijvoorbeeld naar het inmiddels 'oude' verwijt dat Goddijn zijn zaak qua PR slecht verkocht. [mijns inziens is dat nu niet meer zo. Voorbeelden te over, met interviews en conference calls].

Daar werd toen van alles achter gezocht. Maar zou het niet gewoon kunnen dat hij de waarheid sprak? In 2011-2013 had TomTom het gewoon moeilijk in een taaie transitie, die nu in afronding is. Wees blij dat een CEO dan niet gaat zeggen dat het allemaal prima gaat, maar 'challenging' is.

De verwachtingen waren dus gewoon te hoog. Het schip is langs de kliffen gegaan tijdens het hoogtepunt van de crisis en is langs meerdere mijlpalen geloodsd en alle schulden zijn afgelost. Dat is prima. Maar je kan moeilijk van de kapitein verwachten dat hij zegt dat het de hele vaart zonnig is geweest, dat is gewoon niet waar.

Ik ben dus niet a priori tegen conspiracies, maar wel tegen mensen die niet EERST logisch nadenken over dingen die meer voor de hand liggen of dat hun verwachting misschien te hoog was en DAARNA mogelijk andere dieper liggende oorzaken proberen te zoeken. Ik zie dat als een soort luiheid om gewoon het nieuws te volgen.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 16 januari 2015 09:08:

...
ik respecteer ook zeker zijn view , maar was toch redelijk in shock om dit gisteren te lezen, want iemand die zoveel weet over een company en die zo goed en verstandelijk oordeelt in zijn comments, als je dan de kans krijgt om aan een meeting deel te nemen en je haakt af, dan moet je al naar een begrafenis moeten ( en ik zeg dit met respect ) anders klopt er toch echt iets niet met " welk belang " je nu echt heb in dit aandeel.

kijk dit is wel een beleggingsforum en geen high tech site voor nerds en als je dus niet in t aandeel zit en losjes over de pijn en frustraties heen stapt van anderen die wel met geld in t aandeel zitten en ik heb het niet over zeurders, het is geen Klaagmuur.
...
verder ben ik blij dat Justin gewoon blijft posten, hij ziet de dingen binnen TT en de sector buitengewoon goed, zijn mening over t aandeel hoef ik niet te weten, daar ligt zijn belang niet, zover is wel duidelijk, in ieder geval zo komt het op mij over.
...
Sorry hoor, sinds wanneer kan iemand niet meer op het laatste moment verhinderd zijn? Misschien zelfs een begrafenis? Op mijn leeftijd komt dat vaak voor, ik woonde zelfs een crematie bij van een echtgenote van iemand die ik alleen via iex kende.

"kijk dit is wel een beleggingsforum en geen high tech site voor nerds."

O nee? Wie bepaalt dat? Is het dan wel een site voor mensen die eindeloos over dividend blijven zeiken? [Ik ben het ergens wel met je eens hoor, maar niet met dat eindeloos zeiken.]

Tenslotte: wat wil je nu eigenlijk van Justin? Welke mening niet en welke wel?

hvasd2
0
Feit blijft dat er geen of weinig bestuurders op AEX/AMX niveau zijn die tegelijkertijd de helft van de aandelen van hetzelfde bedrijf in bezit hebben....
Deze situatie maakt het verdacht en zeker als naar het koersverloop het het short register kijkt !
pwijsneus
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 16 januari 2015 10:28:

[...]

Sorry hoor, sinds wanneer kan iemand niet meer op het laatste moment verhinderd zijn? Misschien zelfs een begrafenis? Op mijn leeftijd komt dat vaak voor, ik woonde zelfs een crematie bij van een echtgenote van iemand die ik alleen via iex kende.

"kijk dit is wel een beleggingsforum en geen high tech site voor nerds."

O nee? Wie bepaalt dat? Is het dan wel een site voor mensen die eindeloos over dividend blijven zeiken? [Ik ben het ergens wel met je eens hoor, maar niet met dat eindeloos zeiken.]

Tenslotte: wat wil je nu eigenlijk van Justin? Welke mening niet en welke wel?

Totale non-discussie inderdaad.

Vergezochte scenario's mag je hier plaatsen, maar sta er dan niet van te kijken als daar repliek op volgt.

Doe gewoon je werk, en deel je eigen analyse.

Hoe is het trouwens met het monopolie van TomTom?! Over oneliners gesproken...
[verwijderd]
0
quote:

Leeuw 007 schreef op 15 januari 2015 18:20:

Justin voor jou het niveau te laag? kan me eigen dat niet voorstellen!
Dat is bij jou al snel het geval Harry.

Jij kunt zo in "man bijt hond"

Maar ja,ik lig weer op de loer...voor de zoveelste keer.
[verwijderd]
0
Meneer Wijsneus,

"Totale non-discussie inderdaad" wat u zegt, ik mag hopen dat dit inderdaad het geval is!

Tini
pwijsneus
1
quote:

Misschien schreef op 16 januari 2015 10:50:

Meneer Wijsneus,

"Totale non-discussie inderdaad" wat u zegt, ik mag hopen dat dit inderdaad het geval is!

Tini
Ik begrijp heel goed dat er destijds teleurstelling geweest zal zijn, helemaal in die tijd. Het zag er toen allemaal niet heel florissant uit.

Dit komt niet van jou, begrijp me goed, maar als de strekking is om hard te maken dat "het management" de koers bewust laag houd zou ik ook niet lekker aan tafel zitten. Niets meer.

Vervolgens aantijgingen dat er dubbele agenda's zijn bij bijvoorbeeld Bart of Justin gaat gewoon te ver. En draagt ook niet bij aan een goede inhoudelijke discussie hier op een forumpje.

Zie liever dat - bijvoorbeeld mensen als Xynix - zich gewoon bezig houden met TomTom, dan de beslommeringen en posities van mede-posters. Mits ze daar om vragen natuurlijk, door ongeremde stupiditeit. Lees een Leeuwtje of dat soort volk.

Ik zeg prettig weekend alvast!
[verwijderd]
0
@Pwijsneus

Het zag er in 2011 niet florissant uit nee, maar wie toen grof heeft ingeslagen heeft tomtom op de bodem kunnen kopen. Bedrijven die zich door moeilijke tijd geworsteld hebben zijn minstens net zo interessant zijn als bedrijven waarbij het al crescendo gaat.

Als je instapt in zo'n transitie bedrijf moet je wel intuitief durven vertrouwen op de strategie. Want meestal zijn de actuele cijfers nog niet goed. Het zijn dan vooral zachte signalen die wijzen op verbetering. Nou ja, zacht, ik vind Volkswagen, Peugeot/Citroen en Apple nou niet bepaald kleine endorsements maar duidelijke tekenen dat TT waardevolle diensten levert.

Wat dat betreft waren Q1 en Q2 van dit jaar heerlijk, omdat er bovenaan de streep (omzet) en onder aan de streep groei te zien was. Ok, bovenaan de streep was het heel beperkt, maar toch.

Je ziet dat dan alle argumenten om nog over tomtom te klagen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dat gaan we komende jaren vaker zien!
261 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:37
Koers 6,185
Verschil -1,090 (-14,98%)
Hoog 6,755
Laag 6,040
Volume 2.045.397
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 227.592

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront