TomTom « Terug naar discussie overzicht

Donderdag 26 april 2012 : AvA ...vertel het ons maar..

153 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Balimoney
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 26 april 2012 16:18:

[...]

Leuke poging, maar helaas: telt niet. Met auto bedoel ik auto, geen ferry.

OK, je vliegt naar Kuching in Oost Malaysia, huurt een auto, sluit je TomTommetje aan en rijdt richting het zuiden. Maar waarschijnlijk houden ze je tegen omdat je met die huurauto niet naar Indonesie mag....
[verwijderd]
0
quote:

Misschien schreef op 26 april 2012 16:34:

Justin bedankt, een hele zit voor je en je hebt er een mooi samengevat
verslag van gemaakt.

Bij bedrijven waar de meeste aandelen binnen families zitten, zijn weinig particulieren omdat er qua stemmen toch niets te bereiken valt.

Karel Vuursteen was zeker voorzitter, die kun je wel als buffer laten fungeren.

bedankt,
Tini
Ja dat klopt, Karel Vuursteen. Hij ergerde zich duidelijk aan de VEB. En weat mij betreft terecht. En de VEB man had dat ook door. Die begon bijvoorbeeld steeds met "u zult wel denken, daar hebt u hem weer" of "ik heb helaas voor u nog 1 vraag".

Deze man ging er echter nogal prat op dat hij daar zogenaamd "de luis in de pels" is, maar wat mij betreft zat daar ook acteerwerk in. Als je namelijk kritisch bent, dan moet je ook inhoudelijk je mannetje staan. Wat dat betreft was hij nog geen schaduw van Goddijn.

Hij klaagde bijvoorbeeld dat verkeersinformatie alleen door het Belgisch verkeersbureau en de provincie Noord-Holland verkocht wordt. "En dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk" [lachend om zichzelf]. Goddijn wees hem er toen fijntjes op dat TomTom levert aan veel consultancy firma's. Zoals ik hier gepost heb, is er bijvoorbeeld ook een firma die de stad New York adviseert, op basis van TomTom data. Als je dat soort dingen niet weet, trek dan niet zo'n grote broek aan.

Verder merk ik dat ik zelf wat te beleefd ben om onaardig te worden, dus ben zelf niet op dhr Vuursteen in gegaan, die naar mijn mening de discussie over een beursexit uit de weg ging, in plaats van ontkende.

Ik denk inderdaad dat dit soort RvC kanonnen gepokt en gemazeld genoeg zijn en ook het karakter hebben, om lastige vragen op afstand te houden. Tegelijkertijd denk ik dat als je je goed voorbereidt en je feiten kent, dat je het ook een RvC voorzitter lastig kan maken.

Mijn ervaring is ook dat je zoveel informatie om je heen hoort, dat je tijd nodig hebt om dat te verwerken. En als je dan buiten staat, dan bedenkt je welke vragen je had willen stellen. Het vraagt dus ook om een snelle geest.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

MBT schreef op 26 april 2012 16:28:

[...]

je belt aan bij de ambassade in Den Haag en zegt dat je de ramen komt wassen, of ze het hek even open willen doen ;-)
gr
MBT
Weer een leuke poging, maar telt niet. Als je dat doet en vraagt om een visum voor Indonesië, krijg je een formulier voor je neus waarop je de lucht- of zeehaven van aankomst mag invullen. 'Per auto' kennen ze in Den Haag niet, en ze slaan op z'n Aziatisch dicht als je volhoudt.
Ik neem het TT niet kwalijk dat ze het ook niet kennen.

WIE WEL?? (Hint: ik heb het niet over iets kleins als Timor.)
hvasd2
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 26 april 2012 16:52:

[...]

Weer een leuke poging, maar telt niet. Als je dat doet en vraagt om een visum voor Indonesië, krijg je een formulier voor je neus waarop je de lucht- of zeehaven van aankomst mag invullen. 'Per auto' kennen ze in Den Haag niet, en ze slaan op z'n Aziatisch dicht als je volhoudt.
Ik neem het TT niet kwalijk dat ze het ook niet kennen.

WIE WEL?? (Hint: ik heb het niet over iets kleins als Timor.)

Via Singapore met de boot naar Batam.........
[verwijderd]
0
quote:

Erwin schreef op 26 april 2012 15:26:

Zijn er ook nog vragen gesteld hoe het bedrag van 14 miljoen was samengesteld?
Hier zijn niet direct vragen over gesteld.
Wel is natuurlijk de softwarefout aan de orde gekomen. Met name de "kabouter" van de VEB begon er over hoe het in godsnaam mogelijk was dat men niet wist dat er om de 4 jaar een schrikkeldag is.
H.G. pareerde dit dat het natuurlijk wat genuanceerder lag.
De software kwam van een derde partij, was natuurlijk door die partij uitvoerig getest, daarna ook door Tom2, maar dit was een geniepig foutje. De modellen waar dit bij speelde waren teruggehaald en de software daarop is vervangen. Ik blijf hier toch een unheinlich gevoel over houden.
Voor mijn gevoel versprak H.G. zich ook enigszins met de opmerking dat deze fout zich voor het eerst openbaarde op 31 maart.
Laat dan de (financiële) consequenties zich in de eerste week openbaren dan zit je dik in Q2.
Je verwerkt toch ook niet andere mogelijke lasten die gaan komen in je kwartaaloverzicht. Juister zou zijn geweest een goede weergave van de daadwerkelijke cijfers van Q1 met eventueel een waarschuwing dat Q2 tegen kunnen vallen door additionele kosten, verband houdende met de opgetreden foutmelding.
Marktman
0
Justin, super bedankt voor je verslag. Het werpt weer een ander (positief) licht op de zaak. De laatste tijd was ik nogal wat negatief over TT en HG geworden. Na je verslag te hebben gelezen is er weer wat vertrouwen terug. Proost dan maar, op een mooie toekomst met TT. Of het nou een beursexit van boven de 7 euro is of zelfstandig.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Balimoney schreef op 26 april 2012 16:45:

[...]OK, je vliegt naar Kuching in Oost Malaysia, huurt een auto, sluit je TomTommetje aan en rijdt richting het zuiden. Maar waarschijnlijk houden ze je tegen omdat je met die huurauto niet naar Indonesie mag....
(Met excuus aan Justin die vandaag wat belangrijkers te doen had, toch iets van verstrooiing:)

Aardige poging. Maar van Kuching naar bijv. Balikpapan stuit je nog steeds op een veer. Nog afgezien van het feit dat je ten Zuiden van Kuchin een hele lange tijd niks meer aantreft behalve orang-oetans.

Er is echt een beter antwoord, en zeker Hollanders zouden het moeten weten.
[verwijderd]
2
Zien jullie het ook voor je? De heren en dames van TT na afloop van de AVA. Genietend van een glaasje sprankelende champagne.....

Zo, dat hebben we weer gehad. Goed gedaan Karel, je hebt die nono's goed afgepoeierd met hun domme vragen over ons planneteje. Verdorie, had eigenlijk niet mogen uitlekken, dan hadden we ze nog meer kunnen uitkleden, die nono's. Maar ja, we zijn nu weer in jaar van ze af en vanaf nu kunnen we weer doen wat we willen. Die nono's weten toch niks van onze plannen en deals die de komende tijd op het programma staan.

Maar ja, jongens willen nu echt gaan cashen, dan moeten we die exit snel voor mekaar rommelen. De koers staat nu lekker laag en voor 5,- euro kunnen we ze wel uitroken. En daarna brengen we onze app op de markt en sluiten we kaartendeal met Apple. Wie niet eerlijk is, moet sluw zijn. Nou Karel, neem er nog een en laten we in het weekend die exit bespreken. Gan we daarna lekker dineren, die nono's betalen het toch allemaal voor ons.

En dan, cashen jongens en, Karel, nodig John de Mol ook maar uit. Heeft ons toch gooed geholpen met het bedenken van een goeie exit strategie. Had ie ook veel ervaring mee.

hvasd2
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 26 april 2012 17:20:

[...]

(Met excuus aan Justin die vandaag wat belangrijkers te doen had, toch iets van verstrooiing:)

Aardige poging. Maar van Kuching naar bijv. Balikpapan stuit je nog steeds op een veer. Nog afgezien van het feit dat je ten Zuiden van Kuchin een hele lange tijd niks meer aantreft behalve orang-oetans.

Er is echt een beter antwoord, en zeker Hollanders zouden het moeten weten.

Via Singapore met de boot naar Batam.........
Beperktedijkbewaking
0
quote:

hvasd2 schreef op 26 april 2012 17:23:

[...]

Via Singapore met de boot naar Batam.........
Sorry, boot telt niet!
[verwijderd]
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 26 april 2012 17:29:

Gaan ze 'm nog in het groen duwen...?
Het lijkt er wqel op
[verwijderd]
0
Moet er een pittige eindveiling komen.
Goh, net niet lijkt het bestuur wel 0.08 in het rood.
[verwijderd]
0
quote:

Rooney1 schreef op 26 april 2012 17:18:

Justin, super bedankt voor je verslag. Het werpt weer een ander (positief) licht op de zaak. De laatste tijd was ik nogal wat negatief over TT en HG geworden. Na je verslag te hebben gelezen is er weer wat vertrouwen terug. Proost dan maar, op een mooie toekomst met TT. Of het nou een beursexit van boven de 7 euro is of zelfstandig.
Op zich heb ik het idee dat er wel wat verbetering is in de transitie. Met name het reorganiseren en afslanken kan zorgen voor wat meer snelheid.

Aan de andere kant heb ik ook gemerkt dat ze bij vrijwel alles zeggen dat het "niet makkelijk is", "tijd nodig heeft", etc. En dat maakt weer ongeduldig.
Balimoney
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 26 april 2012 17:20:

[...]

(Met excuus aan Justin die vandaag wat belangrijkers te doen had, toch iets van verstrooiing:)

Aardige poging. Maar van Kuching naar bijv. Balikpapan stuit je nog steeds op een veer. Nog afgezien van het feit dat je ten Zuiden van Kuchin een hele lange tijd niks meer aantreft behalve orang-oetans.

Er is echt een beter antwoord, en zeker Hollanders zouden het moeten weten.

Nu wil je ineens naar Balikpapan. De vraag was hoe je met de auto in Indonesie kon komen en die heb ik net beantwoord....Orang Oetans of niet...
voda
0
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 26 april 2012 17:20:

[...]
Er is echt een beter antwoord, en zeker Hollanders zouden het moeten weten.
Met de auto NAAR Indonesië. Je hebt niet gezegd waar vandaan. (of heb ik dat bericht gemist)
Dan zou ik zeggen: vertrek vanaf Papua New Guinea, steek de grens over naar Papua en je kan zo doorrijden naar West Irian Jaya, onderdeel van Indonesie.
[verwijderd]
0
quote:

Dirk1947 schreef op 26 april 2012 17:23:

Zien jullie het ook voor je? De heren en dames van TT na afloop van de AVA. Genietend van een glaasje sprankelende champagne.....

Zo, dat hebben we weer gehad. Goed gedaan Karel, je hebt die nono's goed afgepoeierd met hun domme vragen over ons planneteje.

Nee hoor. Deze mensen zijn allemaal druk. Sommigen gaan direct met papieren onder de arm naar de volgende meeting.

De RvC, zijn typisch van die beroepscommissarissen. Beetje grijs, ervaren, maar of ze ook de ins en outs van een tech-bedrijf snappen weet ik niet. Beetje van de oude stempel.

Voorzover ik van een afstand kan oordelen leken die Guy Demuynk (herbenoemd) en Ben van der Veer me wel prima mensen.
153 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront